Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Chapter Seven

...

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Bajkopisarz 21.06.2020
    „Przystąpił do ubierania butów”
    Ubiera się choinkę, buty się zakłada
    „który pośredniczył w awanturach, takich jak ta. „
    W jakim sensie zostało tutaj użyte pośredniczył?

    Jak się już zdążyłem przyzwyczaić do tego dziwnego sposobu narracji, czyli pisania scenek, które właściwie nie mają jakiejś wspólnej myśli przewodniej, to jest to nawet niezłe.
  • AlfaGlobulina 21.06.2020
    Zakładanie według słownika również jest niepoprawne. Najpoprawniej jest "włożyć" :-)
  • Bajkopisarz 21.06.2020
    AlfaGlobulina Racja, włożyć będzie najpoprawniej. Ale dlaczego założyć jest błędem? Może być bardziej potocznie, ale że całkiem niepoprawnie? Wg. którego słownika?
    SJP - PWN 1998 s. 864 - założyć: umieścić coś gdzieś, w czymś (tu: stopę w bucie), na czymś, umocować, położyć coś na czymś, nałożyć, włożyć itd...
  • sunshine28 21.06.2020
    "Pośredniczył" użyłam w kontekście tego, że się wtrącał :) Zwykle próbował ich godzić, kiedy się kłócili.
  • Bajkopisarz 21.06.2020
    sunshine28 - rozumiem intencję, ale coś mi nie pasuje.
    Pośredniczyć - załatwiać jakieś sprawy między kimś a kimś lub starać się doprowadzić do zgody między dwiema osobami.
    Użyte w sensie, że godził ze sobą Caroline i Matta jest ok. Ale użyte przy awanturze, oznacza, że Caroline i Matt chcieli się awanturować, tylko jakoś nie mieli śmiałości, więc Tim pośredniczył między nimi, by awantury mogły wreszcie dojść do skutku.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania