Bluźnierstwo znanego jasnowidza

Wczoraj późnym wieczorem rozległ się na ulicy straszny głos. To było wołanie Jana Żbika, znachora i jasnowidza, którego znają wszyscy mieszkańcy Raciborowic. Jego słowa pełne grozy wryły się zapewne w pamięć wielu słuchających. Jednak nie wszystko zapamiętałem, dlatego tylko część jego wołania publikuję:

- Oto Nasza Matka Ziemia wystawiła ludzkości rachunek za miliony aborcji, za setki wojen, za tysiące wybuchów nuklearnych, za trucie żywności i śmierć głodową dzieci, za pychę polityków i duchownych, za znieczulicę bogatych. To czas końca ludzkości, która zginie w hańbie z braku miłosierdzia i współczucia. Zginiemy wszyscy, a po nas zostaną tylko szczury! - wołał do ludzi Jan Żbik. Wkrótce po tym pojawiła się policja i zaaresztowała jasnowidza.

Co się z nim potem stało, to nie wiemy. Brakuje nam tego szaleńca, bo jak widać, tylko szalony człowiek może w tym czasie coś szczerze powiedzieć.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • befana_di_campi 04.04.2020
    Kiedyś czyniła tak Kasandra ;)
  • Bajkopisarz 04.04.2020
    W dzisiejszych czasach każdy może być ekspertem albo jasnowidzem. Jest ich tak wielu, a każdy - odróżniając się od konkurencji - przepowiada co innego. Z rachunku prawdopodobieństwa wychodzi, że któryś trafnie przepowie przyszłość. Zyska status idola, nieważne, że już nigdy nic prawidłowo nie przepowie.
    Można też jak Nostradamus, pleść byle co, ale takimi słowami, żeby wszystko pasowało. Z wyjątkiem numerów w Lotto.
    A potem przychodzi Życie i pisze właściwy scenariusz.
  • Piotrek P. 1988 04.04.2020
    Smutny, realistyczny dramat, wręcz dreszczowiec. Świetny tekst. 5, pozdrawiam :-)
  • Matt Custor 04.04.2020
    Pozdrawiam!
    MC
  • bogumil1 04.04.2020
    No, nie może szczerze powiedzieć, bo go aresztowali. A mógł inaczej to ująć, bardziej dyplomatycznie.
  • Matt Custor 04.04.2020
    Cyt.: "No, nie może szczerze powiedzieć, bo go aresztowali".

    Czy Ty nie rozumiesz, że za głoszoną głoszona każdy system polityczny kara człowieka i o to tu chodzi w tej skromnej opowiastce?
  • Matt Custor 04.04.2020
    Jeszcze raz, bo pojawił się błąd!

    Cyt.: "No, nie może szczerze powiedzieć, bo go aresztowali".

    Czy Ty nie rozumiesz, że za głoszoną prawdę każdy system polityczny kara człowieka? O to chodzi w tej skromnej opowiastce!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania