Cały świat

Zanim świat się skończy,

zabiorę cię tam gdzie pierwszy raz.

Na wydmie polecimy,

w magicznie jesienny,

tamten, inny czas.

Horyzont szumem grający melodię

swą senną,

odegna zmartwienia,

szloch zakrzyczą fale.

Lampkę czerwoną, pamiętasz?

Będziemy znów patrzeć, jak woda zjada ją,

tę słodką, czerwoną landrynkę.

I wspólny nasz śmiech,

poszukamy go, zamknięty w bursztynie czeka,

byśmy w pudełko po soku,

pozbierali go z plaży jeszcze ten jeden raz.

 

Zanim świat się skończy,

pójdziemy do baru, wiesz, tam.

Zamówię piosenkę, tę co znasz,

przy której pocałowałem cię,

ten pierwszy, skradziony raz.

Będziemy tańczyć...

Nie możesz?

No tak...

 

Zanim świat się skończy,

na molo w Sopocie zabiorę cię.

Wieczorem, Monciak-kiem pójdziemy na spacer,

pod Krzywym Domem siądziemy.

Czekoladę z piankami przyniosę ci...

Nie możesz?

No tak...

 

Zanim świat się skończy,

obiecałaś, pamiętasz?

Nigdy miałem nie być sam.

Miałaś być zawsze tam gdzie ja,

i...

Nie możesz?

Ja nie chcę tak!

Boję się!

Co będzie,

jak skończy się świat?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Dekaos Dondi 26.09.2017
    Bardzo imaginacyjny opis. Sadzę, że każde słowo jest na swoim miejscu.
    I znowu mi się kojarzy z teledyskiem z melodyjną deklamacją.
    Można odnieść wrażenie, że chodzi o świat...i tan cały świat, który widzimy w tej drugiej połowie. Pozdrawiam.*****
  • Dzięki Dekaos za fajne refleksje :)
  • Violet 26.09.2017
    Maurycy... wiersz działa na wyobraźnię, pachnie morzem, ogrzewa zachodzącym słońcem i tchnie tęsknotą. Często pragniemy, aby wspomnienia ożyły, powróciły... życie zaklęte w słowa. Ode mnie za nostalgię 5.
    Pozdrawiam.
  • Cieszę sie Violet, że ten tekst tak do Ciebie przemówił, miło mi rownież, że mnie odwiedziłas. Pozdrawiam i dzięki :)
  • betti 26.09.2017
    Dlaczego każda zwrotka zaczyna się tak samo? Nie miałeś pomysłu?
  • Betti pomysł był właśnie taki jak widzisz.
  • betti 26.09.2017
    Maurycy Lesniewski napisze tak; są fajne frazy, ale zepsute przez przegadanie i powtórzenia, gdyby nie to, to byłby bardzo dobry wiersz.
  • dzięki Betti za wyrazenie swojej opinii, jestem wdzięczny.
  • Pasja 26.09.2017
    Monciak i tak, chcę być tak rozpieszczana jak ta twoja dama. Powróciło lato i ta mała czerwona iskierka, a taka wielka miłość. Pozdrawiam serdecznie 5)
  • Dzięki Pasjo, cieszę sie, że tak fajnie to odebrałaś :)
  • Julsia 26.09.2017
    Mi się bardzo podoba koncepcja na ten wiersz. 5 :)
  • Julsia uważaj bo w tej mętnej wodzie rekiny pływają, co najmniej jeden, jeśli wiesz o czym mowie:)
    Bardzo dzięki, i bardzo mi miło słyszeć Twoje zdanie, tym bardziej, że pochlebne :) pozdrawiam serdecznie :)
  • betti 27.09.2017
    Koncepcja i mi się podoba, gorzej z wykonaniem...
  • betti zycie :)
  • betti 27.09.2017
    Maurycy Lesniewski nie życie, tylko lenistwo...
  • betti ja mogłem ten tekst zamknąć w dwóch zdaniach, nie zrobiłem tego nie przez lenistwo. Ale masz prawo uważać jak uważasz.
  • betti 27.09.2017
    Maurycy Lesniewski tu nie chodzi, żeby zamknąć w dwóch zdaniach, chociaż to nietrudne, tylko o to nadsłowie, wszystko jak krowie na granicy.
  • betti nie zgodzę sie z tobą. Z tych osób, które podzieliły sie ze mną ich opinią, wiekszosc mówi tylko o tym co oczywiste i wyraźnie tu pokazałem. Albo dostrzegli mój przekaz, albo nie. To nie jest najważniejsze, ważne, że znaleźli coś dla siebie. Nie będę przepytywał i wystawiał ocen ze zrozumienia. Każdy moze doszukiwać sie w wierszach czego sobie zapragnie, ma do tego prawo. Ty też. Jeśli Ty widzisz tu tylko "krowę na granicy", która zasłania ci resztę, o której mówisz, że jej nie ma, daje ci to prawo. Wiec niech bedzie jak mówisz, że jest tylko "krowa".
  • illibro 27.09.2017
    Pierwsza zwrotka bardzo mi się podoba, szczególnie śmiech zamknięty w bursztynie. Fajne. Już wczoraj czytałem, ale dziś do mnie bardziej dotarło;)
  • miło mi illibro żeś mnie nawiedził, a na dokładkę zostawiłeś komentarz. Pozdrawiam i dzięki :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania