Pokaż listęUkryj listę

Wiersze <*> Kiedy Byłem Człowiekiem...

kiedy byłem człowiekiem

w dręczeniu

miałem uciechę

 

kiedy zwierzęciem

w harmonii żyłem chętnie

 

gdy harmonią

miechem członki

gnieciono

 

teraz

jestem

muzyką

 

nieuchwytną

 

mniej fałszywą

czystą

 

oby się nutą

nie zachłysnąć

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Anonim 08.01.2020
    Dekoś,
    prawda to! Bo wszystkim można się zachłysnąć. Dzięki!

    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    AG→Dzięki:)→Albo jeszcze zachłysnąć innych.→Pozdrawiam:)
  • Cichy człowiek 09.01.2020
    Chyba opcja - "człowiek" to możliwie najgorszy wybór.
    Dobre.
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    Cichy człowieku→Dzięki:)
    Rzecz jasna nie można popadać w... przesadną skrajność, bo wiadomo, czym to się kończy:)→Pozdrawiam:)
  • JamCi 09.01.2020
    Zależy co się rozumie przez " człowiek".
    Ano potrafimy wszystko popsuć, obedrzeć. Ale potrafimy też coś innego. I temu, któremu zależy na tym innym pojawia się obawa, żeby nie popsuć.
    Pozdrawiam.
  • Anonim 09.01.2020
    Przepraszam, że się wtrącam w nieswój komentarz.
    JamCi, a co według Ciebie oznacza "zależy" w tym konkretnym wypadku?
    Poza tym polecam drabble DD pt. "Przerwa w życiorysie".

    Pozdrawiam.
  • JamCi 09.01.2020
    Antoni Grycuk no czy gatunek, czy wymaganie od siebie żeby być ludzkim. Nie zwierzęciem z gatunku homo spaiens a Człowiekiem z dużej litery.
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    JamCiówna→Dzięki:)→Otóż to. Słusznie prawisz.
    Nie wszyscy tacy źli... lecz obawa się pojawia... powrotu na początek tekstu.Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    Człowiek to skomplikowany twór:) Wielowątkowy:)
  • JamCi 09.01.2020
    Dekaos Dondi no dokładnie.
  • Szpilka 09.01.2020
    Wg mnie wiersz traktuje o reinkarnacji, ponoć zwerzęciem być to kara, hmmmm ?

    Bardzo ciekawa puenta ?
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    Szpilko→Dzięki:)→Fakt. Można różnie rozumieć:)→Pozdrawiam:)
  • Pasja 09.01.2020
    Reinkarnacja i nakreślenie pewnych cech nieludzkich, a zarazem tak bliskich człowiekowi. Człowiek to brzmi dumnie?
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    Pasjo→Dzięki:)→No właśnie. Czasami dumnie, czasami nie→Pozdrawiam:)
  • Help me 09.01.2020
    Miło się to czyta
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    Help me!→Dzięki:)→Milo mi↔Pozdrawiam:)
  • Joanna Gebler 09.01.2020
    Można powiedzieć, że wiersz przedstawia nam pewien etap reinkarnacji, jednak według mnie może on też odnosić się do uczuć człowieka. Mi, w dzisiejszych czasach, "człowiek" kojarzy się nie tylko z istotą ludzką, ale też pogardliwie z kimś bez uczuć, z kimś wyrachowanym, kto nie zwraca uwagi na cudze nieszczęście - tak jak w pierwszej zwrotce. Ale jak każda istota na ziemi, człowiek również przechodzi zmiany. Czasem ta zmiana doprowadza nas do uspokojenia, do znalezienia swojej zwierzęcej natury, która generalnie pragnie wyciszenia. Fragment o muzyce - ciężko coś powiedzieć. Myślę, że może w pewien sposób ukazać nam człowieka dobrego, spokojnego, pragnącego szczęścia innych bardziej niż swojego. Kogoś kto boi się swoim jednym, nieodpowiedzialnym ruchem wyrządzić krzywdę, choćby najmniejszą. Nie wiem czy dobrze interpretuje owy wiersz, ale takie mam odczucia po przeczytaniu go. Tak czy siak, bardzo mi się podoba :)
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    Joanno Gebler→Dzięki:)→Ojejciu!!!→Co za obszerny komet:) Słuszne wnioski. O to mniej więcej chodziło.
    Przemiana na lepsze... lecz obawa,by nie wrócić na początek tekstu:)→Pozdrawiam:)
  • Joanna Gebler 13.01.2020
    Dekaos Dondi Znam to skądś, we mnie ta sama obawa ;)
  • Jacom JacaM 09.01.2020
    :-) no niby tak
  • Dekaos Dondi 09.01.2020
    Jacom JacaM→Dzięki:)→No niby komet jest. W sumie też daje do myślenia:)→Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 09.01.2020
    Dekaos Dondi, ten tekst dobrze mi się czyta, jest przyjemny, zaskakujący, i lekko oraz pozytywnie odrywający od ziemi, 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 10.01.2020
    Piotrek P.1988→Dzięki:)→W takim razie miło mi:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania