Tekst wycofany

 

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Wiersze "Niezapisane słowa", oraz drugi pod tym samym tytułem "Bujany fotel", które tu wcześniej wrzuciłem są częścią tego opowiadania.
  • KarolaKorman 21.06.2017
    Bardzo ładny fragment. Podobał mi się ten motyw plecionych nici i pytania, które wprawiały w zadumę. Z przyjemnością dam 5 :)
  • Cieszę się, że Ci się spodobał :)
  • Irytolog 21.06.2017
    To ja się muszę się przypierdolić, bo "od tego oni są, od tego są oni, od tego są"...
    Takie ćwiczenie. Czym różni się znaczenie takich dwóch zdań:

    a) Co stanie się z uszkodzonym okrętem cumującym w porcie, którego lina pęknie i zostanie bezwładnie rzucony na wezbrane otwarte morze ?
    b) Co stanie się z pozostawionym w porcie uszkodzonym okrętem, jeśli zostanie bezwładnie rzucony na wezbrane otwarte morze kiedy pęknie mu cuma?

    Pomijam, że w jednym zdaniu zadajesz pytanie i przypadkowo na nie odpowiadasz....
  • Irytolog dla mnie sens wyglada tak samo w obu tak samo. Z tą różnica, ze jedno jest moje. Mozesz mnie oświecić ? Po cichu liczyłem na Twój przypierdol :) jestem fanem Twoich przyp... rad i wytyków. Wiec rzucisz wiecej światła ?
  • Wiem, jestem dumny że jednak na to sam wpadłem. Chodzi o kolejność podawania informacji. U Ciebie jest cuma uwypuklona. Pokazana jako najważniejszy przekaz który czytelnik zakoduje. W moim zdaniu jest bardzo zmargilizowana. Trafiłem ?
  • Irytolog 22.06.2017
    Maurycy Lesniewski Służę pomocą... Fakt, chodzi o kolejność. W zależności od tego jak po sobie następują informacje, tak łatwo jest podążać czytelnikowi za myślą. Im bardziej jest "po kolei" tym czytelniej. Więc zamiast wprowadzać drugi podmiot w środku zdania, można pociągnąć jedną osobę do końca, a potem przeskoczyć na drugą... Czyli:
    - co stanie się z okrętem?
    - jakim? - cumującym, czy też zostawionym w porcie, ale również uszkodzonym
    - kiedy? - kiedy zostanie rzucony na morze
    - czemu rzucony? Bo jego cuma pęknie... dopiero tu masz drugi podmiot, dzięki czemu nie przeskakujesz między tym kto co robi... A przy okazji, jak trafnie zauważyłeś, dzięki temu możesz delikatnie zwrócić uwagę czytelnika na ten element, który jest dla Ciebie ważniejszy... dla zabawy obczaj sobie jeszcze to:

    Co stanie się jeśli cuma pozostawionego w porcie, uszkodzonego okrętu, zerwie się, a ten zostanie bezwładnie rzucony na wezbrane, otwarte morze?

    Co stanie się z okrętem, uszkodzonym i pozostawionym w porcie, gdy zerwie cumę i zostanie bezwładnie rzucony na wezbrane, otwarte morze?

    Brak konsekwencji w stosowaniu podmiotu jest przyczyną jednego z najbardziej irytujących błędów językowych ostatnich lat. Bo cóż znaczy "pisząc list wylało mi pióro" ... echhhhh... czy ktoś jeszcze pamięta pióra Pelikana?
  • Jeszcze pomyśle nad tym, zdaniem. A z pelikanów to ja pamietam rowery o takiej nazwie . Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Jak przyszykuje nastepny kawałek to liczę, że się znów przypierdolisz :) oczywiście jeśli będziesz miał chęć
  • Violet 21.06.2017
    Szkoda, że mały fragment przytoczyłeś z tych kartek. Emocje zawarte w wypowiedzi, skłaniają do zadumy nad ludzką egzystencją i nakazują zweryfikować pewne wartości, które pozornie zdają się być stałe i nieodwracalne. Kuleje stylistyka i interpunkcja, ale tekst się broni. Daję czwórkę.
    Pozdrawiam
  • Violet dzięki 4 to bardzo dużo. Jakbyś miała uwagi w sensie chciała byś się nimi podzielić to byłbym wdzięczny . Poważnie mówię . Irytolog się nie cacka i b dobrze. Chciałbym poznac słaby strony. Jeśli lista jest za długa, to może chociaż coś. A i chciałem wrzucić coś wiecej tylko się o Was obawiałem, że mi popadacie, i będę miał was na sumieniu :)
  • Violet 21.06.2017
    Maurycy Lesniewski bez obawy, jeśli o mnie chodzi, to im dłuższe tym lepsze :)
  • Violet jeszcze nie znasz moich "zdolności" ortograficzno stylistycznych. Mam mysle fajną historię do opowiedzenia, umiejętności niestety mam takie jakie mam. Popoprawiam i wrzucę, niech się dzieje :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania