ach co to był za ślub

taki dzień nastał

weselmy się i radujmy

windą do nieba

echo świątyni poniosło wołanie

 

świta z kolan powstała

gdy przysięgę składali

prawdziwi bez skazy nowożeńcy

słodycz w srebrnej cukiernicy

na drogę im dano

 

grzechy nieczystości odpuszczone

rozgrzeszeni

róże z kolcami złożyli

na grobie milczenia

 

taki dzień nastał

 

***

(P.S. To nie jest wypowiedź polityczna.)

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (51)

  • befana_di_campi 20.07.2020
    Niestety :(
  • Pasja 20.07.2020
    Oj tak niestety, :(
  • Zdzisław B. 20.07.2020
    "... i że cię nie opuszczę aż do następnego unieważnienia małżeństwa".
    To są tzw. "wzorce moralności". Dorzuciłbym jeszcze kilka postaci, na czele z MK.Ale to ich problem.
    Problem jest wtedy, kiedy okazuje się, że gadka do ludu sobie, a ich życie sobie. Są równi i równiejsi.
  • Pasja 20.07.2020
    Witaj
    Nie mam z tym problemu, kto z kim i jak ma żyć. Tylko niech nam nie meblują życia i zostawią to nam. Pozdrawiam
  • Zdzisław B. 20.07.2020
    pasja Dokładnie to miałem na myśli.
  • Jarema 20.07.2020
    No cóż, paskudne to. Znaczy Kurski z tym ślubem. Przed kim on chciał błysnąć? Ośmieszył nie tylko siebie, ale i tych, którzy mu tego ślubu udzielili.

    Tusk natomiast zalegalizował wieloletnią kociołapkę, na parę tygodni przed wyborami.

    Widzicie źdźbło w oczach bliźniego, a belki we własnym nie widzicie, rzekłby mędrzec, i wydął wzgardliwie wargi:)
  • Pasja 20.07.2020
    Jarema i o to chodzi. Niech każdy układa sobie życie jak chce. I niech nie dzieli na gorszych i lepszych. Niech pozwolą dziecku mojej sąsiadki wziąć pierwszą komunię i niech nie stygmatyzują ludzi. A Kurski czy Tusk nic mnie nie obchodzą. Byleby trzymali ręce daleko ode mnie.

    Miłego
  • Jarema 20.07.2020
    pasja prawda jest taka, że żaden rząd nie trzyma i nie będzie trzymał. A do wyboru masz tylko dwie alternatywy. Ja to samo mogę powiedzieć o stronie przeciwnej, która przyjęła konwencję, w której napisano, że niby Kościół katolicki jest winny przemocy w rodzinie. Bo ja dotąd głupi myślałem, że złe, może bezstresowe, a na pewno niemoralne wychowanie w dzieciństwie, uczące instrumentalnego wykorzystywania drugiego człowieka jest za to odpowiedzialne. I patrz muszę z tym żyć, mimo że ta konwencja nadal w moim kraju obowiązuje. Czyli umeblowano mi życie.
  • Puchacz 20.07.2020
    pasja Ładnie ubrałaś w słowa tę hipokryzję pasjo.
    I nie można się godzić, aby zło i fałsz puchł jeśli mnie nie ruszają.
    Trzeba krzyczeć.
  • Pasja 20.07.2020
    Puchacz a dziękuję pięknie. Dlatego tak ładnie krzyczę.
  • Pasja 20.07.2020
    Jarema a ja z tą konwencją nie mam problemu. Przemoc trzeba zwalczać i pokazywać palcem.
  • Puchacz 20.07.2020
    pasja Słuchałem dziś uzasadnienia sprzeciwu dla konwencji głoszonego przez jakiegoś posła PIS.
    Ależ żenada intelektualna i merytoryczna była :(((
    Prowadząca rozmowę dziennikarka zrobiła z niego i ich sprzeciwu siekańca.
    Aż przyjemnie było słuchać.
  • Jarema 20.07.2020
    pasja a więc według Ciebie można przyjąć kłamliwą konwencję i ją przegłosować, tylko dlatego, że ma się większość sejmową składającą się z takich uczciwych posłów, jak niejaki poseł Słowomir N. I Ty z tym nie masz problemu. A ja mam. Bo uważam, że jest to kłamliwa konwencja i w dodatku jej ewentualne zastosowanie może mieć skutki demoralizacyjne wobec dzieci.

    Poza tym, w Polsce jest tak wiele ustaw i wynikających z nich procedur chroniących przed jakąkolwiek przemocą, a w szczególności wobec dzieci i kobiet, że przyjęcie kolejne tworzy tylko chaos prawny nic nowego nie wnoszący, a szkodzący stabilności i czytelności prawa.
  • Puchacz 20.07.2020
    Jezus, Maryja... kto cię wyrzeźbił i obdarzył szczątkowym mózgiem?
    Musiałeś być niezłą i głupią gnidą w poprzednim wcieleniu.
    Od stabilnego i czytelnego prawa mamy już dziś specjalistów w osobie Dudy i Ziobry.
  • Pasja 20.07.2020
    Jarema tak ja nie mam, bo nie mieszam polityki w ten temat. Niech się zajmują tym osoby które mają wykształcenie, a nie politycy. W Polsce chroni się przestępców popełniających przemoc, a ofiary pozostawia samym sobie. To kobieta z dziećmi wyprowadza się z domu, a mężczyzna pozostaje. To oprawca chodzi na wolności, a dzieci zabiera się do domu dziecka.
  • Puchacz 20.07.2020
    pasja No coś ty!
    Kościół się nimi zajmuje, bo przecież to święte więzy małżeńskie (jak to opisane w wierszu) i dzieci też otoczone opieką, bo przecież nie wyskrobane.
    Sto konwencji trzeba podpisać, aby ciemniaków, chamów i damskich bokserów w końcu usadzić, a nie zasłaniać się istniejącym prawem, które tylko pogłębia patologię.
  • Pasja 20.07.2020
    Puchacz może się doczekamy lepszych czasów... ja pewnie w pampersie hahahah
  • Puchacz 20.07.2020
    pasja Ja w ogóle.
    Taki kraj. Naród do bitki i wypitki.
  • Jarema 20.07.2020
    pasja przecież ustawy uchwalają politycy, to co z tego, że ty nie mieszasz, skoro każdy tekst prawa pochodzi od polityków, a nie od jakichś mędrców. To tylko chowanie głowy w piasek, mówienie, że nie mieszam do tego polityki.

    A nie zastanawia się, że tworzenie specjalnego prawa dla wybranych grup, tu mam na myśli kobiety, nasuwa przypuszczenie iż ustawodawca sądzi, że kobiety są osobami specjalnej troski, wymagającymi szczególnego prawa? Czyli już na wstępie wychodzi z pozycji zaprzeczającej równości płci.
  • Pasja 20.07.2020
    Jarema nie wykręcaj kota ogonem i zostaw kobiety w spokoju. Specjalnej troski to jest taki jeden stary prezes
  • Jarema 20.07.2020
    pasjo, jeśli zasiałem w Tobie wątpliwości tym pytaniem, bo nie odpowiadasz na nie, to się cieszę. Pozdrawiam.
  • Puchacz 20.07.2020
    Jarema Ale przychlast.
    Pasjo, przyłącz się do Jaremowo - boguniemiłych!
  • Pasja 20.07.2020
    Jarema nie podniecaj się tak bardzo i nie mam z tobą po drodze w tej jałowej dyskusji.
  • Pasja 20.07.2020
    Puchacz :) nie rozśmieszaj mnie
  • Jarema 20.07.2020
    pasjo, zadałem bardzo logiczne pytanie. Korwin - Mikke zadawał pytanie, dlaczego w USA tworzone są specjalne ustawy przyznające osobom o innym ubarwieniu skóry niż białe punkty na studia. Tak jak u nas kiedyś przywileje mieli robotnicy i chłopi. Dziś kobiety. Dlaczego są specjalne ustawy? Nie zastanawiałaś się nad tym, że to głupie.
    Zwykły kodeks karny i przepisy chroniące przed przemocą powinny wystarczać. Można w nich zawrzeć ewentualnie pewne szczególne rozszerzenia, i nic ponadto.
  • Puchacz 20.07.2020
    pasja Przywracasz mi wiarę w normalność :)))
  • Pasja 20.07.2020
    Jarema sam zadajesz pytanie i sam sobie odpowiadasz, więc nie widzę sensu z tobą dyskutować. Jesteś jak beton nie do ruszenia.
  • Jarema 20.07.2020
    pasjo ja zadałem pytanie, skoro nie chcesz odpowiadam, to nie ma przymusu. Tyle, że w ten sposób nie da się dyskutować. Pozdrawiam.
  • Jarema 20.07.2020
    Err - odpowiadać
  • Puchacz 20.07.2020
    pasja :)))
  • Puchacz 20.07.2020
    Czyli znowu wina Tuska :)))
    Kto zaś wychował oszołoma i głupka?
    Zapewne tylko na religię w szkole chodził.
  • Pasja 20.07.2020
    Hahaha bo żył na wiaderku i gdyby nie wybory dalej by siedział :)
  • Zdzisław B. 20.07.2020
    Taa... a do komisji sejmowej w sprawie przeciwdziałania pedofilii większość sejmowa wybrała tylko "swoich". Nawet nie wybrano księdza. który był znany z prób oczyszczenia polskiego kościoła...
    Jak to wyglądało? Długie, ale kto chce, przeczyta (wzięte z netu):

    Stanisław Tyszka (Kukiz 15): „Uwaga❗️Jesteście ciekawi jak wygląda polska polityka od zaplecza❓No to ujawnię i przedstawię Wam teraz, krok po kroku, kulisy jednej, dość istotnej dla naszego Państwa i społeczeństwa decyzji Sejmu. Konkretnie chodzi o powołanie członków państwowej komisji ds. zwalczania pedofilii.
    1️⃣ Jakieś dwa miesiące temu na posiedzeniu sejmowego klubu Koalicji Polskiej pojawiła się kwestia zgłaszania kandydatów do komisji ds. pedofilii. To było już po kolejnych filmach dokumentalnych na ten temat (jeden dotyczący Kościoła Katolickiego, drugi środowiska celebrytów).
    2️⃣ Komisja miała być powołana już prawie rok temu, ale partia władzy bardzo zwlekała z powołaniem jej członków i temat pojawił się z mocnym opóźnieniem.
    3️⃣ Kiedy jednak w końcu pojawił się w Sejmie temat wybrania trzech członków komisji, przyszła mi do głowy kandydatura księdza Tadeusza Isakowicza-Zaleskiego. Ksiądz Isakowicz-Zaleski jest osobą, która od lat walczyła odważnie o dobro dzieci, niepełnosprawnych oraz o czystość i transparentność Kościoła, bez względu na konsekwencje. I zawsze mieliśmy, jako Kukiz’15, z nim dobre relacje. Dlatego na posiedzeniu naszego klubu podpowiedziałem Pawłowi Kukizowi właśnie tę kandydaturę.
    4️⃣ Paweł Kukiz odbył z Księdzem rozmowę i przekonał go do tego, żeby pozwolił nam zgłosić jego kandydaturę.
    5️⃣ Z inicjatywy Kukiz’15 kandydaturę poparł cały klub Koalicji Polskiej-PSL-Kukiz’15, ale brakowało nam jeszcze 5 posłów. Bo kandydaturę mogło zgłosić 35 posłów.
    6️⃣ Zaczęliśmy więc rozmowy z Konfederacją. Choć było niewiele czasu, to koledzy z Konfederacji bardzo szybko się zgodzili. Siedziałem jeden długi wieczór na telefonie z posłami Konfederacji i udało się na rano zgromadzić brakujące 5 podpisów.
    7️⃣ A potem zaczął się ostatni etap kampanii prezydenckiej i PiS spanikował ? Przestraszyli się po prostu biskupów. Dlatego odwołali też w ostatniej chwili powołanie członków komisji ds. pedofilii i przesunęli to na czas po wyborach prezydenckich.
    8️⃣ W tym tygodniu, na pierwszym posiedzeniu Sejmu po wyborach prezydenckich dzwoni do mnie jeden z szeregowych posłów PiS i mówi, że dobrze by było, gdybyśmy poparli dwóch członków proponowanych przez PiS w zamian za poparcie kandydatury księdza Isakowicza-Zaleskiego. Dzwonię więc tuż przed głosowaniami do jednej z osób z kierownictwa PiS i proponuję właśnie taką umowę. Co słyszę? Na kandydaturę księdza nie zgadza się BISKUP❗️? No to ja na to, że to nie biskupi wybierają członka komisji ale Sejm i sam Ksiądz, który się przecież zgodził. Ale słyszę, nie ma dyskusji…
    9️⃣ Sejm wybiera ostatecznie trzech członków rekomendowanych przez PiS, z bardzo wątpliwymi kompetencjami, ale gwarantujących, że Komisja będzie atrapą, która nic nie zrobi bez zgody partii władzy i Kościoła, który ewidentnie nie chce się oczyścić.
    A to Polska właśnie❗️”
  • Pasja 20.07.2020
    Zdzisław B. Brawo! A potem pani marszałek chichocze się w czasie głosowania. Teraz Isakowicz-Zaleski zostanie zasznurowany jak ks. Boniecki.
  • Zdzisław B. 20.07.2020
    pasja Rozchichotała się pani Witek, gdyż - jest komisja? Jest. A jaka? Nasza, zgodnie z biskupim poleceniem...
    ... a mnie uczono, że Sejm jest jedną z trzech najwyższych władz w Polsce. Do tego tą, która jedynie może ustanawiać prawa obowiązujące wszystkich w Polsce. Okazuje się, że jeszcze są "szare eminecje", wydające jej polecenia.
  • Szpilka 20.07.2020
    Pasja, wiersz celny i na czasie ?

    Mnie zastanawia, czy po unieważnieniu małżeństwa dzieci Kurskiego są teraz bękartami? No bo wychodzi, że z konkubinatu, biedne dzieci ?

    Świetne memy:

    https://www.radiozet.pl/Rozrywka/Plotki/Jacek-Kurski-wzial-drugi-slub-koscielny-Internauci-tworza-memy-GALERIA/jacek-kurski-memy-2
  • Pasja 20.07.2020
    Szpilka hahahahha no pewnie tak z lewego łoża spłodzone. Dostaną zapomogę.
  • Pasja 20.07.2020
    memy super ?
  • Szpilka 20.07.2020
    pasja

    Hahahahaha, konsumpcję związku też można anulować, wystarczy zaszyć dziurkę ?
  • Zdzisław B. 20.07.2020
    Szpilka ... i będzie nowa dziewica z odzysku ;)
  • Szpilka 20.07.2020
    Zdzisław B.

    Hahahahahah, ano i bardziej cenna, bo nie taka zielona w te klocki ?
  • Zdzisław B. 20.07.2020
    Szpilka
    ... niezielona, tylko już z praktyką w rozdziewiczaniu samej siebie.
    Podobno praktyka czyni mistrza. W tym wypadku - mistrzynię ;)
  • Puchacz 20.07.2020
    Ależ Wy złośliwi wobec świętego sakramentu.
    Ciekawe kiedy wprowadzą drugą, pierwszą komunię :)
  • Zdzisław B. 20.07.2020
    ... kiedy stwierdzą, że to jest w ich interesie.
    U nich wszystko zaczyna się od interesowności.
  • Puchacz 20.07.2020
    :(((
    I co robią z takim Puchaczem? Przecież ja wierzę w Boga :(((
  • JamCi 20.07.2020
    Świetny wiersz, kilka rzeczy mnie poruszyło chrzaniąc skojarzenia światowe.
  • Pasja 21.07.2020
    Miło za odwiedziny i odbiór. Pozdrawiam ciepło.
  • Tjeri 21.07.2020
    Wiersz dobry. Poza komentarzem do wydarzeń, ma również wartość uniwersalną.
    A co do wspomnianych wydarzeń... Ciemny lud i tak kupi. Bo sam kupiony jest, za własne pieniądze zresztą.
  • Pasja 21.07.2020
    Witaj Tjeri
    W tej odsłonie był pisany. Tylko wydarzenia pomogły w nakreśleniu istoty rzeczy.
    Serdecznie pozdrawiam
  • Clariosis 26.07.2020
    Kurcze, tak jak czytałam to się nie spodziewałam, że to w ogóle z polityką może mieć coś wspólnego, gdyż sam wiersz jest naprawdę ładny. :0
    Zostawiłam Ci pięć, bo naprawdę mi się podoba. :)
  • Pasja 28.07.2020
    No właśnie nie ma nic wspólnego, a taki szum się zrobił. Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania