1944-SIERPIEŃ-2 dzień

O Wsch. sł. 5.13 | Zach. sł. 20.42, śr. temp. powietrza 18℃, zachmurzenie duże, deszcz, stan wody w Wiśle 130 cm.

 

2

ŚRODA

Euzebiasza, Gustawa

 

Ok. godz. 9. zaczyna działać radiostacja w fabryce Kamlera na rogu Okopowej i Dzielnej na Woli. Komenda Głównej AK wysyła szereg depesz do Londynu, donosząc o wybuchu Powstania i ciężkiej walce. Apeluje o pomoc. Powstańcy całkowicie opanowują Stare Miasto. Zdobywają kluczowy obiekt w tej części miasta - Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych przy ul. Sanguszki. W Śródmieściu północnym Powstańcy zdobywają kolejne ważne punkty oporu niemieckiego, m.in. Pocztę Główną przy Placu Napoleona i budynek Arbeitsamtu przy Placu Małachowskiego.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Ritha 02.08.2018
    Sucho, historycznie, krótko.
    Ale najgorsze są te skróty "Ok. godz. 9." ..."Około godziny dziewiątej" brzmiałoby o niebo lepiej.
    Nie oceniam, bo musiałabym nisko.
    Pozdrawiam
  • skryma 02.08.2018
    Właśnie w tym piękno, że jest to krótkie :) Specjalnie takie długie to jest, bo to ma być wieeelki skrót całego dnia. Postawiłem sobie cel, żeby codziennie do 5 października wrzucać takie kartki z kalendarza, nie ukrywam, że opisywanie całego dnia dokładnie, godzina po godzinie było by uciążliwe.
  • Canulas 02.08.2018
    skryma ok, jeśli jest to forma jakiegoś wewnętrznego zakładu, to rób jak założyłeś. Faktycznie jest to trochę jak kartka. Jeszcze tylko na górze brakuje adnotacją, kto imieniny obchodzi.
    No cóż.
    Zobaczymy dalej.
  • skryma 02.08.2018
    Canulas a właśnie jest kto imieniny obchodzi zaraz pod środą że są Euzebiasza i Gustawa
  • Canulas 02.08.2018
    skryma, mea culpa
  • Canulas 02.08.2018
    Zbyt krotkie
  • Pan Buczybór 02.08.2018
    No, ciekawa forma, choć szczerze wątpię, czy mogłoby to kogoś mocno zainteresować. Coś w tym jest, ale takie suche rzeczy bez odpowiedniej formy i wyrazistości w literaturze się nie sprzedają. Zbyt krótkie i zbyt nieciekawe by trafić do czytelnika.
  • Karawan 02.08.2018
    Pięć. Myślę sobie ( co czasem mi się zdarza), że wszyscy troje komentujący przede mną mają rację; odruchowo oczekuje się jakiegoś dramatycznego szczegółu, czegoś co spowoduje, że czytający zobaczy ludzi, a nie komunikat prasowy; " w dniu wczorajszym NN został przejechany przez tramwaj nr15." Przecież Powstańcy to młodzi pełni życia ludzie! Dziewczyny, kobiety, mężczyźni, chłopcy, ich rodzice. Przejęci tym, że wreszcie można przestać spuszczać pokornie głowę i olać napis "tylko dla Niemców". Komunikat to za mało! Za pomysł więc i pamięć - pięć. Reszta... sam wiesz!
  • skryma 02.08.2018
    Powtarzam, wiem, że za krótkie ale do 5 października codziennie opisywać szczegółowo każdy dzień... Nie zbyt mi się widzi, na dłuższą metę będzie to uciążliwe. Napisanie jednej kartki z researchem trwa około godziny
  • Ozar 08.08.2018
    Dobry pomysł z takim pokazywaniem powstania dzień po dniu. Jednak trochę brakuje w tym życia. To wygląda prawie jak wojskowy meldunek z tego co się dzieje. Jednak z drugiej strony trudno w krótkim komunikacie przekazać więcej treści. 5 za pomysł.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania