---

---

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Aisak 16.06.2018
    Piosenka.

    Znów wędrujemy ciepłym krajem,
    malachitową łąką morza.
    (Ptaki powrotne umierają
    wśród pomarańczy na rozdrożach.)
    Na fioletowoszarych łąkach
    niebo rozpina płynność arkad.
    .Pejzaż w powieki miękko wsiąka,
    zakrzepła sól na nagich wargach.
    A wieczorami w prądach zatok
    noc liże morze słodką grzywą.
    Jak miękkie gruszki brzmieje lato
    wiatrem sparzone jak pokrzywą.
    Przed fontannami perłowymi
    noc winogrona gwiazd rozdaje.
    Znów wędrujemy ciepłą ziemią,
    znów wędrujemy ciepłym krajem.
    1938 r. K.K.B.
  • Aisak 16.06.2018
    Jutro się wczytam bardziej, w każdym razie podoba mi się.
  • Tjeri 16.06.2018
    Zapraszam. A "Piosenkę" kocham. I cudnie ją zinterpretował Turnau.
  • puszczyk 17.06.2018
    Ja tylko młodym poetom z obraźliwością krytyki przypomnę, że Baczyński napisał ten wiersz będąc maturzystą.
    Miejcie zmiłowanie dla własnych dokonań i ocen innych, którzy czują poezję.
  • Tjeri 17.06.2018
    puszczyk jam bez dokonań, tym bardziej przedmaturalnych i pewnie dlatego nic.z.Twojej odezwy nie zrozumiałam.
  • Adam T 16.06.2018
    A mnie się przypomniał Grechuta i "A więc to nie tak", rytm ten sam (przynajmniej do pewnego momentu), treść zgoła inna. Tej "Piosenki" nie znam, piosenkę (jeśli tak można ten utwór nazwać) Grechuty za to uwielbiam. Ale porównując z poetyką Grechuty, Twoja "Antypiosenka", ma z nią (dla mnie przynajmniej) wiele wspólnego. Twój tekst nucę sobie do wspomnień "A więc to nie tak".
    Przepięknie się Twój wiersz czyta.
    Pozdrawiam ;)
  • Zaciekawiony 16.06.2018
    Polecam przy okazji poszukać oryginału, "Więc to nie tak" to w rzeczywistości ok.1/2 wiersza Ewy Lipskiej "Trochę włóczki"
  • Adam T 17.06.2018
    Zaciekawiony, dziękuję, oczywiście, za polecenie, ale wystarczy wziąć książeczkę do płyty i tam jest napisane, kto jest autorem słów do "A więc to nie tak".
    A czytając "Antypiosenkę" Tjeri, odniosłem ją do piosenki, którą śpiewa Grechuta.
  • Tjeri 17.06.2018
    I ja lubię Grechutę, mało kto wypracował tak doskonały balans między słowami a muzyką. Do tego głos i świetne interpretacje.
    "Piosenka" w wykonaniu Turnaua, też jest warta zauważenia. Wspaniale ją zinterpretował i aż dziwne, że dodanie muzyki mogło wzmocnić znaczenie słów...
    https://youtu.be/CCH3dZ3sYA8

    Bardzo się cieszę, że moja antypiosenka się dobrze czytała, aczkolwiek wiem - że wszystko co tu zgrabne, utwór zawdzięcza mistrzowi i nie jest to krygowanie się. Dziękuję za odwiedziny!
  • Pasja 17.06.2018
    Witam
    Tęsknota za mijającym czasem. Duże znaczenie ma w twoim wierszu zaprzeczenie "nie" Ale nie w życiu jest inaczej. Czas biegnie i my biegniemy. Może warto się zatrzymać na chwilę.
    Może zabrzmi niepokojąco... a ale jest w tej piosence jakaś przepowiednia na jutro. Zwłaszcza w ostatnich wersach. Ostrzegasz.

    .Zima, a zieleń wiosny nie jest nam pisana. Potem lato zwątpieniem i na koncu jesień wspomnieniem.

    Piękne strofy lecz smutne. Może inspiracja zaowocowała. Wiersz Baczyńskiego pisany był niespełna rok przed wojną.
    Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę
  • Tjeri 17.06.2018
    Masz rację, Pasjo - "nie" tu jest kluczowe. I rezygnacja i przepowiednia.
    A smutek u Baczyńskiego był jakiś inny... taki pięknosmutny. Przedwczesna śmierć tego poety to największy cios dla naszej literatury.
    Dziękuję za obecność i słowo.
  • puszczyk 17.06.2018
    Moją opinię znasz, Sowo.To doskonały tekst na kanwie.
  • Tjeri 17.06.2018
    Chyba znam :D. Dziękuję.
  • Hej:)
    Popłynąłem z tym wierszem, wystarczy tylko muzykę podłożyć...
    Pięknie
  • Tjeri 17.06.2018
    Dziękuję! :)
  • puszczyk 17.06.2018
    Coś na to odpisywałem poetycko, ale kompletnie nie pamiętam, co.
    Hmmm...
  • Tjeri 17.06.2018
    Jak śpiewała kiedyś Gepert: "Nie dziwi nic"
  • puszczyk 17.06.2018
    Tja...
  • Tjeri 17.06.2018
    No.
  • Justyska 17.06.2018
    Trochę smutno czytać o tym, co nas mija...
    Piękny wiersz. Tylko tyle powiem.
    Pozdrawiam
  • Tjeri 17.06.2018
    Dziękuję, Justysko - to dzięki przejażdżce na plecach mistrza. :)
  • betti 17.06.2018
    Smutkiem powiało... czyżby peel nie miał już marzeń, nie czekał z bijącym sercem, na każdy nowy poranek?

    Świetny rytm!
  • Tjeri 17.06.2018
    Jak nie styknie marzeń, znaczy że już w urnie peel będzie. :)
    Dziękować!
  • sensol 03.11.2018
    coś ma?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania