Ból niespełnionego Artysty - szort

Otwieram zeszyt i wpatruje się w białą kartkę papieru. Jest puściutka, żadnej kropki, przecinka, litery. Czysta, nieskalana biel. Zaczynam zastanawiać się nad pierwszym zdaniem. Musi być dobre, wstrząsające, niezwykłe. W końcu wiadomo, że ono jest najważniejsze. To za nim pociągną się losy moich bohaterów. Dotykam kartki papieru długopisem. Skaza. Za pierwszą kropką pojawia się litera, za literą wyraz, za wyrazem zdanie. Chujnia. Przekreślam.

Na czole pojawiły się pierwsze zmarszczki. Objaw myślenia czy wkurzenia? Nie wiem. W końcu pierwsze zdanie zawsze wyprowadza z równowagi. Takie nieskromne, takie grubiańskie. Pręgierz na bialusieńkim papierze. Z pozostawionych na nim liter wyłania się bełkot przeintelektualizowanych wymysłów. Patos. Próżnia.

W głębi serca wbijam sobie pierwszą szpilę. Na duszy pojawia się krwawy strumień. Czerwona maź spływa, zaznaczając drogę wprost do ziemi. Takich dróg powstaje krocie. Zlewają się w ekspresówkę, a następnie autostradę. Niagara.

W końcu kartka papieru zapełniona... skreśleniami. Pojawia się na niej tylko zygzak wyglądający jak dzieło sześcioletniego artysty. Mózg paruje. Wokoło głowy pojawia się siwy dym ze spalonych zwojów. W końcu rozwiewa się, a zza mgły pojawia się dzieło.

Szybko wpisuje nazwę jakiegoś portalu i z zapartym tchem czekam na pierwszy komentarz. Minuty się dłużą. Sekundy trwają wieczność. W końcu jest. Pojawia się zbawiciel mojego jestestwa. Napisał:

— Badziewie. Stary zajmij się kopaniem rowów, lepiej na tym wyjdziesz.

Przybity siadam. Nie chcąc już cierpieć, otwieram zeszyt. Przede mną pojawia się biała i niczym nieskalana kartka. Koszmar!

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • JamCi 07.11.2019
    Życie :-)
    A tak poważnie bardzo ciekawy tekst. Aż szkoda mi było że już, że się skończył. Pozdrawiam :-)
  • Nerd 07.11.2019
    Dzięki :)
  • Wrotycz 07.11.2019
    Niagara wprost z serca i taki werdykt? Potwór - recenzent :)
    :)
  • Nerd 07.11.2019
    Dzięki :)
  • Dekaos Dondi 07.11.2019
    Nie wiem, czy to badziewie, czy nie badziewie:) To jeno bezduszna nazwa, zawistnych, krwiożerczych literatów..
    Wrzucam do Niagary pięć gwiazdek. Więcej nie, bo jeszcze by płynna wena wyparowała:)) Pozdrawiam→*****
  • Nerd 07.11.2019
    Dzięki :)
  • Piotrek P. 1988 14.11.2019
    Bardzo dobry tekst, 5 :-D
  • Nerd 14.11.2019
    To lekka kpina z portalowego życia. Dzięki :)
  • Piotrek P. 1988 14.11.2019
    "Ból niespełnionego Artysty" przypomina mi moje początki przygody z pisaniem, co miało miejsce w środku poprzedniej dekady, kiedy byłem jeszcze osobnikiem młodocianym XD
  • Nerd 15.11.2019
    Dzięki :) Znam to z autopsji i niestety zwykle to tak bywa. Z reguły jak ktoś już posiada pewne umiejętności nie zwraca uwagi na to co mogą czuć osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę. Wiem, że tekst jest oparty o postać początkującego pisarza, dziwie się jednak, że nikt w nim nie dostrzegł jak na razie drugiego dna. Nie jest to bowiem tylko i wyłącznie opisywanie przygód naszego "początkującego", ale także krytyka nas samych. Szkoda, ale cóż.
  • Morf 15.11.2019
    Dobra literacka karykatura ;-) Krótko, ale z gongiem na koniec ;-D
    Świetnie!
  • Nerd 15.11.2019
    Dzięki :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania