44

wdychałeś smród

przegryzając wnętrznościami kolegów

a z piwnic Fukiera wiało chwilowym optymizmem

 

czasami nie ma nadziei

jest tylko nędzny heroizm młodości

przecież takiej samej jak moja

tylko bez ołowiu w skrzydłach

 

wczoraj było dziś

dziś już nic nie ma

poza Sargassowym Morzem trupów i ruin

cmentarzyskiem statków

 

których żagle wypełniał dym

ten dym

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 20

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (143)

  • betti 30.07.2019
    Czyli to bez sensu wstać rano, walczyć o oddech, skoro i tak człowiek umrze?
  • puszczyk 30.07.2019
    Tu nie ma takiej myśli.
  • betti 30.07.2019
    czasami nie ma nadziei
    jest tylko nędzny heroizm młodości
    przecież takiej samej jak moja
    tylko bez ołowiu w skrzydłach

    jak nie ma?
  • puszczyk 30.07.2019
    betti Bo jej później już nie było.
    To dlaczego walczyli? Dlaczego oddychali?
    Czyli nie tylko nadzieja powoduje chęć oddychania.
    Dylemat rozkminiany w dyskusji z kalą, poniżej.
  • spirytysta 30.07.2019
    Boże Narodzenie, Wielkanoc i Rocznica Powstania Warszawskiego co roku generują kolejne wiersze :)
  • kalaallisut 30.07.2019
    Historia, pamięć powstania, heroizm młodych pokoleń, które odchodzą, i przyjdą kolejne by walczyć w innej słusznej lub niesłusznej sprawie.
    Sarrgasowe morze — odkrycia, zdobycie nowych terenów. Kolumb.
    Człowieka zawsze będzie cechować chcęć walki, pogoń za ideałami, odkrywanie nowych lądów, mórz. Tutaj wymieniasz te które jest w " stanie bezruchu", a któych głębinach spoczęły trupy walecznych śmiałków, które kontrastuje z naturą młodego człowieka, ten dym przeszłości zawsze będzie im towarzyszył, i kolejnym którzy przyjdą mierzyć się, stawiać opór.
  • IgaIga 30.07.2019
    Nad tym wierszem wystarczy pomilczeć. I wsłuchać się. W siebie.
    Dziękuję.
  • puszczyk 30.07.2019
    Nie jest to odkrywcze spostrzeżenie, spirytysto :)
    "Z okazji..." pisze się wiersze.
    Najważniejsze, żeby dobre.
  • puszczyk 30.07.2019
    Kala, tu Sargassowe jest synonimem czystości (idei) i ich cmentarzyskiem (Na Sargassowym zapętla się Golfsztrom i do jednego miejsca spływały wraki z połowy mórz i oceanów świata.
    PW 44 jestem zafascynowany od lat. Nawet nie jako historyk (kto, kiedy, gdzie, ile?), tylko jako człowiek.
    Niesamowitą kondensacją ludzkiego nieszczęścia i heroizmu. Nie ma we współczesnej historii świata takiego zła i nieszczęścia jak w ciągu tych 63 dni.
    Tam byli i trwali tacy sami młodzi ludzie, jak dziś ganiają z komórami i za forsą. Za
    wszelką cenę.
    Czy byliby zdolni do czegoś takiego, jak ich rówieśnicy wtedy?
    Wątpię, więc warto się zastanowić, dlaczego tak jest.
    Ewa, wiersz znasz, choć jak zwykle , biorąc stary na warsztat, nieco go stuningowałem.
    Dzięki wszystkim za obecność.
  • kalaallisut 30.07.2019
    Tak takie pytanie się nasuwa... A Ty byłbyś zdolny? ;)
  • puszczyk 30.07.2019
    Ja chyba jeszcze tak.
    Nie dlatego, że jestem od młodych lepszy.
    Ja zostałem wychowany na wartościach patriotycznych (dziadkowie to przedwojenni oficerowie) babka - nauczycielka to tajne nauczanie itd.
    Wychowanie patriotyczne to był trzon postawy tych kolumbów.
    Co nie znaczy, że jestem bezkrytyczny wobec naszej historii (jak niektórzy bogoojczyźniani tutaj).
    Polska nie była i nie jest pępkiem świata, mesjaszem narodów i specjalnie obdarzonym narodem Słowian, co to tylko pokój i rolę miłowali.
    Pełno błędów, głupoty i niefrasobliwości w jej dziejach.
    Ale to moja historia.
  • betti 30.07.2019
    ''Polska nie była i nie jest pępkiem świata, mesjaszem narodów'' - dlaczego więc taki nic nie znaczący kraj był tyle lat pod zaborami, dlaczego Niemcy i Sowieci wypowiedzieli nam wojnę - po co im taki wrzód na d...
    Dlaczego po wojnie sowieci tak długo siedzieli u nas ''w gościnie''?

    Dziwne to wszystko.
  • Tjeri 30.07.2019
    Okupuje sie tego kogo się opłaca okupować. Bycie/niebycie pępkiem przecież nie ma tu znaczenia. Geopolitycznie jesteśmy położeni niezbyt korzystnie. Nie ma w tym mesjaństwa.
  • puszczyk 30.07.2019
    Nic nie jest dziwne.
    To fatalne położenie geograficzne między dwoma mocarstwami.
    Jak jedni chcą do drugich, to zawsze muszą przez nas.
  • puszczyk 30.07.2019
    Tjeri Aa, odpisałem betti, zanim przeczytałem Twój koment.
    Właśnie to położenie. Albo musimy być mocarstwem (jak za Jagiellonów), albo zawsze będą chodzić przez średniaka.
    Teraz to możemy tylko walczyć o pokój (choćby europejski) i prosić Boga, aby znowu się mocarstwa zbyt dobrze nie dogadały.
    Lub zbyt skonfliktowały.
  • Tjeri 30.07.2019
    W zasadzie wszystko zostało napisane. To ja zwrócę jeszcze uwagę na piwnice Fukiera. Pamiętam, że to była zdaje się inspiracja.
  • betti 30.07.2019
    ''Okupuje sie tego kogo się opłaca okupować.''

    Czyli nie jesteśmy takim nic nie znaczącym narodem... ale nawet gdybyśmy byli, to czy głupotą byłaby walka o swój kawałek podłogi?

    Ja, kiedy sobie wyobrażam, że Oni - Powstańcy, zorganizowali się do walki pod czujnym okiem Niemców, w sumie ze śladową ilością nadziei, to poza podziwem i szacunkiem, niczego innego czuć nie potrafię. Dla mnie był to czysty heroizm.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bo heroizm najczystszej wody.
    A nas się nie okupuje dla grabieży, czy materialnych korzyści.
    Okupuje się ze względu na położenie.
    Ostatnim okupantem, który zajął Polskę dla zysku i grabieży byli Szwedzi w latach 1655 - 60.
    Oczywiście nie twierdzę, że później nie było co grabić i że tego nie robiono.
    Ale już nigdy najazd, czy okupacja nie miała podstawowego celu, jakim jest grabież.
  • puszczyk 30.07.2019
    A za sam wybuch powstania Naczelny Wódz, Anders, chciał postawić dowództwo AK pod sąd wojenny.
    I dobrze by się stało.
    Za ten ocean krwi i cierpień, bez nadziei zmienienia czegokolwiek w naszym położeniu.
    Wszyscy myślący już wiedzieli czyja Armia stoi za Wisłą i kto tu będzie rozdawał karty.
  • betti 30.07.2019
    puszczyk nie wiem czy wszyscy... i czy tak szybko docierały informacje drogą pantoflową. Ich czyli AK rozbrajali po drodze, kto nie chciał kula w głowę, inni przystąpili do AL. Niemniej chyba większość wierzyła, że Sowieci nie będą stać za Wisłą i czekać... przecież niby chodziło o pokonanie Niemców. To były, z której by strony nie patrzeć - trudne decyzje. Kto wie, czy Niemcy nie widząc zbliżającej się armii, nie wymordowaliby mieszkańców stolicy...
  • puszczyk 30.07.2019
    Ci najważniejsi wiedzieli. Doskonale, bo Jałta już nie była tajemnicą.
    Wygrane powstanie nie mogło już nic zmienić, a przegrane znacznie ułatwiło Stalinowi robotę.
    Wyrżnięcie elity narodu.
    I żeby raz skończyć z romantycznym uprawianiem historii.
    Do Stalina nie można mieć pretensji. Polityka jest sztuką osiągania celów. WŁASNYCH celów.
    Dlatego na wybuchu mu zależało, na pomocy w pierwszym miesiącu, nie, bo Polacy mogli wygrać, a kiedy wiadomo było, że nie wygrają, to pomagał, aby jak najdłużej podtrzymać agonię i straty.
    Ale to nie on wydał rozkaz jego wybuchu!
  • betti 30.07.2019
    No tak, przecież już wtedy Stalin miał plan podporządkowania sobie Polski... nawet gdyby Powstańcy wygrali z Niemcami , to on by ich wykończył...
    Może Powstańcy też o tym wiedzieli, dlatego tak długo się bronili...

    Do Stalina można by było nie mieć pretensji, gdyby w swoje szeregi nie włączał Polaków i nie siał propagandy, że idą po wolność, swoją wolność...
  • puszczyk 30.07.2019
    Betti, nie bądź nadąsanym historycznie, dzieckiem :)
    Przecież to oczywiste, że dla własnych celów musiał włączać polaków.
    I co miał propagandowo mówić? - Idę was zniewolić? :)))
    Zrobił świetnie to, co było jego celem. Mam mieć pretensje, że zagarnął Polskę do swojej orbity wpływów?
    A co myśmy robili zajmując przez 1000 lat historii Ukrainę, Moskwę, Grody Czerwieńskie, Pomorze Zachodnie, czy Milsko, Miśnię i Łużyce?
    Jest okazja, to się zagarnia. Taki jest świat.
  • Bogumił 30.07.2019
    Jasne, puszczyk, jeszcze go tu było trzeba zaprosić i przywitać, bo przecież musiał. No ręce opadają. Jakbym czytał tekst z epoki wczesnego Gomułki.
  • puszczyk 30.07.2019
    To idź i pobaw się tymi rączkami w kiblu, bo za pomocą małej główki nic nie zrozumiałeś i nie zrozumiesz.
  • Bogumił 30.07.2019
    Główkę to sobie wsadź w imadełko i dokręć;)))
  • puszczyk 30.07.2019
    Masz rację, obraziłem główkę, bo tej nie masz na górze i pewnie na dole.
    Słuchaj robaczku, ja się tu już naczytałem twoich "mundrości" historycznych na tym portalu i bałem się, że taki oszołom przyjdzie pod ten wiersz.
    Niestety przyszedł z własną tępotą, ignorancją i ciasnotą intelektualną.
    Więc apeluję - spływaj, zanim postawię ci wyczerpującą diagnozę twojego zidiocenia.
  • Canulas 30.07.2019
    Jak postanowiłem nie ingerować w spory i tego się trzymam, tak z czystego szacunku dla władania słowem, uznaję ten zestaw punchy za wyborny. Tyle chciałem. Nie przeszkadzajcie sobie panowie. Pozdrawiam obu szermierzy i kibicuję lepszemu ;)

    *Ach, bo tak niezbyt ładnie - nic o treści. Dziwnie mi znajoma, przez pryzmat "Piwnic Fukiera" właśnie. Tylko nie wiem czy stąd. Moze inąd-kąt?
  • Bogumił 30.07.2019
    W chamstwie się z tobą nie będę ścigał, tylko zacytuję ci opinię
    "Literat Takiego chamstwa jak na opowi.pl nie ma na innych portalach. "Brylują znudzone pindy i hultaje, którzy nie wiedzą, co zrobic z wolnym czasem. "

    To chyba m.in. o tobie.
    Baj
    Całuj Stalina pod ogon
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił masz kłopot ze zrozumieniem życzenia autora?
    Płyń rekinie tępogłowy.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk https://podobnestrony.pl/do/opowi.pl
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk po co się w ogóle wysilasz na takie dyrdymały.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Płyń.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk I tak już jesteś grzeczniejszy
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił spieprzaj trollu - nieuku.
    Teraz jaśniej?
  • Aisak 30.07.2019
    Bogusiu, czy to ty napisałeś/łaś/łoś te dwa komentarze?
    Chodź na kolanka do cioci i przyznaj się.
    Szybciutko na kolanka, Bogusiu, raz, dwa.

    xD
  • Bogumił 30.07.2019
    Aisak znalazłem takie w sieci. Mieliśmy tutaj kogoś o nicku Literat?
  • Aisak 30.07.2019
    Bogusiu, ależ z ciebie naiwny chłopiec.
    Chodź na kolanka, ciocia wszystko ci wytłumaczy.
    xD
  • Bogumił 30.07.2019
    Aisak może i naiwny, ale znalazłem tego bruję, a niejaki literatx też tu pisał. Tamten jest bez x.
  • puszczyk 30.07.2019
    Nawet współczesna historia nie jest wolna od legendy.
    Lokal Fukiera w czasie okupacji był "Nur fur Deutsche". Więc były tam zgromadzony spory zapas alkoholi, które to powstańcy przejęli.
    Czytałem też, że to bujda.
    Nie wiem, ale do wykorzystania metaforycznego w wierszu jak znalazł. :)
  • Bogumił 30.07.2019
    "Do Stalina nie można mieć pretensji". To sobie zabiorę i oprawię.
  • puszczyk 30.07.2019
    Opraw sobie swoje zdjęcie i powieś nad łóżkiem jako środek antykoncepcyjny.
    Wystarczy tępych łbów w narodzie.
  • Bogumił 30.07.2019
    "Do Stalina nie można mieć pretensji".

    Poplułem monitor, zapomniałeś dodać, że do Hitlera też nie powinniśmy mieć pretensji. Fajny chłop był, korzystał z okazji.
  • puszczyk 30.07.2019
    czy ja jestem pod twoimi wypocinami?
    Idźże się spałuj do tego kibla, bo masz ucisk spermy na przysadkę.
  • Bogumił 30.07.2019
    Jesteś zwykłym prymitywnym chamem.
  • Aisak 30.07.2019
    Tak, to prawda.
    Najszczersza!
  • Bogumił 30.07.2019
    Tylko nie chce tego jeszcze dopuścić do swojej świadomości.
  • akwamen 30.07.2019
    Z racji kilku publikacji tych dwóch panów nie jest trollami, choć zachowanie wskazuje, że jednak jest inaczej ;)
  • Bogumił 30.07.2019
    akwi na troli to oni nie wyglądają, tylko pewnie się czymś zniesmaczyli, coś im nie podpasowało po prostu, to swoje żale wylali gdzie indziej.
  • puszczyk 30.07.2019
    Ale się bydlę przyczepiło... (((:
    I jeszcze jałówka doszła. Super.
  • Bogumił 30.07.2019
    Twoje słownictwo to po prostu ohyda. Słowna przemoc i poniżenie innych ludzi. Nie potrafisz się kontrolować. Powinieneś się leczyć puszczyk. To nie złośliwość, ale stwierdzenie faktu. Może przestaniesz pisać takie obrzydliwości w sieci.
  • Bogumił 30.07.2019
    Komu innemu bym zaproponował modlitwę, ale nawet jak na moje standardy, to boję się że ona może niewiele pomóc. Powinieneś iść do terapeuty.
  • Aisak 30.07.2019
    Boguś, a może egzorcyzmy...
  • puszczyk 30.07.2019
    Aisak Jaka już kumpelka od wiary :)))
    Ja to potrafię jednoczyć chore przypadki :)
  • Bogumił 30.07.2019
    Ais na to chyba potrzebna jest zgoda zainteresowanego albo opiekuna prawnego, a obawiam się, że puszczyk tak jak rasowy alkoholik będzie zaprzeczał, że potrzebna jest mu pomoc. Po prostu to do niego nie dociera. Wpada we wściekłość i wyładowuje się na przypadkowych ofiarach.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Ale co tu jeszcze robisz, bydlątko?
    Idź sobie becz pod księdzem Markiem.
  • Aisak 30.07.2019
    Nie kumpelka od wiary, tylko pomocna rączna.
    Boguś jest niczym niewinne i nieświadome zagrożenia jagnie, które pomyliło drogę i weszło na teren wilkołaka.
    xD
  • Aisak 30.07.2019
    rączka*
    xD
    Rączka z rodziny Adamsów xDDD
  • puszczyk 30.07.2019
    Aisak Sugerujesz, że mu w tym kiblu pomożesz?!
    Bo to nawiązanie do pomocnej rączki...
    I jeszcze później egzorcyzmy... :)))
  • puszczyk 30.07.2019
    Wzruszyłem się twoją troską o niego.
    Zawsze byłaś wobec tego przypadku taka opiekuńcza... :))))))))))))))))))0
  • Aisak 30.07.2019
    Bogusiu, dziecko drogie, zawołaj ciocię, jak ten niemiły pan będzie się tobie naprzykrzał.

    Ciocia musi iść.
    :)
  • puszczyk 30.07.2019
    Aisak Matka Kasia od aniołów :)
    Jak to się ludzie po egzorcyzmach zmieniają ...
    Ten pan się nie naprzykrza. Raczej jemu się naprzykrzają. :)))
  • puszczyk 30.07.2019
    Twoje zdanie o mnie wisi mi kalafiorem.
    Z twoich historycznych popierdółek bolą mnie boki ze śmiechu.
    Idź się modlić o własne zdrowie, bo o rozum to już za późno.
    I pytam jeszcze raz chodząca inaczej, kulturo - czy trolluję pod twoimi wypocinami?
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk, ja się po prostu włączyłem w dyskusję, a ty dostałeś szału.
  • puszczyk 30.07.2019
    Ty się włączyłeś co najwyżej pod 220V, a i tak zostałeś tym samym tępym mundralom, który nawet nie umie czytać ze zrozumieniem i pochwałę Stalina znalazł :)))
    Idź już do księdza Marka.
  • Bogumił 30.07.2019
    Twoje metafory powalają na podłogę. No cusz, idę. Pozdrówka.
  • puszczyk 30.07.2019
    Idź!!!
    Właśnie otrzymałem prywatnie piękną diagnozę Bogumiła:
    To nadąsany historycznie nosorożec. Ślepy, jakiś dźwięk gdzieś usłyszy i już myśli że ktoś przyszedł bzykać samicę, którą sobie upatrzył.
    Piękne określenie. :)))
  • Bogumił 30.07.2019
    Pękłem i się uśmiałem.
  • puszczyk 30.07.2019
    Znowu... :(((
    Ja jeszcze bardziej! :)))
  • Bogumił 30.07.2019
    Wszyscy pękają na Twój widok;)
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Znowu nosorożec u mnie?
    Za to ty już tylko politowanie wzbudzasz, jeśli A-sika współczuje.
    Idź synku pod księdza Marka, bo się z komentami nie wyrobisz.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk Za tekst mógłbyś dostać piątkę, za komentarze pod tekstem pała, co ja gadam - 5. Łącznie zero.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Jeszcze pajacu tu podrygujesz?
    Żałosny się robisz.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk twoje żałosne pseudo historyczne podlane chamskim sosem komentarze kompromitują treść wiersza. Po co się więc wysilałeś?
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Zdaje się, że już dawno pisałeś, że się stąd wynosisz?
    Ty jakiś masochista jesteś i chcesz z siebie już totalnego, płaczliwego durnia zrobić?
    Przecież ludzie to widzą.
    Kaśka poszła i nie kto ci łezek wytrzeć?
    Idźże do Marka i nie kompromituj się bardziej, bo bardziej już nie dasz rady.
    Napisz sobie wierszyk o Stalinie i Hitlerze i tam się produkuj, bo od mojej przestrzeni głąbom wara.
  • puszczyk 30.07.2019
    I jak wspomniałem wcześniej, niezależnie, czy to ci się podoba, czy nie, ja mam papier historyka.
    Ty masz chyba tylko papier w kiblu, więc nie jesteś dla mnie partnerem do rozmowy o historii, toteż pal gumę do siebie.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk ty się ludźmi nie zasłaniaj.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk a z tym papierem to ci już pisałem, co możesz sobie zrobić.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Jeszcze tu jesteś, "histeryku"? :)))
    A co ty możesz zrobić ze swoim papierem, to przynajmniej doskonale wiadomo :)))
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk a ciocia może tu w każdej chwili tu wrócić.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Długo jeszcze wszo będziesz tu skakać?
    Bo chyba miałeś zniknąć.
    Masz mendo chociaż słowo?
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk już sobie idę O! Panie.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Już takim zwierzętom nie wierzę, bo to któraś z kolei deklaracja.
    Poczekam.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk zwisa mi kalafiorem, czy mi wierzysz, czy nie.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił A jednak... (((:
    Bydlę, to bydlę.
  • akwamen 30.07.2019
    ha, ha, ha!
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk cham to cham
  • puszczyk 30.07.2019
    akwamen Nie sądziłem, że to powiem, ale jesteś wyjątkowo wyważony w zestawieniu z tą gnidą.W ryj plujesz, a to się obciera i jedzie dalej.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk zwisa mi kalafiorem co na ten temat sądzisz kogo to interesuje
  • Aisak 30.07.2019
    Bogusiu, czy ten pan ciebie nagabuje? składa niemoralne propozycje? Powiedz cioci, no chodź, usiądź na kolankach i wszystko cioci opowiedz. :)

    xD
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk nie kbrazaj akwiego. To prawdziwy dżentelmen.
  • puszczyk 30.07.2019
    Bogumił Nie ma sprawy, tylko już spierdalaj do siebie.
  • Bogumił 30.07.2019
    Aisak ten kawał chamiska mnie prześladuje
  • puszczyk 30.07.2019
    Aisak Zabierz tego idiotę.
    Dziesięć razy już się deklarował, że stąd idzie.
    Co za namolna franca się trafiła.
  • puszczyk 30.07.2019
    Jesteś u mnie, a nie odwrotnie.
  • Aisak 30.07.2019
    puszczyk może cię lubi i chce się zaprzyjaźnić xDDD
  • Aisak 30.07.2019
    Bogusiu, jesteś w gościach u tego pana :)
    Mogę go zbić, ale nie u niego w domku :)
  • puszczyk 30.07.2019
    Aisak Zabierz gdzieś.
    To nieludzkie, żeby takiego głąba równać z glebą, to wstaje i rzuca się dalej.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk z matematyki też jesteś noga histerykiem z odzysku.
  • puszczyk 30.07.2019
    Aisak Napisz mu to drukowanymi.
  • Bogumił 30.07.2019
    Aisak żałuje mi drinka
  • Aisak 30.07.2019
    Bogusiu, jesteś za młody na alkohol, ciocia da ci mleczka xD
  • Aisak 30.07.2019
    proszę nie przeklinać w towarzystwie dzieci!
    Boguś jest niepełnoletni!!!
    xD
  • puszczyk 30.07.2019
    Aisak To zabierz gówniarza do innej piaskownicy.
    I nie jest niepełnoletni, jest intelektualnie niepełnosprawny, a to różnica.
  • Bogumił 30.07.2019
    Aisak i jak mam takiego chama ucywilizować. Bluźni jak pijany ruski sołdat.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk jak będziesz grzeczny to sobie pójdę. Ale wcześnie nauczę cię etykiety.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk co za karczemne słownictwo.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk gdzie się tego nauczyłeś chamku?
  • Bogumił 30.07.2019
    co Za rynsztok poeta tylko głowa nie ta koń by się uśmiał
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk zaciąłeś sie.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk zmień płytę
  • Angela 30.07.2019
    O, jak pięknie, sielsko i anielsko : ))
    Odnośnie tekstu, chyba sam najlepiej wiesz, że jest dobry. Zmusza do rozmyślań nad straceńczą odwagą, tamtych ludzi.
  • puszczyk 30.07.2019
    Angela, wiem ile jest warty ten tekst.
    Mam zwyczajnie zdrowe poczucie wartości, choć typowo polskie dziadostwo i zawiść próbują tu jak mogą ciągnąć w dół..
    Bądź uprzejma dodać jedynkę, bo jak nie zejdę sumarycznie poniżej dwójki, to mam poczucie, że słabo napisałem :)
    Dzięki za obecność.
  • Angela 30.07.2019
    Ale ja już piątkę wstawiłam : (( Przepraszam
  • Bogumił 30.07.2019
    Angela jak możesz zaniżać puszczykowi taką dobrą średnią, ty niedobra.
  • Angela 30.07.2019
    Bogumił jak bym była dobra, już dawno by mnie zjedli : /
    Uciekam, bez spamu.
  • puszczyk 30.07.2019
    Ajajajajaj... (((:
  • IgaIga 30.07.2019
    Normalnie Zasmiecie 2. Tylko załoga inna.
  • puszczyk 30.07.2019
    Co poradzisz Ewa?
    Trafił się kretyn i nie da się oderwać.
  • IgaIga 30.07.2019
    Trza poczekać aż sam odpadnie.
  • Bogumił 30.07.2019
    Niech się pani cieszy że pani od jałówek nie wyzwał.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk idź do lekarza
  • puszczyk 30.07.2019
    Takie wszawe strupy nie odpadają.
    Trza rwać.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk zmień płytę
  • Bogumił 30.07.2019
    Puszczyk ja ci napisałem grzeczny komentarz a spotkałem się ze stekiem bluzgów. Jeśli uważasz że tak możesz się zachowywać to się mylisz. Ja cię ucywilizuję.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk przylazłeś na forum bez admina ale to nie znaczy że możesz tu obrażać ludzi.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk i po co to chamstwo
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk wracaj pod budkę z piwem
  • Aisak 30.07.2019
    Rany :/
  • akwamen 30.07.2019
    Co nie? rozpędzily sie, chłopaki :)
  • Aisak 30.07.2019
    Jest bardzo dużo tekstów, którym przydałby się rzeczowy komentarz.

    Idźcie poczytać ludków.
    Naprawdę wypadałoby, żebyście przestali.
    Ale wg uznania, oczywiście.
  • puszczyk 30.07.2019
    Słusznie prawisz
    To mój wiersz i moja przestrzeń.
  • Bogumił 30.07.2019
    To nie znaczy że możesz pod nim wyzywać ludzi. Ale ja cię ucywilizuję.
  • Bogumił 30.07.2019
    puszczyk 1 etap cywilizowania wulgarnego chama rozpoczęty;)
  • akwamen 30.07.2019
    Bogumił o! tera tom sie zaciekawił... hi, hi
  • Bogumił 30.07.2019
    akwi będę go szkolił w pokorze do rozmówcy
  • IgaIga 30.07.2019
    Bogumił - Widzę.
  • IgaIga 30.07.2019
    To ja Panów ładnie proszę... idźta chłopy spać!
  • Bogumił 30.07.2019
    To posłucham. Dobranoc.
  • IgaIga 30.07.2019
    Bogumił - dziękuję.
  • sensol 30.07.2019
    dwa miesiące rzeźni. codziennie tyle trupów, co w zamachu na WTC. bohaterstwo prostych żołnierzy. zbrodnicza głupota sztabu AK. powinni chronić cywili. przecież od tego jest wojsko. a oni rozpętali piekło, chociaż wiedzieli, ze nie mają szans. smutne to strasznie. (wiersz bardzo mi się podoba)
  • puszczyk 30.07.2019
    Dzięki za refleksję (historyczną też) i dobrą ocenę wiersza. :)
  • Aisak 03.08.2019
    Do odstrzału.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania