Cello miłości 3

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Pasja 09.03.2017
    No i zapowiada się miłość między kobietami. Pieknie wprowadzasz w czytelnika w ciąg zdarzeń. Sarah ma potężne wtyki w świecie biznesu. Stradivarius , skrzypaczka i malarka. Cudowny świat czeka pewnie Alex, czy aby napewno? Zbaczymy. Pozdrawiam ciepło
  • Pasja 09.03.2017
    Oczywiście piątka !
  • Lucinda 11.03.2017
    No dobrze... Postanowiłam przeczytać jeszcze dziś następną część, ale że akurat jestem przy komputerze, to są duże szanse na to, że nadmiernie się rozpiszę... Najwyżej wyłuskasz to, co uznasz za istotne, a resztę zignorujesz. Na początek dialogi. Dużo było rozmów między Sarah i Alex, problem pojawił się właściwie na początku, kiedy zaczęłam gubić się w tym, kto co mówi. Może to kwestia doboru słów w ich wypowiedziach, częściowo też na pewno szczątkowa ilość narracji, bo jakby się przyjrzeć, to dużo jest miejsc, w których są to krótkie naprzemienne wypowiedzi bohaterek. Stąd też może wynikać niedobór emocji w niektórych sytuacjach (mam tu na myśli opowiadanie w ogóle). Sam na pewno wiesz, że emocje ukazują się nie tylko w słowach, ale również w zachowaniu, a jeśli to jest ograniczone, to czytanie polega na szybkim przeskakiwaniu od jednej wypowiedzi do drugiej, a nie o to przecież chodzi. Standardowo mogłabym się przyczepić do interpunkcji. Zawsze na tym portalu miałam w zwyczaju wypisywanie każdego zdania, w którym został popełniony błąd, najczęściej właśnie interpunkcyjny. Wychodziły z tego niezłe, jak ja to nazywałam, "litanie". Niektórym to odpowiadało, zwłaszcza jeśli to był ich największy problem w pisaniu, a chcieli to poprawić, inni uważali, że pisanie ma służyć przyjemności, a na błędy nikt nie powinien zwracać uwagi. Nie jestem zwolenniczką tej drugiej postawy, ale zważywszy, jak ciągnie się ten komentarz, nie będę Ci tu wypisywać, że na przykład w jednym miejscu zabrakło kropki na końcu zdania (chociaż tak było) albo wypunktowywać Ci te wszystkie sytuacje interpunkcyjne. Trzeba jednak pamiętać, że interpunkcja również ma wpływ na kształt i znaczenie zdania, a nie jest tylko jakimś dodatkiem czy pustą zasadą gramatyczną. Przynajmniej raz miałam sytuację, w której zastanowił mnie w tej części zapis zdania ze względu na interpunkcję, bo nie byłam pewna, czy dobrze je rozumiem. Zdarzały się też literówki, jak w przypadku zapisu nazwy Seattle, i wyrażenia, w których gubiłam się, jeśli chodzi o przekaz, np. ,,Płacę rent i jedzenie" - tu z pewnością czegoś brakuje, a coś jest źle. Może to wynika z szybkiego pisania na klawiaturze bez monitorowania zapisu na ekranie. Dwa razy błędnie został zastosowany tryb przypuszczający, kiedy to cząstkę ,,bym" zapisałeś oddzielnie w stosunku do czasownika w formie osobowej, a w takich sytuacjach pisze się je łącznie. Pojawił się też przynajmniej jeden błąd ortograficzny... Mógł on wynikać również z nieuważnego pisania, ale dobrze jest takie rzeczy sprawdzać nawet już po przeczytaniu, zanim się je opublikuje. Dobrze jest przeczytać sobie raz albo więcej, jeśli jest to konieczne, i samemu sprawdzić, czy wszystko jest tak, jak powinno, bo wiadomo, że jak się pisze, wiele rzeczy umyka. Następna sprawa, to zapis liczb. W miarę możliwości powinno się je pisać słownie. Nie mówię tu o rocznych datach czy innych liczb o długim zapisie, ale te występujące w tekście ,,sześć milionów" bez problemu można było zapisać słownie, natomiast nie podobało mi się zastosowanie znaku ,,$", zwłaszcza w dialogu. To już może czepialstwo, ale jednak jest to dłuższa forma epicka i estetyka na czymś się opiera. Często w zwrotach do kogoś nie odmieniałeś form jako wołacza, a zamiast tego stosowałeś mianownik. Przyznaję, że w mowie często się to robi, ale jednak takie ,,tata" zamiast ,,tato" w tekście może czasami drażnić. Co jeszcze... Ach, słowa i ich znaczenia. Kilka razy użyłeś słowa ,,telex". Muszę przyznać, że nie znałam tego słowa i nie miałam pojęcia, o co chodzi, i myślę, że całkiem sporo osób tutaj nie wiedziałoby tego. Jeśli jakieś słowo jest mało popularne, dobrze jest odnieść się do jego znaczenia czy to w tekście, czy na koniec na przykład z gwiazdką. No ale wpisałam w wyszukiwarkę ten wyraz i zauważyłam, że przez ,,x" była pisana nazwa zespołu, natomiast znaczenie z telekomunikacją miało zapis prze ,,ks". Nie wiem, czy ma to większe znaczenie, jak mówiłam, nie znałam wcześniej tego słowa. Co do dodania jakiegoś odnośnika, utwierdziło mnie w tym to, że ta usługa w Polsce jakiś czas temu wyszła z użytku, a w ogóle była mało popularna z pewnych względów. Mówię to, bo zdaję sobie sprawę, że to, że ja czegoś nie rozumiem albo nie znam znaczenia, nie znaczy, że wszyscy nie znają, i nie chciałabym podporządkowywać pod swoją osobistą wiedzę podobne uwagi. No dobrze, ale rozpisałam się już przynajmniej dwa razy bardziej niż wczoraj i czas zmierzać ku końcowi. Tak więc na koniec, żeby nie było, że tylko wszystkiego się czepiam, myślę, że ostatnia rozmowa Alex i Sarah wyszła Ci najlepiej do tej pory. W końcu widziałam tam jakiś obrazek. Mam nadzieję, że to nie ja sobie to wymyśliłam, w takim znaczeniu, że da się to zobaczyć, ale zdawało mi się, że mam tę scenę w zasięgu wzroku. Wciąż były to dialogi pozbawione narracji, ale łatwiej było je sobie przetworzyć na scenę, nie były tak chaotyczne jak poprzednie. Tutaj na dziś kończę. Powiedziałabym, że ten komentarz ma standardową długość jak na mnie, ale i tak trochę mi głupio przez to, jak w ten sposób zawsze moje wypowiedzi się wyróżniają, nawet jeśli tu nie ma dodatkowej "litanii", tym bardziej, że u Ciebie pojawiłam się dopiero drugi raz, dlatego przepraszam, jeśli czasem niepotrzebnie przynudzałam, bo nie zawsze udaje mi się być dostatecznie rzeczowa. Pozdrawiam.
  • athame 12.03.2017
    Lucinda. Odpisze ci na mailu. Nikt ci nie da lania, że zabierasz miejsce? Myślałem, że mam żonę obok. Okazuje się, że jakaś jej część jest w Polsce. To żart i mam nadzieję, że zrozumiałaś. :) Napisze ci historię założyciela Zen. Doskonale to zilustruje co miałem na myśli.
  • Margerita 26.03.2017
    pięć podoba mi się to opowiadanie

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania