Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble→O Człowieku Który Zgubił Cień

Idę przed siebie. Słońce świeci z tyłu... i nagle zauważam, że zgubiłem swój cień.

Cały czas pełznął przede mną, a teraz go nie ma. Jest mi nieswojo.

 

W czasie poszukiwań czuję przez chwilę potworny, przytłaczający ból. Prawie nie mogę oddychać.

 

Na pocieszenie odnajduję na jezdni zgubę. Leży i narzeka:

 

–– Walec po mnie przejechał. Jak mogłeś mnie tak zostawić.

–– To ty zniknąłeś. Na domiar złego czułem twój ból?

–– Też czułem swój.

–– Znowu jestem twoim początkiem. Wybaczam i rzucam na ciebie kamień. Bolało?

–– Nie.

–– Mnie też nie. Wracajmy. Wszystko zakończyło się pomyślnie.

 

Tylko co rozpoczęło? Słońce z przodu… i cień z przodu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Anonim 08.11.2019
    Zdecydowanie tak powinno byc cały czas. Słońca z przodu i cień z przodu, który ciągnie nas za sobą. Może tak lepiej, aby iść za swoim cieniem, niż próbować żyć po swojemu?... Czasem wolność potrafi człowieka zgubić... Takie moje postrzeganie tego tekstu.
    Świetne, choć musiałem chwilę pomyśleć.

    Pozdrawiam!.
  • JamCi 08.11.2019
    Jutro napiszę dzisiaj gwiazdki bo mój cień spi. Muszę do niego dołączyć.
  • Dekaos Dondi 08.11.2019
    Antoniuszu→Twoje postrzeganie jest jak najbardziej słuszne... aczkolwiek można pomyśleć też inaczej.
    Wszystko zależy... jak kto spojrzy:) Ale... milczę:) Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 08.11.2019
    JamCiówna↔Dzięki→Życzę wam miłych snów:)) Pozdrawiam:)
  • droga_we_mgle 09.11.2019
    Miło mi się czytało, takie przewrotne, nieoczywiste. Dobrze rozumiem, że ktoś tu teraz sam został cieniem? Brrr.

    Mam wrażenie, zdaniu ,,Cały czas pełznął przede mną a teraz go nie ma." po ,,przede mną" powinien być przecinek.
    Pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 09.11.2019
    Droga_we_mgle→Dzięki. Przecinek wstawiłem. No różnie z tymi cieniami:) Pozdrawiam:)
  • Pasja 09.11.2019
    Cienie zawsze zastraszają i budzą strach. Twój cień jest jakby początkiem czegoś nowego... po wypadku wstaje i znowu idzie za tobą lub przed tobą, obok.
    Tylko czy rozpoczęło? Słońce z przodu… i cień z przodu... ciekawa puenta

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 09.11.2019
    Pasjo Dzięki. Puentę można rożnie rozumieć:) Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania