Cud nad Wisłą

 

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Jacom JacaM 02.02.2020
    Siła bez wolności i sprawiedliwości jest tylko przemocą i tyranią.
    Sprawiedliwość i wolność bez siły jest gadulstwem i dzieciństwem. - J.Piłsudski.

    Obcą jest nam wszelka nienawiść plemienna i narodowościowa. Bojownicy wolności wszystkich krajów i narodów są naszymi braćmi. Umiemy hołd oddać wszelkiej wielkiej myśli, w jakimkolwiek języku się zrodziła, umiemy uczcić wszelkiego poetę i myśliciela, jakikolwiek naród go wydał. - J.Piłsudski.

    W sercach szlachetnych nieszczęście i poniżenie kraju jest zawsze źródłem patriotyzmu. Nie jest to patriotyzm kastowy, patriotyzm, którego się tak często używa jako ładnego parawanika, skrywającego za sobą moralne i społeczne zera i minusy, nie, patriotyzm ten wypływa "ani z soli, ani z roli, ale z tego co mnie boli" - z realnego cierpienia i nieszczęścia ludzi. - Józef Piłsudski

    Kto nie był socjalistą za młodu, ten na starość będzie skurwysynem.

    Wy tej Polski nie utrzymacie. Ta burza, która nadciąga, jest zbyt wielka. Obecna Polska zdolna jest do życia tylko w jakimś wyjątkowym, złotym okresie dziejów. Ja przegrałem swoje życie. Nie udało mi się powołać do życia dużego związku federacyjnego, z którym świat musiałby się liczyć. !!!!!!!!!!!!!!!!
    Józef Piłsudski
  • bogumil1 02.02.2020
    No szkoda, że nie stworzyliśmy federacji z Białorusią, Ukrainą i Litwą, ewentualnie jeszcze w sojuszu z Łotwą, Estonią, także wówczas śmiertelnie zagrożonymi, a także z Czechami, Słowacją i Węgrami, które musiały iść z Hitlerem, żeby przetrwać.
  • Karawan 02.02.2020
    Największa szkoda, że głupota jest nieśmiertelna a jej piewcą wszelkiego autoramentu Bogumiły i ich klony bezmózgie i zamknięte na wszelka nie ich wiedzę!
  • bogumil1 02.02.2020
    O, troll się objawił.
  • Karawan 02.02.2020
    Wielokrotnie przyznawałem, że nie znam się na poezji i podtrzymuję to w całości. Od rymu częstochowskiego do poezji jednak droga równie odległa jak od głupoty do do chęci poznania.
  • jagodolas 02.02.2020
    Znowu napisane na szybko? Jeśli tak to marnujesz talent pisząc teksty obliczone na gównoburze. Ten wiersz in maj humble opinion, jest po to aby ktoś czytając dostał wylewu. Mnie to ni ziębi ni grzeje, czytałem się bez zastanawiania co autor miał na myśli, co chyba jest na plus , nie wiem. Napisane prosto, jasno, no ale ileż można...
  • bogumil1 02.02.2020
    Cóż Ci w tym wierszu tak ciśnienie podnosi, nie rozumiem. Jeśli potrzebujesz jakiś objaśnień z historii, to chętnie napiszę.
  • Miron 02.02.2020
    Dobrze ,trzeba o tym pamiętać i docenić poświęcenie narodu w owym czasie.
  • jagodolas 02.02.2020
    Nic, właśnie napisałem że nic. Chodzilo mnie raczej o to, że Tobie chodziło o to, żeby komuś tym tekstem ciśnienia nabić. Wiersz poprawny, mi ciśnienia nie podnosi, nic mi.nie robi kumpletnie, prócz refleksji, że stać autora na więcej. Chyba ze nie.
  • bogumil1 02.02.2020
    Miron dzięki Mironie, szukam jakiejś formy wyrazu związanej z przypadającą w tym roku rocznicą Bitwy Warszawskiej.
  • bogumil1 02.02.2020
    Jagodolas. Zapomniałem napisać, że jest to wysoko zaawansowany, ale jednak projekt wiersza wrzucony pod ocenę i dyskusję. Widocznie musisz mnie nie znać, żeby sądzić, że wierszem o tej tematyce zamierzam komuś podnosić ciśnienie. Chyba, że w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania