Cesarskie opowieści - prolog

Prolog

Cztery setki lat temu magia była powszechnie wykorzystywaną i szanowaną sztuką, używano jej w medycynie, przy budowie potężnych budowli ale także w sztukach wojennych. Cztery wieki temu pewna grupa czarnoksiężników i magów postanowiła obalić króla Ravalu Boneta VI, zamach udał się lecz niedługo potem w obawie przed podobnymi buntami pozostałe królestwa, królestwa wschodu postanowiły rozprawić się z buntownikami i nową władzą przywracając dynastię Maurów. Po serii ciężkich bitew morskich i lądowych udało się to, lecz ziarno niezgody pomiędzy zwykłymi ludźmi a użytkownikami magii zostało zasiane, niedługo potem we wszystkich trzech królestwach zaczęto prześladowania magów i masowe mordy. Ginęły setki magów dziennie, porządek świata został zachwiany, tych którzy wykazywali chociaż by najmniejsze zdolności magiczne albo porywano i szkolono na łowców innych użytkowników magii albo palono na stosach. Wielka rada magów w obronie własnej i innych powołała do życia armie, golemy monstra które miały bronić obdarowanych zdolnościami magicznymi a także niszczyć użytkowników czarnej magii. Po bitwie o twierdzę magów zaczęto liczyć czas od nowa, bitwa ta stała się rokiem zero a bitwa zyskała miano bitwy narodów. Niedługo później dwa królestwa się rozpadły na kilka mniejszych państewek a królestwo Revalu przekształciło się cesarstwo w którym kilku czarodziejów znalazło schronienie u boku nowego króla któremu stali się oddani.

Według przepowiedni na świecie pojawi się czarnoksiężnik trzech krwi który to przywróci porządek i wyzwoli zwyczajnych ludzi którzy to najbardziej cierpią.

Po czterystu latach przygotowań cesarstwo postanowiło w końcu uderzyć w osłabione po dwustu letniej wojnie domowej królestwa wschodu i podbić ziemie sięgające od morza północnego, przez Jare lasy aż pod granice górską z elfami górskimi. W roku 421 po wielkiej bitwie narodów, stu tysięczna armia i potężna flota przekroczył pierwszą granice...

 

jest to pierwszy zarys prologu, bd starał się rozwijać, historia może być trochę sztampowa ale po dokończeniu 2 rozdziału podziele się nimi i zobaczę czy to ma sens czy niezbyt. nie mam pomysłu na tytuł dlatego bd byle jaki jak narazie. Dzięki za poświęcony czas żeby to przeczytać.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • Wika881 10.01.2020
    Sztampowe czy nie ja czekam na ciąg dalszy :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania