.

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Karawan 14.12.2017
    Ja dziś po rzymsku; Przybyłem, przeczytałem, zostawiłem ;)) Pozdrawiam
  • Pasja 14.12.2017
    W porządku Cesarze Nadawanie. Dziękuję.:)
  • Adam T 14.12.2017
    Najpierw tech-aid:

    "Machnęła ogonem, jakby mówiła. – Widzisz, jestem ci potrzebna." - w takich sytuacjach lepszy jest dwukropek zamiast kropki po "mówiła", a wtedy wypowiedź od akapitu. Albo dwukropek i w tej samej linijce wypowiedź w cudzysłowie.

    "– Tomaszu! – wstrząsnęła Marianna, nie baw się z nami." - dalsza część wypowiedzi, czyli "nie baw się z nami" powinna być po myślniku (u Ciebie po półpauzie, bo takie masz a całym tekście), w żadnym razie nie po przecinku, bo to nie dalszy ciąg komentarza narracyjnego.

    "
    – Spokojnie babciu – już mówię..." - tu, z kolai, zamiast półpauzy powinien być przecinek. Półpuza sugeruje, że wypowiedź jest przerwana albo zakonczona i przeszłaś do komentarza dialogowego.

    "...usiadłem i pogłaskałem za uszami – lubiła to." - tu też przecinek zamiast półpuzy, bo to wygląda, jakby "lubiła to" było dalszą częścią wypowiedzi bohatera, a to juź jest w komentarzu. Gdybyś przed wypowiedziami dawała pauzę (dłuźsza o połowę od półpauzy), taki zapis mógłby zostać.

    Generalnie, gdybyś połapuzy przed wypowiedziami zastąpila pauzami, w komenatrzach narracyjnych półpauzy mpgłyby zostać, ale zawsze lepiej dawać przecinki, średniki.

    "Obok kartka z informacją... pojechałyśmy na Kleparz zrobić zakupy." - tu zamiast wielokropka dałbym dwukropek, a "pojechałyśmy..." dużą i w cudzysłowie. W końcu to cytat.

    "...gdy mnie zobaczyła machnęła leniwie ogonem, nie przerywając drzemki." - to w końcu drzemała, czy patrzyła, jak dle mnie nawet pies drzemie z zamkniętymi oczami, a tu jest "zobaczyła"?

    "Za chwilę znowu Bolero Ravela rozległo się." - w kilku miejscach tak masz, że konzysz zdanie na "się". To jest podobjo rusycyzm, w polskiej prozie już nie stosowany, kiedyś nagminny. Według mnie nawet nienaturalny. Nie prościej: "Po chwili znów rozległo się Bolero Ravela"?

    Ech, pojechałem z tym cytowaniem ;) Przepraszam, nie sądziłem, źe aż tyle wyjdzie. Ale to tylko taka "pomoc sąsiedzka".
    Bardzo dobrze się czyta Twój tekst, dawno do Barmana nie zaglądałem i cieszę się, że ciągle go piszesz. Jest lekko, jest masa fajnych detali, które dają poczucie relaizmu; drobiazgi, które dają "szeroki kąt", do tego nie przesadzone, choc w tym pdcinku mało było raczej wydarzeń ważnych dla akcji - ale mimo to nir czue się nudy, czy zmeczenia tematem, a już na pewno nie widać tu pisania na siłę.
    W wolnej chwili przyjrzę sie poprzednim częsciom. Może przyda Ci się moja pomoc. Chyba że nie.
    Pozdrawiak ;)
  • Pasja 14.12.2017
    Ło matko ściana płaczu. Ale bardzo mnie cieszy to, że nanosisz poprawki. Dialogi to mój koszmar. A jeśli chodzi o te półpauzy to efekt pisania na tablecie. To jest chyba pauza, bo innej nie widzę. Muszę to przenieść na laptop i wtedy pewnie się zmieni. Moje życie to podróż i dlatego tablet jest najbardziej poręczny. A jeszcze doszły ostatnie wydarzenia i melancholia jesienna. To wszystko trochę odebrało chęci na pisanie.

    Już poprawiłem i proszę o dalszą pomoc. Wielkie dzięki.
    Pozdrawiam serdecznie:)
  • MarBe 15.12.2017
    Atmosfera Krakowa opisana wprost idealnie dla tego, który ją zna tylko ze słyszenia i literatury.
    Pozdrawiam 5:)
  • Pasja 15.12.2017
    Dziękuję za wytrwałość. Akcja rozgrywa się w Krakowie, dlatego staram się opisywać to miasto. Pozdrawiam serdecznie:)
  • KarolaKorman 16.12.2017
    Tomasz nie jest chyba typem, który czeka na oklaski, ale trzeba przyznać, że swoje zrobił :) Szkoda, że akurat zakochał się w nieodpowiedniej osobie, bo dłuugo będzie musiał na nią teraz czekać :)
    Jestem nadal pełna podziwu dla Twojej weny :) Z jednej części już jest 27 i dalej intrygujesz :) Pozdrawiam serdecznie i może już mój Internet przestanie szwankować i będę mogła pod każdą z kolejnych części skrobnąć kilka słów :)
  • Pasja 16.12.2017
    Tomasz raczej jest typem samotnika. Ale coś planuję zrobić w kierunku jakiegoś romansu. Nie wiem jeszcze co?
    Ola raczej nie powinna mu w tym przeszkadzać. Bardzo się cieszę, że powracasz do mojej pisaniny.
    Miłego dnia:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania