-

Ups

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • Dekaos Dondi 17.07.2018
    Akurat włączyłem. Całość mi się podoba.→Pierwsza myśl→Można być silnym, czynić wiele dobra, ale nie wszystko zdoła się udźwignąć, lub być podporą. Czasami dąb też potrzebuje wsparcia. Pozdrawiam→5
  • Justyska 17.07.2018
    Dzięki Dekaosie za ciekawą interpretacje:)
    Pozdrawiam!
  • Adam T 17.07.2018
    Co zauważyłem, to niebanalne rymy: dębem/świerszcze i (ten już bardziej dokładny) korony/domy, płynie dzięki nim ten tekst. Ostatnia strofoidka cudna.
    Zresztą, nie będę się powtarzał. Jesteś tu zjawiskiem.
    Pozdrawiaki ;)
  • Justyska 17.07.2018
    Dzięki Adamie... no miło mi.
    Pozdrówka upalne!
  • Neurotyk 17.07.2018
    Bardzo nostalgiczny wiersz. Bardzo mi się podobał.
  • Justyska 17.07.2018
    Dzięki Neurotyk, chyba pierwszy raz u mnie. Tym bardziej mi miło.
    Pozdrawiam
  • Neurotyk 17.07.2018
    Justyska nie było mnie tu miła miesięcy i dlatego nie znam twojej twórczości. Bardzo kobiece wiersz i proza poetycka. Poczytam jeszcze w wolnych chwilach.
  • Neurotyk 17.07.2018
    *mnie tu kilka
  • Justyska 17.07.2018
    Neurotyk będzie mi bardzo miło.
  • Keraj 17.07.2018
    Zjawiskowy opis relacji dębu z...5
  • Justyska 17.07.2018
    Dzięki wielkie Keraj :)
  • Jerzy 17.07.2018
    wspaniała druga zwrotka, reszta banały
  • Justyska 17.07.2018
    Jerzy dzięki, dla Ciebie tylko druga zwrotka, a dla mnie aż, wciąż się uczę.
    pozdrawiam!
  • kalaallisut 17.07.2018
    Cień dębu jako schronienie, siła dębu jako podpora, kiedyś mawiano "święte dęby", Świercze to z kolei symbol śmierci i zmartwychwstania, odlatujące ptaki jak nadzieja na nowe życie, nowe pomysły, które dojrzały do realizacji, schronienie i zaczerpnięcie z siły dębu i spróbowanie czegoś od nowa tak to widzę.Ulubione drzewo niebios, w które często walą pioruny, katalizator przykrych wydarzeń w życiu.
  • Justyska 17.07.2018
    Dużo wyciagnelas bardzo mi miło kalaallisut. Wciąż fascynuje mnie Twój Nick. Czemu Grenlandia?:)
  • kalaallisut 17.07.2018
    Justyska Chciał coś zmienić, zmieniając krajobraz zmienił siebie, tysiąc kilometrów stąd, zadziałało.
    Mowa nie o mnie ale tak z sentymentu. Plus hmm w sumie tak tu weszłam zalogowałam się na opowi z kosmiczną odyseją umysłu, moja pierwsza opowieść proza, chciałam zobaczyć jaki jest odbiór, a akcja toczy się na skutej Ziemi lodem w przyszłości, gdzie nawiązany jest kontakt człowiek-czlowiek z przeszłości-przyszlosci gdzie lód też ma tam swoją symbolikę.Tekst wisiał chwilę nie wiem czy czytałaś...
    Poza tym kultura społeczeństwo styl Grelanladii jest ciekawy, miałam napisać krótkie opowiadanie o polowaniach -kontra ekologach i życiem zwierząt i ubojem na zachodzie, przedstawić dwa kontrastujące obrazy, ale nie mogę się zabrać coś...
  • Pasja 17.07.2018
    Witam
    Jak zwykle u ciebie natura i umiłowanie piękna, choć przemijanie narzuca cień to piękne te dębowe strofy.
    Ładne i bardzo lekki przekaz, choć moc dookoła.
    Pozdrawiam cieplutko
  • Justyska 17.07.2018
    Witaj Pasjo, bez natury źle się oddycha:)
    Pozdrawiam i dziękuję
  • Tjeri 17.07.2018
    Lirycznie u Ciebie. Bardzo nastrojowy wiersz, który jednak na własne potrzeby czytam bez pierwszej strofoidy (wydaje mi się, że trochę jakością odstaje od reszty i nie ma tak pięknego rytmu). Ale i tak całościowo bardzo mi się podoba.
  • Justyska 17.07.2018
    Dziękuję bardzo Tjeri.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 17.07.2018
    Dęby są jednymi z najpiękniejszych drzew, które potrafią przetrwać setki lat. Bardzo spodobało mi się sformułowanie "machają na pożegnanie
    ptakom opuszczającym stabilne
    domy
    zbudowane z drobnostek" - naprawdę piękne. Końcówka trochę ekologiczna, niszczymy te piękne drzewa, dlatego umierają i stąd smutne spostrzeżenie "później sprzątnę własny grób" czyli wszelkie śmiecie pozostawiane przez ludzi. Piąteczka! Pozdrowienia!
  • Justyska 17.07.2018
    Dziękuję Bożeno Joanno za refleksję.
    Pozdrawiam!
  • Angela 17.07.2018
    Bardzo ładny, liryczny, na pięć : )
  • Justyska 17.07.2018
    Dziękuję Angela, pozdrawiam
  • Karawan 17.07.2018
    Co tu komentować? Dziękuję! 5!
  • Justyska 18.07.2018
    Dziękuję Karawanie :)
  • betti 17.07.2018
    Brakuje mi tu poezji, w drugiej śladowe ilości... wiesz, że możesz lepiej, prawda?
  • Justyska 18.07.2018
    Mówisz ze brakuje. Nie umiem tego ocenić. Dużo chyba zależy od spojrzenia. Jednego dnia patrząc na drgajace liście brzozy na wietrze widzę plochliwe motyle, które lada chwilą poderwa się do lotu pozostawiając za sobą ogolocony pień A innego dnia wkurwia mnie ze wieje:)

    Miło ze we mnie wierzysz.
    Pozdrawiam
  • betti 18.07.2018
    Justyska

    rozczesane liście u szczytu korony - szczyt niepotrzebny, korona to sugeruje

    machają na pożegnanie

    ptakom opuszczającym stabilne

    domy

    zbudowane z drobnostek


    rozczesane liście korony
    żegnają siedliska
    zbudowane z drobnostek - tu wiadomo, że chodzi o ptaki i ich gniazda, ludzie na drzewach nie budują domów, no chyba, że domki dla dzieci, ale to przecież nie o tym.
  • Canulas 17.07.2018
    Wiersz jak sportowy samochód. Lekko zaczyna, ale dalej cudo.
    Tematycznie najbardziej powinna mi siąść trzecia, ale jednak druga.
    Masz coś z Jonathana Carrolla.
    Pozdroxix
  • Justyska 18.07.2018
    Cieszę się Can, dzięki!
    Miłego dnia
  • Canulas 18.07.2018
    Justyska, poważnie z tym Carrollem. "Białe jabłka" czy "Kraina chichów". Niektóre zapisy, kąty postrzegania, bardzo zbieżne.
  • Szudracz 18.07.2018
    Dęby I w ogóle drzewa są moim ulubionym motywem w sztuce.
    W duszy gra burzowy akord.
    Przenosisz w zakątki natury.
  • Justyska 18.07.2018
    Dzięki Szudracz, jak lubisz drzewa to się zareklamuję - Szumiące opowieści - taki mój mały cykl nie wiem czy czytałaś, drzewa są inspiracją. :)
    Też je uwielbiam.
    pozdrawiam serdecznie
  • To niesłychanie urzekające:

    machają na pożegnanie

    ptakom opuszczającym stabilne

    domy

    zbudowane z drobnostek
  • Justyska 18.07.2018
    Dzięki piękne e make :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania