.

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • Dekaos Dondi 20.09.2018
    Tekst bardzo na tak. Całkiem szczerze bardzo mi podszedł. Płynie się przez tekst, ale: nie jest to lanie wody:) Przeciwnie. Pozdrawiam→5
  • jolka_ka 20.09.2018
    Szybka reakcja, Dekaosie. Dziękuję ;)
  • TrzeciaRano 20.09.2018
    Staraj się dalej. Tekst o niczym.
  • jolka_ka 20.09.2018
    Tobie nie dorównam.
  • TrzeciaRano 21.09.2018
    jolka_ka nie chodzi o dorównywanie a o pisanie czegoś z sensem. Teraz się tak nie pisze już. Chciałaś zabłysnać, ale to jeszcze nie ten poziom. Przykro mi. Jestem szczera.
  • rubio 20.09.2018
    nie zawiodłem się ;)
    Bardzo mi się podoba ten aromat Młodej Polski gdzieniegdzie.
  • jolka_ka 20.09.2018
    Cieszy mnie to ogromnie ;)
  • Kapelusznik 20.09.2018
    Podoba mi się. Fajne przeskoki. Trochę minimalistyczne treść - ale wychodzi to na dobre tekstu.
    5 serdeczna
  • jolka_ka 20.09.2018
    Taki był zamysł. Żeby zostawić trochę pola dla czytelnika, niech sobie sam dopowie, dokreśli. Dzięki;)
  • Canulas 20.09.2018
    Tekst o wszystkim. Minimalizm, który syci. Mała porcia, slajdowanie, ale... Jeszcze nei to.
    Trzonem magii tutaj jest zakluczenie dialogów. Zakodowanie. My jesteśmy efektem dziurki od klucza.
    Mówisz: Macie, patrzcie i zabierzcie tyle, ile zdołącie, ale przewodnik z wami nei pojedzie.
    Efekt starych gier, keidy nie było mapek i znacznikó na nich.
    Rozmowy są zakluczone. Są swoje. Nie ma u Ciebie kunktatorstwa i grania pod publiczkę.
    Jest cudnie.

    Zastanowiłbym się nad tym:

    "— Dalej, durne bestie! Do kółka i do ognia! — wrzeszczał, a z ust wyleciała mu chmara much egzotycznych." - czy skoro wylecuiała, to nie lepiej "wrzasnął". Albo wrzeszczał i wylatywała?
    Noo, tylko to z wątpliwości, ale włąśnie tak jest cudnie.

    Najpiękniej jest nieroztłumaczać. Dać obraz i odejść. Niech Twoje potwory nie będą aktorami, niech ich świat nie pochodzi z rekwizyowni.
    Kurwa mać, tak bardzo, bardzo, bardzo mnei obudziłaś, że chyba Cię przez tydzień będę wołał Jolcaffee.

    Tak lubię, tak chłonę.
    Niech szarpie i rozpierdala.
    Oj, będę tu wracał. Sajko-mod uruchomiony.

    Urzeczony, kłaniam się w pas.

    Ale rozpierdooolll
  • Canulas 20.09.2018
    Sorry za błędy, ale emocjonalność pochłania mi w kurwę ramu.
  • jolka_ka 20.09.2018
    Tak, masz rację z tym błędem. Strasznie się cieszę, że zadziałało, bo trochę (a może bardzo) zainspirował mnie Twój styl. Te krótkie zdania, czasami jedno słowo. Powtarzalność. Cytaty wplecione między opis, który był zadziwiająco lekki i mocno rytmiczny.

    Nie pamiętam który to był akapit, ale czytało się to jednym tchem. I zainspirowała mnie interpretacja pod tekstem, gdzie w komentarzu ktoś napisał, że...
    ... zestawiłeś coś z czymś ;) I chciałam uniknąć trochę tych rozległych opisów, bo mam do tego tendencję :-/

    Tutaj wiem kto, a może raczej co, kryje się za postaciami i za dialogami, ale najlepiej jak czytelnik interpretuje sobie sam ;) Czekam, aż ktoś odgadnie moje myśli.

    PIĘKNIE DZIĘKUJĘ :)!
  • Canulas 20.09.2018
    jolka_ka , własnie się zastanawiam czy w swoim tekście nie zdjąć cudzysłowowych widełek w tych fragmentach o H.L. Hunley'u, to to nie są cytaty, tylko mój zapis, a faktycznie, to oklamrowanie może mylić.
    Tylko "śpiewnik Cyganów" jest cytatem. I teraz na serio nie wiem. Możliwe, że tak uczynię.
    Bardzo mi przyjemnie, że jakiś element postanowiłaś wykorzystać. Jest to naprawdę nobilitujące i po ludzku miłe.
    Pozdówki.
  • Canulas 20.09.2018
    Canulas , i pewnie też dlatego podziałało. Wszystkiego, co bliskie nam, wypatrujemy u innych.
    No, ale strasznie szybko Ci poszło. Ja pierdzielę.
  • jolka_ka 20.09.2018
    Canulas Bo piszę pod wpływem emocji. Zobaczę film, przeczytam tekst, jakiś obraz mi mignie i sobie doklikam. Wiem, że Twoje. Z resztą, u mnie cudzysłów zastąpił myślnik, jakoś w takiej formie wierszowanej wydawało mi się, że będzie lepiej. I to też może być mylące. Albo po prostu ściągnęłam od Ciebie. I już zostanie tak jak jest.

    ;)
  • Canulas 20.09.2018
    jolka_ka, pięknie wyszło. 20.9 - dzień dobrych tekstów (szkdoa, ze nie 23)
  • kalaallisut 20.09.2018
    Pierwsza myśl, możesz się śmiać - smok z wieloma głowami ;))
  • jolka_ka 21.09.2018
    O, na to bym nie wpadła, ciekawe skojarzenie, ale nieee. Nie tylm razem :)
  • phototka 21.09.2018
    Mam swoją interpretację.
  • jolka_ka 22.09.2018
    Jaką?
  • phototka 22.09.2018
    jolka_ka Już ją ktoś napisał, nie będę powielać, ale bardzo mi się podoba. Skłania do myślenia.
  • Pasja 21.09.2018
    Dzień dobry
    Dziwne nazwy osób jak Cylinder, Ciemność, Iskra, Narc, Zastygł, Uleciał mają pewnie duże znaczenie. I wyliczanka w dialogu eliminuje powoli, ukazując twarze. Siedem na początku? Siedem grzechów głownych? Siedem osób. Siedem dni trwało powstawanie świata.

    Dla mnie to apokalipsa i sąd ostateczny. Kara. Trzy dni sprzątania i znowu raj. Dziesięć na końcu klamruje opowiadanie. Czyżby przykazania?
    Tekst emocjonalny i wyzwała myślenie o życiu.

    Pozdrawiam i miłego dzionka
  • jolka_ka 21.09.2018
    Dzień dobry, Pasjo ;)
    Zgadza się. Siedem grzechów i dziesięć przykazań. Bardzo ładnie to wszystko odczytałaś i dodałaś jeszcze coś od siebie.
    Wzajemnie miłego :P!
  • kalaallisut 21.09.2018
    Chyba ten smok, nie taki daleki wbrew pozorom:
    " I inny znak się ukazał na niebie:
    Oto wielki Smok barwy ognia,
    mający siedem głów i dziesięć rogów
    - a na głowach jego siedem diademów".
  • jolka_ka 21.09.2018
    A fakt. Ta siódemka wiele ma znaczeń, jak widać :)
  • kalaallisut 21.09.2018
    jolka_ka nie. to te same znacznie. Wpadnę później i rozpiszę...
  • jolka_ka 21.09.2018
    kalaallisut Dobrze;)
  • kalaallisut 21.09.2018
    Jestem ale z biegu, oby z sensem;)
    Więc tak znaczeń ma wiele.
    Ja zobaczyłam smoka z 7 głowami, któremu obcina się głowy a ono na nowo odrastają- głowy symbolizują grzech i taka jest moja wizja Twojego tekstu, po odsłonięciu pasji;)
    Gdzieś coś musiałam czytać grzech-głowy odrastające na smoku. Moze znajdę.
    W Biblii pojawia się smok, i 7/10 liczby ale w innym znaczeniu ( systemy władzy-polityczne, hmm mocarstwa i rządzący chyba tak to było) niż u Ciebie. Bardzo ciekawie ubralaś grzechy. A ja ubrałam te głowy postacie bestie na smoka :) pozdrawiam
  • jolka_ka 21.09.2018
    kalaallisut Ja myślałam, że może jakieś fantasy Ci się wkradło do wyobraźni. A tak, to jak najbardziej :) Pozdrawiam. I żyję :D
  • kalaallisut 21.09.2018
    jolka_ka ano wkradło, bo nie miałam wtedy zbytnio czasu na wchodzenie w interpretację imion i ukrytych znaczeń :)
  • Piekne jezykowo, szykiem, strojem, ubarwieniem zdan.
    Moja watpliwosc polega w kilku przypadkach na tym, co pod spodem metafory, czy gdzies tam glebszy sens. Po paru niezwykle estetycznych, wczesniejszych zdaniach jest "uszminkowani liczbami", i np z czystej ciekawosci kusi mnie dowiedziec sie, czy jest to ladnie brzmiace wyrazenie, czy pod spodem glebszy sens ozdobnienia liczbowego.

    Tak czy inaczej - jest to swietny tekst. Miewam czasem nadtendencje do metafor wydmuszek, i dlatego tam sie dogrzebuje pod to, co dobrze brzmi.

    Ale tutaj brzmi pieknie.

    "Pękło mu futro, a mnie przeszedł dreszcz awersji. Odrzuciłem zwierzę na pożarcie psom czarnym" - nie wiem, ale to mi maluje taki dziwny, niepokojacy obraz, bardzo mi sie podoba. Troche groteska, troche plastyczny obraz tych ujadajacych zewszad czarnych psow, lecacy pekniety krolik.
    Nie wiem.
    Lubie takie rzeczy, moze z racji zwichnietej estetyki.
    I tez - krolik bialy, z rozprutym futrem, leci w czern psow - to jest barwami udane.

    "wrzasnął, a z ust wyleciała mu chmara much egzotycznych." - i to tez mi sie podoba. Zalamujace granice realnosci, tez bardzo obrazowe.

    "otarł się o kontury rozkoszy" - i to, to piekne

    "Lśniły im sierści." - zdaje mi sie jednak, ze siersc jest niepoliczalna. Zaryzykowalabym, ze 'lsnila ich siersc', zwlaszcza ze jednako czarna.

    No, magiczna rzecz :).
  • jolka_ka 24.09.2018
    "Po paru niezwykle estetycznych, wczesniejszych zdaniach jest "uszminkowani liczbami", i np z czystej ciekawosci kusi mnie dowiedziec sie, czy jest to ladnie brzmiace wyrazenie, czy pod spodem glebszy sens ozdobnienia liczbowego". - tak, jest tu coś ukrytego pos metaforą :)
    "Lubie takie rzeczy, moze z racji zwichnietej estetyki". - myślę, że z Twoją estetyką wszystko bardzo na tak :)
    Co do tych sierści, hm... chyba racja.
    Ciesze się, ze znalazłaś coś dla siebie. Tekst był średniony przemyślany, pisany pod wpływem inspiracji i emocji. Ot takie coą wpadło mi do głowy. Dziękuję pięknie :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania