Ach ten poranek!

Cóż za cudowny poranek. Dźwięk budzika wdarł się w moją świadomość jakieś szesnaście godzin przed czasem. Po brutalnym, kakafonicznym zgwałceniu mojego mózgu, postanowiłem wybaczyć swojej komórce i nie rozwalić jej o ścianę. Ubrałem się, ignorując trzy nieudane próby, po czym ruszyłem po świeże bułki. Sklep jest niedaleko, tuż pod blokiem, a jednak jakby był za Uralem... Spojrzałem w ciemność za drzwiami klatki, wziąłem dwadzieścia osiem motywujących wdechów i podciągnąłem spodnie dresowe. Dobrze, że są pachy, bo bym go zdjął przez głowę. Otworzyłem i drzwi i...

Poranny wiaterek. Można było puszczać latawce z żelbetonu. Po dwóch sekundach wyglądałem jak dzieło Picasso. Nos miałem na czubku głowy, usta na czole, oczy w okolicach uszu. Piękny widok. Nie zraziłem się. Brnąłem dalej. Brnąłem... Po prostu stanąłem pod wiatr, rozłożyłem ramiona i dałem się ponieść. Upadłem akurat pod drzwiami sklepu. Otrzepałem się z kurzu, błota oraz wydzielin zwierzęcych ciał, no bo przecież nie ze śniegu, po czym wszedłem do środka. Różnica temperatur sprawiła, że poznałem dogłębne znaczenie słowa szok termiczny. Po odzyskaniu przytomności usłyszałem od sprzedawcy: "przywrócenie akcji serca było czystą formalnoscią". Byłem wdzięczny, szczęśliwy i oszołomiony. Pewnie dlatego kupiłem sześć bułek i dwa pączki. Mogłem kupić dwadzieścia, nie musiałbym wracać w tym tygodniu. Podziękowałem i ruszyłem w drogę powrotną. Doniosłem połowę zapasów... Resztą cieszą się ludzie w Białym Stoku. Ach! Ten poranny wiaterek...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • slodkakotka 09.02.2016
    Fajne
  • KarolaKorman 10.02.2016
    ,,bo bym go zdjął przez głowę.'' - je zdjął
    Z poczuciem humoru o pogodzie :) Zostawiłam 5 :)
  • Neurotyk 10.02.2016
    Białystok????
  • Rasia 10.02.2016
    "Otworzyłem i drzwi i..." - tutaj nie jestem pewna, czy to pierwsze "i", powinno tutaj być :)
    Tekst jest... niezwykle intrygujący. Niby prosty, a jednak udało Ci się nieźle w nim zamącić. Oczywiście w takim pozytywnym sensie. Bardzo mi się podoba, zostawiam 5 :)
  • Chris 11.02.2016
    Zdecydowanie się tam zakradlo ;)
    Cieszę się, że się podoba :)
  • BezimiennaOna 11.02.2016
    Super, mam uśmiech na twarzy ! :) Poprawiłeś mi nastrój ,dziękuję :)
  • Senezaki 11.02.2016
    Ach, ta pogoda! :D Dobrze znam ten ból, uwierz! XD
  • Nazareth 11.02.2016
    Świetne, też miewam takie poranki.
  • Angela 11.02.2016
    Już nigdy nie będę narzekać na pogodę, jak widać niektórzy mają gorzej XD 5
  • Chris 14.02.2016
    Dziękuję Wam bardzo! :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania