dłonie kładę

ona krzyczy

że miłość ją boli

ten czarny motyl

co rozkłada skrzydła

w jej łonie

 

myślę o jej brzuchu

dłonie kładę na nim

jakbym ustalał

zależność narodzin i śmierci

 

i gdy snem bezbronna zasypia

śmierć czarne usta do jej ust przykłada

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Rick Grimes 05.08.2017
    niepokojący, złowróżbny klimat budowany wers po wersie. końcówka - miazga. zdecydowanie mroczny ten pocałunek...
    "myślę o jej brzuchu
    dłonie kładę na nim
    jakbym ustalał
    zależność narodzin i śmierci"
    podmiot bawi się w Boga, chce decydować o ludzkim życiu - tak mam to rozumieć? chciałby ustalać tę zależność, poczuć słodki ciężar tej władzy w swoich rękach.
    ale no cóż, nie będę snuć w komentarzu interpretacji, 5
  • Freya 05.08.2017
    No, no; bardzo ekspresyjne i teges. Pozdrawiam :)
  • Enchanteuse 06.08.2017
    Wracam i widzę, że znowu w formie. Brzuch - zaokrąglony jest symbolem życia; motyle w nim - symbolem zakochania. Podmiotowi wyraźnie ciąży (no właśnie!) odpowiedzialność za nowe życie - do tego stopnia, że chciałby się go pozbyć. Przynajmniej ja tak to odebrałam.
  • ówczesny 06.08.2017
    Echne, owe wszystkie wydumane bzdury o miłości to mit. Rządzi fizjologia. Natura. Nic nie ma znaczenia. To my sami dopisujemy do tego gówna wartości, które nijak się mają do realiów.
  • ówczesny 06.08.2017
    Przebudzenie bywa bolesne, jak kurewski czarny motyl
  • ówczesny 06.08.2017
    który rozwija swoje czarne, ostre jak kant (....), skrzydła
  • Enchanteuse 06.08.2017
    Strasznie ponuro to zabrzmiało. Pewnie, że fizjologia jest siłą, której nie wolno lekceważyć, ale oprócz tego jest jeszcze dusza (przynajmniej ja w to wierzę) . Gdyby nie było czegoś takiego, ludzie byliby po prostu rozumnymi zwierzętami, a przecież tak nie jest. Ludzie kierują się nie tylko rozumem i instynktem. Musisz czuć się naprawdę okropnie, skoro uważasz, że miłość opiera się głównie na instynkcie. I Ówczesny, cokolwiek to jest, mam nadzieję, że minie. Oby prędzej niż później, ale ważne żeby minęło.

    Pozdrawiam ciepło :)
  • ówczesny 06.08.2017
    Echne, dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania