Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Amazing Grace - rozdział I "Exodus"

3 km od Jerusalem, Kolorado

 

Helikopter wylądował na piaszczystym pustkowiu i wyszli z niego członkowie ekipy chcącej poznać od środka, jak wygląda życie miejscowej sekty, Dotyku Miłosierdzia. Ekipa składała się Roberta Earla Forda, amerykańskiego kongresmena i lewicowego buraka oraz dziennikarza Johna Millera. Siedziba sekty mieściła się w założonym przez nich miasteczku Jerusalem, w hrabstwie Armstrong.

 

Po przyjechaniu na miejsce wynajętym samochodem Ford i Miller spotkali się z kultystami i ich liderem - Ethanem Levinem, znanym też jako Prorok. Levin wytłumaczył Fordowi, że ich społeczność oparta jest na socjaliźmie i odmianie chrześcijaństwa, według której Levin jest kolejnym wcieleniem Mesjasza.

 

W pewnym momencie wizyty jeden z kultystów podał Millerowi kartkę z napisem POMÓŻCIE. Dziennikarz postanowił tego nie ignorować i zwrócił się do Forda, jednak kongresmena to nie obchodziło. Zaś Levin rzekł:

 

- Każdy z moich baranków może opuścić Jerusalem, jeśli tego chce. Ja jestem dobrym pasterzem i znam swoje owce, a one mnie znają.

 

- No.. no dobrze. W takim razie tych, którzy chcą, zabierzemy ze sobą, jeśli Miller się tego domaga. Ale jak w helikopterze nie będzie miejsca, to któryś z nich zostaje i chuj mnie to obchodzi - odparł Ford.

 

Oprócz wcześniej wspomnianego sekciarza znalazło się jeszcze trzech. Wieczorem, gdy cała szóstka była przy helikopterze, nagle podjechał jakiś pickup, z którego oddano z CKM serię strzałów. Helikopter wybuchł, nim ktokolwiek zdążył uciec. Miller stracił przytomność.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Bogumił 22.06.2019
    Bardzo dobry tekst.
  • Dzień dobry!
    Przypominamy o obdarowywaniu zestawami – jutro o godz. 20.00.
    Pozdrawiamy :)
  • Kanulas 22.06.2019
    Bardzo krótkie, bez ładu i składu. Nie rozumiem idei tej ,,literatury" :)
  • Zaciekawiony 22.06.2019
    To streszczenie? I to w dodatku znanego wydarzenia - masakry w Jonestown w 1978, tylko że to zdarzyło się w Gujanie.
  • Tomek Bordo 22.06.2019
    Levin to zlepek kilku rzeczywistych postaci, między innymi Davida Koresha czy owego Jonesa. Są tu nawiązania do rzeczywistości, niektóre fakty pozmieniałem.
  • Tomek Bordo, oto Twój zestaw:
    Postać: Krwiorug
    Zdarzenie: Synchroniczne skoki do szamba

    Gatunek (do wyboru): Science fiction lub Proza poetycka lub Felieton lub Horror i pochodne
    Czas na pisanie: 7 lipca (niedziela) godz. 19.00

    Powodzenia :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania