synowie Kaina

czemu plujesz jadem pomiocie Kaina

na tych co ginęli w obronie Ojczyzny

na tych co za wolność w bój o honor giną

jak ci bohaterscy żołnierze spod Wizny

 

czemu toczysz pianę szatański bękarcie

na tych co niewoli chcieli zrzucić pęta

na tych co o Polskę walczyli zażarcie

tak jak bohaterskie ze Lwowa Orlęta

 

czemu plwasz na groby judaszowy synu

tych którym straceńczy los był przeznaczony

tych co się nie bali za swych braci ginąć

jak ci bohaterscy powstańcy styczniowi

 

ty co wścieku duszy dostajesz warchlaku

kiedy ktoś herosów przeszłości wspomina

wstydu musisz nie mieć i przed Bogiem strachu

mendo bolszewicka i wnuczku Lenina

 

.

27.01.2020, g. 21.21

Średnia ocena: 2.5  Głosów: 22

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (138)

  • sisi55 27.01.2020
    ,,Pomiot Kaina"— Odnosi się do konkretnej osoby czy jakiejś grupy ludzi?
  • indri 27.01.2020
    Zależy od interpretacji odbiorcy. Można do osoby, a można i do grupy osób, które mają w nosie los swoją Ojczyznę. Ja tu użyłem konkretnie do tej/tych osób, które nie dość, że los kraju jest im obojętny, potrafią jeszcze rzucać ciężkie obelgi na tych, którzy z różnych motywów za Ojczyznę w różny sposób walczyli.
  • indri 27.01.2020
    swojej Ojczyzny - kor.
  • Tjeri 27.01.2020
    Poprzedni tytuł "czemu plujesz jadem" był lepszy. Idealnie oddawał postawę autora. Musisz mieć spore worki jadowe.
  • indri 27.01.2020
    Dobry wiersz, prawda? A o tytule to ja decyduję. Uznałem, że ten będzie lepszy.
  • Tjeri 27.01.2020
    indri - to jadowa, pełna nienawiści rymowanka. Nic poza tym. A co do tytułu - Ty nadajesz, czytelnik ocenia.
  • indri 27.01.2020
    Tjeri akurat dziesiątkom czytelników moje jak je nazywasz rymowanki bardzo się podobają i nigdzie nie ma takich wulgarnych reakcji na wiersze religijne czy patriotyczne jak na tym forum. Dlatego ten jest dedykowany dla kilku renegatów opowijskich.

    Sam potrafię ocenić że wiersz jest bardzo dobry Twoje opinie są tendencyjne i motywowane uprZedzeniami. Betti na pewno by pochwaliła. Nie mówię o treści bo tę każdy noże ocenić jak chce, ale o formie.
  • indri 27.01.2020
    może - kor.
  • Tjeri 27.01.2020
    indri "nigdzie nie ma takich wulgarnych reakcji"
    Twój wiersz jest wulgarny, natomiast w komentarzach nie widzę u nikogo żadnej wulgarnej reakcji.
  • indri 27.01.2020
    Tjeri Ty chyba nie rozumiesz że tem wiersz jest odpowiedzią. Tu puchacz jest akurat jest zablokowany. I chwała adminowi.
  • Tjeri 27.01.2020
    indri - zamieściłeś wiersz na portalu literackim. Ja go czytam i oceniam. I powtórzę jeszcze raz - to pełna nienawiści i wyzwisk rymowanka z zerową wartością literacką.
  • indri 27.01.2020
    Tjeri odkąd do swoich ocen uwikłałaś lewackie pseudowatości wartość Twojej oceny jest zerowa.
  • indri 27.01.2020
    Tjeri to jest tylko i wyłącznie Twoja prywatna niemerytoryczna ocena.
  • Tjeri 27.01.2020
    :)))
    Fakt "zawodowiec" ze mnie nie jest. Ale własnym wysokim mniemaniem tekstowi wartości nie dodasz :).
  • indri 27.01.2020
    Tjeri moje dwie rymowanki wydrukowano w dwóch poważnych gazetach. Ludziom się podobają. Tobie nie muszą.
  • Zaciekawiony 28.01.2020
    indri Rymy częstochowskie też miały sporo odbiorców. Najsłabsze rymowanki o tematyce patriotycznej też.
  • Miron 27.01.2020
    Mocny przekaz.Taki powinien pozostać.Ci się oburzają ,którzy się poczuwają.
  • Tjeri 27.01.2020
    Boguś, dlaczego komentujesz sam siebie? Nikt inny nie pochwalił, więc sam musisz?
  • Miron 27.01.2020
    Tjeri ylisz się.
  • indri 27.01.2020
    Tjeri Mirona nie znam. Możesz sobie w to nie wierzyć, ale taki jest fakt. Nie będziemy tu robić coming outu żeby Ci to udowodnić.
  • Tjeri 27.01.2020
    Zdajesz sobie sprawę, że wszyscy wiedzą że Indri, Bogumił, Kastor, Zenobiusz, Ciekawy1, Miron (i pewnie jeszcze kilka innych...) to ta sama osoba - znaczy Ty?
  • indri 27.01.2020
    Tjeri tja i jeszcze jagooda24?
  • Tjeri 27.01.2020
    indri skoro tak mówisz, to kto wie. Natomiast nicków, które wypisałam jestem pewna, jak i wszyscy na tym portalu.
  • indri 27.01.2020
    Tjeri nie zmieniaj tematu. Nie obchodzi mnie co sobie uroiłaś.
  • Tjeri 27.01.2020
    indri :))))) jasne, Indri, Kastorze, Bogumile, Mironie, Ciekawy1, Zenobiuszu...
  • indri 27.01.2020
    Tjeri może zwrócisz się z wątpliwościami do mirka13, 13mirka, cel puszczyka, vel puchacza, vel jagody, vel coś tam ostatnio było jeszcze.
  • Tjeri 27.01.2020
    indri, ładnie tak kłamać? Przecież to Twoje konta. Nie kłóci się to z Twoim obnoszeniem rzekomego (podkreślam słowo) - katolicyzmu? Kłamstwa, wyzwiska, rozsiewanie nienawiści, dzielenie ludzi... Przynosisz wstyd i hańbę katolikom i robisz krzywdę własnemu krajowi.
    I to wszystko co tu napiszę. Miłego wieczoru - przemyśl w końcu swoje postępowanie.
  • indri 27.01.2020
    Tjeri to Twoja opinia motywowana ideologicznie. Ale lewactwo nie ma w Polsce czego szukać. Smutne prawda?
  • indri 27.01.2020
    Tjeri i mój ostatni wiersz Ojczyzna też na pewno jakaś gazeta wydrukuje a gnioty puchacza to tylko na papierze toaletowym. Na wszystkich portalach piszą że jest piękny.
  • Zaciekawiony 28.01.2020
    indri
    To nie pierwszy raz, gdy komentujesz się z innych kont. Nawet piąteczki sobie dawałeś:
    http://www.opowi.pl/wybory-krola-dzungli-a52662/
  • Miron 28.01.2020
    Tjeri ja pisałem do admina o zbadanie ip.Nie tylko bogumił się klonuje.O ile wiem ,kila osób przestało tu już zaglądać.I te WYZWISKA ,aż żal d***e ściska.
  • Tjeri 28.01.2020
    Miron oceniłam Twój wiersz i tyle. Nie podbijaj zainteresowania tym chłamem.
  • indri 28.01.2020
    Tjeri to jest mój wiersz a nie Mirona.
  • Tjeri 28.01.2020
    indri, dajże już spokój.
  • Tjeri 28.01.2020
    indri aa, tak z litości, wyjaśnię Ci - przy Mironie też kiedyś zapomniałeś się przelogować. Także wiesz...
  • indri 28.01.2020
    Oszukuj się dalej Tjeri.
  • Tjeri 28.01.2020
    indri, podsumuję:
    Napisałeś pełen nienawiści i wyzwisk tekst, z zerową wartością literacką. Nikt nie pochwalił, a Tobie ciężko dzielnie to znieść, więc odwracasz uwagę, obrażając każdego, kto ośmielił się utwór skrytykować. I Ty piszesz o oszukiwaniu?
    A teraz proszę nie kieruj już do mnie słów, bo napisałam już wszystko.
  • indri 28.01.2020
    Tjeri pochwalił Miron, Tomek. Akurat tego wiersza nie wrzucam gdzie indziej bo jest dedykowany opowi. Chyba byłbym głupi gdybym liczył że folksdojcze pochwałą. A wzorowałem się na samym Mickiewiczu. Tak samo pisał o carze Rosji „synu Kainowy”. Wyguglaj sobie to chyba część Dziadów. Wy w poglądach antypolskich niewiele się różnicie od tego cara. Wiersz gorzki ale na pewno bez nienawiści. Raczej pełen smutku, że tacy Polacy istnieją paskudni.
  • Miron 28.01.2020
    indri i to jest smutne.W tym serwisie ostatnio Twoją poezją karmią się głownie trole. Podziwiam Twoją cierpliwość .
  • indri 28.01.2020
    Miron myślę że daję im porządnie do myślenia i nawet w takich trollich łbach iskra miłości Ojczyzny się kiedyś zalęgnie.
  • Miron 28.01.2020
    indri powodzenia życzę.
  • indri 28.01.2020
    Miron dziękuję.
  • Akwadar 28.01.2020
    indigo zgłoś się do admina, ubliżasz i jesteś niegrzeczny "takich trollich łbach"
  • indri 28.01.2020
    Akwadar nie dokazuj.
  • Akwadar 28.01.2020
    indri nie podskakuj i grzeczniej trochę może, co?!
  • indri 28.01.2020
    Akwamaryn spoko.
  • Akwadar 28.01.2020
    indri no i o to chodziło!
  • Miron 28.01.2020
    Akwadar Ty tylko się kłócisz a żadnych publikacji ne tworzysz.A może Ty rozpracowujesz środowisko?
  • Akwadar 29.01.2020
    Miron tak, farmy politycznie sterowanych trolli ha, ha
  • Angela 27.01.2020
    Czy z lewej czy z prawej, nic nie jest wstanie zmienić faktu, że to coś, to żałosny kawałek gówna. 1 oczywiście,
    a teraz podwijaj kalesony i w te pędy do admina szpiclu : )
  • indri 27.01.2020
    Uspokój się dobra kobieto. Odejdź w pokoju.
  • Targówek 27.01.2020
    Angela widocznie ten tekst był również do ciebie adresowany i wiesz o tym
  • Angela 27.01.2020
    indri tia, chciałaby dusza do raju : )))
    Nakablowałeś już czy jeszcze?
  • Angela 27.01.2020
    Tomciu, proszę obsłużyć kozę i spać, bo do szkoły nie wstaniesz rano : )))
  • indri 27.01.2020
    A wiesz Tomku, Angela swojego czasu też popełniła paskudny tekst godny rasowego f- cza.
  • Angela 27.01.2020
    indri tak? a który to niby?
  • Targówek 27.01.2020
    Angela a ty idź uprawiać bdsm
  • indri 27.01.2020
    Angela pamiętasz nie udawaj.
  • Angela 27.01.2020
    Targówek później : ))))
  • Targówek 27.01.2020
    Angela ty będziesz dominą czy facet, jak lubisz to określać, będzie dominował?
  • Angela 27.01.2020
    indri moje wiersze, wszystkie jak jeden są zajebiste i nie znajdziesz w nich nawet jednego bluzga : )))
    Nadal nie wiem o który chodzi.
  • Angela 27.01.2020
    Targówek ty się tak nie jaraj bo cię łapka rozboli i jak będziesz na zajęciach notatki robić.
  • indri 27.01.2020
    Angela nie o bluzgi mi akurat idzie. Fakt że znajdzie się między nimi coś dobrego nawet. Co nie zmienia faktu że napisałaś kiedyś jeden paskudny pod względem treści. Niegodny Polki.
  • Angela 27.01.2020
    indri masz urojenia biedaku : )
  • Targówek 27.01.2020
    Nauczycielka prosi uczniów by ułożyli zdanie ze słowem ananas.

    - Lubię jeść ananasy.
    - Ananasy są zdrowe.
    - Angela pierdnęła, a na nas leci cały smród.
  • indri 27.01.2020
    Targówek świetne;)))
  • Angela 27.01.2020
    Targówek słabo Tomciu. Proszę wyjąć rękę z gatek i spać : )
  • Targówek 27.01.2020
    Angela jakich gatek? Ręki muszę użyć by zatkać sobie nos. Co ty żarłaś?
  • Angela 27.01.2020
    Targówek nadal cieniutko, teksty na poziomie przedszkola. Cofasz się w rozwoju?
  • Angela 27.01.2020
    Targówek za malućki jesteś dziecinko : ))))
  • Targówek 27.01.2020
    *Strzała, Angela! * - przypomniał mi się ten cytat. Wiesz z jakiego to filmu?
  • Angela 27.01.2020
    Targówek nie oglądam barachła w stylu Vegi, chłopczyku, takie prymitywne treści zostawiam tobie : ))
  • Targówek 27.01.2020
    Angela Hahahahahahahaha to nawet nie jest z Vegi, tylko Psów jedynki.
  • Angela 27.01.2020
    Targówek nadal wulgarne i na niespecjalnym poziomie.
  • Targówek 27.01.2020
    Angela i jego filmy, poza Polityką, nie są barachłem. W przeciwieństwie do produkcji Sekielskiego
  • Angela 27.01.2020
    Targówek mam inne zdanie i gusta jako odbiorca, twoje są aż nazbyt widoczne w tekstach, niestety.
    A teraz dobranoc, bo strasznie nudny z ciebie adwersarz.
  • Ant 27.01.2020
    Fajnie się tu bawicie jak widzę :)
  • indri 27.01.2020
    A tak zapraszamy.
  • indri 27.01.2020
    Do komentowania.
  • Pan Buczybór 28.01.2020
    obrzydliwy pseudowiersz. Każda rozsądna osoba ci tak napisze. Mniejsza o tematykę - forma i wartość literacka na poziomie bardzo niskim.
  • Zaciekawiony 28.01.2020
    Niektóre wyrażenia i ogólny pomysł konstrukcji nawet nawet, ale forma leży, już najgorsze wrażenie wywołuje rym, który gdy da się wymyślić to jest i nawet dokładny, a gdy się nie da to go nie ma. Już lepiej by wyszło całość dać wierszem białym, nie miał byś problemu z konstruowaniem końcówek wersów.
  • indri 28.01.2020
    Hi, hi dobra satyra spełniła swoją funkcję. Folksdojcze wpadli w furię.
  • Angela 28.01.2020
    A gdzie ty masz tu furie robaczku? To jedynie politowanie budzi i śmiech na sali ;)))
  • betti 28.01.2020
    Niektórzy nad sobą bardziej powinni się litowac bo ten ból dupy jest żałosny.
  • Angela 28.01.2020
    Betonko droga, a gdzie ty ten ból dupy widzisz, bo poza bogusiowym jakoś dopatrzeć się go nie mogę?
    Napisz jeszcze,że ten tfu tfu tworek jest na dobrym poziomie, wtedy będę już miała obraz w pełni ;)))
  • indri 28.01.2020
    Angela macie macie.
  • Angela 28.01.2020
    indri ale tylko bekę z ciebie. Ja nawet się nie złoszczę, bawisz mnie ;)))
  • indri 28.01.2020
    Angela a co masz napisać że się denerwujesz bo trafiłem w punkt.
  • Angela 28.01.2020
    indri o tym żeby mnie zdenerwować, możesz jedynie pomarzyć. Masz zbyt mikre znaczenie ;))
  • indri 28.01.2020
    Angela a co innego możesz napisać? Udawać że ciebie wiersz nie dotyczy.
  • Angela 28.01.2020
    indri tak kloniasty, też cię kocham ;)))
  • indri 28.01.2020
    Angela teraz się tłumaczysz. Napisałem m. in. o Tobie, to przyszłaś.
  • Angela 28.01.2020
    indri napisałeś kawał gówna, to oceniłam. Wszystko w temacie robaczku.
  • betti 28.01.2020
    Angela a ty przyleciałaś gówno wąchać... ale upodobania.xd
  • Angela 28.01.2020
    betti ja zwyczajnie argumentuje jeśli wstawiam jedynkę. Nie robię tego ukradkiem.
    A ty co tak za mną dzisiaj łazisz, tęskniłaś?
  • betti 28.01.2020
    Zadziwiające, że ktoś, kogo praktycznie nie ma na portalu, przychodzi tylko pod publikacje Bogumiła... i nie ma bólu dupy. Śmieszne...
  • Angela 28.01.2020
    Betonko złota, to nue ból dupy, tylko szturchanie kijaszkiem paskudy, żeby zobaczyć jak pluje jadem. Taka mała, sadystyczna zabawa ;))
  • Angela 28.01.2020
    I nie dziw się tak bardzo, bo to nie fajnie tak z otwartą buzią.
    Nadal nie napisałaś nic o niby wierszu
  • betti 28.01.2020
    I dlatego teraz tak się tłumaczysz... odjebało ci równo, ale to twój problem. Idiociej na zdrowie!
  • Angela 28.01.2020
    A dziękukę, dziękuję, z twoich ust to kąplemęt ;)))
  • betti 28.01.2020
    To niezłe komplementy musisz zbierać w życiu... xd
  • Angela 28.01.2020
    Odchylenie od takiego (kaszel by zamaskować przekleństwo) jak ty, poczytuję jako coś dobrego. W łeb bym sobie palnęła, gdybym była tobie podobną.
  • betti 28.01.2020
    Gdyby ktoś przyrównał mnie do ciebie, odebrałabym to jak obelgę i nie mam na myśli jedynie twojego ograniczenia umysłowego.

    Wesołego wieczoru...
  • Angela 28.01.2020
    Betonko złota, ja jestem w pełni świadoma własnych ograniczeń, bo mają je wszyscy, natomiast smutnym
    jest fakt, że ty ze swoich całkowicie nie zdajesz sobie sprawy.
  • indri 28.01.2020
    Angela a co Ty z choinki się urwałaś?
  • Angela 28.01.2020
    indri nie szalej Boguś. do ciebie nie pisałam.
  • Akwadar 28.01.2020
    Angela witam Cię, Pani! :)
  • betti 29.01.2020
    Ograniczenia mają wszyscy? Chyba tylko z twojego otoczenia...
  • Angela 29.01.2020
    Bettonko złota, to co właśnie napisałaś najlepiej świadczy o tym, że mam rację. Przykładem jest choćby twoja ciasnota poglądowa, brak umiejętności spojrzenia na własną osobę obiektywnie. Pewne usztywnienia, nie wiem czy wrodzone czy nabyte, przez wielu kijem w tyłku zwane. Myślę, że to nie tylko moja opinia.
  • indri 29.01.2020
    Angela nie masz racji.
  • betti 29.01.2020
    Angela to ty masz usztywnienia, ograniczenia itd. Ja jestem wolnym człowiekiem, niczym nie ograniczanym, mogę wszystko, co chcę.... i to chyba najbardziej ciebie boli, pustaku.
  • Akwadar 29.01.2020
    indri zgłoś wulgarnie zachowującą się bette do admina za obrażanie uzerki!
    "betti 33 min. temu
    Angela to ty masz usztywnienia, ograniczenia itd. Ja jestem wolnym człowiekiem, niczym nie ograniczanym, mogę wszystko, co chcę.... i to chyba najbardziej ciebie boli, pustaku."
  • Angela 29.01.2020
    Betonko złota, już ci pisałam i nadal przy tym obstaję, ciasna łepetynka i zawężony odbiór świata to ograniczenia. Od kogoś z takim, nazwijmy to "problemem" nie powinno się wymagać, że zwróci na to uwagę. No nic, zakończę tę jałową dyskusję,ubawiona tym, że kiedy zdroworozsądkowych argumentów brakło, klasycznie poleciałaś w bluzgi ;))
  • Akwadar 29.01.2020
    Angela Milo Cię czytać, w ten piękny, śnieżny dzień, Pani! :)
  • Angela 29.01.2020
    Akwadar Witaj, mój Panie! ;)
    Śnieżny? Mogę jedynie westchnąć pełna zazdrości.
  • Akwadar 29.01.2020
    Angela sypie, jak dawno tak nie sypał! :) Powróciłem do domu wcześniej, by zachwycać się białym szaleństwem... no dobra, by uniknąć korków i zaskoczonych drogowców ha, ha. Tak, Pani, zazdrość, jest pięknie... przynajmniej dziś :)
  • Angela 29.01.2020
    Akwadar no tak, jeszczee nie było drogowców, których zima by nie zaskoczyła. No bo jak to śnieg w styczniu? To być nie może. Ja jeszcze tylko godzinka i fajrancik ;) Spacerek jakiś bo aura marcowa u mnie. Miłego ;)
  • Akwadar 29.01.2020
    Angela miłego :)
  • Ant 29.01.2020
    U mnie właśnie prószy! Ale i tak zaraz stopnieje, bo jest parę stopni powyżej zera
  • Akwadar 29.01.2020
    Ant u mnie na pn Mazowszu też już coraz słabszy i niedługo w deszcz sie pewnie zamieni, ale przynajmniej do teraz jest "zimowo". Niedługo dojdzie do tego, że zamiast w zimie wyjeżdżać do ciepłych krajów,aby trochę się ogrzać, będziemy jeździć tam gdzie śnieg i zima, aby nie zapomnieć, jak ona wygląda , i deski trochę przetrzeć ha, ha
  • betti 29.01.2020
    Angela to żadne bluzgi, jedynie stwierdzenie faktów, ale pustak takich rzeczy nie ogarnia... Niemniej nie wymagam cudów od kogoś, kto jak pisze ma ograniczenia.
  • Florian Konrad 28.01.2020
    Żonę Kaina bolała wagina :))))))))))) tak tylko można skomentować ten stek grafomańskich głupot w kształcie wiersza.
  • indri 28.01.2020
    Ach gdzie mi tam do Twoich kunsztownych dzieł mistrzu pióra;)))
  • Florian Konrad 28.01.2020
    indri może nie ażm mistrzu pióra, ale przynajmniej nie piszę tak grafomańsko...
  • indri 28.01.2020
    Nie bądź taki skromny Florian;)))
  • Florian Konrad 28.01.2020
    indri nie jestem skromny. szczerym jest.
  • indri 28.01.2020
    Florian Konrad dziękuję za szczerość Florian, bardzo cenna cecha. Pozdrawiam.
  • Florian Konrad 28.01.2020
    indri również pozdrawiam
  • indri 28.01.2020
    Florian Konrad miło było porozmawiać:)))
  • betti 28.01.2020
    A wiersz bardzo na czasie...
  • indri 28.01.2020
    Dziękuję Betti. Mój wiersz Ojczyzna zbiera bardzo pozytywne recenzje na kilku portalach literackich. Chciałbym go wysłać do jakiejś gazety. Czy mogłabyś mi poradzić, jak lepiej go zapisać, w pierwszej czy drugiej formie. Wstawiłem wyżej.
  • betti 28.01.2020
    indri pierwszy najmocniej uderza, bezpośrednio w zdrajców, drugi bardzo nasiakniety miłością... mnie się każda odsłona podoba.
  • indri 28.01.2020
    Betti, chodzi mi o ten wiersz Ojczyzna, wkleiłem go w dwóch formach.
  • betti 28.01.2020
    indri pierwsza wersja
  • indri 28.01.2020
    Dziękuję za radę Betti.
  • Ant 28.01.2020
    Wygląda to trochę jak propagandowa rymowanka. Najeżona inwektywami, chowająca się za fasadą źle pojmowanego patriotyzmu
  • indri 28.01.2020
    Dziękuję za komentarz Ant. Tu akurat nie ma promocji patriotyzmu, tylko potępienie ludzi, którzy plują na na wszelkie wzmianki o patriotyzmie zasłaniając się XXI wiekiem. No ale każdy może sobie odczytywać jak tam sobie woli, nawet treści, których w tym wierszu moim zdaniem nie ma.

    Jak Twoim zdaniem wygląda ten dobrze pojmowany patriotyzm, bo mnie zaciekawiłeś?
  • indri 28.01.2020
    Ant, gdzie się schowałeś.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania