Czy warto być przesądnym?

Bardzo wiele ludzi jest przesądnych ale doświadczenie pokazuje, że najczęściej nie działa to na ich korzyść. Przykładem na to morze być przygoda mojej koleżanki.

Pewnego dnia pani od języka polskiego zapowiedziała w ich klasie z sprawdzian półrocza. Basia od razu pomyślała, że będzie bardzo łatwo bo do tej pory systematycznie się uczyła. Po powrocie do domu zaczęła powtarzać. Po godzinie nauki wyszła na dwór, aby się pobawić. Po przerwie udała się do domu. Kiedy wchodziła do domu stłukła lustro które wnosił jej tata do łazienki. Bardzo się przeraziła ponieważ pomyślała, że to bardzo zły znak. Po tom incydencie uczyła się cały tydzień. Jednak przez ten tydzień przydarzały się jej pechowe sytuacje: a to zawieruszył się jej miś przynoszący szczęście, innym razem podała babci rękę przez próg, i na dodatek w dzień sprawdzianu wstała z łóżka lewą nogą. Szła do szkoły w nie najlepszym nastroju. Jak na złość czarny kot przebiegł jej drogę. Basia była załamana to jednak nie był koniec nieprzyjemności kie dy weszła do szatni okazało się, że ma bluzkę na lewą stronę. Basia zaczęła udawać, że ją bil brzuch i pani odesłała ją do domu. Kiedy zadzwoniła do koleżanki po lekcje dowiedział się jakie były pytania i okazało się, że na wszystkie znała odpowiedź. Natomiast gdy pisała ten sprawdzian w innym terminie trafiły jej się pytania, na które prawie nie znała odpowiedzi. Udał jej się zaliczyć go tylko na tróje.

Morał z tej historii jest taki, że nie warto być przesądnym, ponieważ wiara w zaobony morze obrócić się przeciwko nam.

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • K.OPOWIE 10.11.2014
    Prosze o komentarze
  • Pokojowonastawiony 10.11.2014
    Za krótkie by ocenić i cokolwiek powiedzieć
  • NataliaO 10.11.2014
    jeden błąd dojrzałam chyba powinno być - boli - choć na błędy to ja rzadko zwracam uwagi bo każdemu się zdarza, a jeśli chodzi o opowiadanie to faktycznie morał z niego taki, ze nie warto wierzyć w przesądy, szkoda że krótkie bo zaczęłam się wczytywać a tu już koniec ; ja osobiści nie wierze w przesądy. daje 3:)
  • Amy 10.11.2014
    Znalazłam kilka literówek, które warto byłoby poprawić. Poza tym Twoje opowiadanie bardziej przypomina mi szkolne wypracowanie. Na twoim miejscu nie pisałabym wstępu, ale od razu przeszła do opowiadania historii. No i może troszkę bym ją przedłużyła. :)
  • Annie 10.11.2014
    Oprócz rzeczy wymienionych wyżej to okej daje 4 :)
  • Ekler 04.01.2015
    Lekkie, krótkie. Trochę jak czytanka z elementarza ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania