Czemu róże są czerwone

Czy kiedyś zastanawiał się z kąd na płatkach najczystszych kwiatów świata, czyli róż wzięła się krew.

Legęda bardzo stara i zapomniana doskonale ich smutną historię opowiada.

Otóż za górami siedmioma lasami stoma w królestwie słońca i księżyca żyła jedyna tronu gwiazd dziedziczka.

Życie jej na wiecznym szczęściu upływało do czasu, aż nie zapragnęła choć na chwilkę opuścić nieba.

Księżyc już młodości nie pierwszej pozwolił jej opuścić na moment niebieskie progi.

Ale przyżec mu musiała że nie zobaczy ją żadna ludzka istota.

Tak się ziemią cieszyła że obietnicę złamała.

W księciu się zakochała już miała ślub z nim brać ale pochłoną ją piach.

A jej krew fontanną plusknęła i róże splamiła tam rosnące.

A córa geiazd do nieba wróciła ale tym razem już na stałe bo w gwiezdny pył się zamieniła.

A na pamiątkę tego zdarzenia róże czerwienią kwitną, a plamy na ich płatkch nigdy się nue zmarzą.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Niepasteryzowany 26.04.2016
    kilka błędów m.in. z kąd - skąd, legęda - legenda, przyżec - przyrzec.....
  • Łowczyni 26.04.2016
    Proponuję Ci Tino dogłębną analizę tekstu, zanim coś tutaj wstawisz. :) Nie warto się spieszyć, nie ma sensu. :)
    Z własnych doświadczeń to mówię.
  • Szejniix 26.04.2016
    Tym razem naprawdę dużo błędów, więcej niż zazwyczaj. Poza tym jest tu trochę chaosu, mam wrażenie, że pisałaś to na szybko. Zostawiam bez ocenki, musisz nad tym jeszcze popracować. ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania