Poprzednie części1944-SIERPIEŃ-2 dzień

1944-SIERPIEŃ-7 dzieeń

O Wsch. sł. 5.21 | Zach. sł. 20.33, śr. temp. powietrza 19℃, słonecznie, stan wody w Wiśle 173 cm.

 

7

Poniedziałek

Doroty, Sykstusa

 

Na Woli gen. Reinefarth od świtu kontynuuje natarcie. Jego oddziały wypierają Powstańców z rejonu ulic Chłodnej i Ogrodowej, Placu Mirowskiego, Hal Mirowskich i Placu Żelaznej Bramy. Niemcy panują całkowicie na linii Wolska - Chłodna - Ogród Saski. Odcinają Stare Miasto i cmentarze od Śródmieścia. W okolicy Chłodnej i Elektronalnej Niemcy masowo mordują ludność Z mieszkańców Warszawy tworzą ,,żywa barykady". Po południu rusza polskie przeciwnatarcie na Plac Mirowski, zorganizowane przez mjr. Stanisława Steczkowskiego ,,Zagończyka". Wieczorem oddziały powstańcze, pod naciskiem przeważających sił wroga, zostają zepchnięte na ul. Grzybowską i Plac Grzybowski. Płk Karol Ziemski ,,Wachnowski", nie mogąc przedostać się na Żoliborz, organizuje obronę Starówki jako dowódca Grupy Północ. Na Ochocie oddziały RONA przesuwają się na wschód. Trwa okrutna pacyfikacja dzielnicy. Rozpoczyna się budowa wykopu i barykady, osłaniającej przejście Al. Jerozolimskimi ze strony północnej na południową, czyli z domu nr 20 do domu nr 17. Przejście to do ostatniego dnia Powstania zapewnia łączność oddziałom z obu części Śródmieścia. Dla ludności cywilnej jest szlakiem ewakuacyjnym.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • Ozar 08.08.2018
    W tym dniu było już wiadomo, że powstanie nie osiągnie zamierzonych celów, bo nie zdobyło ani mostów, ani lotniska i właściwie od 7 sierpnia powstańcy w zasadzie już nie atakują a przechodzą do obrony. W tym dniu powstanie powinno sie zakończyć, bo dalsza walka nie miała sensu. Tak zrobiono na Pradze ratując tysiące ludzi i infrastrukturę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania