.

.

Średnia ocena: 1.8  Głosów: 23

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (339)

  • Netti 20.06.2017
    "W rzeczywistości żadne „ja”, nawet najbardziej naiwne, nie jest jednością, lecz bardzo zróżnicowanym światem, małym gwiaździstym niebem, chaosem form, stopni i stanów, dziedzicznych obciążeń i możliwości. Każda jednostka dąży do uznania tego chaosu za jedność i mówi o swoim „ja”, jak gdyby ono było zjawiskiem prostym, zdecydowanie ukształtowanym, jasno nakreślonym; ale jest to złudzenie, właściwe każdemu człowiekowi, nawet najdoskonalszemu, jest – jak się zdaje – pewną koniecznością, postulatem życia, tak jak oddychanie i jedzenie."
  • Netti 20.06.2017
    Hiohiohio
  • betti 20.06.2017
    Cieszę się, że mnie czytasz, gdybyś to robił\a ze zrozumieniem byłabym naprawdę zachwycona, ale chyba wymagam za dużo... Pozdrawiam.
  • Irytolog 21.06.2017
    Gdyby czytała ze zrozumieniem, pewnie by nie znalazła tu żadnego sensu :) Rozumiejąc tekst "po swojemu" przynajmniej można sobie wmówić, że właśnie przeczytało się wiersz :)
  • betti 21.06.2017
    Wy czytacie ''po swojemu'', rozumiecie ''po swojemu'', piszecie ''po swojemu'' i ''po swojemu'' udajecie, że ma to ''coś'' wspólnego z poezją...
  • betinka 21.06.2017
    Romantyczna Betti wlazła jak szczur i uczy ludzi jak mają czytać. Ty już wszystkie rozumy pozjadałaś kobieto. A wiersz, lepsze widziałam. Do szuflady z nim. Baj.
  • Jo-anka 21.06.2017
    Zastanawiam się, czy trzeba smutku by o nim pisać... Czy wystarczy tylko odbicie czyjegoś... Nie wiem czy ,, grafomanisz '' ;) SIĘ mi podoba ;) Pozdrawiam ;)
  • betti 21.06.2017
    Nie grafomanię. Napisałam dobry wiersz i może właśnie ''to'' niektórym przeszkadza wręcz boli... Nie trzeba smutku, by o nim pisać, wystarczy wyobraźnia... Pozdrawiam.
  • Freya 21.06.2017
    Wiesz co... to może oświeć czytelników tego twojego wybitnego wytworu i powiedz o co w nim kaman. To są ogólnie przyjęte formy jeśli chodzi o spotkania autorskie. Nie wstydź się własnego przekazu - jeśli jakiś jest. ;)
  • Z tego co wiem to 90% autorów twierdzi, że nie grafomani :) a ja tam sobie grafne cos tam czasem, i się tego nie wstydzę. Pozdrawiam :)
  • Violet 21.06.2017
    Maurycy Lesniewski A ja większość tych grafek lubię i nawet mi się podobają, i niech tak zostanie ;)
  • Pasja 21.06.2017
    Maurycy Lesniewski, a ja jestem nie kumata i też dobrze.
  • Pasja 21.06.2017
    Violet ja też
  • Violet 21.06.2017
    pasja i dlatego cieszmy się z tego co mamy, bawmy i piszmy, w końcu pisać każdy może, trochę lepiej lub gorzej ;)
  • Violet złote słowa :)
  • Violet 21.06.2017
    Maurycy Lesniewski :)
  • Margerita 24.06.2017
    Violet
    I ja się przyłączam bo też tak uważam
  • Jo-anka 26.06.2017
    Pewność to 50% sukcesu ;) Tylko, lub aż ;)
  • Jared 21.06.2017
    Obawiam się, niestety, że to przemetaforyzowany poziom opowi. "Mrok poranka" to wręcz banalne określenie oksymoroniczne. W ogóle sporo jest fragmentów bezbarwnych, np. "w jej ciszy odnajduję swój codzienny krzyk" - nie jest to ani ładnie rozwiązane semantycznie, ani fonetycznie, po prostu jest - typowy filler. Światłość końcówki też mi umknęła, pewnie miał być to jakiś punkt zwrotny, jakieś clue, nie wyszło również. Daję 3.
  • Irytolog 21.06.2017
    Trafne... nie sposób się nie zgodzić...

    BETTI! Mówisz, że "Napisałaś dobry wiersz" To rewelacja, opublikuj go zamiast tego gniota powyżej :)
  • Karawan 21.06.2017
    "Ciofaj, ciofaj... a teraz wyjdź i zobacz co narobiłaś";

    czasami jestem zanim zbudzi się noc jeszcze niewinna przed zderzeniem z mrokiem poranka
    w jej ciszy odnajduję swój codzienny krzyk
    nie nie zaglądaj do wnętrza tam tylko upiory trzymają się zapamiętania
    dlatego pozwól by opadła rozedrgana łza i tańczyła na rzęsach światłem

    betti gratuluję dobrego samopoczucia! Nie jestem fachowcem, nie znam się na poezji i literaturze! Oświeć mnie poganina o czym jest powyższy tekst, bo ni cholery nie pojmuje kto do kogo i o czym mówi czyli co Autor chciał otoczeniu przekazać?
  • Irytolog 21.06.2017
    To ja pomogę :) Autor chciał przekazać "Paczcie jaka jestem poeta! A jak nie rozumiesz to znaczy, że sie nie znasz, bo ja to akurat sie znam na poezji... a ty nie... i ty też nie... i ty też... "
  • Violet 21.06.2017
    A mnie się troszkę podoba, ale tylko troszkę. 3+ Pozdrawiam.
  • Pasja 21.06.2017
    I tak nie odpowie, bo same barany na opowi. I szkoda czasu, bo i tak nic nie kapują. Zobaczycie, wymiga się. :-)
  • betti 21.06.2017
    To jest bardzo prosty tekst, tylko Wy wszystko bierzecie dosłownie, a w poezji tak się nie da... to tak jakby nauczyć się mowy ciała- nie używa się słów ''czyta'' z gestów, blasku w oku itp. itd. Uczcie się, to nie boli...
  • Jared 21.06.2017
    Ale co komu po tych banalnych metaforach? Uczcie się XD Jak wynikiem nauki ma być wiersz powyżej, to ja podziękuję ;)
  • betti 21.06.2017
    Jared, czyli banału nie rozumiesz, że trzeba tłumaczyć?
  • Jared 21.06.2017
    Banał to dobre słowo
  • betti 21.06.2017
    Jared, skoro banał, to tym bardziej dziwi, że wymaga tłumaczenia, nie uważasz?
  • Jared 21.06.2017
    Tłumaczania wymaga właśnie, co jest takiego świetnego w banalności, nie uważasz?
  • betti 21.06.2017
    Jared przecież Ty nawet nie wiesz o czym piszę, więc skąd wiesz, że banał?
  • Jared 21.06.2017
    A Ty skąd wiesz, że teksty, które tu oceniasz są banalne, skoro ich nie rozumiesz? "Syberie" Norwida, nawet bez czytania "Króla-Ducha" są świetne, mimo że przeciętny czytelnik nie rozumie aluzji do Słowackiego. To powyżej jest przeciętne, bez rozumienia tej... głebokości metafor
  • betti 21.06.2017
    Jared o czym Ty... jak można nie rozumieć tekstów, które napisane są poniżej wszelkiego poziomu, językiem prymitywnym do bólu, bez żadnej metafory, tylko dosłownie, jakby większość pisała dla idiotów. Tu większość tak właśnie pisze. Ta dosłowność zabija każdy wiersz. Zero inteligencji.
  • Jared 21.06.2017
    Twoja doslownosc nie ma walorow artystycznych, to jest swiadome ubieranie metafor, ktore nic nie daja, bo:
    - Sa marnej jakosci, przyznasz?
    - Nie maja waloru dzwiekowego
    - Nie sa oryginalne
    - Niewiele wnosza, bedac zlepkiem slow prostych, ale zle dobranych
    - Nie maja clue
  • Pasja 21.06.2017
    A nie mówiłam?
  • betti 21.06.2017
    Pasja, Ty w poezji niewiele masz do powiedzenia. Dla Ciebie trzeba dosłownie, żebyś cokolwiek skumała, ale pisz tę swoją prościznę, przecież nie nauczę Ciebie latać, nie przy takim lęku wysokości - to też metafora, ale może załapiesz...
  • Pasja 21.06.2017
    Wice wersa
  • betti 21.06.2017
    nic mnie tak nie irytuje jak totalne ograniczenie. Żyjecie w tak ciasnych ramach, że pierwsza lepsza metafora, to dla Was kosmos, a jednocześnie chcecie pisać... Lenie do n-tej potęgi!
  • Neurotyk 21.06.2017
    Widze, ze polubilas moje "do n-tej":)
  • Irytolog 21.06.2017
    Totalne ograniczenie to ja widzę w Twoim becinym intelekcie. Zanim zaczniesz pisać wierszyki musisz zrozumieć, że poezja to nie jest "bujanie w obłokach" jak to ktoś raczył wykoncypować na jednym z wątków. Poezja to sposób na przekazanie treści jak każdy inny. Żeby cokolwiek przekazać musisz zbudować komunikat tak, żeby odbiorca go zrozumiał Jeśli Ty jesteś jedynym rozumiejącym go odbiorcą, to znaczy, że to nie jest wiersz tylko bełkot. Jeśli nie potrafisz pisać z wyczuciem (co niektórym przychodzi naturalnie), to naucz się czegoś o środkach poetyckich i staraj się stosować je świadomie i metodycznie... Póki co po prostu sklejasz literki w słowa i tyle... Pamiętaj, że metafora to bardzo konkretna rzecz, to nie są dwa dowolnie zestawione wyrazy "tak żeby było dziwnie", to przekazanie komunikatu! Nieco zawoalowanego, zaszyfrowanego, ale możliwego do zrozumienia przez kilka osób w taki sam sposób.

    A jeśli chcesz się kłócić o dosłowność i niezrozumienie poezji, to poczytaj sobie na przykład fraszki albo poematy epickie.

    Neurotyk - to nie tfoje "do n-tej", to jej własne autorskie, tfoje jest głupie i sie nie znasz, a becine "do n-tej" to dopiero jest poezja!
  • Ellie Victoriano 21.06.2017
    Lecę po popcorn
  • betti 21.06.2017
    Piszecie te swoje wierszyki bez zastanowienia, bez ubierania w słowa, jak leci, byle wystawić i chwalicie się wzajemnie... ani warsztatu, ani wrażliwości ot z głupia frant byle coś tam naskrobać. Krytyka Was zabija, bronicie się czym się tylko da, byle nie dopuścić do zmian, bo tutaj stworzyliście raj dla grafomanów. Banda oszołomów rządzi tym forum, a reszta jak barany pod ich dyktando pisze bzdety na poziomie podstawówki, chociaż nie wiem, czy nie obrażam podstawówki... Ludzie obudźcie się, bo wstyd czytać, co piszecie!
  • Neurotyk 21.06.2017
    Brawo! Podzielam zdanie Betti.
  • Jared 21.06.2017
    W zasadzie to brak warsztatu zarzuciłem Tobie i skontrowałaś najbardziej przyziemnym argumentem "Wy też". Ty się właśnie bronisz przed krytyką - dostałaś merytoryczną odpowiedź, którą sprowadziłaś do grupowego ad personam. Więc raczej "nie pamięta wół jak cielakiem był"
  • Violet 21.06.2017
    Wow, ciągle mnie zastanawia, co robisz wród tych grafomanów, za jakie grzechy się tu znalazłaś. Po co Ci te nerwy i orka na ugorze? Ty, taka doskonała, niemalże boska poetka wśród maluczkich i głupiutkich, i na dodatek rzucasz te swoje "perełki" przed wieprze... Niepojęte!
  • betti 21.06.2017
    Jared, Ty jesteś z innej planety? Jak możesz mi zarzucić brak warsztatu, kiedy Ty ani słowa nie zrozumiałeś z mojego wiersza?
  • betti 21.06.2017
    Violet myślenie nie jest Twoją domeną, jeszcze Cię głowa rozboli...
  • Jared 21.06.2017
    Ty nie rozumiesz po prostu, najprostyszych rzeczy XD

    " "Mrok poranka" to wręcz banalne określenie oksymoroniczne. W ogóle sporo jest fragmentów bezbarwnych, np. "w jej ciszy odnajduję swój codzienny krzyk" - nie jest to ani ładnie rozwiązane semantycznie, ani fonetycznie, po prostu jest - typowy filler. Światłość końcówki też mi umknęła, pewnie miał być to jakiś punkt zwrotny, jakieś clue, nie wyszło również"

    Jakbym miał podsumować to nie tylko brak warsztatu, ale też wyobraźni. I oburzyłaś się tak samo, jak te "płazy", które krytykujesz XD
  • Violet 21.06.2017
    betti tak jak Twoją pisanie wierszy.
  • betinka 21.06.2017
    Betti skąd my znamy taki język nienawiści. Wy tam, a my tu. Jesteś dobra w tym co robisz, idź na salony i tam pisz i czytaj. Będą ci klaskać, bo oszołomy i barany mogą tylko zabeczeć, a chyba nie zasługujesz na taki aplauz. Po co tutaj się irytujesz, szkoda zdrowia i twojej cudnej urody. Elka Piselka.
  • betti 21.06.2017
    Violet masz rację... chcę się od Was nauczyć, dlatego tu jestem. Takiej ''poezji'' nigdzie nie spotkałam.
  • Violet 21.06.2017
    betti wiedziałam, że grafomanka z zciebie wyjdzie! Wiedziałam! Ciągnie swój do swego! Ha, ha! :)
  • Margerita 24.06.2017
    Betti a ja lubię swoje wierszyki a jeśli wróciłaś tu po to aby jeździć po mnie i po innych to szkoda twojego czasu lepiej idź na e-poezję tam są ludzie o podobnych poglądach jeśli wstydzisz się czytać naszą poezje to tego nie rób proste nawet znani poeci pisali prostym językiem a nie żadnym górnolotnym
  • Violet 24.06.2017
    Margerita Brawo Marg! :)
  • Margerita 24.06.2017
    Violet
    Dziękuję :)
  • betti 21.06.2017
    Osioł, to jedyne określenie, jakie przychodzi mi do głowy. Totalny osioł!
  • Jared 21.06.2017
    Ojej, jak miło ;3 Czyli przyznajesz że Twoje egocentryczne podejscie nie pozwala Ci przyjąc krytyki, nawet rzeczowej? ;3
  • Violet 21.06.2017
    Jared teraz jesteś już nadęty osioł ;)
  • betti 21.06.2017
    Jared jak można przyjąć krytykę od kogoś, kto ani słowa nie zrozumiał z wiersza? Ty nie wiesz o czym on jest, co się ukrywa pod metaforą... pogadaj z Neurotykiem może zechce odrobinę Ciebie oświecić, bo używa metafor.
  • Jared 21.06.2017
    Widzę, że nie zostałem zrozumiany, więc powiem nieco szerzej. Do funkcji metafor należy, m.in. zogniskowanie pojęcia abstrakcyjnego lub odwrotnie - abstrakcjonizowanie pojęcia oczywistego. W poezji służą ubarwieniu języka, wywołaniu refleksji, mówieniu nie wprost, emocji itd. U Ciebie kolejno:

    "jeszcze niewinna
    przed zderzeniem z mrokiem poranka"

    Podmiot liryczny postrzega dzień jak obce, złe zjawisko. Koniec głębokości. Mrok poranka - oksymoron, pospolitość tego typu zestawień w poezji "niższych lotów" aż kłuje. Co innego jakby cały wiersz był taką negacją zestawieniową, opozycją.Tu nie jest.

    "w jej ciszy odnajduję
    swój codzienny krzyk"

    Kolejne, banalne sformułowanie. Prosta opozycja - krzyk w ciszy. Minimalna kreatywność i całkowita prostota. Śmiem twierdzić, że "przeciętny gad z opowi" mógłby wymyślić 10 podobnych, jednocześnie tańcząc Can Cana. Interpretacyjnie - podmiot liryczny lubi noc, bo czuje się wtedy bezpiecznie.

    "nie nie zaglądaj do wnętrza
    tam tylko upiory
    trzymają się zapamiętania"

    Akurat najlepszy i jedyny uwagi moment utworu, chociaż też nie jest to metafora, przy której można by rwać włosy z głowy.

    "dlatego pozwól by opadła rozedrgana łza
    i tańczyła na rzęsach
    światłem"

    Po dwóch słabych zwrotkach i jednej umiarkowanej z plusem przychodzi czas na finalny zawód. Można by interpretować jako cierpienie uszlachetniające, oczyszczający płacz, ale co z tego? Forma nie sprostała treści, niedosyt w negatywnym tego słowa znaczeniu. Sama treść to tylko kolejna próba dźgnięcia tego samego tematu, Wattpad aż się roi (Opowi zresztą też) od tego typu tematyki. Gdyby chociaż była jakaś kreatywność w podejściu... Więc z funkcji metafor:

    - ubarwienie języka - raczej nie, pospolite słowa
    - refleksja - na szczątkowym poziomie
    - emocje - na zerowym poziomie przez brak formy. Nawet melancholii nie w tym, jak sądzę, "smutnym" liryku
    - mówienie nie wprost - to Ci akurat Ci wychodzi, ale nie daje.

    Zanim mnie obrzygasz kwestiami interpretacyjnymi, odsyłam do "Interpretacja i nadinterpretacja" Umberto Eco, a Neurotyka nie wywołuj z lasu, bo to żaden autorytet tutaj.
  • Jared 21.06.2017
    *wychodzi ale nic nie daje
    * nie ma w tym, jak sadze, smutnym liryku
  • Netti 21.06.2017
    Napisała Wielka Poetka, która siedzi na tym gównianym portalu, zamiast tworzyć wspaniałą poezję dla świata i wydawać swoje tomiki, organizować swoje wieczorki poetyckie itd. Naprawdę godne pożałowania. Ludzie którzy są Wielkimi Poetami nie powinni siedzieć na takim gównianym portalu dla grafomanów jakim jest opowi, tylko się rozwijać. Betti na co ci siedzenie na tym portalu, skoro pewnie już sprzedałaś swoje tomiki w milionach egzemplarzy i w przetłumaczeniu na 50 języków. JA SIĘ PYTAM PO CO? Skoro nie warto nauczać hołoty i GRAFOMANÓW. Nie ogarniam. I nie pieprz mi tutaj, że zbawiasz poezję i ludzi, skoro tu SAMI GRAFOMANI. Niech gniją. A może TY wcale nie jesteś taka cudowna. Jak to tam u Ciebie jest betti. Mogę gdzieś kupić twoją poezję, z chęcią to uczynię. Mogę ją poczytać gdzieś poza tym gównianym opowi,.
  • Pan Buczybór 21.06.2017
    Kolejna dyskusja się wywiązała. Nie będę się z wami bawił, ale jak skończycie to chętnie poczytam. Miłej zabawy panowie i panie.
  • betti 21.06.2017
    Lubię Neurotyka i Nuncjusza, dlatego tu jestem. Tęskniłam za chłopakami. Ot cały sekret mojej tu obecności.
  • Neurotyk 21.06.2017
    Betti:)
  • Pan Buczybór 21.06.2017
    Serca zgrzybiałego starca i neurotycznego młodego starca właśnie się napełniły szczęściem dzięki tobie, Betti-Elko. Brawo.
  • Pasja 21.06.2017
    Tęsknota może nawet zabić.
  • Pasja 21.06.2017
    Pan Buczybór cud na opowi.
  • Violet 21.06.2017
    pasja To jest jakieś wytłumaczenie ;)
  • Pasja 21.06.2017
    Violet oczywiście to jakaś metafora
  • Violet 21.06.2017
    pasja ja się nie znam na poezji ;) ha, ha, ale może być... :)
  • Jared 21.06.2017
    Widzę, że się nie doczekam odpowiedzi na racjonalne zarzuty, a zatem idę sobie zaparzyć herbatę ;)
  • Pasja 21.06.2017
    Z rumianku
  • Netti 21.06.2017
    Ja naprawdę nie rozumiem Twojego pobytu tutaj. Po kiego czorta tu piszesz i publikujesz, skoro Twoja poezja może zostać wyniesiona na piedestały Polskiej poezji. A co jeśli jesteś przyszłą noblistką? Betti zastanów się, przecież Twoja poezja taka z górnej półki, że wiesz...
  • Pasja 21.06.2017
    Ona chce pod strzechy się wznieść
  • Nuncjusz 21.06.2017
    w takich razach dobre są czopki, polecam
    ps
    w tym wypadku polskiej poezji - z małej litery, to przymiotnik
  • Violet 21.06.2017
    pasja pod strzechę opowi
  • Pasja 21.06.2017
    Nuncjusz ty to masz szczęście
  • Pasja 21.06.2017
    Violet do baranów
  • Violet 21.06.2017
    pasja bo ona równa do najlepszych.
  • Netti 21.06.2017
    Nucjusz przecież jestem grafomanem. Może Ty mnie oświecisz po kiego ona tu przebywa?
  • Violet 21.06.2017
    Netti aby Cię wyzwolić z okowów grafomaństwa, wyciągnąć z mroku niewiedzy i czegoś tam jeszcze... poświęca się , a Ty nic nie kumasz... a fe, Autorze nierozgarnięty!
  • Nuncjusz 21.06.2017
    ja pierdole, skończcie z tą sraką, napisała wyraźnie: jest tutaj dla mnie i dla Neurotyka. Czyli mówiąc w skrócie - wypierdalać!
  • Netti 21.06.2017
    O JA błogosławiony! Spłynęła na mnie WIELKA łaska betti!
  • Violet 21.06.2017
    Padaj na kolana, po ręku całuj, o wybaczenie proś, a może dostąpisz zaszczytu wstąpienia w szlachetne grono autorów N i N, jedynych uznanych przez jedynie oświeconą, naczelną poetyczkę wszystkich portali, i wydawnictw, i innych księgarń.
  • betti 21.06.2017
    Grafomanki jak zwykle wpadły w samouwielbienie, nawet tęsknota jest im obca...
  • Violet 21.06.2017
    Też cię lubimy naczelna grafomanko wszystkich grafomanów :)
  • betti 21.06.2017
    Śmieszna jesteś... brać się proszę do pracy nad sobą, zamiast ubolewać, że ktoś widzi braki w edukacji. Uczyć się, a nie zbierać się w grupki i walczyć z postępem. ''po ręku całuj'' - o zgrozo!
  • Violet 21.06.2017
    Ty coś widzisz?!
  • Ellie Victoriano 21.06.2017
    XDDDDDDDDDDDDDDD
  • betti 21.06.2017
    Violet Twoje błędy są widoczne nawet przy słabym wzroku, biją po oczach. Co prawda czasami tylko się z nich śmieję, ale na dłuższą metę nie sposób tego ignorować.
  • Violet 21.06.2017
    betti i Ty chcesz się ode mnie uczyć? ;)
    Więc nie ignoruj, wskaż, piętnuj, wyżyj się. Może wreszcie coś mądrego napiszesz :)
  • betti 21.06.2017
    Wykorzystam więc okazję... dlaczego po ''ręku'' całuj?
  • Violet 21.06.2017
    Bo zrobiłam błąd? Bo miałam ochotę tak sobie napisać? Bo tak mi się podoba? I co mi teraz zrobisz? :)
  • betti 21.06.2017
    Violet jedynie wyśmieję...
  • Violet 21.06.2017
    betti Tylko tyle potrafisz i tylko tyle możesz...
  • betti 21.06.2017
    Violet mogę dużo więcej, tylko trochę mi Ciebie żal...
  • Pasja 21.06.2017
    betti wal śmiało
  • Violet 21.06.2017
    betti niepotrzebnie, absolutnie niepotrzebnie. Skup się nad tym, aby udowodnić, że nie jesteś grafomanką.
  • Enchanteuse 21.06.2017
    Betti - fajnie, że jesteś ambitna i dążysz do poetyckiej doskonałości. Tylko, skoro uważasz swój warsztat za taki dobry, to dlaczego zamiast wspomóc konstruktywną radą, Ty sypiesz zjadliwą krytyką? Powinnaś wiedzieć, jakie to bolesne, skoro, jak twierdzisz, sama kiedyś cierpiałaś z powodu takiej krytyki. Nie sztuką jest zmieszać z błotem czyjś wiersz bez jakiejkolwiek wrażliwości, nie mówiąc już o sensownej radzie. Wiadomo, że krytykę też uczy się przyjmować - z czasem, ale krytykę sensowną, a nie niepotrzebnie złośliwą.
  • betti 21.06.2017
    Tu każdy mój komentarz traktowany jest jak coś niezwykłego, strasznego. Starałam się pokazać błędy, naprowadzić na właściwą drogę, ale wściekły się grafomanki... nie daj Boże ktoś się nauczy i też zobaczy ich przeciętność. Nie mogą do tego dopuścić, to ich ostatnie miejsce na ziemi.
  • Enchanteuse 21.06.2017
    Cytuję: "to jest jakaś masakra" pod wierszem Litllereinder.
    I to jest według Ciebie, z całym szacunkiem, "naprowadzanie na właściwą drogę"? . Sama uważam się za grafomankę i słusznie, bo nią jestem, ale nie sądzę żeby tak zjadliwa krytyka pomogła komukolwiek w jakiś sposób. Autor, widząc taki komentarz, pewnie zastanowi się "co tu jest źle?" ale być może sam nie umie zauważyć błędu. Jeśli już zdobywamy się na krytykę, róbmy to merytorycznie i z wyczuciem .
  • Violet 21.06.2017
    Betti szuka błędów w prostych komentarzach, utwory są dla niej nie do ogarnięcia, więc kwituje je soczystymi ogólnikami. Niestety, uzasadnienie już jest ponad jej umiejętności i wiedzę.
  • Nuncjusz 21.06.2017
    a jakby, zamiast tego, napisała: "To jest cudowne, głębokie i piękne" to już by nie musiała uzasadniać, prawda? :) a merytorycznie, te komentarze są tyle samo warte
  • Pasja 21.06.2017
    Nuncjusz o Święty Kurwęty módl się za nami
  • betti 21.06.2017
    Nuncjusz zostaw ten temat, jest ważniejszy... będziesz mnie ''po ręku'' całował? Zgódź się proszę, bo tak mi się ten pomysł spodobał...
  • Violet 21.06.2017
    Nuncjusz piękne przemyślenie, tylko po co, takie mądre osoby, zniżają się do uczestniczenia w tak nic nie wartej dyskusji?
  • Nuncjusz 21.06.2017
    betti nie tylko po ręku :) po licu, po nogu i po czym tam sobie zażyczysz :)
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Violet od hecy? Dla beki? Z nudów? Dla jaj? Czy to ważne czemu? To jej sprawa i gajowego Maruchy
  • Violet 21.06.2017
    betti Póki co, to Ty całujesz Nuncjusza po dupu, tam gdzie wychodzi nuncjuszowa kupu ;)
  • betti 21.06.2017
    Nuncjusz po nogu też bym chciała... to jest piękne i moja wyobraźnia już za tym poleciała... ach ta Wiolet, takie obrazy mi stworzyła, chyba napiszę erotyk.
  • betti 21.06.2017
    Nuncjusz po nogu też bym chciała... to jest piękne i moja wyobraźnia już za tym poleciała... ach ta Wiolet, takie obrazy mi stworzyła, chyba napiszę erotyk.
  • Violet 21.06.2017
    Nuncjusz No właśnie, więc nie wypierdalaj nas stąd i nie obniżaj wartości naszych wspólnych komentarzy. :)
  • betti 21.06.2017
    Violet jesteś wulgarna, nieładnie.
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Violet wypierdalałem tylko to zapytanie: Czemu, ach czemuż ONA TU ZNOWU JEST??? Reszta jest spoko, o tyle o ile służy to rozwojowi strony
  • Violet 21.06.2017
    betti inspirujesz mnie ;) Twoja nauka nie idzie w las, grafomanko :)
  • betti 21.06.2017
    Violet napisz o tym, może nawet przeczytam, tylko proszę zrób to z klasą!
  • Violet 21.06.2017
    Nuncjusz" ja pierdole, skończcie z tą sraką, napisała wyraźnie: jest tutaj dla mnie i dla Neurotyka. Czyli mówiąc w skrócie - wypierdalać!" - czy to masz na myśli :)
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Violet tak właśnie, to była moja odpowiedź na to powtarzające się do znudzenia pytanie
  • Violet 21.06.2017
    betti Aż tak sobie nie pochlebiaj. Jesteś nudna, bezbarwna i aseksualna, kompletnie nie moje klimaty.
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Violet mnie ona podnieca :P
  • betti 21.06.2017
    Violet, bo my chcemy być razem. Rozumiesz? Stworzymy super forum, będzie tutaj poezja.
  • Violet 21.06.2017
    Nuncjusz rzecz gustu. Nie neguję, ale za taksty o niej nie zapłacą mi ani grosza :) No cóż, prawa rynku.
  • Violet 21.06.2017
    betti A mnie wszystko będzie się podobać... tak jak do tej pory :)
  • Violet 21.06.2017
    betti Gratuluję ;)
  • betti 21.06.2017
    Violet Ty też nie jesteś w moim typie, ja lubię inteligentnych ludzi. Bez urazy,
  • Violet 21.06.2017
    betti nie uraziłaś mnie, cieszę się, że jesteśmy po rożnych stronach " inteligencji" :)
  • betti 21.06.2017
    Pomoże, w chwili, kiedy zacznie myśleć... powtórzenia - pisałam wcześniej, że należy ich unikać, chyba, że wnoszą dużo, ale w tym przypadku z tragedii zrobiły komedię. Każdy wiersz trzeba przeczytać sobie głośno, tylko tak można wychwycić błędy i koniecznie dać im odleżeć, chociaż jeden dzień. Poza tym nie pisze się wierszy tak, jak się mówi. Wiersze się ubiera jak pannę młodą do ślubu...
  • Enchanteuse 21.06.2017
    Betti - ale nie każdy jest tak doświadczony, żeby to od razu wiedzieć! Rozumiem Twój punkt widzenia i z większością się zgadzam. Tylko pamiętaj, że nie każdy jest na tyle biegły w tej sztuce, żeby dać radę samemu wyłapać błędy.
  • betti 21.06.2017
    Przecież napisałam kiedyś, że każdy, kto naprawdę chce się nauczyć, może zwrócić się do mnie w każdej chwili. To nadal aktualne.
  • TeodorMaj 21.06.2017
    betti, gdzie można się zgłosić o pomoc w nauce...?
  • Enchanteuse 21.06.2017
    I może faktycznie miałabyś długą kolejkę, bo na pewno wielu ludzi szuka merytorycznej porady. No właśnie, miałabyś, gdyby nie ta zjadliwość w komentarzach.
  • betti 21.06.2017
    Enchanteuse nikt nie jest doskonały...
  • Enchanteuse 21.06.2017
    betti - rozumiem to, tylko nie rozumiem usprawiedliwiania zjadliwości dobrym warsztatem.
  • Ellie Victoriano 21.06.2017
    Ucz mnie, sensei!
  • betti 21.06.2017
    Najlepiej tutaj... napisz wiersz, spróbujemy go poprawić i wystawisz na forum, na którym znają się na poezji.
  • TeodorMaj 21.06.2017
    Ja oczywiście nie pytałem na poważnie, myślałem, że zauważysz ;) Chciałem tylko sprawdzić, jak daleko posuniesz się w roli "nauczyciela". Wybacz :D
  • Jared 21.06.2017
    Nie ma sensu kontynuować - betti się nie zna na poezji, co ewidentnie widać w komentarzach. To takie "fajne 5", ale w drugą stronę
  • PrzyszłyPoeta 21.06.2017
    Betti, mam tutaj konto, ale wstydzę się zapytać i prosić o wskazówki. Mam tutaj fragment wiersza i jestem ciekaw Twojej oceny, jeśli mogłabyś zerknąć i napisać co sądzisz, będę wdzięczny. Poprawki mile widziane :)

    Z miłości, jaką mam dla ciebie,
    Gdyby to samo się zdarzyło,
    nie tylko nam: całemu światu
    ubyłaby ta jedna miłość.
    Na obcej podniesiona ręce
    żadnego domu nie otworzy
    i będzie formą, niczym więcej,
    i niechaj rdza się nad nią sroży.
  • Nuncjusz 21.06.2017
    chujowe, pozdrawiam :)
  • Ellie Victoriano 21.06.2017
    D4wid?
  • Karawan 21.06.2017
    betti. Czy znasz pojęcie "zelotyzm"? Jakoś dziwnie zaczyna mi kojarzyć się z Twoim zapałem do uzdrawiania na siłę w sposób arogancki. Brak argumentów przeradza się u Ciebie w argumenty arogancji i obelg. Poza gołosłownymi zapewnieniami o Twojej doskonałości nie widać ani geniuszu, ani też niczego poza przekonaniem, że potrafisz. Dziwnie - czytający są odmiennego zdania. "skoro jeden mówi, żeś koń - uśmiechnij się, skoro mówi to drugi i trzeci - zwolnij jeśli jednak mówi to dziesiąty i dwudziesty - lepiej ubierz siodło". Na moje kaprawe oczko to szukasz tu na tym bylejakim opowi materiału do publikacji.
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Pegaza nie da się osiodłać :)
  • Karawan 21.06.2017
    Nuncjusz Pijawki także !
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Karawan proszę nie obrażać mojej dziewczyny! No chyba, że chcesz się bić :)
  • Karawan 21.06.2017
    Nuncjusz Wyłącznie na zgniłe jaja - do pierwszego omdlenia! Stawaj Wasze!
  • Violet 21.06.2017
    Karawan O cholercia, będzie smród ;)
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Właśnie uruchamiam mój arsenał zbuków. Mam też stuletnie, kiszone jaja z wolnego wybiegu - przemyśl to
  • Karawan 21.06.2017
    Nuncjusz No toś wpadł! Po renowacji towarzysza Lenina otrzymałem jego klejnoty - nie zawaham się ich użyć. Więcej ! Z perwersyjną przyjemnością się ich pozbędę! Auuuć nie po oczach!
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Karawan chyba faktycznie. Jaj Lenina nic nie przebije, to prawdziwa bomba jądrowa.
  • betinka 21.06.2017
    Elka przecież ty kochać nie potrafisz. Chłop od ciebie zwiał. A wy chłopaki ratujcie się przed Elką Piselką.
  • Nuncjusz 21.06.2017
    co ty tu za smrodki wyciągasz?
  • betinka 21.06.2017
    Nuncjusz obrońca z urzędu
  • Nuncjusz 21.06.2017
    betinka w tym momencie żaden obrońca, po prostu, to co o niej piszesz jest niesmaczne
  • betinka 21.06.2017
    Nuncjusz A barany i oszołomy i lenie to smaczne?
  • Nuncjusz 21.06.2017
    betinka to się tyczy opowi, a nie czyjegoś prywatnego życia. Nie wiem, czy ty byś chciała, żeby spotkało cię to samo, co teraz zafundowałąś betti. W sumie, kogo to obchodzi, czy ktoś od niej uciekł czy też nie.Ja pierdole, jak ty jesteś zjebana...
  • betinka 21.06.2017
    Elka spoko, może przesadziłam. Przepraszam.
  • Freya 21.06.2017
    betinka; przesadziłaś, ale nawet gdybyś tego nie powiedziała, to i tak łatwo byłoby się tego domyślić. ;)
  • betinka 21.06.2017
    Nuncjusz ona nie ma prawa nikogo nazywać baranem, ja też nie mam prawa i ty też. Za tego co czytałam, nikt ją nie wyzywał, a ona w każdym komentarzu jechała kwasem.
  • Nuncjusz 21.06.2017
    w sumie, to co o niej się dowiaduję, poprzez wasze kwasy, tylko coraz bardziej mi się podoba. Więc, jeśli w ten sposób próbujecie do niej zniechęcać, to to jest chybione. Ja nie reprezentuję filozofii grzędy i kurnika
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Kwoczcie sobie tu dalej, ja kończę z wami dyskusje
  • Violet 21.06.2017
    Nuncjusz po wypowiedziach w komentarzach, nie ma jednej osoby która chciałaby Cię zniechęcić do Betti, bo nikomu na tym nie zależy i podejrzewam, że znakomita większość ma to głęboko... gdzieś.
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Violet a to co ma znaczyć?
    " A wy chłopaki ratujcie się przed Elką Piselką. " czy to nie próba zniechęcania? Zaczynacie mnie wkurwiać
  • Violet 21.06.2017
    Nuncjusz Wymsknęło się dziewczynie, ale bardzo grzecznie wycofała się i jestem pewna, że nie powtórzy takiego faux pas; poza tym mało kto chyba wierzy, że można Cię do czegokolwiek zniechęcić ;)
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Violet z tego co pamiętam, to jest to drugi raz
    Tak, zgadza się, zwykłe gdakanie i plucie jadem mnie nie znięchęci do nikogo. Sam musze sobie o kimś wyrobić zdanie. Plotkom odruchowo nie wierzę
  • Pasja 21.06.2017
    Violet jesteś bardzo mądrym człowiekiem, potrafisz przejść spokojnie i wszystkich pogłaskać po głowie. A nasz Nuncjusz, nawet nie wiedziałam, że ma takie wrażliwe serduszko. Ale nie wierzę też, że coś to może zniechęcić do czegoś czy do kogoś. :-)
  • Violet 21.06.2017
    Nuncjusz i niech tak zostanie; plotkom mówimy stanowcze nie! Ale troszeczkę, takie maleńkie troszeczkę, przestraszyło mnie to Twoje wyrabianie zdania ;) :))
  • Nuncjusz 21.06.2017
    Violet no Ty akurat nie powinnaś się tego bać, bo dla Ciebie skończyło się to szczęśliwie :)
  • Violet 21.06.2017
    pasja nie ma co zabijać się o głupstwa, są ważniejsze i ciekawsze sprawy w życiu niż nasze grafomaństwo. A Nuncjusz podejrzewam, skrywa w sobie wiele takich miłych niespodzianek ;)
  • Violet 21.06.2017
    Nuncjusz Uff, a tak się bałam ;)
  • Pan Buczybór 21.06.2017
    Violet obrończyni dobra. Zawsze na straży porządku.
  • Violet 21.06.2017
    Pan Buczybór nie przesadzaj, bo przywołam CIę do porządku ;)
  • Pasja 21.06.2017
    Violet a ja tak wobec Nucjusza jestem ostrożna ze względu na jego język kaowy
  • Violet 21.06.2017
    pasja no taka jego uroda, ale ja biorę ludzi takimi jakimi są, a nie jakimi chciałby ich widzieć świat. Pomijam to, co mi się nie podoba, a skupiam na fajnych stronach ludzkiej osobowości i uwierz mi, każdy takie posiada :)
  • Irytolog 21.06.2017
    Kurde, kto mi psuje komentarze?! Przyznać się! Opowi mi przeszkadza w niesieniu kagańca oświaty... Wychrzaniło mi stronę przy próbie publikacji komentarza... Podsumuję go w kilku słowach w tym miejscu, bo pewnie strasznie tego chcecie:
    Betti, albo grasz imbecyla, albo jesteś bardzo mało lotną dziewczynką :) Poczytaj sobie o środkach poetyckich, naucz się co to metafora, obadaj sobie fraszki albo jakiś poemat epicki i jeszcze raz zastanów się czym jest poezja - podpowiem, to nie "bujanie w obłokach" jak to ktoś był uprzejmy wykoncypować w którymś z wątków... Zastanów się nad komunikacją myśli, a w Twoim wypadku będzie łatwo - nie masz wiele do zakomunikowania...

    Inna sprawa, że możesz zwyczajnie być chora psychicznie, w końcu jesteś tu dla twórczości Neurotyka i Nuncjusza ;) Pogadaj z Nerdem, on Cię zdiagnozuje...

    Moja rada: brać się proszę do pracy nad sobą, zamiast ubolewać, że ktoś widzi braki w edukacji.
  • Irytolog 21.06.2017
    No kurde, teraz wstawiło oba... pięknie...
  • betti 21.06.2017
    Ale Wy macie problemy... nie rozumiecie wiersza więc uderzacie we mnie. Najbardziej podoba mi się, że ktoś ode mnie uciekł... pewnie ze względu na moją chorobę psychiczną, bo tutaj kto dobrze pisze, ten musi być idiotą. Masakra.
  • Irytolog 21.06.2017
    O, przepraszam, napisałem zbyt dosłownie? Czy może do komentarzy też podchodzisz na zasadzie dowolnej interpretacji? Nigdzie nie zasugerowałem, że idiotą, czy też chorym psychicznie, jest "kto dobrze pisze". Chorobą psychiczną są natomiast urojenia - spytaj Nerda, on sporo wie w tym temacie. Jesteś bardzo silnie przekonana, że piszesz dobre wiersze, a ewidentnie jest to ułuda - Jared bardzo skrzętnie Ci to wyłożył i powinnaś sobie przeczytać jego wpis kilka razy (przeliterować, przesylabizować, cokolwiek), żeby coś dotarło. Ja jestem tu nowiutki i nieopierzony, nie obchodzą mnie Wasze telenowelowe zaszłości, nie przyszedłem tu udowadniać nikomu jaki to ze mnie artysta, jedyne co mam do wniesienia w ten portal to zdrowa dawka obiektywnego (o tyle, o ile), nierozentuzjazmowanego realizmu... Zamiast walczyć z całym światem zrozum, że nie, nie jesteś dobra w pisaniu wierszy! Nie znaczy to, że nigdy nie będziesz lepsza, ale do tego potrzeba jest choć odrobina pokory.

    A tak swoją drogą, to nie powołuj się proszę na swoją znajomość poezji, bo najwyraźniej jest to pusta wiedza i niczego Ci nie daje. Jesteś niebezpiecznie blisko Milo Moire... Polecam...
  • betti 22.06.2017
    Irytolog uważaj żebym nie zdiagnozowała Ciebie, bo gdy z tej nadmuchanej bańki wyjdzie powietrze, to nic Ci nie zostanie. Ty nie masz żadnej wiedzy, nie pochlebiaj sobie. Twoja tyrada o huśtawce, tak ma się do treści wiersza, że budzi litość i tylko przez litość nie napisałam, co o tym sądzę. Na każdym forum, poza opowi, byłbyś wyśmiany za te ''mądrości'', dlatego radziłam, żebyś komentował. Miłego dnia.
  • Freya 22.06.2017
    betti ; podaj jakieś konkrety - wszyscy z niecierpliwością zapewne czekają... :)
  • Violet 22.06.2017
    Freya nie wymagasz zbyt wiele? ;)
  • betti 22.06.2017
    Nadciągnęła pomoc... dlaczego tak późno?
  • PrzyszłyPoeta 21.06.2017
    Betti, pytałem o wiersz. Jeśli będziesz miała chwilkę, chętnie poznam Twoją opinię :) W natłoku tych komentarzy, mój zaginął ;)

    PrzyszłyPoeta 6 godz. temu
    Betti, mam tutaj konto, ale wstydzę się zapytać i prosić o wskazówki. Mam tutaj fragment wiersza i jestem ciekaw Twojej oceny, jeśli mogłabyś zerknąć i napisać co sądzisz, będę wdzięczny. Poprawki mile widziane :)

    Z miłości, jaką mam dla ciebie,
    Gdyby to samo się zdarzyło,
    nie tylko nam: całemu światu
    ubyłaby ta jedna miłość.
    Na obcej podniesiona ręce
    żadnego domu nie otworzy
    i będzie formą, niczym więcej,
    i niechaj rdza się nad nią sroży.
  • Violet 21.06.2017
    Obawiam się, że nie doczekasz odpowiedzi od naszego lokalnego fenomenu, no chyba że stwierdzenia: masakra! ;) Ja nie znając się, co jeśli rzeczywiście masz tu konto, to zapewne wiesz, twierdzę: Mnie się podoba.
    Pozdrawiam.
  • betti 21.06.2017
    Uważasz, że powinnam poprawiać Szymborską?
  • Violet 21.06.2017
    betti To jednak znam się, bo mnie się podobało :))
  • PrzyszłyPoeta 21.06.2017
    Sprawdzam jedynie Twoją czujność ;) Nuncjusz stwierdził, że "chujowe" ;)
  • Violet 21.06.2017
    Biedny Nuncjusz ;(
  • Nuncjusz 22.06.2017
    Violet dlaczego biedny? że mam swoje zdanie? Teraz, jak dowiedziałem się, że ten wysryw jest Szymborskiej, to stwierdzam, że to jest PRZECHUJOWE. Pozdrawiam :)
  • PrzyszłyPoeta 21.06.2017
    Cóż, pułapka nie wyszła. Baw się dobrze w profesora :D
  • betti 21.06.2017
    Bo Nuncjusz polubił moją poezję... czyli oszczędność słowa. Nie każdy chce, żeby podawać mu się wszystko na tacy... prawdziwy smakosz pragnie większych doznań, jakie tylko daje wyobraźnia. Można to porównać do współczesnego malarstwa... z kilku kresek stworzyć sobie obraz.
    Pozdrawiam.
  • Irytolog 21.06.2017
    O kurczę, to jednak dobrze trafiłem z Milo :)
  • betti 21.06.2017
    Irytolog bardzo mi się podobają Twoje komentarze, naprawdę. Twoja znajomość współczesnej poezji powala mnie na kolana... Powinieneś wejść na salony, jestem pewna, że zrobisz tam duże wrażenie na wszystkich bez wyjątku.
  • Neurotyk 21.06.2017
    Ja z kolei uważam, że Irytolog jest nadymany bardzo mocno, wręcz rozdymany :)
  • betti 21.06.2017
    Neurotyk, Leon uważa, że masz talent, a on się na tym zna. Co zamierzasz z tym zrobić?
  • Neurotyk 21.06.2017
    betti , Leon pisze dobre wiersze, ale nie mogę opierać się jedynie na zdaniu Leona. Oprócz tego wiem, co mam robić - pisać i rozwijać środki poetyckiego wyrazu. Najważniejsze – przeżywać. Jeśli nie ma się przeżyć, nie ma się dobrych wierszy. Problemem grafomanów (sam się zaliczam) jest to to, że mając przeżycia, nie umieją ich opisać wierszem, a opisują wprost i bezpośrednio, albo metaforami z "dupy", aby było ładnie. To grafomania. Nie trzeba się bać tego słowa bać :)
  • betti 21.06.2017
    Neurotyk, Leon nie na każdego zwraca uwagę... z jego zdaniem liczą się wszyscy więc nie przeginaj. Nie masz przeżyć, ale wyobraźnię chyba masz? Napisał Ci Leon, które wiersze go poruszyły więc powinieneś wiedzieć na czym bazować... Nie denerwuj mnie tylko pisz!
  • Neurotyk 22.06.2017
    betti, jak znajdę czas :)
  • betti 22.06.2017
    Neurotyk jeżeli to prześpisz trudno Ci będzie wrócić.
  • Neurotyk 21.06.2017
    Ten irytolog to jakiś zblazowany, pretensjonalny i "wykształcony" irytolog. Tłumaczę mu, że huśtawka się kręci, a ten publikuje cały wykład. Jakiś niedoruchany?:)
  • betti 21.06.2017
    Pomyśl tylko jaką karierę zrobiłby na Ósmym... przeszedłby do historii.
  • Neurotyk 21.06.2017
    Eee, jak dla mnie do śmierdzi od niego pretensjonalnością. Jeśli chłop na moje zdanie dopowiada wypracowaniem, to świadczy o kompleksach.
  • Lotta 22.06.2017
    Tyle czasu mnie tu nie było i nic się nie zmieniło... Stare, dobre Opowi. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć czym jest "dobry wiersz"? Przecież jedni wolą prosty przekaz, w którym wciąż można zawrzeć emocje i jest pięknym wartościowym tekstem, a innym do szczęścia i uznania tekstu za wiersz potrzene są wymyślne metafory. A czy nie lepsze są różne indywidualne wiersze? Nie upychane w żadne ograniczenia, bez narzuconych odgórnie zasad? Betti, próbujesz tutaj emanować jakimś autorytetem i twierdzisz, że większość z nas nie ma pojęcia o pisaniu wierszy. Patrzysz jednak tylko i wyłącznie przez pryzmat tego, że Twoje wiersze są prawdziwą sztuką. Co jest bardzo wąskim spojrzeniem na ten problem. A wąskie spojrzenie nie może być inteligentnym czy pełnym spojrzeniem. W dzisiejszych czasach nawet gówno może uchodzić za sztukę. Więc może po prostu zostaniesz przy tym, że jak ktoś potrzebuje Twojej pomocy, to może się do Ciebie zwrócić i przestaniesz w tak arogancki sposób się odnosić do innych tutaj?
  • Niemampojecia96 22.06.2017
    Nie chce mi sie przebrnac szczegolowo przez kolejna Spine Na Wloskiej. Chcialabym jednakze wyrazic ogromna wdziecznosc dla osoby o pseudonimie Netti. Jej pierwszy komentarz byl..cudowny. Pewnie twierdze tak, bo zgadzam sie z kazdym Jej slowem. A przeciez najbardziej uwielbiamy tych, w ktorych znajdujemy potwierdzenie. Dziekuje Ci za ten komentarz. Całkowicie sie mnie nie tyczyl i nikt tu o mnie nie myslal. A jednak czuje sie.zrozumiana, bo miewam nader podobne mysli i refleksje.

    A rzadko czuje sie choc tyc zrozumiana.
    Cala reszta tej spiny chuj mnie obchodzi.

    Ale jeszcze.. Neurotyku, napisales, ze problemem gragomanow jest to, ze opisuja wprost.

    Nigdy tego nie robie.
    Mnostwo odniesien, aluzji, na pewno nie toporna doslownosc - to cel moich tekstow.

    Nie pomyslales.kiedys, ze non.stop masz mnie za.belkot, bo zamykasz.oczy na mozliwosc nieprostych drog?

    Ze.nie.widzisz sensu w niczym, co napisze nie.dlatego, ze to nie ma sensu..?

    Co do tego, ze ktos kto produkuje sie na wloskiej nie moze byc zdolny, nie moze byc.poetą -'skadze.

    Ktos wpomnial Norwida. Norwid.wyprzedzal swoja epoke. Gdy zyl.pozostawal niezrozumiany.

    Genialny Dostojewski cierpial katusze, jego pierwsze dzilko nosi.znamienny tutul. "Skrzywdzeni i ponizeni".

    Moze gdyby istnieli w dzisiejszym swiecie tez siedzieliby na wloskiej.

    Bo czesto blysk w czyichs oczach pozostaje niedostrzegany.

    Bo czesto nie wie sie, co poczac.
  • Neurotyk 22.06.2017
    Niemampojęcia, wiem, że piszesz nie wprost i usiłujesz nam o czymś powiedzieć, tylko ten bełkot jest zrozumiały tylko dla twojej dupy. Dupa czytelnika boli.
  • betti 22.06.2017
    Mam prawo wyrażać swoje opinie, od tego jest forum. Piszecie tak marne wiersze, że tylko tutaj możecie je wystawiać. Uczyć się nie chcecie, albo przekonaliście się, że na więcej Was nie stać, dlatego jak te rozjuszone lwy walczycie z prawdą, którą dobrze znacie. W Waszych wierszach nie ma nic, nad czym można się pochylić, bo albo styl średniowieczny, albo słownictwo pożyczone od Mickiewicza... co szczególnie dziwi u młodych osób, dlatego miałam problem z określeniem Waszego wieku. Babciny styl, tak tylko można to określić. Najgorsze jest to, że nie macie wstydu, że wystawiacie na widok publiczny Wasze nieuctwo, błędy i ograniczenie.
  • Violet 22.06.2017
    Dokładnie tak jak Ty. Jakoś nie chcesz pochwalić się publikacjami w innym miejscu, tylko na opowi.
  • betti 22.06.2017
    Przecież wiesz, że publikuję i tyle powinno Ci wystarczyć.
  • Jared 22.06.2017
    betti, a kto tu jest wystarczajaco dobry, zeby nas uczyc?
  • Violet 22.06.2017
    betti ha, ha, ha! Nic nie wiem na temat Twoich publikacji. Wskaż, gdzie szukać twych dzieł?!
  • betti 22.06.2017
    Jared a komu z Was potrzebna nauka? Takim mistrzom grafomanii?
  • Jared 22.06.2017
    Betti, wiem, że się boisz przyznać, ale to Tobie potrzebna nauka i to bynajmniej nie tylko z zakresu dobrych manier. Jesteś przeciętną pisarką i długa droga przed Tobą, zanim ktoś powie o Tobie "rewelacyjna". Co więcej, nie nadajesz się do uczenia kogokolwiek, bo - pomijając charakter, sama nie masz wiedzy. Założę się, że nazwiska takie jak Culler, Eco czy Ingarden są Ci zupełnie obce. Jesteś w tej chwili galernikiem praktyki, co widać w komentarzach, w których nie umiesz nawet uzasadnić swojego stanowiska. "Ty grafomanko zasrana" - to są komentarze, na które umiesz odpowiadać. Przy bardziej merytorycznych król (królowa) jest nagi.
  • betti 22.06.2017
    Jared a kto tu merytorycznie zadał pytanie?
  • Violet 22.06.2017
    betti Gdzie można znaleźć poza opowi Twoje opublikowane utwory?
  • Jared 22.06.2017
    Ja zadałem wczoraj, na czym polega fenomen utworu wyżej.
  • betti 22.06.2017
    Jared źle zapytałeś. Gdybyś napisał, że nie zgadzasz się z treścią, bo masz inne zdanie [ do czego oczywiście masz prawo], gdybyś zasugerował poprawki, w którymś wersie itd, to bym na to odpowiedziała. Lecz Ty nawet nie wiesz o czym jest ten wiersz, więc jaka może być między nami polemika? Ten wiersz nie jest fenomenem, jest tylko dobry.
  • Jared 22.06.2017
    Jest tylko przeciętny? Nie wiem o czym jest? Toż napisałem wczoraj litanie niemalże o tym, co mi się nie podoba z elementami interpretacji również.
  • Violet 22.06.2017
    betti Gdzie poza opowi publikujesz swoje utwory?
  • betti 22.06.2017
    Jared gdyby był przeciętny, to byś wiedział o czym jest, ale jest dobry dlatego masz problem. W dobrych wierszach trzeba ''czytać'' między wersami... czasami jestem - jak można zrozumieć to, że jestem czasami, chociaż przecież żyję... a może to nie chodzi o mnie? Co jest tylko czasami?
  • Jared 22.06.2017
    Dziecko kochane, przecież Ci napisałem o czym jest, w granicach Ecowskiej interpretacji. Dobry to jest Asnyk albo Staff, chociaż może mamy inną skalę...
  • betti 22.06.2017
    Jared napisz bez granic, przecież o to chodzi.
  • Jared 22.06.2017
    Nie da się, nie wchodząc w nadinterpretacje. Można by wysnuć nieskończoną liczbę teorii, ale jak nie odbijają się w tekście, to są niczym innym fantazją badacza. Tu już wystawiałem hipotezę - światłocień osobowości, nawet światłowstręt - można by domniemywać, że podmiot liryczny czuje się wyalienowany społecznie lub egzystencjalne, dobrze mu w cieniu. Cień jest bezpieczny. "Upiory zapamiętania" wskazują na problemy psychiczne (bliżej niesprecyzowane) ciągnące się do teraz. Za to łza tańcząca światłem to symbol tego, że z tej chorej duszy wydostaje się jakieś dobro/nadzieja/wiara. I w zasadzie to nie jest NADinterpretacja, byłaby wtedy, gdybym stwierdził, np. że światło dnia to moralność, która została zanegowana przez podmiot liryczny, który jednak ma w sobie dobro fizjologiczne (łza wtedy symbolem wnętrza osoby mówiącej).
  • betti 22.06.2017
    Jared cieszę się, że zadałeś sobie trud i doceniam ten fakt. Upiory przeszłości... ja tak nazwałam wspomnienia, ale masz rację, to wiersz o nadziei, która czasami się budzi...
  • :) 22.06.2017
    Im więcej wypowiedzi betti czytam tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu że Neuro ma z tym coś wspólnego.
  • Neurotyk 22.06.2017
    Nie miałbym czasu na bycie Betti. A także - ochoty na takie podchody.
  • betti 22.06.2017
    Neurotyk nie udawaj, jesteś mną, innej opcji nie ma, a może Nuncjusz jest mną?
  • Neurotyk 22.06.2017
    betti, nie Nuncjusz wymyślił mnie, a wymyślony przez Nuncjusza ja, wymyśliłem Ciebie.
  • betti 22.06.2017
    Podoba mi się to wymyślanie. Poproszę teraz o wymyślenie naprawdę wrednej małpy, która dokopie tym ''wielkim poetom'', pojedzie wulgaryzmami, aż zatrzęsie się to forum, bo czuję, że inny język jest niewystarczający na te tępe umysły.
  • Violet 22.06.2017
    betti Przeginasz, obrażasz ludzi, zachowuj się kobieto...
  • betti 22.06.2017
    Violet ja się zachowuję... niestety. Ale potrzebuję wsparcia, bo Neurotyk wymyślił mnie z pewną wadą - nie używam wulgaryzmów.
  • Violet 22.06.2017
    betti Znieważasz ludzi.
  • Freya 22.06.2017
    betti Leon... zawodowiec from Piaseczno. :)
  • :) 22.06.2017
    Betti twoje wybiorcze interpretacje mówią same za siebie. Są tu perełki a twój upór by dogryzać jednym i tym samym osobom jest godny podziwu
  • Neurotyk 22.06.2017
    Jakie tu są perełki? Grafomanii, rozumiem?
  • betti 22.06.2017
    Zgadzam się, są tutaj prawdziwe perły grafomanii... czasami, żeby trochę się zabawić braliśmy udział w konkursach na najlepszy grafomański utwór... Wasze wszystkie by wygrały... takie perełki.
  • :) 22.06.2017
    Wiersz nie jest zły ani rewelacyjny. Taki średni. Nie ma w nim nic odkrywczego, nic co by mnie porwało i kazało się zastanowić choć przez chwilę, a "tańczyła na rzęsach" jest strasznie pretensjonalne.
  • Violet 22.06.2017
    Szkoda gadać, grafomania jedna z wielu.
  • betti 22.06.2017
    a o czym jest ten wiersz, skoro przeczytałeś\aś?





















    \
  • Freya 22.06.2017
    Jprdl. "- Jedźmy, nikt nie woła."
  • Ellie Victoriano 22.06.2017
    Serio chce wam się jeszcze w to bawić? XD
  • :) 22.06.2017
    Udzielę ci odpowiedzi godnej twoich komentarzy. Typowy wierszyk dla tego portalu. Tyle i aż tyle.
  • betti 22.06.2017
    ale o czym jest ten wierszyk?
  • Violet 22.06.2017
    Gdzie poza opowi publikujesz swoje utwory?
  • betti 22.06.2017
    Violet publikuję, gdzie tylko mi się podoba. Widzisz, kiedy zaczniesz pisać tak jak ja, też będziesz miała takie możliwości. Fajne prawda? Tylko jesteś leniuszkiem, będziesz wyć nawet do księżyca, ale za chiny nie zaczniesz pracować nad sobą.
  • Violet 22.06.2017
    betti Chcę przeczytać Twoje opublikowane utwory, wskaż, gdzie mogę je znaleźć.
  • betti 22.06.2017
    Violet przecież Ty ich nie zrozumiesz, to nie dla Ciebie pisane.
  • Violet 22.06.2017
    betti Ty nic nie napisałaś, oprócz tego co wstawiłaś na opowi, nic nie opublikowałaś, jesteś najzwyczajniejszą w świecie oszustką.
  • :) 22.06.2017
    Kobieto litości. Ty nawet tego zdania nie rozumiesz. Pomyśl na chwilę, wyłącz agresor i skup się. Czy ty kiedykolwiek napisałaś pod jakimś tekstem interpretację wiersza? Już pomyślałaś? Niestety nie napisałaś nic poza krytyką - w negatywnym znaczeniu oczywiście.
  • betti 22.06.2017
    Napisałam nie raz, ale tutaj tylko pochwalne komentarze są mile widziane.
  • Jared 22.06.2017
    Bardzo ciekawe, bo pamiętam, że m.in. Arysto sobie nigdy nie oszczędzał w komentarzach, ale nikt nie miał pretensji, bo on argumentował swoje opinie, a Ty obok argumentu nawet nie stałaś
  • betti 22.06.2017
    Jared Wy jesteście głusi na argumenty Wystarczy tylko, że jakaś grafomanka wyrazi inną opinię,łykacie to z należnym uznaniem. Wam wystarczy tylko '' daję pięć'' i rozpływacie się z zachwytach i dalej tworzycie bzdety. Wystawcie na innym forum te ''dzieła'', chociaż uważam, że wystawialiście i poza wstydem niczego nie osiągnęliście stąd walka o to forum, już ostatnie w sieci, gdzie grafomania jest na szczycie.
  • Jared 22.06.2017
    Grafomania akurat bez problemu przedostaje się nawet pod okiem wydawnictw, więc nie myśl, że to domena tylko Opowi. A co ma zrobić ktoś kto dostaje "fajne 5"? Kultura wymaga podziękować, ale rozum, żeby nie brać tego na poważnie i tak też robi wiele osób tutaj. Ocena "słabe, 1, grafomnia" - to dokładnie ten sam lvl.
  • betti 22.06.2017
    Jared tylko że to niczego nie wnosi, poza tworzeniem kolejnej grafomanii. Błędne koło. Po co to komu?
  • Ellie Victoriano 22.06.2017
    A nie lepiej pozwolić jej żyć w świadomości, że jest nieomylna, pisze doskonale i wgl, i zająć się czymś bardziej użytecznym? Na przykład pisaniem czy czytaniem tych grafomańskich tworów lub czymkolwiek innym.
    Tak, wiem, sama powinnam się do tego zastosować XD Ale serio, nie szkoda wam czasu na betti? Straconych na nią sekund/minut/godzin już nie odzyskacie :p
  • Violet 22.06.2017
    Masz rację, szkoda czasu na osobę, która rozpaczliwie próbuje leczyć tutaj swój ogromny kompleks niedowartościowania i odrzucenia społecznego.
  • Ellie Victoriano 22.06.2017
    Dokładnie, Violet, dokładnie :D
  • Pasja 22.06.2017
    Violet wszyscy jesteśmy tępakami. I nic nie poradzimy. Jutro piątek, weekend i wakacje.
  • Violet 22.06.2017
    pasja dla mnie zaczyna się czas ciężkiej pracy i korzystam z ostatnich wolnych chwil. Ktoś musi pracować aby ktoś inny miał wakacje :)
  • Ellie Victoriano 22.06.2017
    Ano jesteśmy tępakami, bo ciągle robimy dramy z niczego, zamiast przejść obojętnie. A w wakacje będzie pewnie jeszcze gorzej, kiedy zleci się tutaj gimbaza._.
  • Pasja 22.06.2017
    Violet ty pracujesz? Myślałam, że takie osoby specjalnej troski nie nadają się do pracy.
  • betti 22.06.2017
    Violet jesteś głupia. Sorry, ale tak to wygląda.
  • Violet 22.06.2017
    pasja Jako osoba specjalnej troski, nic nie rozumiejąca, tępa i co tam jeszcze, mam własny biznes.
  • Pasja 22.06.2017
    Violet o popatrz i na dodatek jeszcze głupia
  • Violet 22.06.2017
    betti art. 216 § 1 Kodeksu karnego, zgodnie z którym „kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności”. Uważaj do kogo kierujesz słowa, nie jesteś anonimowa w sieci.
  • Violet 22.06.2017
    pasja No więc dokładam do listy jeszcze to. ;)
  • betti 22.06.2017
    Wiolet, to nie obraza, tylko stwierdzenie faktu, a z faktami się nie dyskutuje.
  • Violet 22.06.2017
    Uważaj, kogo masz po drugiej stronie monitora.
  • betti 22.06.2017
    Ty też...
  • Ellie Victoriano 22.06.2017
    Czyli chyba mój powyższy komentarz szlag trafił...
    Betti, olej nas, grafomanów, to o Tobie zapomnimy i za kilka dni znajdziemy sobie inną osobę do robienia dramy. Zawsze tak było i zawsze tak będzie :P
    Lecę przedawkować Marsjanki, do podramatyzowania! :D
  • Violet 22.06.2017
    Nie trafił ;)
  • :) 22.06.2017
    Na stronie wymienionego przez ciebie mentora są wiersze przyjaciół. Które są twoje?
  • Jared 22.06.2017
    Mogę link?
  • betti 22.06.2017
    Kto szuka ten znajdzie.
  • Violet 22.06.2017
    Jared a to nie jest przypadkiem Elunia?
  • Pasja 22.06.2017
    Violet elka
  • Jared 22.06.2017
    Nie mam zielonego pojęcia, współcześni pisarze, a już poeci zwłaszcza, to dla mnie niezbadane ziemie :E
  • Pasja 22.06.2017
    Violet elka...wejdź na ósme i na samym dole przed elunią jest elka
  • Violet 22.06.2017
    Jared poczytałam - szału nie ma, dupy nie urywa, staniki nie latają ;)
  • betti 22.06.2017
    Violet pisałam Ci, że to nie dla Ciebie...
  • betti 22.06.2017
    Ale macie problem... co będzie jeśli faktycznie dobrze piszę i znam się na poezji? Nie boicie się tej prawdy? Przecież to gwóźdź do trumny Waszej wielkiej poezji... Paja jak Ty to przeżyjesz, co wymyślisz, żeby mnie upokorzyć?
  • Pasja 22.06.2017
    Ale ja wcale nie chcę Cię upokorzyć, po prostu czytam twoje wiersze. I nie są wcale na górnej półce, tylko przeciętne.
  • Violet 22.06.2017
    pasja i nikt się nad nimi nie rozpływa :)
  • Pasja 22.06.2017
    Violet bo ty głupia nie zrozumialaś
  • Violet 22.06.2017
    pasja zignoruj panią, już wszystko się wydało.
  • Violet 22.06.2017
    pasja jak poczytałam, w swej głupocie nie odbiegam od norm ósmego piętra.
  • Jared 22.06.2017
    Mógłby jakiś antropolog mi wydzielić, jakie tu są obecnie frakcje w tym sporze, bo się gubię XD Bo rzucam okiem na co trzecie zdanie, a tu się bawicie sarkazmem XD
  • Violet 22.06.2017
    Jared my za głupie jesteśmy, mów po naszemu - opowijskiemu :) Właśnie siedzimy na ósmym pietrze i czytamy dzieła ;)
  • Jared 22.06.2017
    Wlazłem na to Ósme Piętro, Niepozorny ma fajne wiersze, przynajmniej budową
  • Violet 22.06.2017
    Jared jest kilka fajnych, a i proza niezła.
  • Violet 22.06.2017
    Jared niektóre komentarze są fajne, konstruktywne.
  • betti 22.06.2017
    Pasja Ty też ich nie rozumiesz, ale to nic...
  • Pasja 22.06.2017
    No powiedz Betti, że ja też jestem głupia, już nie obrażasz ludzi.
  • Violet 22.06.2017
    pasja nawet odsłon jest jak na lekarstwo, jak ja bym tak pisała to z głodu bym umarła ha,ha
  • Pasja 22.06.2017
    Violet a może coś wydała i teraz żyje z tantiemów
  • Violet 22.06.2017
    pasja i takiego spina ma aby się dowartościować? Jak ktoś spełniony, to ma luzik dla całego świata, uwierz mi :) A jak coś osiągnął i nie musi udowadniać, że cos umie, że ma jakąs wiedzę, to się z tym tak nie obnosi. Wiesz, to w myśl powiedzenia " krowa co dużo ryczy, mało mleka daje". ;)
  • Irytolog 22.06.2017
    pasja - albo coś wydała i teraz żyje z pińset plus...
  • :) 22.06.2017
    http://leongutner.eu.interiowo.pl/
  • Violet 22.06.2017
    Tam nie ma utworów elki.
  • Karawan 22.06.2017
    betti godzinę temu
    Jared źle zapytałeś.
    Jared gdyby był przeciętny, to byś wiedział o czym jest, ale jest dobry dlatego masz problem.
    betti godzinę temu
    Violet przecież Ty ich nie zrozumiesz, to nie dla Ciebie pisane.

    Szanowni Opowijczycy z Margeritą włącznie - oddajcie należną cześć genialnej betti, która co prawda nie jest poetką, nie zna gramatyki ani ortografii, nie zna również literatury ani Literatury, ale ma dobre samopoczucie gdy może stwierdzić, że świat dookoła to banda nieuków nierozumiejących ani betti, ani sygnowanych przez ten nick utworów.
    Z całym należnym (poza betti) wszystkim pisującym tutaj szacunkiem stwierdzam, że podobnego bełkotu i steku bzdur jak argumentacja betti nie udało mi się znaleźć w odmętach Internetu. Proszę pokornie o wybaczenie nieudolności. :(
    Gdyby ego miało wymiar fizyczny to ego skryte pod nickiem betti byłoby większe niż nasz wszechświat. Howgh - Karawan.
  • Violet 22.06.2017
    Amen!
  • Pasja 22.06.2017
    Niech się stanie
  • Violet 22.06.2017
    pasja Na wieki wieków!
  • Violet 22.06.2017
    Violet Wybaczcie grafomani ale za chwilę idę popracować ;)
  • Pasja 22.06.2017
    Violet ucz się i pracuj, a dojdziesz do celu
  • Pasja 22.06.2017
    Violet a idę pierogi robić
  • Violet 22.06.2017
    pasja na naukę jestem za głupia, w związku z tym pójdę nauczać innych :)
  • Violet 22.06.2017
    pasja uwielbiam pierogi, nawet ze szpinakiem!
  • Pasja 22.06.2017
    Violet też będą, trzy rodzaje
  • motomrówka 22.06.2017
    Violet, uwilbiam ze szpinakiem ;) Lubię też z soczewicą ;)
  • Pasja 22.06.2017
    Nie umiem pisać, ale pierogi robię pyszne
  • Violet 22.06.2017
    motomrówka a ja najbardziej z kapustą i grzybami i z jagodami... Wszystkie.
  • Pasja 22.06.2017
    Violet w pierogach nie jestem grafomanką
  • Violet 22.06.2017
    pasja gdzie Ty mieszkasz, chyba rzucę wszystko i pojadę! Królestwo grafomanów oddam za pierogi! No, moze pół królestwa
  • Pasja 22.06.2017
    Violet Ty lepiej pilnuj królestwa, a ja ci dowiozę
  • Violet 22.06.2017
    pasja na Mazowsze zapraszam.
  • Pasja 22.06.2017
    Violet Kraków
  • Pasja 22.06.2017
    Violet przejdziemy karawanem
  • motomrówka 22.06.2017
    O! Nikt jeszcze nie został okrzyknięty pedofilem ;))
  • Pasja 22.06.2017
    Mróweczku poczekajmy
  • Violet 22.06.2017
    a to karygodne przeoczenie! ale za to strąciliśmy arcypoetkę z piedestału. Okazało się, że król, a raczej królowa jest naga...
  • Pasja 22.06.2017
    Violet a gdzie paziowie i dworki.
  • Violet 22.06.2017
    pasja zawsze opuszczają obnażonych ;)
  • motomrówka 22.06.2017
    Oby to nie była Mańka (Wańka) Wstańka. Wydalam się ;))
  • Violet 22.06.2017
    Teraz to już jest tylko śmieszna. chodź lepiej do Pasji na pierogi :)
  • motomrówka 22.06.2017
    Violet, z przyjemnością ;) A co pasja na to?
  • Pasja 22.06.2017
    motomrówka zapraszam
  • Pasja 22.06.2017
    motomrówka nawet przyjedź z betti
  • motomrówka 22.06.2017
    pasja nie będę zapitalac tyle kilometrów z golasem, to bedzie współudział ;)
  • motomrówka 22.06.2017
    W sensie, że w przestęlstwie, bo ekshibicjonizm jest ścigany
  • motomrówka 22.06.2017
    Przebiorę się i lecę do ciebie (sama) ;)))
  • Violet 22.06.2017
    Idę uczyć!
  • Joker 22.06.2017
    Miałem już zacząć czytać, bo wczoraj nie mogłem, ale patrząc na ilość dam sobie spokój :(


    Ma ktoś streszczenie? xD
  • Nuncjusz 22.06.2017
    w sumie nic ciekawego, kolejny lincz na betti - powtórka z rozrywki - nuda i lekki wkurw
  • betti 22.06.2017
    Nuncjusz kto by się tym przejmował... oni walczą o to miejsce, inne dla nich nie istnieje. Mnie to bawi.
  • tribia 24.06.2017
    Pisane tak, jak pisało się w czasach buntu, dojrzewania. Ale w okresie tego współczesnego buntu - tego, które nosi się w czasach gimnazjum. Kiedyś buntownicy piszący swym słowem byli działaczami, wojownikami, polemistami... Ci, co nie zaznali wkroczenia w gimnazjum, tylko trwali 8 lat i w swoim zbłąkaniu dorastali, nie mieli adwersarzy, ale współzawodników w swojej rasie - owca. Byli dorośli, choć wciąż dojrzewający. Byli serem i pleśnieli razem. A teraz... Taki powstaniec swoim burzycielstwem zagarnia całe zrozumienie dla zrozumienia.
    Ale za ostatnim zdaniem stoi już ktoś inny :).
    Jest ładne, o ile mogę to tak ująć. Przyjemne w swoim odczycie i umięśnionym postoju silnych rzęs będących w ruchu :).
    Pozdrawiam.
  • Freya 24.06.2017
    Fajny komentarz. Pozdro. ;)
  • Neurotyk 26.06.2017
    Opowijska tradycja orkanowego wylewu komentarzy pod słabymi tekstami (np. vide: Mar vel. Magda lub Magda vel Mar) została złamana i zastąpiona orkanowym wylewem komentarzy pod niezłym wierszem.

    Powody?

    Zawiść.

    BAJ
  • Neurotyk 26.06.2017
    *vel
  • Beletrystka 25.07.2017
    Całkiem fajne. :) Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania