Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Choroba weneryczna

Bardzo pochwalam rzyganie, to oczyszcza.

Swoiste katharsis żołądkowo-gastryczne,

może na wczesnym etapie nieprzyjemne,

jednakże, jakaż później ulga i lekkość.

 

Refleksja ta nad refluksem, skłoniła mnie

podczas wymiotu na stronie. Okazuje się,

że wyrzygać wszystkie swoje mózgowe zwoje,

gdy wokół coś kręci się i dwoi,

pierdoli bez sensu, wszędzie sraka bylejaka,

aby tylko i byle co - taki wyrzyg mało twórczy,

jest dobry na dobre zdrowie psychosomatyczne.

Bardzo to może melodramatyczne i mało artystyczne,

jednak, leżąc właśnie na wznak, zrobiłem sobie na czole znak.

Znak misterny i cyzelowany, gwiazda jakaś zaranna,

znakiem tym piętnuję swoje braki, wyrzygane zwoje mózgowe

- jak było gdzieś tam wyżej podane; gwiazda gwiaździsta,

nie dawidowa, o nie, raczej czerwonoarmijna, taka bardziej nawet stalinowska,

bo stalowego nabrała rumieńca, czerwień całkiem metaliczna.

Ta gwiazda zaranna, pokryła się krwią o stalowym, metalicznym posmaku,

jakby Wenus miała ciotę.

Tak, to Wenus, niby gwiazda, a tak na serio, to omatulona planeta,

do której czasem wzdychają zakochani - to ta nutka melodramatu w wymiocie.

Planeta, która z zewnątrz jest piękna, opalowa, perłowa i lśniąca

de facto w swoim wnętrzu jest piekłem. Aż mnie od tego gwiezdna rana zapiekła,

ta wenus zapiekła, wspomagana refluksem.

 

ps

 

Bardzo proszę o konstruktywne komentarze, ciekaw jestem profesjonalnych opinii o tekście, gdyż, ponieważ, albowiem to literacki eksperyment, a może ekskrement, czyli sprawa jest poważna, ja jestem poważny i uprasza się zachować powagę!

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (94)

  • Violet 04.01.2018
    Albowiem, ponieważ, bo nie wiem, co powiedzieć, napisać... Choć, ale, gdyż takie to obrzydliwe i prześmiewcze, nie będąc oryginalną, zaznaczę, że nuncjuszowe, przewidywalne i jednak, wciąż, znów do czytania przyciągające. No, i, a tam postawię 4+, od tak, po to, lub, aby do śmiechu.
    Pozdrawiam.
  • Nuncjusz 04.01.2018
    Chyba się jąkasz trochę, ale mimo to pojąłem mniej więcej połowę Twojej wypowiedzi i jestem (chyba) z niej kontent :)
  • Violet 04.01.2018
    Nuncjusz, tak dopasowała mi się jakoś wypowiedź do Twego tekstu. Więc jestem rada żeś jest kontent :)
  • No skoro ma być poważnie i bez podśmiechujków to powiem tak, podzielone na zwrotki, są metafory, a najbardziej przemawia za tym, że to wiersz kategoria w jakiej jest wrzucony tekst, więc zupełnie nie mam wątpliwości, że to razowy wiersz. Nie wiem czy to poemat, sonet czy co inne, bo aż tak dobrze się nie znam ale po ocenach widzę, że to jest bardzo dobry ten wiersz.
    " gwiazda gwiaździsta,

    nie dawidowa, o nie, raczej czerwonoarmijna, taka bardziej nawet stalinowska,

    bo stalowego nabrała rumieńca, czerwień całkiem metaliczna" ta metafora mistrzostwo świata. Jedzie 5
  • Nuncjusz 04.01.2018
    Bardzo dziękuję za profesjonalną opinię.
    W związku z tym, że recenzja pochlebna, zamierzam pójść w tym kierunku.
    Widzę również jeden głos na nie, co prawda wulgarny i chamski, ale i on mnie cieszy, bo jest wybitnie emocjonalny, a taki efekt powinna dawać prawdziwa poezja :)
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz jakbyś dostał profesjonalną opinię, to gacie by ci spadły z wrażenia na tę twoją poezję. Ja pierdolę, takie dno...
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti proszę zachować kulturę wypowiedzi :) ja rozumiem, że emocje, ale są pewne granice
  • Nuncjusz zapomniałem dodać najważniejszej zalety, nie wiem jak mogło mi to wylecieć z głowy, najważniejsze, że to dłuższe, znaczy poezja ta, nie było, nie jest znaczy. Zbyt dużo przyjemności, i odczuć tak głębokich i wyrazistych mogłoby przecież zabić czytelnika. Chwała ci, żeś w porę zakończył:)
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz o jakiej kulturze ty pierdolisz?

    Wielki pan moderator na jakimś portalu a tu słoma z butów nie przeszkadza. Myślałeś o kulturze pisząc ten paszkwil?
  • Nuncjusz 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski w sumie mogłem to pociągnąc dalej :)
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti paszkwil? A to dla mnie jakaś nowość :) nie bardzo rozumiem, co masz na myśli :)
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz gdybyś rozumiał, to byś pewnie nie był Nuncjuszem tylko jakimś facetem z klasą...
  • Nuncjusz wiem, dlatego doceniam mistrzostwo Twe, żeś powściągnąć żądzę tę, był w stanie :)
  • Aisak 04.01.2018
    elka, ty cebulo!
    twoje zachowanie jest karygodne!!!!!!!!!
  • betti 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski ty jak będziesz tak wszystkim w dupę wchodził, to znikniesz całkiem, już i tak mało Ciebie widać... Bądź kurwa facetem, a nie trokami od kaleson. Miej swoje zdanie, a nie jak dureń przyklaskujesz na każdy durny tekst.
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti atakujesz mnie personalnie, twoje komentarze nie są merytoryczne tylko wulgarne, prosze sie uspokoić, apeluję o to z całego serca :)
    i żołądka
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz atakuję boś jebnął głupotą totalną i dziwi mnie, że tego nie dostrzegasz.
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti tego nie wiesz, więc prosze zaprzestać wycieczek osobistych i albo skupić się na analizie tekstu albo pójść sobie do Margerity :)
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz jakbym nie wiedziała, to bym nie pisała... że też logika nie ma do ciebie dostępu... poza tym przestrzeń pod publikacją nie należy do ciebie.
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti po pierwsze, nie wiesz co dostrzegam a co nie, nie możesz tego wiedzieć, to wiem tylko ja - logika
    po drugie, twoje komentarze są niemerytoryczne, nierzeczowe, nie tyczą siię tekstu tylko mojej osoby - za takie zachowanie grozi ban, jest sprzeczne z n etykietą
    Proszę zachować umiar w słownictwu!
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz umiar w słownictwu czy słownictwie? Gdzieś ty się wychował?
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti znowu ad personam i to przez literówkę, smutne
    jesteś na prawdę żałosna, że takich brzytew się chwytasz :)
  • Nuncjusz 04.01.2018
    *naprawdę
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz trzeba dbać o pisownię szczególnie na portalu literackim, bo jak nas widzą tak nas piszą...
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti spoko, tobie oczywiście literówki się nie zdarzają! Zapamiętam to sobie :)
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz jaka to literówka? Nie rozśmieszaj mnie...
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti sama się w tej chwili ośmieszasz
    już mam dość dowodów na twoją kompetencję
    Baj :)
  • akwamen 04.01.2018
    betton kop, gryź, do upadłęgo tup odnóżami, udowodnij że to chłam.... :) Udowadniaj, całe nudzące się, zamknięte ósme zwołaj na pomoc... he, he ... zapluj się, a nie odpuść, żmijko hłe, hłe, hłe :)
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz uważasz, że to literówka, tak? Trochę inaczej się nazywania nieumiejętność odmiany przez przypadki.

    Leć do tego Admina, skoro teka pełna, przecież nie możesz pozwolić sobie, żeby baba ciebie ośmieszyła. Tylko mój drogi, ja powiedziałam głośno to, co inni szepczą po kątach. Ty nie masz żadnej wiedzy, a piszesz jak analfabeta. Myślisz, że to jest śmieszny tekst? Nie, tym tekstem po raz kolejny pokazałeś, jaka siedzi w tobie patologia.
  • akwamen 04.01.2018
    betton a i weszłaś w prywatne życie biedaka Maurycego, a fe, brzydalko hi,hi.... co cię pinokio obchodzi co lubi ten pan.... ,,, co mu się podoba.... a co nieHa, he ty złośniczko a fe, a fe Ale najwazniejsze że pojechałaś mu i że ulżyło ci :) :) ;)
  • akwamen 04.01.2018
    betton srał sracz na sracza hle, hłe Ciągnie cie do tego patologa oj ssie hi. hi. hi
  • Aisak 04.01.2018
    w słownictwu - to slang młodzieżowy, jakby ktoś chciał wiedzieć.

    to tak jak z memami o bozi:
    -bożu a czy elka może pójść do nieba?
    -elka? a w życiu!
  • betti 04.01.2018
    Aisak chyba tylko w ''twoim słownictwu'', czyli starej baby robiącej się na podlotka.
  • Nuncjusz 04.01.2018
    Aisak nie :) to był ewidentny błąd z mojej strony wynikający z nadmiernego pośpiechu w pisaniu
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz możesz ty młody ''buk'' tylko nie wiesz jeszcze?
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti nie wiem, ale ty na pewno wiesz, bo ty wiesz wszystko
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz na pewno, przecież taki młodzieżowy tekst napisałeś... górnolotny aż do kibla. Ktoś z doświadczeniem za nic by tak nie napisał...
  • Nuncjusz 04.01.2018
    betti czyli jednak - poezja kaowa istnieje!
  • betti 04.01.2018
    Nuncjusz jedynie w twojej świadomości, widocznie patologia innej nie uznaje.
  • Aisak 04.01.2018
    elka, gdybym robiła się na kogokolwiek, to nie napisałabym, ile mam lat i jestem mamą dorosłego dziecka.
    ja się nie muszę Robić.
    taka różnica mi nami.

    och, ktoś nie posłuchał Szu...
  • Aisak 04.01.2018
    że jestem*
  • Aisak 04.01.2018
    jeśli błąd, to ok.
    fajnie jest się przyznać i mieć czyste sumienie.


    ilu z awatarów mogłoby powiedzieć to o sobie....
  • betti mogę wchodzić gdzie chcę, jak i komu... może mi sie podobać to co mi sie chce. Ja to odbieram jako dowcip, chyba mam do tego prawo?
  • betti 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski śmiać się też trzeba umieć i wiedzieć kiedy i z czego.
  • betti dobrze, że Ty to potrafisz. Moje gratulacje!!!
  • Zaciekawiony 04.01.2018
    betti
    No to proszę. Już tu raz pisałaś o tym, że rzekomo gdzieś na innych forumach tak oceniasz poezję, że klapki spadają.
  • betti 04.01.2018
    Zaciekawiony poezję, a to coś nawet koło niej nie stało...
  • akwamen 04.01.2018
    betti nunisz smrodliwie wspaniały otwiera nowe horyzonta, szlaki przeciera ....a ty ciągle swoje, zgnoić, skopać itd itp otwórz się na nowości albo odejdź.... zła kobito! :) he, he
  • akwamen 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski no nie? To żeletka ... wszystko, no poprostu wszestko wi ha, ha :)
  • akwamen 04.01.2018
    ło matko alem literówke zrobił :) miało być : Nuniusz wspaniały!
  • akwamen powiedz coś swojej dziewczynie, coby mnie nie opierdalala, bo ja wrażliwy bardzo jestem, i mogę sie w sobie zamknąć jeszcze :)
  • akwamen 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski nie zajmuj się nią, ona już tak ma, wiesz taka jej gadzia natura i takie tam :) jak nie dopieprzy komuś to chora jest hi, hi
  • betti 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski ja tylko chciałam wydobyć z Ciebie faceta z jajami - przydadzą Ci się!
  • akwamen gadzia natura? Tzn, że jaja składa? Czy co? :)
  • akwamen 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski noooooooooooo! :) :)
  • betti jaja mi do czego? Jest 21 wiek, teraz wszystko mozna zastąpić :)
  • akwamen a czytałeś wywiad Boba u fantomasa? Jest tam jedna ważna scena z kozą, wiesz jak jej na imię? Nawet jak nie czytałeś, to jako podpowiedź powiem, że do tego imienia masz słabość :)
  • akwamen 04.01.2018
    betton jeszcze pojedź facetowi, przyjemnie prawda? he, ha ... jesteś taka mocna, taka elokwentna, taka merytoryczna.... no fajniutko kobitko :) )hi, hi
  • akwamen 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski chyba ni, bom śmigał na dechach w górach wysokich ale daj namiar bliżej to luknę :)
  • akwamen koniecznie luknij, bo tam było i pożycie i takie inne... :)
  • akwamen 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski luknąłem i uchachałem się jak dawno nie, dałem pięć ale nie postawiłem bo nie oceniam hii, hii... ale koza? rewelka!
  • betti 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski ładniej by wyglądało gdybyś sam zaczął gryźć, ale to jeszcze nie ten stopień odwago, niemniej może przyjdzie...
  • Gregor 04.01.2018
    betti ty już gryziesz?
  • betti ja jestem "koala" a one nie gryzą dopóki nikt nie zabiera im ich liści eukaliptusowych, a że mam spory zapas, to pogryzienie prze ze mnie raczej jest mało prawdopodobna :)
  • betti 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski szkoda, lubię kiedy facet potrafi ugryźć, nie jak te pyszczki wodniaki i gregory, to zabawki. przeze mnie - poprawnie
  • betti a ja za to lubię grzeczne dziewczynki, no chyba, że niegrzeczne, to wiesz gdzie i kiedy... :)
  • akwamen 04.01.2018
    betton no wiedziałem że mi się oswiadczysz hi, hi : ) :) ja bez ciebie złocieńka nie istnieję hłe, hłe
  • akwamen 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski spadaj i nie umawiaj się z mojom kobitą :) ;)
  • betti 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski czyli nudne życie wybierałeś, a wiesz, że niegrzeczne rzadziej zdradzają... poza tymi no całkiem niegrzecznymi, które non stop.
  • akwamen nie wiedziałem, że jeszcze tu jesteś ;) spróbuję jak będziesz z góry zjeżdżał :)
  • akwamen 04.01.2018
    Maurycy Lesniewski nie prędko robaczku, nie prędko. ha, ha jestem czujny i zawsze na posteruku hi, hi
  • akwamen 04.01.2018
    betti co ty bredzisz betta... :)
  • akwamen myślałem, że ją wyrwę na eukaliptusa :)
  • betti 04.01.2018
    Że też chce się komuś takie gówno pisać i jeszcze się tym inni zachwycają... a to ani śmieszne, ani mądre . Wstyd!
  • Aisak 04.01.2018
    bo mam pytanie-
    co to jest takie coś na zdjęciu?
  • Nuncjusz 04.01.2018
    To moja płaskorzeźba, plafon ozdobny :)
  • refluks 04.01.2018
    Żeby to aż tak się komu chciało refluksa tak het daleko wypatrywać pośród planet na gwieździstym niebie, kiedy mi wystarczy łeb wsadzić do kibla i już całego Nuncjusza widzę.
  • Nuncjusz 04.01.2018
    Prosiłeś o wiersz :)
  • betti 04.01.2018
    Pozamiatane...
  • akwamen 04.01.2018
    Cześć refluksja ! :) :) dawnom cię nie widział hi, hi .... ale te muchy lecą do gówna hii, hi....
    Nunek ty wiesz jak ściągnąć te chrabąszcze gnojowniki czy jak im tam... szacun :) :) :)
  • akwamen 04.01.2018
    betton jescze na mopku polataj :) :)
  • Nuncjusz 04.01.2018
    akwamen to żuki gnojarze :)
  • akwamen 04.01.2018
    Nuncjusz o to, tto o! :)
  • Szudracz 04.01.2018
    Poważnie, bardzo poważnie. :) Wezmę z Ciebie przykład, tylko trochę literatury o chorobach przestudjuję. :)
  • Nuncjusz 04.01.2018
    Poczytaj o wrzodach :)
  • Szudracz 04.01.2018
    Nuncjusz ok, szczególnie na jednej części ciała się skupie. ;)
  • Gregor 04.01.2018
    Nuncjusz ty jednak jesteś prekursorem poezji kaowej. Może za życia nie, ale po śmierci twoje wiersze trafią na salony. Pisz bracie na pohybel betti. Ona nigdy tam nie trafi.
    Pozdrowiak
  • Agnieszka Gu 18.01.2018
    Że ja na to wcześniej nie wlazłam? A tu się tak porobiło że hoho.
    Szkoda tylko, żem to przy kolacji czytała ehh ;)
    A tak, zapomniałam, poważnie i merytorycznie ma być.
    Cóż, utwór ten coś ze sobą pewnie niesie, jakieś przesłanie enterogastrologiczne, zapewne.
    Potrzebę endoskopii może nawet. Fajne to wyszło, takie hm... nienudne, niepowtarzalne i niestandardowe :)
    Pozdrawiam
  • Ritha 07.08.2018
    Poważna sprawa mówisz. To niedobrze, bo to akurat podeszło mi mniej :p
  • Ritha 07.08.2018
    (po prostu jakoś w gust się nie wbiło)
  • Nuncjusz 07.08.2018
    Ritha tak poważnie, to nie byłem poważny :)
    pewnie chujowe, jak sporo moich, czasami lepiej, czasami gorzej
  • Ritha 07.08.2018
    Nuncjusz jak u każdego.
    Komcie piszę szczere - czasem serio zacnie, czasem tak se.
  • Nuncjusz 07.08.2018
    Ritha spoko spoko ;)
  • sensol 01.12.2018
    coś ma

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania