Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Bóg arogancji

Jestem starym dziadem. Bogiem, niechętnym do zmian. Pełnym arogancji, zapatrzenia w siebie bucem, naznaczonym starością prekursorem stagnacji. Jestem zgrzybiałym, niedołężnym i chorowitym symbolem antypatii wobec ludzkości i zmianom, przed którymi pragnę się ustrzec.

 

Moja twarz - potępienie ewolucjonizmu. Potępienie ewolucjonizmu - potępienie różnorodności. Potępienie różnorodności - socjalizm. Jestem bogiem socjalizmu. Jestem bogiem idei, która miała wyzwolić ludzkość i zrewolucjonizować świat. Tymczasem jest to czarno-biały obraz nędzy i rozpaczy, tkwiącej w każdym człowieku. Socjalizm musi zniknąć, ja muszę zniknąć. Stary, zgrzybiały bóg zniknie. Wymagają tego energiczni, młodzi ludzie, chcący zmian i różnorodności. Chcą kapitalizmu i rozwoju.

 

Biorę nóż, który staje się ciężki niczym kamień Syzyfa. Teraz ja cierpię, bo wiem, że muszę popełnić samobójstwo, aby uwolnić ludzkość. Jeśli zniknę ja, zniknie i cierpienie.

 

Niestety nie jestem w stanie. Jestem bogiem strachu i podcinam sobie jedynie żyły, z których zaczyna tryskać krew. Ludzkość będzie tak długo cierpieć, aż zda sobie sprawę, że ich ego, ich wewnętrzny stary dziad, to jedynie wymysł i ograniczenie. Zniknie ego - zniknę i ja. Wykrwawię się na śmierć.

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Joanna Gebler 20.11.2019
    Pod względem polonistycznym nie jestem wstanie się wypowiedzieć, jednak tekst daje do myślenia. Będzie kontynuacja? :)
  • Meroz 20.11.2019
    Myślę, że będzie coś z podobnymi motywami.
  • AlaOlaUla 20.11.2019
    Nowa krew na opowi? Czy kolejna odsłona weterana? :]

    Mam skojarzenie z opkiem mirka. Całkiem :)
  • Meroz 20.11.2019
    Nowa krew :P
  • 13mirek 20.11.2019
    Z mirkiem nie ma to nic wspólnego.
    I dobrze, bo dla mnie przekombinowane.
  • Wrotycz 20.11.2019
    Bardzo fajny, przemyślany wywód. Znoszący wpisane sprzeczności :)
    Ale, ale chyba tylko wtedy, gdy Ego ograniczymy do potrzeby "zmiany i różnorodności". Hm, a może faktycznie można wpisać przejawy zaznaczania się, dominacji, ambicji w te dwie potrzeby?

    A najśmieszniejsze w tej mini jest to, że faktycznie świecki socjalizm jest idealnym systemem dla mega EGO.
    5.
    Pozdr. :)
  • piliery 20.11.2019
    "Jestem zgrzybiałym, niedołężnym i chorowitym symbolem antypatii wobec ludzkości i zmian(om), przed którymi pragnę się ustrzec. Jeśli "ludzkość" to >jej< ego, >jej< wewnętrzny dziad. Chyba że >ludzie<
    " ich ego, ich wewnętrzny stary dziad, to jedynie wymysł i ograniczenie. Zniknie ego - zniknę i ja." Przetłumaczmy - bo zdaje się że nie wszyscy (w tym i autor) nie rozumieją: ich ja, ich wewnętrzny stary dziad, to jedynie wymysł i ograniczenie. Zniknie ja- zniknę i ja. Prawdopodobnie użyłeś(aś) "ego" w znaczeniu wczesnofreudowskim jako "ja" niewykształcone, dziecięce, egoistyczne. Freud szybko zrezygnował z takiego znaczenia tego słowa. Dziś mówiąc o ego powinieneś je dopełnić: jakie?
  • Meroz 20.11.2019
    Dzięki za uwagi. Co do "ego" to chodzi o znaczenie filozoficzne. W nurtach wschodnich "ego" to identyfikacja ze światem fizycznym, co jest iluzją. Jeżeli by Cię to ewentualnie interesowało to możesz poczytać o non-duality, adwajcie - tego typu klimaty.
  • piliery 20.11.2019
    Meroz Dzięki. Mam to już za sobą. :)
  • Pan Buczybór 20.11.2019
    Nie wiem, trudno mi się wypowiedzieć co do tego tekstu. Bóg, którego niejako stworzyli ludzie i który będzie istniał dopóki go nie odrzucą. Taki trochę nieoczywisty obraz samozagłady.
  • minasmortis 21.11.2019
    Siemka, ciekawi mnie dlaczego bohater - bóg - podcina sobie żyły jednocześnie twierdząc że nie potrafi się zabić? Taka moim zdaniem sprzeczność, może się czepiam, jeżeli tak to przepraszam :) Ogólnie ciekawy i skłaniający do zastanowienia tekst :)
  • Kapelusznik 21.11.2019
    Dobre, ale mam mieszane uczucia - dość mocno stronnicze
    Nie żebym sam taki nie był
    Zostawiam 4
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania