Poprzednie częściBezstratne cz. I.

Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Bezstratne cz. III.

IV. GENTRYFIKO

 

Spękana gleba miejscami przechodząca w… skórę. Krainka rozpoczynającej się, nieśmiało jeszcze, dosyć niewinnie, starości… Zbabcienie, stawanie się własną prababulą, powolne umieranie na najpowszechniejszą z chorób — poedeszły wiek. No kurwa żesz jasna mać, że zacytuję jakiegoś amerykańskiego teleewangelistę… — Natalia nie wie czy śmiać się, czy płakać.

Lustro, przed którym stoi, to zaprzysięgły wróg. Najlepiej byłoby w ogóe się w nim nie przeglądać, mijać szyderczego zbója, albo zasłonić czarną płachtą, jak to do tej pory robią niektórzy podczas żałoby.

Cholera, u niej też właśnie ktoś umarł. Młoda laska odeszła bezpowrotnie w przeszłość-przepaść, jakiś czas temu runęła po stromiźnie i jej szczątki, to, co nie zostało rozwleczone przez dziką zwierzynę, rozkłada się na głazach.

Czterdzieści pięć lat — niby niedużo, a — o — tu, jaki nawis inflacyjny dynda, tu też- wylewa się fałdzisko…

Piersi — jakby posmutniały i gapią się smętnym wzrokiem, czarnymi suto-tęczówkami, coraz bardziej schylając się ku ziemi… Niedługo pewnie sięgną brzucha, za rok — dwa będę nimi zamiatać podłogę, albo urwą się całkiem, sflaczałe do imentu…

Jakbym się wykąpała w postarzaczu i to nie raz, chcąc mieć zmarszczki pochlastała cienkim nożykiem, do tego, żeby szybko przytyć, wstrzyknęła pod skórę całą tubkę bitej śmietany…

No co u licha? Przecież to jakaś komedia… Nie, żeby wyglądać jak J. Lo, choć swoją drogą — ona nawet starsza jest ode mnie, ale bez przesady, jakieś zasady powinny obowiązywać, nawet w posuwaniu się w latach. Byciu posuwaną przez czas.

Nie pomagają ćwiczenia z Mel B, Mel C, Mel Z, Chodakowską, Lewandowską, wszystkimi gimanastyczkami-pro-fiterkami, pro-slim- fitness- trenerkami personalnymi, motywacyjnymi, co to prężąc się, jakby były z miękkiej gumy uczą, jak, nabywając pewności siebie, rozciągając uda, pachwiny, spalać zbędny tłuszcz…

Przestaję wierzyć w dietetyzmy objawione słynnych jak i mało znanych dietetyczek, programy żywieniowe, rzekomo układane dla astronautów, przyszłych sportsmenów, kulturystów robiących najpierw rzeźbę, potem masę, więc opacznie; zaczyna mnie śmieszyć wiedza tajemna z Tiny, Claudii, Pani domu, nawet z polskiego Cosmpopolitan.

Schudnąć po prostu się nie da, odstarzeć — też; można co prawda szamotać się, łapać pazurami i kurczowo trzymać resztki młodości, botoksować, ostrzykiwać jadem kiełbasianym, jadem żmii, kobry patagońskiej, naciągać twarz, szyję, mieć waginoplastykę, ale to i tak na nic, w najgorszym razie będzie sie wyglądać jak Jackie Stallone, Pete Burns, albo Hunter Tylo, ta, co gra, albo grała w Modzie na sukces; jak parodia, nieudana kopia samej siebie.

Zostać ofiarą operacji plastycznych — żaden problem, nie przypominać staruszki bez tego, nawet dbając o siebie — w cholerę trudniej.

Piotr ma prawie pięćdziesiąt sześć lat, pewnie nie takie rzeczy widział, komplementuje, jaka to niby piękna jestem, jaka młodziuśka, ale, choroba, wiem swoje, jeszcze nie oślepłam, nie straciłam zmysłu dotyku.

Zdaję sobie sprawę, że dla niego mogłabym być dwadzieścia kilo grubsza, bardziej pomarszczona, może nawet posiwiała, bez paru zębów… I tak by się durzył, dureń (to niemal synonimy!), wpatrzony we mnie jak w obrazek.

Tyle lat młodsza, do tego — wolna, no, prawie, bo związek z Krzyśkiem to przecież farsa i atrapa w jednym; niemal bezdzietna, bo co to jest jedno, w zadsadzie nieistotne, w granicach błędu statystycznego, jedno to prawie nie przychówek, można śmiało uznać, że ze mnie prawie dziewica, smukła, zgrabniutka licealistka, co nawiewa z budy, bo woli wtulić w się w jego silne, męskie tramiona, niż pisać kartkówkę z chemii, czy angielskiego…

On — łysawy i z brzuszkiem, mocno posunięty, przynajmniej wizualnie, przez upływający czas, wyglądający jak mój jeśli nie ojciec, to dużo starszy brat. Nic dziwnego, że w jego oczach jestem niemal nastolatką…

Podtatusiały na całego, ale za to, w przeciwieństwie do mojego quasi-chłopaka — w pełni… hmmm…

Posiadający normalne, męskie potrzeby — o tak, nieco dyplomatycznie powiem. Krzychu to dobry chłopak, nie powiem, trochę pogubiony, bardzo niedojrzały jak sam o sobie mówi — jedyny hippies w okolicy, ale… cholera…

Nie raz i nie dwa myślałam, by nie patrzeć na tę jego wadę, dziwactwo, chorobę, sama już nie bardzo wiem, jak to właściwie nazwać, mimo wszystko spróbować sobie ułożyć z nim życie; zdradzać oczywiście od czasu do czasu, na co dawałby mi pełne przyzwolenie…

Ale tak się chyba nie da, przynajmniej ja nie mogę, nie umiem żyć w tego typu nieznośnym, potwornym wręcz dualzimie, wychodzić wieczorami na szybki numerek z przypadkowym gachem i wracać p jakimś czasie, jakby nigdy nic, do swojego faceta, usmiechać się, może nawet opowiadać ze szczegółami jak było, co robiłam, opisywać pozycje…

Początkowo myślałam, że to moja wina, odstręczają go te wałeczki, nadprogramowe kilogramy, że widzi we mnie nie partnerkę, dziewczynę, a obleśną opiekunkę, sześćdziesiąt lat starszą niańkę, co się klei, uparła się, by całować chłopczyka, oczywiście — z języczkiem…

Długie tygodnie obwiniałam się, że jestem za mało atrakcyjna, wpadłam w wielkiego doła, frustrację, wręcz otarłam się o deprechę, bo, do diabła — świadomość, że dla własnego faceta jesteś paskudna… koszmar.

Ale nie, on tak w stosunku, choć stosunek to w tym wypadku nie najlepsze słowo… On po prostu jest, naprawdę JEST aseksualny, nie ściemnia z tą całą rzadko spotykaną orientacją, zrzeszeniem podobnych aseksów, AVENem, do którego chce się zapisać…

Przytulanie się — uwielbia bardziej, niż bardzo, czułe słówka, zapewnianie o miłości, kolacje przy świecach, romantyk, kocha…

A jak przychodzi co do czego — kamienieje, jakby zamiast kobiety był w jednym pomieszczeniu ze stadem wygłodniałych tygrysów szablastozębnych. Wszelka fizyczność w wymiarze erotycznym budzi w nim niezrozumiały opór, by nie powiedzieć — wstręt…

Nie tyle esencja, meritum — wagina, piersi, używanie własnych klejnotów, wprawienie w ruch penisa z zerowym jeszcze przebiegiem, co ogół zachowań seksualnych, nawet głupie pocałunki z języczkiem.

Potrzymać za rączkę — tak, rączka wędrująca w okolice rozporka — nie.

O terapii, wizycie u seksuologa — nie chce słyszeć, upiera się, że nic mu nie jest, orientacji się nie leczy, bo to nie żadne zaburzenie, należy mu pozwolić być sobą; nie należy do żadnego ruchu LGBT, bo nie identyfikuje się z homo- ani heteroseksualistami, jest hetero w wymiarze duchowym, płciowo — jak sam mówił z miną znawcy — carte blanche, która nie powinna, NIE MOŻE być zapisana choćby jednym słowem, bo byłby to gwałt, przemoc, wzięcie siłą, naruszenie niezbywalnego prawa do wolności osobistej…

Mój szalony hippie-punk, trzydziestoczteroletni prawiczek, lider jednoosobowych kapel indie-rockowych o dziwacznych nazwach: Samiśta Chudobę Wyrżnęli, a Teraz na Czarta Zwalacie, Wpieprzyłżeś się, Jarek, w Te Reliefy, Jak Stara Baba Dupą w Kartoflisko, czy Pochowani Na Zboczach Kanczendzongi…

Mój zboczek zamarznięty na zboczu góry NIE, niewulkanicznego szczytu, który usypano z braku potrzeb, z zaprzeczeń, niechcianych ascez, niezawinionych rozstań, ze smutku, gdy opuszcza się ukochaną osobę, bo na dłuższą metę nie da się z nią normalnie żyć.

Piotr zjawił, by nie powiedzieć przypałętał się w samą porę, gdy byłam na dnie, co tu ukrywać — rozpaczy, miotałam się, chciałam odejść od Krzyśka i cały czas mu matkować, udać się na swego rodzaju emigrację duchową — zamieszkać z nim i kupić pół reklamówki wibratorów, dildosów różnej wielkości, zastępować nimi (to już najwyższa, forma desperacji, ultrażałosność!) ukochanego, może nawet zaprzyjaźnić się z którymś, dajmy na to trzydziestocentymetrowym Romkiem, czy Grześkiem, bo oczywiście każdemu nadałabym imię, może nawet wymyśliła życiorys…

Głupia wymiana zdań na facebookowej grupie dla fotografów-amatorów, lajkowanie zdjęć, głupie jedno spotkanie, drugie…

Całkiem mądra, realistyczna chęć wejścia w kolejny, wolny od idiotycznych obciążeń związek.

Piotr, któremu nie przeszkadza, że jestem rozwódką z dzieckiem, sam ma trójkę własn…

Krzysiek, oczywiście, od początku wie o wszystkim. Odetchnął z ulgą, że jakoś sobie radzę, moje emocje znajdują ujście, nie tłamszę w sobie, nie kiszę jak w beczce, potrzenb, przyjął na klatę moój zwięzejk, o ile to już związek, z innym mężczyzną, ale… prosi, tak bardzo prosi, bym nie odchodziła. Czasami, po pijaku, dzwoni z jęko-płaczem, klnie jak szewc, prawie grozi samobójstwem, samookaleczeniem, już-już saiada na rower, pedałuje do Białej Podlaskiej, tam — idzie na tory. Zmienia sie wtedy w pięciolatka, dziecinnieje na całego.

Potem dzwoni z przeprosinami, stara się zrzucić wszystko na karb pijaństwa, ale widzę, że cierpi z bezsilności. Tego nie da sie ukryć, przynajmniej mój artysta alternatywny nie jest na tyle dobrym aktorem.

Smutnieję, gdy o nim myślę. Porzucić go, to jakby zostawić własnego synka, niemowlę, w środku lasu, skazać na pewną śmierć; lepiej — zakleić buzię taśmą i posadzić na mrowisku, patrzeć, jak obłażą go owady, jest powoli zjadany…

Chciałabym być z Krzysiem, to przesympatyczny truteń, odklejony od rzeczywistości pacyfista-cwaniaczek, co symuluje chorobę psychiczną, by nie zostać wziętym do wojska, choć wie, że już dawno zlikwidowano przymusowy pobór; w końcu to on wprowadził mnie w świat… chmur. Nie narkotyków, ale, całkiem trzeźwego, choć nieco pozbawionego przytomności lotu, swobodnego unoszenia się wysoko nad ziemią.

Przy nim najbardziej zbucowaciały kierownik zmiany, nadsztygar, czy trep, ktoś umiejący jedynie wydawać polecenia i krzyczeć, wywyższać się i opieprzać innych, poczułby się długowłosym stałym bywalcem Pol’and’Rock Festivalu, rozchichotanym nastolatkiem zasłuchanym w kwasowych kapelach z lat sześćdziesiątych…

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (70)

  • JamCi 14.08.2019
    :-) ciekawe :-)
    Szybki Lopez hih :-)
  • Florian Konrad 14.08.2019
    oj tam, szybki :) ten fragment zacząłem wczoraj :) a z szybkim Lopezem - dowcip był śmmieszny...
  • JamCi 14.08.2019
    Dawaj
  • Florian Konrad 14.08.2019
    https://www.sadistic.pl/szybki-lopez-i-zajebiscie-ale-to-zajebiscie-gleboka-studnia-vt13273.htm
  • JamCi 14.08.2019
    Nie znałam :-)
  • Florian Konrad 14.08.2019
    no coś Ty :) a może coś bliżej o tekście powyżej? świeży, cieplutki, ledwie skończony...
  • JamCi 14.08.2019
    Podobało mi się. I zamiana skórami i pomysł opisu i wiedza o pierdulkach trochę kobiecych. Ciekawa jest różnorodność punktów widzenia i treści w serii. Nie sposób się nudzić. Ulubiona poprzednia :-)
    Ja nie znam się więc tylko moje subiektywne wrażenia możesz dostać.
  • JamCi 14.08.2019
    Fajnie też że stopniu jedz bliskość i odjazdy od rzeczywistości.
  • JamCi 14.08.2019
    Stopniujesz.
  • JamCi 14.08.2019
    Ale ta w ogóle jest bliższa od poprzedniej. Nawet jak subiektywizm, to bardziej zakorzeniony w rzeczywistości.
  • JamCi 14.08.2019
    Znaczy ta seria nie cześć.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    zamiany skórami nijakiej nie ma, to po prostu rozdział o ,,kryztsowej narzeczonej" narratora, którego imię wreszcie poznajemy :) dzięki za szczegółowy opis odbioru
  • JamCi 14.08.2019
    No ale jednak nie Ona to pisze, więc zamiana skórek odbywa się. Imię było w poprzedniej. A propos poprzedniej :-) też mam tekst o leżeniu w rowie i też z rowerem :-) hih
  • Florian Konrad 14.08.2019
    daj link, proszę - jeśli jest w sieci
  • JamCi 14.08.2019
    Tu linka nie zrobię. Na moim profilu tytuł anatoksyna. Taka migawka tylko. Mały wycinek rzecxywistosci
  • Florian Konrad 14.08.2019
    jak dopiszę mój fragment, nowy - idę
  • Florian Konrad 14.08.2019
    jestem wariatem, bo zastanawiam się, którą chciałbym być... http://filing.pl/19-najbardziej-zadziwiajacych-zab-swiata/
  • JamCi 14.08.2019
    Florian Konrad ja omszała albo drzewołaz.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    ja jeszcze myślę :) omszała jest fajna :)
  • JamCi 14.08.2019
    :-) aż się boje. Pod Jago byłeś. Jak wyleczę z wanny to zobaczę. Ja pewnie małą i skacząca po drzewach.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    wybrałem: Atelopus.
  • JamCi 14.08.2019
    Będziesz wyglądał jak rozowiasta salamandra. Ja tam wolę być omszała. Ona jakaś taka urocza :-)
  • Florian Konrad 14.08.2019
    jak wolisz. ciekawe, czy są ludzie wolący być omszali - albo niepoczytalni, albo mający taki erotyczny fetysz... znając życie - pewnie jest ich od groma hahaha
  • JamCi 14.08.2019
    Florian Konrad zdziwilbys się.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    że są ich rzesze?
  • JamCi 14.08.2019
    Trochę jest. Ale też dużo rodzajów na przykład parafilii.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    oczywiście, choć niektóre pewnie wymyśllone - tak jak z rodzajami fobii... no wiesz, ta fobia, że jest się cały czas obserwowanym przez kaczkę... ktoś wklepuje pierdoły na Wiki, czy inne popularne strony dla beki, a dzieciarnie rozklejają trolerski shit jako prawdę naukową
  • Florian Konrad 14.08.2019
    *popularnonaukowe- miało być
  • JamCi 14.08.2019
    Ja się tego porządnie uczyłam. Z Wiki nie biore
  • Florian Konrad 14.08.2019
    w szkole?
  • JamCi 14.08.2019
    Taaa
  • Florian Konrad 14.08.2019
    bon mot:,,Prawdziwa miłość jest wtedy, gdy zakładasz słuchawki, by posłuchać muzyki, a nie chcesz obudzić kochanej osoby".zapisałem bo właśnie tak miałem przed chwilą. z kotem.
  • JamCi 14.08.2019
    :-) :-) :-)
  • Florian Konrad 14.08.2019
    naprawdę, nie chciałem, by się zbudził, więc słuchałem metalu na słuchawkach
  • JamCi 14.08.2019
    Kot założył słuchawki żeby Ciebie nie budzić?
  • Florian Konrad 14.08.2019
    nie, to by było doprawdy, hihi, dziwne
  • JamCi 14.08.2019
    Czego słuchasz?
  • JamCi 14.08.2019
    Kurde, robimy se tu pitolenie. Nie przeszkadza Ci?
  • Florian Konrad 14.08.2019
    oczywiście, że nie :) odświeżam moją ukochaną Black Countess :)
  • JamCi 14.08.2019
    Nie znam.
  • JamCi 14.08.2019
    Zara kukne
  • Florian Konrad 14.08.2019
    rosyjska, nieistniejąca już paroosobowa... melodic black metal, syntezatorowy, teksty o erotyce
  • Florian Konrad 14.08.2019
    https://www.youtube.com/watch?v=u3KH8Sn_Z9E
  • JamCi 14.08.2019
    Fragmenty ciekawe. 22 nie mogę ryczeć muzyka.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    weź na słuchawki :)
  • JamCi 14.08.2019
    Nie mogę. Zaraz mój gość dojedzie muszę słyszeć.
  • JamCi 14.08.2019
    A miałam Cię pytać czy cokolwiek wspólnego masz z muzyką tradycyjna? Bo czornyj woron i te sprawy.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    tradycyjną, czyli...? to szerokie, bezdenne wręcz pojęcie... bardzo lubię operę, chorały, klasyczną, koncerty skrzypcowe, fortepianowe... ludowej- nie trawię
  • JamCi 14.08.2019
    A takie wschodnie wielogłosowe?
  • Florian Konrad 14.08.2019
    pa ruski? bardzo chętnie, ale - rock, bardziej Jegor Letow, czy Janka Diagilewa, albo Sasza Baszłaczow
  • JamCi 14.08.2019
    Muszę obwąchac. Po ruski, ukraiński, białoruski, serbski, macedoński itp
  • Florian Konrad 14.08.2019
    wszyscy wymienieni w poprzednim poście - juz nie żyją... cytat z Baszłączowa został użyty jako motto jednej z moich powieści.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    to jest po prostu mega!!! https://www.youtube.com/watch?v=vxDXBfNz5nI
  • JamCi 14.08.2019
    Już mi się oczy zamykają. Jutro będę niuchac co to. :-)
  • Florian Konrad 14.08.2019
    okej, miłego słuchania. Baszłaczow dołączył do Klubu 27, taki ruski Cobain... Miłych snów
  • JamCi 14.08.2019
    Florian Konrad dzięki, nawzajem.
  • Florian Konrad 14.08.2019
    :*
  • Wrotycz 15.08.2019
    Aseksualność... ciekawa opcja. Hm, dobra, jak każda inna.
    Jak zwykle, nie zawodzisz moich kubków odbiorczych:)
  • Florian Konrad 15.08.2019
    dziękuję. nowa powieść się piszę. mam nadzieję nie zawieść Ciebie, ani nikogo z Czytelników.
  • Wrotycz 15.08.2019
    Super, ale nie zaniedbuj wierszy, please.
  • Florian Konrad 15.08.2019
    jeju, właśnie amierzałem się skoncentrować na siódmej powieści, do wierszy wrócić potem, czyli max we wrześniu-paździeniku.... ale pewnie i tak nie wutrzymam, będą wiersze w tym czasie, będą
  • Wrotycz 15.08.2019
    Bardzo, bardzo się cieszę deklaracją, w razie braku, się upomnę:)
  • Florian Konrad 15.08.2019
    oj, ale wiesz i ja wiem, że wena czasem na pstrym koniu jeździ :) jakby co - zapraszam do lektury moich starszych wierszy, w końcu napisałem prawie 600... nie liczę, ale z 580 już będzie na pewno.
  • Wrotycz 15.08.2019
    Florian Konrad, no popatrz, byłam przed zaproszeniem:)
    Rozumiemy się telepatycznie:)
  • Florian Konrad 15.08.2019
    jejuśku, supcio! wiesz, jakie to budujące, motywujące, że są Osoby, ktore lubią mnie czytać, którym się podoba to co robię? że nie piszę w czarne, puste niebo, w niebyt? przepraszam, mam kłopoty z pisaniem, moje dziecko włazi na klawiaturę, mruczy i chce się bawić hahaha :) ma rozbryki, kiciulek.
  • Florian Konrad 15.08.2019
    jestem poetą i nawet, gdybym zamiarował napisać powieść objętościowo zbliżoną do Wojny i pokoju - nie przestanę nim być, to jasne i piękne. jeśli najdzie, a najdzie z pewnością mnie ochota na powierszowanie, w trakcie pisania powieści - będzie wiersz, nie będę przecież odpędzać pomysłów :) :) :)
  • Wrotycz 15.08.2019
    Wiem, poniekąd coś tam skrobię:)
    Jesteś, masz Poezję w każdej krwi. Nie odpędzaj.
  • Florian Konrad 15.08.2019
    mam, ale nie zawsze tak było. pierwsze 2 powieści napisałem w dzieciństwie, potem zamilkłem na ponad dekadę ...jestem na równi prozaikiem, może nawet bardziej... ciężko stwierdzić.
  • Wrotycz 15.08.2019
    Wcale nie ciężko, tyś poeta i prozaik. W poezji wykorzystujesz składnię prozy, a w prozę nasączasz chwytami lirycznymi. I tu, i tu głębokością myśli bez ograniczeń.
  • Florian Konrad 15.08.2019
    dziękuję, dziękuuuuję! ,,to nie tak, to nie tak, to nie tak. nie użalaj się nad nami - tyś poeta" - przypomniało się :) nieśmiertelne, Jacka.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania