Bogini karmiąca (drabble)

Słuchawki na uszach i stereo kanał szósty. Biblista – katolicki ksiądz wodzi wzrokiem po airbusie, gdzie krążąca po pokładzie miedzianolica stewardessa przypomina majestatyczną Minerwę. Dziewiczą boginię mądrości.

„Czy stewardessa, jak jej mitologiczny sobowtór, też virgo intacta?”, myśli pasażer ganiąc samego siebie za głupie przypuszczenia.

I wtedy, głośno oraz rozpaczliwie zapłakało niemowlę. Spłoszona matka bezradnie obracała pustą butelką, jakby chciała wypłukać ostatnią kropelkę mleka. Zastukały pantofelki Minerwy, która podeszła, zapytawszy czy wszystko w porządku?

Nie, „nie w porządku”, zaś na pokładzie nie ma mleka, więc Minerwa wzięła maleństwo na ręce, podając mu swoją nabrzmiałą pokarmem pierś. Dziecko karmiła dotąd, dopóki nie usnęło.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • indri 12.02.2020
    Nie wiedziałem, że Minerwa kojarzona była z dziewictwem.
    Dobre drabble.
  • befana_di_campi 12.02.2020
    Minerwa (łac. Minerva) – w mitologii rzymskiej pierwotnie bogini sztuki i rzemiosła, ale także bogini mądrości, nauki i literatury. Jest to prawdopodobnie bóstwo pochodzenia etruskiego (znana jest etruska bogini Menrva). Razem z Jowiszem i Junoną tworzyła Trójcę Kapitolińską.

    Utożsamiano ją z grecką Ateną, którą również często przedstawiano w zbroi i hełmie. Jej atrybutem była sowa, będąca alegorią jej mądrości.

    W dniach 19-23 marca rzemieślnicy, artyści i lekarze obchodzili święto ku jej czci, Quinquatrus. Jej główna świątynia znajdowała się na Awentynie.

    według mitologii greckiej: "żelazna dziewica", która wyskoczyła z głowy Zeusa :p
  • JamCi 12.02.2020
    Ładny balans pomiędzy opisem realnym, myślą obserwatora, jego interpretacjami, przypuszczeniami a wyjaśnieniem w powrocie do realności. Taka pętla. Jest coś ujmującego i coś uspokajającego jakby przywracającego porządek świata, jego równowagę. Dobry tekst.
  • JamCi 12.02.2020
    No i odpowiedź na pytanie zadane w myśli.
  • befana_di_campi 12.02.2020
    Bardzo dziękuję za komentarze. A zwłaszcza - dopowiedzenie :)

    Serdecznie :)
  • Dekaos Dondi 12.02.2020
    Befana_di_campi→Ciekawa scenka. Aż sobie wyobraziłem. Szczególnie w czasie turbulencji.
    Aczkolwiek mleka nie pijam, jak tylko ukończyłem 5 wiosen, więc nie wiem, czy bym się skusił... nawet od Minerwy:))
    Pozdrawiam:)→5
  • befana_di_campi 12.02.2020
    Jest wyraźnie napisane o niemowlęciu!!!

    :-)))
  • Dekaos Dondi 12.02.2020
    No faktycznie→Widocznie mleczny syndrom, podziałał na mnie odmładzająco:))
  • befana_di_campi 12.02.2020
    To z Ciebie taki dziadunio?

    ;)
  • Dekaos Dondi 12.02.2020
    Ależ naturalnie→Już nawet nie pamiętam, którą setkę zacząłem:)
  • befana_di_campi 12.02.2020
    A przedtem, to którą skończyłeś?

    :p
  • Pasja 13.02.2020
    I taki lot jest zabezpieczony w każdym calu. Nawet dziewice mlekiem płynące bywają. I to się nazywa przewidywalność.
    Pozdrawiam
  • befana_di_campi 13.02.2020
    Ja nie wiem, czy etruska Minerwa była tak do końca dziewicą?

    ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania