,,Antosia gdy osiągnęła wiek szkolny, przychodziła do niej nauczycielka '' - tu zmieniłabym szyk w zdaniu: Do Antosi, kiedy osiągnęła wiek szkolny, przychodziła nauczycielka...
,, Ze swojego okna obserwowała '' - tu musisz sprecyzować, że chodzi o dziewczynkę. Jeżeli tego nie zrobisz pisząc w poprzednim zdaniu o nauczycielce, sugerujesz czytelnikowi, że dalej kontynuujesz o niej.
,,przyglądał się Antosi,'' - tu wymieniasz, o czym pisała więc powinno być; jej (pozbędziesz się też powtarzania imienia)
,,chłopczyk który'' - dalej wymieniasz więc; chłopczyku, który...
,,starsza kobieta, '' - starszej kobiecie,
,, pan który złapał gumę'' - panu, który ( tu nie powinno być: złapał gumę, bo to kolokwializm czyli mowa potoczna, a jako narrator trzecioosobowy nie powinnaś używać takich zwrotów, ale sama nie wiem, jak to inaczej napisać) Może przebił oponę w kole - nie wiem :)
,, Piotruś Pan który był '' - Piotruś Pan, który był
,, jej że dziewczynki ' - jej, że dziewczynki
,,Eustachy a nawet lew'' - Eustachy, a nawet lew
,, mysz Ryczypisk. Antosia tak się '' - tu bez kropki, bo to dalszy ciąg zdania.
,, tak się nimi nakręciła, '' - tutaj też nie powinno być ,,nakręciła''. Może rozbrykała?
,,Dzieci z , Bullerbyn'' - bez przecinka
,, i bohaterowie z dzieciństwa... dojrzali bohaterowie'' - tu usuń jednych bohaterów :) Może postacie?
,,Dr Judym i piękna Scarlet i inni.'' - Dr Judym oraz piękna Scarlet i inni. To, by uniknąć powtórzenia ,,i''
,,Mały Książę który'' - Mały Książę, który
,, –bajką lub książką dla dzieci które '' - – (spacja)bajką lub książką dla dzieci, które
,,….morał tej bajki taki'' - ...(wielokropek ma tylko trzy kropki) morał tej bajki taki: (tutaj dwukropek)
Bardzo ładne opowiadanie :) Ja podsumowała bym to też tak, że to chore serduszko pokochało tak bardzo świat książki, że zapragnęło tworzyć coś własnego, by uszczęśliwić inne serduszka :) za pomysł dałabym 5, ale niedociągnięcia pozwalają zostawić mi tylko 4. Pozdrawiam :)
Komentarze (5)
,, Ze swojego okna obserwowała '' - tu musisz sprecyzować, że chodzi o dziewczynkę. Jeżeli tego nie zrobisz pisząc w poprzednim zdaniu o nauczycielce, sugerujesz czytelnikowi, że dalej kontynuujesz o niej.
,,przyglądał się Antosi,'' - tu wymieniasz, o czym pisała więc powinno być; jej (pozbędziesz się też powtarzania imienia)
,,chłopczyk który'' - dalej wymieniasz więc; chłopczyku, który...
,,starsza kobieta, '' - starszej kobiecie,
,, pan który złapał gumę'' - panu, który ( tu nie powinno być: złapał gumę, bo to kolokwializm czyli mowa potoczna, a jako narrator trzecioosobowy nie powinnaś używać takich zwrotów, ale sama nie wiem, jak to inaczej napisać) Może przebił oponę w kole - nie wiem :)
,, Piotruś Pan który był '' - Piotruś Pan, który był
,, jej że dziewczynki ' - jej, że dziewczynki
,,Eustachy a nawet lew'' - Eustachy, a nawet lew
,, mysz Ryczypisk. Antosia tak się '' - tu bez kropki, bo to dalszy ciąg zdania.
,, tak się nimi nakręciła, '' - tutaj też nie powinno być ,,nakręciła''. Może rozbrykała?
,,Dzieci z , Bullerbyn'' - bez przecinka
,, i bohaterowie z dzieciństwa... dojrzali bohaterowie'' - tu usuń jednych bohaterów :) Może postacie?
,,Dr Judym i piękna Scarlet i inni.'' - Dr Judym oraz piękna Scarlet i inni. To, by uniknąć powtórzenia ,,i''
,,Mały Książę który'' - Mały Książę, który
,, –bajką lub książką dla dzieci które '' - – (spacja)bajką lub książką dla dzieci, które
,,….morał tej bajki taki'' - ...(wielokropek ma tylko trzy kropki) morał tej bajki taki: (tutaj dwukropek)
Bardzo ładne opowiadanie :) Ja podsumowała bym to też tak, że to chore serduszko pokochało tak bardzo świat książki, że zapragnęło tworzyć coś własnego, by uszczęśliwić inne serduszka :) za pomysł dałabym 5, ale niedociągnięcia pozwalają zostawić mi tylko 4. Pozdrawiam :)
Napisz komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania