Czego się boisz?

<Tekst ten jest wprowadzeniem, do dłuższej powieści. Nazywam go wstępem do zwiastunem, gdyż zawiera wszystko co powinien czytelnik wiedzieć o książce i również te elementy, które mają go zaciekawić. Mam pewną uwagę, co do tego wstępu: proszę czytać go wolno. Oddaje wtedy lepszy klimat.

Chciałbym jeszcze nadmienić, że na Opowi zacząłem kilka powieści, które do tej pory nie rozwijałem. Od tej pory chce pisać głównie jeden wątek, dlatego proszę, namawiam, by ktoś, kto lubi moje teksty napisał na fb, lub pod moimi pracami, jaki tekst chciałby u mnie doczytać do końca. Dzięki temu nie będę Was zanudzać, czymś czego nie lubicie ;) Bardzo dziękuję za uwagę i zapraszam do czytania głównego tekstu>

 

Czego się boisz?

 

Światem rządzą fobie. W dzisiejszych czasach ludzie boją się praktycznie wszystkiego. Niestety przyczyną jest najczęściej trauma z dzieciństwa lub z niedalekiej przeszłości. Człowiek dowiaduje się o swoim lęku przy pierwszym spotkaniu z nim. Od tamtego spotkania jest ostrożny, czujny, by choćby na chwilę nie spotkać znów swojego "wybrańca" i bynajmniej nie chodzi mi tu o osobę. Ludzki mózg potrafi płatać swoim właścicielom figle. Czasem dość mocno przesadza, a nabywca takiego lęku musi bronić się, przed własnym organem. Leczyć go, naprawiać, lecz niestety jedynym sposobem, by z tym wygrać jest walka, a ogień zwalcza się tylko ogniem.

Od zawsze zastanawiałem się, jakby wyglądała śmierć takiego kogoś w sposób, którego się boi. Okazuje się, że już niedługo się o tym przekonam. Wczorajszej nocy dostałem niecodzienną propozycję, której nie sposób mi było odmówić.

Jest wiele naukowych nazw ludzkich lęków, które sprawiają u mnie zakłopotanie. Nawet nie będę próbował wymówić żadnego z nich, a i nie muszę ich umieć wymawiać, by spełnić dobrze swoje zadanie.

Jakoś nigdy nie zadawałem sobie pytania: czego ja się boję. I mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał sobie tego zadać, bo gdy odkryje swój własny lęk, to stanie się on moją słabością, którą On wykorzysta. Może jednak zapytam Cię. Czego się boisz?

Za niedługo usłyszycie o wielkich zbrodniach. Cztery postacie zagrają główne role jako ofiary, a kilkunastu innych ludzi role poboczne, tym razem obserwatorów, którzy nie będą całkowicie bezradni. Wszystkiego jednak dowiecie się w swoim czasie. Powiem tylko, że życie jest jak przedstawienie, na które trzeba nauczyć się swojej roli bardzo dokładnie. Ja już swoją znam, a ty?

Zapytasz pewnie, dlaczego o tym wszystkim piszę? Dlaczego rozgłaszam moje przyszłe plany? Czemu się z tym nie kryję? Chcę zdobyć sławę? Nie. Ja chcę tylko, by moja następna ofiara dowiedziała się o mnie trochę więcej...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (93)

  • Karo 05.02.2016
    Cholera, Opowi anulowało przerwy pomiędzy kolejnymi akapitami :( Miało to na celu, zrobienie dłuższej pauzy w tekście.
  • Chris 05.02.2016
    "...Wykańcza chorego w sposób psychiczny". Nie i jeszcze raz nie. To zdanie jest największym zgrzytem w tekście. Uważaj na zabawę słowami, ponieważ możesz wpaść w coś... Takiego.
    Moja propozycja:
    Częstą przyczyną jest trauma z dzieciństwa lub niezbyt odległej przeszłości. Zakorzeniona w umyśle, ukryta niczym podstępny nowotwór, zaczyna atakować świadomość gospodarza. Trucizna szaleństwa sączy się w jego jaźń, a gdy człowiek orientuje się o swoim skażeniu, jest już za późno. Zakuty w okowy szaleństwa tki na samym dnie moralności, coraz mocniej upadlając swoją duszę.

    Jeżeli chcesz wejść do głowy psychopaty, musisz się poczuć jak on. Każde jego uczucie ma być Twoim tekstem. Bardzo trudny temat. Będę obserwował postępy.
  • Karo 05.02.2016
    Dziękuję bardzo za radę i za kom ;) Oczywiście poprawię to zdanie, lecz nie skopiuję od ciebie ;) sam coś wymyślę :D
  • Chris 05.02.2016
    Puść wodze fantazji :)
  • Karo 05.02.2016
    Chris Pasuje?? :D
  • Chris 05.02.2016
    Lepiej :) Troszkę rozmyła się koncepcja, ale zrozumiałeś. Już nie poprawiaj. Zobaczymy jak będzie w samej historii ;)
  • Karo 05.02.2016
    Chris Dziękuję
  • Olga Undomiel 05.02.2016
    Bardzo dobre. Czekam na dalsze części Lasu Druidów i Cyrografu. Zapraszam do czytania moich opowiadań.
  • Karo 05.02.2016
    Dziękuję bardzo. Czytam twoje teksty na bieżąco, no chyba że jakiś przegapiłem przez przypadek ;)
  • Olga Undomiel 05.02.2016
    Piątą część czytałeś? Jeśli nie już jest dostępna.
  • Karo 05.02.2016
    Jeszcze nie ;) już czytam ;)
  • D4wid 05.02.2016
    Ten cały tekst uznam za początek. Tak, więc jest dosyć ciekawy bo skupia się wokół strachu czyli temat bardzo interesujący. Główna postać mnie zaciekawiła i chętnie się więcej o niej dowiem.
  • Karo 05.02.2016
    D4wid Mam nadzieję, że zauważyłeś specjalne stwierdzenie "On" z dużej litery ;) w moich tekstach musisz uważać na szczegóły, które ułatwią Ci zrozumienie tekstu ;)
  • Karo 06.02.2016
    D4wid Już wstawiłem następną część, więc jeśli chcesz poczytać, to wpadaj ;)
  • Angela 05.02.2016
    Udało Ci się mnie zaciekawić. Uwielbiam czytać o psychopatach : ) 5
  • Karo 06.02.2016
    Dziękuję bardzo. ;)
  • Amy 06.02.2016
    Zaciekawia, ale... napisane jest trochę chaotycznie. Czytając, miałam wrażenie, że niektóre synonimy są wymuszone. Brakuje mi swobody i lekkości pisania.

    Ogólnie jednak pewnie zajrzę do pierwszego rozdziału. :)
    Trudno mi ocenić. 3,5?
  • Karo 06.02.2016
    Dziękuję Ci szczerze. Starałem się wcielić w tego człowieka, dlatego pisałem tak chaotycznie. Skoro to ma być jego wyznanie, to nie może być pisane w sposób poetycki :D
  • Sileth 08.02.2016
    Karny komentarz za chamskie reklamy. :v
    Nie polecam ~ Ja, 2016
    Bo mogę. ^^
  • O-Ren Ishii 08.02.2016
    *klika "Lubię to!" i bije brawo*
  • Ichigo-chan 08.02.2016
    Zróbmy jakąś kampanie
    "Chamska autoreklama, nie polecam"
  • O-Ren Ishii 08.02.2016
    Ichigo-chan Genialne!
    BUHAHAHAAHHAHA
  • Karo 08.02.2016
    Sileth hahah, buntowniczka ;) W dzisiejszych czasach, jeśli się nie zareklamujesz to ludzie Cię nie zauważą. Era skromności się kończy i niestety trzeba się z tym pogodzić. ;) A nawet jeśli się z tym nie zgadzasz to musisz przyznać, że jeśli chcesz coś osiągnąć to musisz walczyć o to. :D Pamiętaj, walcz też o siebie. ;)
  • MrJ 08.02.2016
    Karo żeby mówić o skromności, musisz mieć powód by być dumnym. Widziałem twój tekst na bitwę. Jak narazie nie widzę powodów do dumy. A taka reklama przesadna bywa chamska, trzeba znać umiar. Możesz się reklamować subtelnie jak książka, a nie jak operacja przedłużenia penisa w SPAMie.
  • Ichigo-chan 08.02.2016
    Karo, jak na razie jesteś kojarzony jako wyjątkowo irytujący osobnik
    Napisz dobre opko, to cie będą czytać, a nie próbujesz "walczyć o siebie" pod czyimś -_-
  • O-Ren Ishii 08.02.2016
    MrJ "Powiększył penisa o 7 cm, sprawdź jego magiczny trik!" XDDD
  • MrJ 08.02.2016
    O-Ren Ishii nie wiedziałem, że dostajesz takie maile. Ja to słyszałem legendy, bo nie czytam spamu, tylko go usuwam.
  • Karo 08.02.2016
    MrJ Wiem, wiele mi brakuje do bycia dobrym pisarzem. Jestem tego świadomy. Myślę, że ten portal został stworzony do tego, by dało się Nas zauważyć i do tego go wykorzystuje. Z tekstu na bitwę sam nie jestem dumny, ale zaryzykowałem, gdyż wiem, że ci ludzie wskażą mi moje słabości, nad czym muszę pracować, by choćby o krok zbliżyć się do lepszego stylu. Ok, skoro tak uważacie, to zmniejszę tą reklamę do minimum. Choć dalej będę walczyć o to, by mnie zauważono.
    P.S. Czytam twoją książkę, którą promujesz na fb. Muszę przyznać (mówię ci to tutaj, bo nigdy nie miałem okazji) że jest bardzo interesująca. Gratulacje. I nie mówię tego, by się podlizać, ale temu, że wiem ile takie słowa znaczą dla pisarza. Niestety w dzisiejszych czasach dość trudno je usłyszeć.
  • Ichigo-chan 08.02.2016
    Jemu nie jest "trudno tego usłyszeć", bo dobrze pisze -_- talent - najlepsza reklama
  • O-Ren Ishii 08.02.2016
    MrJ Reklamy na stronach z pornografią.
    [*]
  • Karo 08.02.2016
    Ichigo-chan Niestety. Jeśli mnie z tym kojarzycie to przepraszam. Nie chciałem się narzucać, lecz być sobą. Nie wiedziałem, że to aż tak irytuje. Wybaczcie ;) Z tym dobrym opowiadaniem to bardzo się staram, a jak mi wyjdzie to ludzie pamiętaja tylko o tym złym z zeszłego tygodnia i nawet nie chce im się czytać następnego. Oceniają go tylko na jeden i idą dalej.
  • Karo 08.02.2016
    Ichigo-chan Nie powiedziałem, że mu jest trudno, ale chodziło o to, że w dzisiejszych czasach czyta się tylko lektury szkolne (czasem). A przynajmniej większość polaków, przez co pisarze tracą.
    P.S. Nie atakuj mnie tak kolego, bo nie widzę powodu na sprzeczkę ;)
  • Ichigo-chan 08.02.2016
    Koleżanko, ja cie nie atakuje, tylko usiłuje zreformować.
    Wierzę w lepszy świat, może to coś da.
    Odmeldowuję się
  • Karo 08.02.2016
    Ichigo-chan Czekaj
  • Karo 08.02.2016
    Ichigo-chan Nie koleżanko, a kolego :D Jesteś siedemasty na tej stronie, który popełnia taki błąd. :D Dojdziemy do 20?
  • Ichigo-chan 08.02.2016
    Wiem że jestes chłopakiem -_- no cóż, nie zalapales, ale czego ja wymagałam -_-
  • Sileth 08.02.2016
    Karo, powiedziała do ciebie jako dziewczyna, bo sam do niej mówisz jako chłopak xD
  • Karo 08.02.2016
    Ichigo-chan Oj wybacz, sądziłem po tym, że masz faceta na zdj. i jakoś mi się skojarzyło. Nie bierz tego do siebie ;)
  • Karo 08.02.2016
    Sileth To nie było specjalnie ;) nie sądziłem, że to dziewczyna.
  • Karo 08.02.2016
    Sileth Zajrzałem na twój profil i muszę Ci współczuć. Z tego wynika, że jesteś jeszcze w gimbazie, gdzie to (jeśli miałaś takiego pecha jak ja) niestety nie wszyscy są "tolerancyjni", co do humanistów. Niestety jest epoka ścisłowców, matematyków i te sprawy :( A jeśli się mylę, to muszę Ci zazdrościć, bo osobiście nie miałem lekko ;)
  • Sileth 08.02.2016
    Karo, nie mam lekko z innych powodów, ale to nie temat, który powinno się wyciągać w internecie. Tak właściwie jestem i ścisłowcem, i huministą, choć bardziej to pierwsze.
  • Karo 08.02.2016
    Sileth Zazdroszczę ;) A gdzie później? Jaki plan na przyszłość? Humanistyczne czy bardziej ścisłe przedmioty?
  • Sileth 08.02.2016
    Karo, liceum, klasa o profilu dziennikarskim, prawdopodobnie. :v
  • Karo 08.02.2016
    Sileth OOO, widzę, że niegłupie liceum się wybrało :D Ja niestety mam do wyboru humanistyczny profil tylko i wyłącznie, gdyż wszelkie dokładniejsze profile są na matematycznych ;(
  • Sileth 08.02.2016
    Karo, liceum profilowane po prostu... Ale podobno niski poziom nauczania, więc nie wiem czy zamiast profilu z praktykami nie wybiorę się po prostu gdzieś na humana.
  • Neurotyk 08.02.2016
    Uczysz się w liceum teraz Karo?
  • Karo 08.02.2016
    tak, liceum. Później prawo, techniczne mnie nie kręcą. A ty?
  • Karo 08.02.2016
    Neurotyk Widzę, że ty 26 lat :D Proszę, nie miej mnie za młodego gówniarza i niedouka :D
  • Neurotyk 08.02.2016
    Karo Ja skończyłem liceum o profilu humanistycznym ( słabe, nierenomowane). Studiowałem historię. Prawo to zacny kierunek i kasa na przyszłość, ale pewnie też chciałbyś kiedyś utrzymywać się z pisania? Czy nie? Bo ja tak :) tylko daleka mi droga do tego :) Próbuję też pisać scenariusze filmowe, ale dopiero stawiam kroczki pierwsze... Nie mam Cię za gówniarza. No co TY! :)
  • Neurotyk 08.02.2016
    Jesteś zaledwie kilka lat młodszy ode mnie, a ja czuję się i tak na 20-22 ha ha :)
  • Karo 08.02.2016
    Neurotyk To dobrze. Też chciałbym utrzymywać się z pisania, ale patrząc na realia dzisiejszego świata, gdzie niestety ludzie rzadko czytają książki (oczywiście nie wszyscy tacy są), będzie to bardzo trudne.
  • Neurotyk 08.02.2016
    Karo Pozostaje nam zatem robić chałturę do podrzędnych czasopism za darmo, albo za groszę... :)
  • Karo 08.02.2016
    Neurotyk Można i tak :D
  • Olga Undomiel 08.02.2016
    Ja też chciałabym utrzymywać się z pisania ale będzie ciężko
  • Neurotyk 08.02.2016
    Olga, myślę, że co druga osoba tutaj o tym marzy :) Pięknie sobie pomarzyć jednak... :D
  • Jared 08.02.2016
    A ja bym sie chcial utrzymywac z piniedzy podatnikow. :}
  • Karo 08.02.2016
    Jared hahahha jedyny mądry :D
  • Neurotyk 08.02.2016
    Jared, to pasożytnictwo - precz z socjalizmem :D
  • Karo 08.02.2016
    Neurotyk To jest Polska. Trzeba być sprytnym, by przeżyć ;)
  • Jared 08.02.2016
    Ja? Socjalista? - -" Oh, no :c
  • Neurotyk 08.02.2016
    Jared nie chciałem urazić :0
  • Jared 08.02.2016
    Mnie sie nie da urazic xD Po prostu mam radykalnie prawicowe poglady :}
  • Karo 08.02.2016
    Jared Myślę, że jednak można by było znaleźć coś co cię urazi, złamie :) jest wiele metod (każdy ma jakieś słabości)
  • Neurotyk 08.02.2016
    Jared haha ja mam dokładnie takie same poglądy :)
  • Jared 08.02.2016
    Jedna osoba z tej strony zna takie metody, ale nie powiem kto bo zaraz przyleci :D
  • Karo 08.02.2016
    Jared Elena??
  • Jared 08.02.2016
    Karo zdecydowanie nie xD
  • Neurotyk 08.02.2016
    Jared, jakie metody, o co chodzi?
  • Jared 08.02.2016
    Karo, szuka sposobow zeby mnie wkurzyc, ale ja jestem kwiatem lotosu na tafli jeziora. Ommmmmm :D
  • Neurotyk 08.02.2016
    Jared, a kwiat lotosu nic nie zamieszcza na opowi? :)
  • Jared 08.02.2016
    Zamieszczal na poprzednim koncie, ale rzucil pisanie
  • Karo 08.02.2016
    Jared Dlaczego? Co się stało? Chcesz zostać krytykiem?
  • Jared 08.02.2016
    Chce rzadzic swiatem :P Nie notowalem progresu
  • Ichigo-chan 08.02.2016
    Jego się nie da urazić, ale jak go parę razy nazwiesz gimbem to się już do cb nie odezwie :c
  • Jared 08.02.2016
    Krzyż pański z tą kobietą...
  • Ichigo-chan 09.02.2016
    Kfc bardzo
  • Olga Undomiel 08.02.2016
    Tak. Ale o byciu sławną pisarką mogę tylko śnić. Dziedzictwo Caledii nie będzie przecież bestsellerem.
  • Karo 08.02.2016
    Może kiedyś... kto wie :D
  • Neurotyk 08.02.2016
    Nie czytałem Dziedzictwa..., ale nawet gdyby było bardzo dobre, to chyba trzeba też mieć szczęście, trafić w odpowiedni moment, w odpowiednie miejsce i liczyć, że ten redaktor z wydawnictwa przypadkiem zechce przeczytać akurat Twoją powieść z 1000 innych.
  • Karo 08.02.2016
    Neurotyk Dokładnie, dobrze prawisz ;)
  • Neurotyk 08.02.2016
    Karo, albo trzeba mieć chody, znać jakiegoś redaktorka :P
  • Olga Undomiel 08.02.2016
    Neurotyk To prolog , 2 pierwsze rozdziały i fragment powieści są dostępne na opowi. Wystarczy wpisać hasło Dziedzictwo Caledii
  • Neurotyk 08.02.2016
    Olga Undomiel zajrzę i przeczytam :) I ocenię, jeśli można oczywiście.
  • Olga Undomiel 08.02.2016
    Jasne.
  • Jared 08.02.2016
    Karo, ten teksto-zwiastun wyszedl Ci bardzo dobrze. Bardzo anatomiczny, psychologiczny. Postaram sie sledzic dalsze koleje tej historii. :)
  • Karo 08.02.2016
    Dziękuję. Jest to najlepszy do tej pory tekst, który napisałem, więc tym bardziej się cieszę, że Ci się podoba. Zachęcam do przeczytania następnych części oczywiście ;)
  • Morelia 13.02.2016
    Tak, zaszczepiłeś tu dobrą koncepcje i na pewno zaraz się wezmę za resztę, jestem ciekawa co tam naskrobałeś :D
  • Karo 13.02.2016
    Dziękuję ;)
  • Lucinda 15.02.2016
    Tak, no, postanowiłam do Ciebie zajrzeć. Temat, przynajmniej na razie, wydaje mi się interesujący i pewnie w najbliższym czasie nadrobię następne rozdziały. Ogólnie ciekawie wprowadziłeś do akcji utworu, chociaż po tak krótkim fragmencie, ciężko jest jakoś konkretnie ocenić dobre i słabe strony autora oraz to, jak bardzo może zainteresować czytelnika, czy pisze spójnie i logicznie i tym podobne kwestie. W każdym razie w tym wstępie udało Ci się już w jakiś sposób zapowiedzieć nastrój historii, przedstawiłeś temat i bohatera, mnie się podobało, ale bardziej rozpiszę się, jak przeczytam więcej:)
    ,,nabywca takiego lęku musi bronić się, przed własnym organem" - bez przecinka;
    ,,lecz niestety jedynym sposobem, by z tym wygrać (przecinek) jest walka" - tu zdanie główne jest rozbite na dwie części;
    ,,zastanawiałem się, jakby wyglądała śmierć" - ,,jak by" tutaj oddzielnie, bo to przypuszczenie, a nie porównanie;
    ,,Jest wiele naukowych nazw ludzkich lęków, które sprawiają u mnie zakłopotanie" - ja bym tu napisała ,,wprawiają mnie w zakłopotanie", Twoje określenie trochę dziwnie mi brzmi, ale ponieważ nie mogę stwierdzić, że to błąd, uznam to ze swojej strony za sugestię i nie będę się czepiać;
    ,,mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał sobie tego zadać, bo gdy odkryje swój własny lęk" - ,,tego" zamieniłabym na ,,go", bo wcześniej użyłeś określenia ,,pytanie" i tu dobrze by pasował ten zaimek.
  • ukaszeq 12.03.2016
    Uwielbiam Twoje porównania, sposób w jaki piszesz...Zabieram się za czytanie.
  • Karo 12.03.2016
    dziękuję ;)
  • Elizabeth Lies 13.03.2016
    Super. Ludzki umysł skrywa tak wiele tajemnic i coś mi mówi, że nigdy wszystkich nie odkryjemy. I dobrze.
  • Karo 13.03.2016
    Czym było by życie bez tajemnic? Nudną i bezużyteczną egzystencją, którą każdy szybko by zakończył.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania