Być sobą

Czasem chciałbym być kimś innym.

Poczuć pewność siebie też za dnia.

Jak to jest być wobec innych zimnym,

I spełniać marzenia nie tylko w snach.

 

Jakby było pięknie kimś innym być,

Robić wszystko i się nie przejmować.

Zobaczyć, jak ludzie reagują na moje ostre słowa,

Bez zahamowań.

 

Poszedłbym na miasto i zagadał do dziewczyny,

Byłbym milionerem z mianem doktorzyny.

Nie żal by mi było każdego dnia,

Szkoda, że to tylko zwykły "ja"...

 

Chciałbym tak na zawsze, a może na jeden dzień,

Poznać z innej strony świat.

Zaraz! We mnie samym chyba siebie coraz mniej,

Ile już straciłem lat?

 

To mnie zabiło,

Mnie samego.

W tym chorym pragnieniu wcielenia się w kogoś innego...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Billie 02.08.2016
    Świetny wiersz. Podoba mi się forma i przekaz. Na początku myślałam, że podmiot po prostu rozmyśla nad tym, co mógłby zrobić, ale to zakończenie dopiero nadało kształtu. Tylko te rymy... W każdej strofie inny układ. A może tak miało być :) 5
  • miserabley 02.08.2016
    Właśnie nie chciałam, aby rymy były celowo przeplatane, ale może faktycznie - bardziej skupiłam się na opowiedzeniu historii i przekazie niż na stylistyce wiersza. Dziękuję za ocenę :)
  • alfonsyna 02.08.2016
    Mnie się bardzo podoba przekaz, który zawarłaś w tym wierszu - każdy z nas kiedyś marzył o tym, by być kimś innym, bo jak to mówią, "wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma" - mamy po prostu naturalną skłonność do idealizowania tych rzeczy, których z jakichś przyczyn nie możemy mieć, a potem, gdy już to dostajemy - często czujemy się rozczarowani. Podobnie jest z potrzebą bycia w cudzej skórze. Często marnujemy czas, jedynie marząc o tym, kim moglibyśmy zostać, a nawet nie podejmujemy żadnych konkretnych starań, by owe marzenia zrealizować. Wiersz bardzo dobry, więc zostawiam 5. :)
  • miserabley 02.08.2016
    Dokładnie, zamiast zmieniać siebie, tylko porównujemy swoje życie z innymi. Dziękuję bardzo! :)
  • Rasia 02.08.2016
    Twój tekst bardzo do mnie trafił, nasunął mi przy okazji dwa cytaty "Jeśli będziesz kimś innym, to kto będzie tobą?" i drugi z piosenki Przypadek Hermana Rotha - "Bo tak mało wciąż wiem, tak mało wciąż jest w tym wszystkim mnie". Dziękuję za przypomnienie :) Wiersz skłania do refleksji, do docenienia samego siebie i wiarę w to, że możemy osiągnąć upragniony ideał, nie zmieniając się. Zostawiam 5 :)
  • miserabley 02.08.2016
    O, a ja, z kolei, chętnie przesłucham tej piosenki. Lubię zostawić ludziom coś do własnej refleksji i cieszę się, że mi się udało. Dziękuję :)
  • Rasia 02.08.2016
    Obopólna radość :) Jeśli przesłuchasz i Ci się spodoba albo jakoś zmusi do refleksji, to napisz mi o tym, będę się czuła zaszczycona :D
  • miserabley 03.08.2016
    Rasia, piosenka jak najbardziej w moim klimacie. Myślę, że jeśli będę słuchać jej codziennie wieczorami i się z nią jeszcze oswoję, to przekaz w niej zawarty, będzie mnie prowokował do nocnych rozkmin, które na swój sposób lubię :)
  • Rasia 03.08.2016
    O, w takim razie jestem mile zaskoczona :D Fajnie, że trafiłam w Twój gust.
  • Upadły(D.F) 18.09.2016
    Fajny styl prowadzenia rymów już chyba drugi wiersz abab :D co prawda z wierszem się nie zgadzam lepiej być sobą niż kimś innym ale przekaz jest naprawdę mocarny :) Robić wszystko i niczym sie nie przejmować (wspaniałe marzenie ale wiemy jaki jest realizm ) :) Pięć zwiększam do pisania chęć :)
  • miserabley 25.09.2016
    W ostatecznym rozrachunku wiersz miał przekazać, że nie warto nikogo udawać, tylko starać się być jak najlepszą wersja samych siebie. Dziękuję bardzo, będę pisać dalej i więcej! :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania