xx

xx

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • JamCi 27.02.2020
    Wrócę rano, bo mózg chwilowo nie bardzo.
  • Artbook 27.02.2020
    Spoko, nie śpiesz się ;-)
    Pozdrawiam!
  • Tjeri 27.02.2020
    Ja wiem, że mój koment będzie całkowicie od czapy, a skojarzenie tylko moje i nie do końca uzasadnione... Ale czytam wiersz już trzeci raz i za każdym razem widzę ten sam obraz. I pasują mi słowa pod moje skojarzenie. Nie wiem co miał na myśli Autor, ale mnie przypomniał się plakat opolskiego hospicjum dziecięcego. Kampania była dobrych kilka lat temu, ale nigdy nie zapomnę wrażenia jaki na mnie zrobiła.
    Tekst najpierw skojarzył mi się dosłownie, potem zobaczyłam więcej. Wyobraziłam sobie odwiedziny w takim miejscu. A plakat jest tu:

    https://images.app.goo.gl/vqQk1AjKBmus1rgb6

    Kto chce, niech zerknie. Tak więc słowa zrobiły na mnie ogromne wrażenie, mimo że zdaje sobie sprawę, że wiersz nie o tym... Ech, wzruszyłam się.
  • Artbook 29.02.2020
    Witaj Tjeri :-)

    Zanim przejdę do samego wiersza, to chciałbym ci podziękować za otwartość, szczerość i wrażliwość na temat, który poruszyłem w tym wierszu:

    "czytam wiersz już trzeci raz i za każdym razem widzę ten sam obraz." - to znaczy, że widzisz dobrze ;-)

    "plakat opolskiego hospicjum dziecięcego" - słuszne nawiązanie w kontekście wiersza...

    "Tekst najpierw skojarzył mi się dosłownie, potem zobaczyłam więcej." - cieszę się.

    "(...) słowa zrobiły na mnie ogromne wrażenie, mimo że zdaje sobie sprawę, że wiersz nie o tym... Ech, wzruszyłam się." - mam mieszane uczucia jako autor tego wiersza, bo z jednej strony dostrzegam twoją wrażliwą i słuszną reakcję na tekst, bo nawiązuje do tego co zobaczyłaś, z drugiej strony temat odwołuje się i sięga do czułych zakamarków naszego serca, co może wywoływać smutne i być może bolesne skojarzenia...

    Niemniej bardzo dziękuje za cenny komentarz i skojarzenia, bo one także dla mnie stanowią lekcję...

    Pozdrawiam!
  • Pan Buczybór 27.02.2020
    Ogólnie bardzo dobry wiersz, tylko przeszkadza mi powtórzenie "skrzydła".
  • Artbook 29.02.2020
    Dziękuje Panie Bucz! :-)
    Cieszę się z twojej wizyty i komentarza.
    Pozdrawiam!
  • Piotrek P. 1988 27.02.2020
    Bardzo dobrze czytało mi się ten tekst, 5, pozdrawiam :-)
  • Artbook 29.02.2020
    To miłe, dziękuje Piotrek :-)
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 27.02.2020
    Artbook→Pierwsze skojarzenie→istoty (ludzie)→co przejmują cierpienie innych na siebie.
    Dlatego te ''skrzydła'' takie umęczone. Słyszą pytania→dlaczego tak musi być?
    Ale coraz mniej tych pytań. Bo coraz więcej bólu, na skrzydłach.→Tak jakoś pomyślałem→Pozdrawiam:)→5
  • Artbook 29.02.2020
    Kawał dobrych i słusznych przemyśleń.
    Bardzo za nie dziękuje, bo to świadczy o tym, że z dużą uwagą czytasz :-)
    Pozdrawiam!
  • Jacom JacaM 27.02.2020
    się widzi jak się czyta, dobry tekst ;-)
  • Artbook 29.02.2020
    Otóż to! :-)
    Dziękuje za wizytę Jacom :-)
    Pozdrawiam!
  • Szpilka 28.02.2020
    Wyrazisty wiersz, łapie za serducho ?
  • Artbook 29.02.2020
    Jeśli łapie za serducho, to znaczy, że z dużą dozą wrażliwości czytałaś, za co bardzo dziękuje :-)
    Pozdrawiam!
  • JamCi 28.02.2020
    Taki mam wrażenie tekst o byciu przy powolnym odchodzeniu (zanikaniu?) Na które nic nie można poradzić. Bez piękna, elegancji tylko z trudem, mozołem. Z walka o zachowanie człowieczeństwa. Własnego i cudzego. Niektóre rzeczy wyobrażamy sobie jako ładne, ale one nieraz takie nie są. I zachowanie jakiegoś piękna jest trudne. Jak zwykle przesadziłam pewnie. :-)
  • Artbook 29.02.2020
    Genialne uzupełnienie myśli, wrażliwości i jasnego, logicznego podejścia do wiersza.
    Podoba mi się twoja analiza i rozczytywanie tekstu.
    To miłe, kiedy ktoś zadaje sobie trud, aby wniknąć w poszczególne fragmenty...
    "Przesadzaj" tak dalej, nie mam nic przeciwko ;-D
    Dziękuje! :-)
    Pozdrawiam!
  • piliery 01.03.2020
    "wyraz doznania"? Czepiam się? :(
  • Artbook 04.03.2020
    Tak, " niczym wyraz doznania" ;-)
  • piliery 04.03.2020
    Artbook ładnie to brzmi ale sensu nie ma. To wg. mnie odrębne strefy.
  • Artbook 04.03.2020
    Zgadza się, to "odrębne strefy" - dobrze to oddałaś.
    Taki literacki miks ;-)

    Mówisz, "ładnie to brzmi ale sensu nie ma"?
    No to niech tak zostanie...
  • piliery 04.03.2020
    Szkoda.
  • Artbook 04.03.2020
    Na szczęście mi nie szkoda.
    Innym czytelnikom chyba też...
    No poza tobą ;-)
  • Artbook 04.03.2020
    No, ale żeby nie było dziękuje za zainteresowanie wierszem i pozostawienie śladu.
    Doceniam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania