Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Chapter Eight

...

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Freya 23.06.2020
    Jeśli chcesz poważnie być traktowanym,; to przede wszystkim ta maniera dywizy przed półpauzą, spacje – brak estetyki zapisu . Format tekstu powinien być niekoniecznie szacunkiem dla odbiorcy, ale tutaj wyglada na brak powagi ?
  • sunshine28 23.06.2020
    Dziękuję za komentarz. Chyba wszystkim nam zależy, aby być traktowanym poważnie. Zgodzę się ze stwierdzeniem, że to, jak utwór prezentuje się na stronie ma bardzo duże znaczenie dla czytelnika. Problem w tym, że tutaj, zwyczajnie nie ma możliwości odpowiedniej edycji tekstu przed publikacją (jeśli się mylę, proszę o wskazówki)....w moim edytorze tekstu, wszystko wygląda się zupełnie inaczej :)
  • Bajkopisarz 23.06.2020
    sunshine28 - ja zamieniam w Wordzie dywizy na półpauzy funkcją "zamień". Potem wstawione tutaj wyglądają normalnie. Z pierwszymi tekstami też miałem podobny problem, bo automat robił jak chciał.
  • sunshine28 23.06.2020
    Bajkopisarz - Dzięki za radę, nie omieszkam skorzystać :)
  • Bajkopisarz 23.06.2020
    Najpierw pochwały – ten rozdział nie ma właściwie powtórek i zbędnych zaimków, a jeśli nawet jakieś by się znalazły to drobiazgi, które nie zwróciły mojej uwagi i nie przeszkadzały.
    Dwie uwagi:
    „Audrey właśnie kończyła zmianę.”
    Lepiej by było: skończyła. Bo ona już wychodzi do domu, nie ma już nic do roboty. Kończyła oznacza, ze może już nie obsługiwała nikogo, a tylko zmywała podłogę, ale jeszcze była w pracy.
    „Zważywszy na późną porę, na ulicy było dość tłoczno.”
    „Ostatni klienci opuszczali lokale i okolica pomału pustoszała”
    No to tłoczno, czy pustoszała? To jest opis tej samej sytuacji, ten sam moment, więc trochę zgrzyta.

    A na koniec taka refleksja: ale właściwie o czym to jest? Te wcześniejsze uwagi, że nic się nie dzieje, odnoszą się do braku jakiejś wyraźnej osi akcji. Co bohaterowie robią, co chcą osiągnąć? Co autorka chce nam przekazać? Jaki jest konflikt, jak przełamać oczywistość? Co zostało zanegowane?
    To są elementy scenariusza. Nie wszystkie u Ciebie są wyraźne, może niektóre nawet nieobecne. To co opowiadasz, to historia obyczajowa, trochę dzień jak co dzień, w którym od czasu do czasu coś tak się wydarzy, jak to w życiu. Trochę to przypomina telewizyjny serial familijny, taki bez większych konfliktów na razie, chociaż oczywiście nie wszyscy się kochają.
  • sunshine28 23.06.2020
    Dziękuję za pochwały. Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć mi na twoje pytanie. Opowiadanie na pewno zalicza się do gatunku obyczajowych. Główną postacią, niezaprzeczalnie jest Matthew, wokół którego rozgrywają się różne perypetie, niemniej główny wątek opowieści został poruszony właśnie, w ostatnim akapicie tego rozdziału :) Nie ma tutaj jednego, uchwytnego przekazu. Historia ma pokazać transformację głównego bohatera w obliczu zaistniałych wydarzeń...myślę, że to porównanie do serialu (choć może niekoniecznie familijnego) jest dość trafne...
  • Bajkopisarz 23.06.2020
    sunshine28 - to, że piszesz "serial" niej est zarzutem ;) Nie ma pościgów, morderstw, kradzieży, polityki, bezinteresownej nienawiści, więc nie ma typowej akcji-sensacji, ale przecież takie opowieści też są. Tylko wtedy dużą rolę odgrywa tło - u Ciebie jest to Seattle, ale w tym Seattle mogłoby się coś historycznego akurat dziać ;)
  • sunshine28 24.06.2020
    Bajkopisarz - uprzedzam, nie zabraknie melodramatów, które pojawiają się w każdej, szanującej się operze mydlanej. Mimo wszystko starałam się, aby nie było zbyt wymyślnie i przewidywalne, bo też tego nie lubię :) Co "historycznego" masz na myśli?
  • Bajkopisarz 24.06.2020
    sunshine28 najlepszy przykład powieści obyczajowej z historycznym tłem to Wojna i Pokój Tołstoj, gdzie wojny napoleońskie w tle odgrywają całkiem spora rolę. Co by się mogło dziać w Seattle? Nie kojarzy mi się z ogólnoświatowym wydarzeniem, ale jakąś ciekawostkę można wyszperać, żeby dla Ciebie zagrała.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania