Bełkot szaleńca

Jak uwiązany przy budzie zdziczały pies,

czuję się jak grzesznik, wciąż uwiera

łańcuch samotności.

Uwolnij mnie.

 

Na kartkach tysiące wyszukanych słów,

wszystkie bez znaczenia, są po to

by uśpić biedny umysł.

Pozwól mi odejść.

 

Lodowy płomień, tańczy na klawiszach duszy,

spala jednostronne kłamstwo, miłość

kolczaste uczucie.

Odetchnąć chcę.

 

Bełkot szaleńca

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Dekaos Dondi 03.12.2017
    Akurat włączyłem. ''łańcuch samotności'' - ''Lodowy płomień tańczy na klawiszach duszy'' - ''kolczate uczucie'' - świetne! - Interpretacja nie może ustać w miejscu. A poza tym za całość - 5. Pozdrawiam.
  • Angela 03.12.2017
    Miło mi, dziękuję : )
  • Dekaos Dondi 03.12.2017
    A mnie nie obchodzi, czy coś ''wytarte'' czy nie - jak coś mi się podoba.
  • Angela 03.12.2017
    Dekaos Dondi tym bardziej się cieszę, że stare, wcale nie znaczy, że niewygodne : )
  • betti 03.12.2017
    Angela, Angela co ja się z Tobą mam... powiedz mi, ile razy czytałaś wiersze, gdzie były ''łańcuchy samotności'' ? A ten oksymoron[ lodowy płomień czy ogień] też wytarty od użycia... lepiej teraz po swojemu, od siebie. Pamiętaj, ''dobry zwyczaj, nie pożyczaj''
    Nie podobają mi się też ''klawisze duszy'' i ''kolczaste uczucie''. Pokombinuj, czym to zastąpić.
  • Angela 03.12.2017
    betti, betti, ale ja lubię takie przestarzałe teksty, sama jestem stara, to i teksty takie niemodne już, miłuję
    najbardziej. Jest niedziela, nie zmuszaj mnie do kombinowania : )
  • betti 03.12.2017
    Angela nie możesz lubić, bo się pogniewam. Masz lekkie pióro, wykorzystaj. Poza tym przy tym haiku, to Ci chciało kombinować...
  • Angela 03.12.2017
    betti tak, ale to jeszcze w tygodniu roboczym było, to i myśleć się chciało : )
    I na serio, ja straaaaaaacznie kocham banały, nic już z tym nie zrobię : )
  • betti 03.12.2017
    Angela jest mi przykro, naprawdę.
  • Truskawa 03.12.2017
    To prawda, że słowo łańcuch było już używane przez wielu ale pomimo to będzię używane zapewne jeszcze niejednokrotnie ponieważ idealnie określa uczucie niemocy gdy w gre wchodzą negatywne emocje. Mi osobiście nie przeszkadza, że jest i tutaj użyte to słowo :) i podoba mi się szczególnie "lodowy płomień tańczy na klawiszach duszy" ;)
  • Angela 03.12.2017
    betti niech ci nie będzie przykro, głową muru nie przebijesz.
    W ramach przeprosin zostawiam Ci linki do dwóch starszych tworów i jednej prozy,
    w moim przekonaniu troszkę lepszych:http://www.opowi.pl/mistrzu-a28894/ http://www.opowi.pl/mistrzu-a28894/http://www.opowi.pl/tal-tal-jak-wladac-a23248/ Możesz się wyżyć, jeśli taka wola,
    pamiętaj jednak, że nie jestem poetkom : )
  • Angela 03.12.2017
    Truskawa dziękuję. bardzo mi przyjemnie : )
  • Johnny2x4 03.12.2017
    Angela - Łow! Tekst zrobił na mnie wrażenie.

    "Lodowy płomień, tańczy na klawiszach duszy,
    spala jednostronne kłamstwo, miłość
    kolczaste uczucie.
    Odetchnąć chcę." - Cudo! :)

    Zostawiam piątkę z premedytacją.
  • Angela 03.12.2017
    Dziękuję serdecznie : )
  • Ozar 03.12.2017
    Kurde dla mnie to trudny w husarię tekst, bo nie za bardzo kumam o co Ci chodziło w tym tekście? Może jakaś podpowiedź dla biednego historyka, który próbuje coś skumać ?
  • Angela 03.12.2017
    Ozar, odpowiedź masz w ostatniej linijce, bo to tylko bełkot szaleńca : ) Pozdrawiam
  • Tina12 03.12.2017
    Tekst może i trudny w odbiorze, ale całkiem fajny.
  • Angela 03.12.2017
    Miło mi : )
  • Anonim 03.12.2017
    Dużo się dzieje w tym utworze Angela i to mię podoba :-) Dobry tekst, pełen cennych porównań i przenośni. Fajne to, co napisałaś. Nieco inne i to sprawia, że inspirujące ;-) Technicznie: odpowiedni podział i temat w danej zwrotce. Co myślisz o wierszu bez interpunkcji i wielkich liter na początku zwrotki? ;-) Pozdrawiam, czwóreczka z plusem !
  • Angela 03.12.2017
    Nigdy nie myślałam, żeby pisać w ten sposób, ale spróbuję w następnym wierszyku, zobaczymy jak wyjdzie.
    Cieszę się, że przypadł do gustu. Dziękuję : )
  • imerej 04.01.2018
    Myślę, że forma, którą się posługujesz musi jeszcze dojrzeć. Metafory, których używasz w tym wierszu są już wyeksploatowane, ale to nie powód aby przestawać pisać, szczególnie, że nie nie przesadzę jeśli powiem, że masz potencjał. Poczytam więcej Twoich tekstów i dodaję do obserwowanych. Elo! :)
  • imerej 04.01.2018
    nie przesadzę* ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania