co tam fakty

co tam pomiary i statystyki

od nich ważniejsza ideologia

że oni szybciej idą w umrzyki

lepiej wyniki zakwestionować

 

cóż nekrologi i akty zgonów

choć wnioski jeżą włos na głowie

zrozumieć tego nie ma komu

lepiej forsować … ideologię

 

cóż że wśród onych całe tabuny

różnych zboczeńców i pedofilów

lepiej milczenia przykryć całunem

żeby zapomnieć choćby przez chwilę

 

chcecie w matrixie zamykać ludzi

o onych prawdę ukrywać skrzętnie

długo nie trzeba się już wam trudzić

bo wkrótce bańka mydlana pęknie

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 23

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (48)

  • sisi55 29.03.2020
    Żałosne, że zamiast szykować kontrargumenty do mojego tekstu marnujesz czas na wierszyk. Masz talent bo trudno tak fajnie zrymować, to muszę ci przyznać. No, ale dobra nie musisz już mi nic odpisywać bo wiem swoje.
  • bogumil1 29.03.2020
    Sisi55, dziękuję za pochwałę, bo jednym z dwóch celów było, żeby wiersz dobrze wypadł warsztatowo, ale drugim ważniejszym była zwięzła odpowiedź na Twój tekst, z którym się nie zgadzam. Dałem ci piątkę za włożoną w tekst pracy, ale przesłanie zupełnie mi nie leży. To że na kogoś mówiącego prawdę robi się nagonkę, nie świadczy, że jego badania, wnioski, wyniki są złe.

    Na wielu sławnych ludzi robiono nagonkę, nawet któregoś spalono na stosie, a któregoś ze sławnych matematyków we Francji zgilotynowano. To absolutnie nie oznacza, że nie mieli racji. Bo mieli. Więc nagonka na kogoś ani zdanie jakichś pseudoautorytetów żyjących z grantów, i wykonujących czyjeś polecenia ideologiczne, zamiast uprawiania nauki mnie nie interesują.
  • sisi55 29.03.2020
    bogumil1 Ehhh... Gdybyś był naukowcem mógłbyś sobie mówić, że według ciebie Cameron (Do, którego nadinterpretacji przyznało większość naukowców i ludzi) się nie myli. Sęk w tym, że on nie podawał faktów tylko tak jak napisałem były one tworzone na podstawie własnych uprzedzeń, a jego badania nie były rzetelne. Jest kilka wyjątków, ale to już sam sobie o nim poczytaj. Podobna sytuacja stała się z Kinseyem, który twierdził, że homoseksualiści stanowią aż 10% populacji, i co on też według ciebie ma racje? Po jakimś czasie okazało się, że jego badania były również nierzetelne tak samo jak Paula.
  • bogumil1 29.03.2020
    sisi55 Kinseyowi już dawno udowodniono fałszowanie tego słynnego raportu o życiu seksualnym i prowadzenie badań pod własne tezy i takież samo formułowanie wniosków. Każde wyniki badań można zakwestionować, gdy są niezgodne z ideologią, a inne nagłośnić. Choćby te niemieckie o wyższości rasy aryjskiej? Dlatego ja prowadzę dyskusje na podstawie własnej wiedzy, i nie ma dla mnie znaczenia że na kogoś prowadzona jest nagonka. Bo pamiętam los innych uczonych potraktowanych w ten sposób, choćby mojego ulubionego archeologa samouka Schliemana, który wykopał pozostałości Troi,choć niemieccy archeolodzy ówcześni, różni wysoko postawieni twierdzili, że Homer napisał bajkę.
  • sisi55 29.03.2020
    bogumil1 Tak, tak badania bez próby kontrolnej to dobre badania :). To nie jest żadna nagonka, złe badania to złe badania.
  • TheRebelliousOne 29.03.2020
    sisi55 Daj sobie spokój, przecież widzisz, że nic do nich nie dociera. Po prostu rób dalej swoje i się nie przejmuj.
  • bogumil1 29.03.2020
    TheRebelliousOne

    tupet to ty masz i szkoda wielce
    że nic lepszego za tym nie stało
    robienie zadym pod cudzym wierszem
    mój buntowniku to nieco mało
  • TheRebelliousOne 29.03.2020
    bogumil1 Człowieku, sam prowokujesz innych i oczekujesz reakcji. W sumie nawet nie wiem czemu marnuję swój czas na Ciebie. Mam tylko małą prośbę: nie wystawiaj mi więcej jedynek z anonima, a jak już musisz to miej jaja i podaj logiczne argumenty. Żegnam.
  • bogumil1 29.03.2020
    TheRebelliousOne tylko się nie popłakusiaj:))

    A poważnie to mógłbyś zaapelować do dwóch trolli wielokontowców, którzy u mnie wstawiają jedynki.

    Pozdrawiam.
  • LeeaThorelli 29.03.2020
    Gdyby wymazać z myśli wiedzę, o kim jest ów wiersz, to całkiem sprawnie napisany utwór. ;)
  • bogumil1 29.03.2020
    Dziękuję Lea, mam dobrą nauczycielkę.
  • Targówek 29.03.2020
    Szkoda tylko, że co niektórzy nie zwracają nawet uwagi na utwór, tylko dają jedynki bez czytania.
  • Bajkopisarz 29.03.2020
    To o koronawirusie i władzach, które ukrywają jego faktyczny zasięg, żeby tumanić ludzi i wmawiać, że nic się nie dzieje, że można nawet wybory zrobić? Pasuje jak ulał, brawo!
  • bogumil1 29.03.2020
    Bajkopisarz, jak mawia moja muza każdy ma prawo odnajdywać w wierszu swoje interpretacje, więc odczytuj go jak potrafisz najlepiej.
  • Bajkopisarz 29.03.2020
    bogumil1 - Tak zrobię :)
  • bogumil1 29.03.2020
    Bajkopisarz zatem pozdrawiam pięknie.
  • Targówek 29.03.2020
    Dobre, Bogumił
  • bogumil1 29.03.2020
    Dzięki Tomku, starałem się.
  • Józef Kemilk 29.03.2020
    Dobry wiersz
  • bogumil1 29.03.2020
    Dzięki Józefie. Pozdrawiam.
  • Zaciekawiony 29.03.2020
    To o klerze?
  • sisi55 29.03.2020
    Nie, to o mnie.
  • bogumil1 29.03.2020
    sisi55 nie chciałbym żebyś rozumiał tego jako ataku personalnego, nawet mi to przez myśl nie przeszło. To raczej taka satyra na sposób postrzegania rzeczywistości przez niektóre osoby usiłujące lansować różne niezdrowe style życia pod otoczką postępu, nowoczesności, fałszywie pojętego tolerancjonizmu.
  • bogumil1 29.03.2020
    sisi55 jeżeli by to miało Ciebie w jakiś sposób dotykać, czy obrażać, to napisz i wtedy to usunę.
  • sisi55 29.03.2020
    bogumil1 Nie rusza mnie to, ale przestań udawać, że pisząc to przez głowę ci nie przeszło, aby powiązać to z naszą dyskusją. Dziwny zbieg okoliczności w takim razie.
  • bogumil1 29.03.2020
    sisi55 jako odpowiedź możesz to traktować, na forum literackim chyba właściwą, bo w postaci utworu artystycznego, ale nie traktuj tego jako próby obrażenia rozmówcy, bo absolutnie takiego celu nie miałem. Inna rzecz, jak to może być odebrane, ale to już nie zależy ode mnie. Dlatego napisałem, że gdybyś się poczuł tym dotknięty, to usunę.
  • sisi55 29.03.2020
    Nie musisz.
  • Grzegory 29.03.2020
    Boguś pięknie opisałeś stan naszej władzy, która robi ludziom wodę z mózgu i ukrywa fakty. Chce na kwarantannie zrobić wybory. Brawo bogumił. Wreszcie napisałeś prawdę. Hi, hi, hi
  • bogumil1 29.03.2020
    Generalnie uważam, że w dobie cyfryzacji wybory powinny się odbywać internetowo, i nie tylko one, ale też wszelkie sondaże. Dlatego jestem za tym, żeby robić głosowania on - line.
  • Grzegory 29.03.2020
    bogumil1 co ty pleciesz? Nie wszyscy mają internet i nie wszyscy umieją się posługiwać. Jak wyobrażasz sobie bardzo starsze osoby? Masz tak samo klapki jak dzisiejsza wladza.
  • bogumil1 29.03.2020
    Grzegory starsza i schorowana, czy niepełnosprawna ruchowo, a nawet młoda też nie przyjdzie do lokalu wyborczego, więc tutaj różne opcje się otwierają. Kiedyś trzeba przejść na głosowanie on - line, to tylko kwestia czasu. Dzisiejsi osiemdziesięciiolatkowie bardzo sprawnie posługują się siecią, kończą różne kursy i są sprawniejsi w wielu kwestiach od młodych.
  • Angela 29.03.2020
    bogumil1 odpuszczam ci, bo zaiste nie wiesz co pieprzysz. Dramat.
  • bogumil1 29.03.2020
    O co Ci się rozchodzi Angela bo nie rozumiem?
  • Angela 30.03.2020
    bogumil1 o osoby 75+. Pracię z takimi odobami i wiem, że w głosowaniu przez neta nie dadzą rady.
  • Angela 30.03.2020
    sorka za byki ?
  • bogumil1 30.03.2020
    Angela aha
  • Targówek 30.03.2020
    Angela dlaczego mamy słuchać osoby, która twierdzi, że wygrałaby w siłowaniu się na rękę z mężczyzną, mimo, że kobiety są słabsze? Nie kompromituj się już.
  • Angela 30.03.2020
    Targówek a co ma do siłowania się na rękę wiek głosujących i ich znajomość internetu? Brak punktu stycznego. Wyśpij się bo pierdo... jak potłuczony.
  • befana_di_campi 29.03.2020
    Baka pękła, a następne (bańki) się dmuchają :-)

    Serdecznie :)
  • bogumil1 29.03.2020
    Dzięki befano. Pozdrawiam.
  • Keraj 29.03.2020
    Jak sondaże dla oponentów lecą w dół to wybory przełożyć, a jak by było odwrotnie to iść po trupach do celu
  • bogumil1 29.03.2020
    Dzięki, a co sądzisz o wyborach cyfrowych, bez tej całej sztampy, tysięcy lokali, komisji, urn, platforma chyba się boi nowoczesnych rozwiązań. Głosowanie bez wychodzenia z domu.
  • Keraj 29.03.2020
    bogumil1 nie wszystkie starsze ogarniają komputer lub inne urządzenie mobilne a to rzesza wyborców, ale w przyszłości podejrzewam że to będzie normą. Pozdrawiam serdecznie
  • Keraj 29.03.2020
    Starsze osoby nie dopisalem
  • Targówek 30.03.2020
    Konfederacja właśnie chciała głosowania przez internet
  • Keraj 29.03.2020
    A tak w ogóle nie ma co się tak mocno sprzeczać. Pozdrawiam
  • Miron 29.03.2020
    Dobrze się z tematem zmierzyłeś-5,Pozdrawiam
  • bogumil1 29.03.2020
    Dziękuję za przeczytanie Mironie, również pozdrowionka, wszystkiego najlepszego.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania