Atlas (Drabble)

Dwóch uczonych jechało wozem po stromej, górskiej ścieżce. Mijając kolejne wzniesienie, na jednym ze szczytów dostrzegli mężczyznę stojącego z ramionami wzniesionymi wysoko nad głowę.

- Co robisz, człowieku? - zapytał uczony.

- Podtrzymuję niebo, by nie spadło nam wszystkim na głowy.

- Co za niedorzeczność. Niebo trzyma się samo.

- Potwierdzam - podchwycił jego kolega. - Jesteśmy ludźmi nauki i znamy się na tym. Opuść ręce i zmykaj do domu.

Mężczyzna zrobił, jak mu kazano. Któż kłóciłby się z parą filozofów?

- Bezmiar ludzkiej ignorancji jest doprawdy zdumiewający! - zagaił pierwszy.

- Dokładnie - odpowiedział drugi, podnosząc wzrok. - Powiedz mi jednak, czy widziałeś kiedyś tak duży, błękitny śnieg?

- Nigdy w lipcu.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Beznadzieja 10.01.2016
    Interesujące. Rozbawiło mnie, nie powiem. Trochę kojarzy mi się z taką dziwną bajką, nazywała się bodajże „Kurczak Mały". Zostawiam piąteczkę.
  • Nazareth 10.01.2016
    Dzięki :)
  • Rasia 10.01.2016
    "na jednym ze szczytów dostrzegli mężczyznę, stojącego z ramionami wzniesionymi wysoko nad głowę." - bez przecinka
    "podchwycił jego kolega" - kropka
    "Mężczyzna zrobił jak mu kazano" - przecinek po "zrobił"
    "odpowiedział drugi, podnosząc wzrok" - kropka. Po takich przerywnikach dalej kropka, chyba że przed nim i za nim kontynuujemy jedno zdanie.
    Ode mnie 4,5 za drobne potknięcia czyli 5. Ogółem ciekawy pomysł, sama raczej bym na taki nie wpadła, więc plus za spojrzenie z innej perspektywy :)
  • Nazareth 10.01.2016
    Dziękuję bardzo.
  • Andrzej 10.01.2016
    Również uważam, że jest całkiem niezłe.
  • Andrzej 10.01.2016
    Generalnie dobry pomysł!
  • ausek 10.01.2016
    Dobre ;)
  • elenawest 10.01.2016
    Całkiem dobre :-) 4
  • Numizmat 17.01.2016
    Aż się uśmiechnąłem pod koniec :)

    "Dwu uczonych jechało wozem po stromej(przecinek) górskiej ścieżce. Mijając kolejne wzniesienie, na jednym ze szczytów dostrzegli mężczyznę stojącego z ramionami wzniesionymi wysoko nad głowę". - Dwóch.
  • Nazareth 17.01.2016
    Dzięki :)
  • comboometga 03.02.2016
    Fajny pomysł i dobre wykonanie, naprawdę mądre. Miło się czytało, zostawiam 5
  • No proszę, miniaturowy tekścik egzystencjalno - filozoficzny. Trochę jak duuuużo mniejszy Syzyf Camusa! :D Wyśmienicie się bawiłem przy nim! 5 :)
  • Nazareth 23.03.2016
    Bardzo się cieszę, że się dobrze bawileś i jestem zaszczycony, żę podjąłeś wysiłek by czytać moje starsze teksty. Niezwykle to miłe z twojej strony.
  • GeraltRiv 23.06.2016
    Fajnie skomponowane. Jak tytan Atlas, który trzyma świat w całości. 5.

    I zapraszam do Droubble - Szpital. Wykonałem swoje zadanie.
  • Nazareth 23.06.2016
    Dzięki.
  • Ritha 11.08.2016
    "Niebo trzyma się samo" xD
    Tu również przewrotnie i z uśmiechem, 5 klikłam :)
  • Nazareth 11.08.2016
    Dzięki
  • Alicja 11.08.2016
    Fajne, 5 :)
  • Nazareth 11.08.2016
    Dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania