Poprzednie częściDociekania - Narodziny KURY

Dociekania - Bóg i Kamień

Dawno, dawno temu, a tak naprawdę najdawniej i nie, gdyż czas nie istniał jeszcze (pi razy drzwi, piętnaście miliardów lat temu), nie było nikogo, niczego... a jednak...

 

— La-lalala-lala-lala, lala-lalala-lala-lala...!

— Co to ma być...?!

— Nic.

— Jak to, nic? Przecież słyszę?!

— Nie możesz. Nie istniejesz.

— Przecież jestem!

— Nie jesteś ani cię nie ma. Nie ma niczego, mnie także.

— To wariactwo jakieś!

— Paradoks, nie wariactwo. Skąd ty bierzesz takie słowa?!

— Znikąd! Hehehehe! Rech!

— Dziwne...

— Paradoks.

— Taaak...

— A co my tutaj robimy, skoro nic nie ma?

— Ja stwarzam.

— A ja?

— A ciebie nie ma?

— A długo to potrwa, żeby coś powstało?

— Jakieś miliard lat.

— Jakoś wielgaśnie brzmi...

— Dla pomiaru czasu.

— A to Czas już jest?

— Nie ma, tak i szybko zleci.

— No, dobra... A z czego ty stwarzasz?

— Z niczego.

— Ooo! To dopiero paradoks!

— Jeden z wielu.

— A dużo ich jeszcze będzie?

— To zależy, ile ich wymyśli.

— Kto?

— Paradoks.

— To będzie Paradoks, hmm, największy?

— Mój kamień.

— Nie rozumiem...?

— Jestem wszechmocny.

— I...?

— I paradoks brzmi: czy mogę stworzyć kamień tak ciężki, żebym nie zdołał go unieść?

— A możesz?

— Będzie nazywał się: człowiek.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (81)

  • Canulas 26.12.2017
    Takie "Dekaosowe" trochę (to komplemnent). Końcóka jednak skłania do przemyśleń. Bardzo ciężko napisać cokolwiek samym dialogiem. Wiem, bo próbowałem/. Tym bardziej doceniam.
    Widać, że to troszkę taki "przecinek oddechowy" , ale zbyt szybko bym się nie poważył odbierając tekstowi przesłanie.
    (Offtopowo: Te prawdziwe, dialogowe kreseczki, ślicznie wyglądają. W nowym roku przerabiam wszystko w ten deseń. Uwiera mnie ułomność w tej materii).
  • Felicjanna 26.12.2017
    Faktycznie, to tak na marginesie, ale i chyba tak myślę, że gdyby rzeczywiście stworzył nas Bóg, to wymknęliśmy się spod kontroli. Idąc tym torem, nawet Biblia tak twierdzi, bo czyż musielibyśmy być pod kontrolą, upominani bezustannie, gdyby było inaczej...?
    P.s,
    Nie wiem, czy nie przegapiłeś mego Turonia z Potyczek?
  • Canulas 26.12.2017
    Nie, nie,. Wiem, że tam nie byłem. Przylezę, ale nie wiem czy dziś ;) Wpadnę na pewno.
  • Ozar 27.12.2017
    Hm... Dobre. Mnie się też czasami wydaje, że jeśli nas stworzył jakiś Bóg, to chyba go ten nowy wytwór jego wyobraźni przerósł swego twórcę. Albo, po prostu Bóg odszedł do innych światów, a jego twór zaczął żyć swoim życiem. To bardziej do mnie przemawia. Efekt znamy od przynajmniej kilku tysięcy lat.
  • Felicjanna 27.12.2017
    kiedy mam chwilę, w której nachodzi mnie myśl o Wszechświecie, także tak rozumuję. Chociaż, hehe, do przerośnięcia, to nam od cholerci brakuje
  • Ozar 27.12.2017
    Dlaczego ???? Weź chociaż takie krucjaty !!!! Teraz biją chrześcijan i jest hałas, ale ja myśmy mordowali jakoś go nie było. To taki prosty przykład. z brzegu. A dam Ci inny kufa makabryczny przykład !!!! Wiesz co napisał pewna kobieta w obozie koncentracyjnym Sachsenhausen ?
    "Jeśli Bóg istnieje, to będzie mnie błagał o przebaczenie na kolanach " !!!!!!!!!!!!!!
  • Canulas 27.12.2017
    Zajebiste.
  • Ozar 27.12.2017
    Albo inny tekst z obozu Majdanek w Polsce pod Lublinem
    "Jak to może być, że dym z krematoriów nie gryzie Pana Boga w nostrze"
  • Felicjanna 27.12.2017
    chodziło mi o inne możliwości, chociaż idąc po Biblii, to w okrucieństwie i zachłanności władzy, też nam, prócz wyjątków brakuje.
    A o tym z obozu nie słyszałam- bardzo trafne
  • betti 27.12.2017
    Uważam. że gdyby nie gryzł, to bylibyśmy kolonią niemiecką... nie dziwi Was, że padła taka potęga?
  • Ozar 27.12.2017
    betti padła, ale najpierw przez kominy wyszło 6/8 milionów ludzi. A do tego na co to zostało zamienione - na komunizm, który ma 5 x tyle zbrodni na sumieniu co nazizm. Więc różnica żadna i chyba jednak nie gryzł.
  • betti 27.12.2017
    Ozar uważasz, że to wina Boga czy ludzi?
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti wcale - potęgi nazbyt zachłanne zawsze upadają. Niestety, w dobie dzisiejszych broni, będzie to upadek ludzkości albo... ogarnięcie się w porę. Według mnie, nawet jeśli Stwórca istniał, to mu się zmarło albo nas puścił na żywioł. Człowiek człowiekowi- to jedyna prawda
  • betti 27.12.2017
    Felicjanna nawet największe umysły nie zaprzeczają w istnienie Jezusa, jest to udokumentowane.
  • Ozar 27.12.2017
    betti Uważam, że jak ktoś jest wszechmocny, to nie powinien pozwolić na śmierć milinów bezbronnych i niewinnych ludzi. Kropka.
  • betti 27.12.2017
    Ozar dziwna logika, to nie Pan Bóg stworzył krematoria, to nie Pan Bóg doprowadza do wojen tylko ludzie, którym się wydaje, że są ważniejsi od Boga.
  • Ozar 27.12.2017
    betti Ale zastanów się. Jak byś mogła wszystko, wszystko, wszystko tak !!! I nagle patrzysz a ktoś chce mordować innych tylko za to, że są inni, patrzyła byś tylko z ciekawością, czy zareagowała byś ?
  • Ozar 27.12.2017
    Felicjanna Też tak uważam. Albo puścił wsio na żywioł.
  • Pasja 27.12.2017
    Ozar może to jakiś układ?
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti przez kogo? Naiwniaczka.
    Przez tych, którzy w 4 wieku uznali, że Maryja była dziewicą?
    Wszystkie dokumenty pochodzą z czasów, gdy Chrystusa nie było. Dziwne, że w jego, nie żyli żadni historycy, że nikt cudów nie widział i nie udokumentował.
    A nawet jeśli, to o czym to świadczy?
    O bezsilności, która Boga zmusza do kolejnej interwencji w swój twór?
  • betti 27.12.2017
    Ozar nie znam planów Boga, nikt nie zna. Wiem tylko, że to nie On pociąga za sznureczki, kiedy giną ludzie.
  • Ozar 27.12.2017
    pasja Tego nigdy nie można wykluczyć, gdyż w naszym świecie nic nie dzieje się przypadkiem. Jednak to nie Bóg o tym decyduje. Na pytanie kto ? Jest właściwie tylko jedna odpowiedź. Ludzie !!! Ale kto nimi kieruje ? Na pewno nie ten który nas stworzył, bo ci ludzie nie mają żadnych barier, granic, morale, ani nic ludzkiego.
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti tak uznajesz, że ma nas w nosie
  • Pasja 27.12.2017
    Ozar właśnie! I to ci co głoszą się katolikami i dobrymi Polakami.
  • betti 27.12.2017
    Felicjanna Bóg ma nas w nosie, czy my Jego? Potrzebujemy Go, żeby oskarżać, żeby mieć na kogo zawalić ''winę'' za jakąś wojnę. Kiedy czytam, że ludzie w Aleppo, które wygląda jak Warszawa po wojnie, zbierają się do wspólnej modlitwy i dziękują za przeżycie, mam łzy w oczach.
  • betti 27.12.2017
    Ozar i tu zawarłeś całą odpowiedź. To ludzie, którzy mają władzę, którzy rządzą, którym z jakichś tam przyczyn robi się za ciasno...
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti dobrze napisałaś. Nawet pewnie nie wiesz, jak trafnie. Do tego nam jest potrzebny, żeby kogoś obwinić, gdy winowajca stoi zazwyczaj na wyciągnięcie ręki. A bywa, że takiego nie ma
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti Bóg, w ziemskich szatach, to syf i droga do władzy dla bandy skurwieli, w różnorakich sutannach
  • betti 27.12.2017
    Felicjanna teraz raczej nie dla sutanny... teraz burki na topie. Chrześcijaństwo jest wyśmiewane i piętnowane, to przecież obciach wierzyć... wydaje mi się, że zmieni to dopiero wojna z islamem.
  • Ozar 27.12.2017
    Felicjanna To prawda, smutna ale prawdziwa do bólu.
  • Ozar 27.12.2017
    betti A do tego już blisko. Wygląda na to, że ich Bóg ostatnio silniejszy ...
  • betti 27.12.2017
    Ozar jeżeli głowa kościoła katolickiego myje im nogi, to jak mogą nie czuć się silni?
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti to nie jest obciach. Ja sama wierzę w siłę Stwórczą, ale nie płaszczyki tych wszarzy pod każdym łachem. A islam- betti, to tsunami z 11 wieku odbiło się czkawką i wraca. Ale ja bym nie demonizowała aż tak bardzo. Mniej TV publicznej oglądaj.
  • Ozar 27.12.2017
    betti Ale ktoś na to pozwala i to od tysięcy lat.
  • Ozar 27.12.2017
    betti To tylko symbol, nic więcej.
  • Ozar 27.12.2017
    Felicjanna Pełna zgoda. Islam odradza się i chyba zapowiada kres kolejnej cywilizacji. Kufa nasze niestety.
  • betti 27.12.2017
    Felicjanna ja w ogóle nie oglądam tv.
  • Felicjanna 27.12.2017
    Ozar albo będzie trochę regresu albo wcale, bo jak zobaczą, że można tu żyć w tolerancji (nie czytaj- Polska), to i może się okazać, że cały ten syf im ciąży i przynajmniej będą tacy, jak nasi Tatarzy. Wbrew temu, co myślą co niektórzy, cywilizacja stoi dość krzepko.
  • ausek 27.12.2017
    Nie wiem czy ktoś z Was zainteresował się życiem Jezusa trochę bardziej niż przeciętny katolik. Betii, piszesz o udokumentowanym istnieniu Jezusa. Ok, ale każdy kij ma dwa końce. Są też dokumenty o tak zwanych ''zaginionych latach'' Jezusa. One istnieją jak wiele innych, których dla naszego dobra nie opublikowano. Sam Watykan ma mnóstwo takich dowodów, które mogłyby zgorszyć niejednego katolika. Przyjmują tylko te dokumenty, które im pasują. Przykładem jest papież Joanna. Będą zaprzeczać, ale dlaczego potem został wprowadzony stołek z dziurą? Musieli mieć powód, prawda? Wiele niezgodności jest i temu nie zaprzeczysz.
    Wiara, hm, religie służą odpowiedniemu wychowaniu, nakierunkowani ludzi na pewien określony sposób życia i wychowywania przyszłych pokoleń. Co jest dobre dla małych dzieci jako podstawa wychowania i przykład dobrego postępowania - niekonieczne jest wzorem dla dorosłych, ukształtowanych i myślących logicznie istot. Poruszyłaś temat rzeka. Poradzę Ci coś: jeśli naprawdę wierzysz nie brnij w to, nie czytaj choćby Starego Testamentu, bo zwątpisz. To powiedział ksiądz mojemu tacie i wiesz co - miał rację. Żeby być dobrym człowiekiem, nie trzeba być katolikiem. Pozdrawiam.
  • Felicjanna 27.12.2017
    ausek hahaha- dokłanie- brawo. Chcesz wierzyć, nie czytaj Biblii
  • Ozar 27.12.2017
    ausek Masz racje, dlaczego nie uznaje się oficjalnie choćby ewangelii Judasza, Marii i innych ??? Ani innych dokumentów opisujących całkiem inaczej życie Jezusa i jego śmierć.
  • Ozar 27.12.2017
    ausek A co do dobrego człowieka, to rzeczywiście, świat zna wielu ludzi szanowanych, dobrych którzy nie byli katolikami. Choćby Dalajlama.
  • Ozar 27.12.2017
    To może skrajne teksty, ale ja się zastanawiam od 30 lat, jaki Bóg mógł na coś takiego jak obozy koncentracyjne pozwolić !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na takie "Fabryki śmierci" gdzie zabijano i spalano po 20 tys. ludzi dziennie przez lata. !!!!!!!!!!!! Ja tego nie kumam.
  • Ozar 27.12.2017
    Znam takich więcej, bo to też moje klimaty. Mam taki tekst : Obozy koncentracyjne "Golgota naszych czasów" Tak są bardzo okrutne opisy tego co się działo w KL. Zastanawiałem się czy go tu wrzucić na portal, ale nie wiem, czy tekst tu pasuje.
  • Pasja 27.12.2017
    Dialog? Z kim? Paradoks?
    Przesłanie na wczoraj, dzisiaj, jutro. Istnienie Boga jest wątpliwe na pewno. Tu popieram całkowicie Ozara. Bo trudno jest się pogodzić ze złem jakie nie wiemy sobie wzajemnie.
    Człowiek, człowiekowi gotuje los, a jeśli On istnieje to dlaczego godzi się na to?
    Ukłony. ;) 5
  • Ozar 27.12.2017
    Dokładnie. Zobacz mamy co chwilę wojny, ludzie wyrzynają się milionami i co ?????" Nic !!!!!!!!!!
  • Ozar 27.12.2017
    hahahahahahahahahahaha pasja trafiłas w 10 . Takie jest nowe hasło na bitwę. Gratuluje wyczucia.
  • Ozar 27.12.2017
    Widzę, że chyba trzeba wrzucić mój tekst o obozach. Poczytacie, co tam sie wyprawiało. Tam są wspomnienia tych, którzy to piekło przeżyli. Warto poczytać, bo to coś tak strasznego, że aż się nie chce wierzyć, że człowiek, to robił drugiemu człowiekowi, zupełnie bez przyczyny, czasami tylko dla zabawy, a czasami nawet do spełnienia seksualnego... Tak dokładnie, choć brzmi to dziwnie i niewyobrażalni9e.
  • Pasja 27.12.2017
    Ozar A teraz ci z grzechomierzami co wyprawiają? Kościół to już biznes, a nie świątynia.
  • Ozar 27.12.2017
    pasja Hahahahahahahah pasja, to zawsze był biznes od 2 tys. lat.
    Pamiętam stary jak świat kawał'
    Idą dwaj Żydzi po Watykanie i nagle jeden do drugiego tak się odzywa
    "Mosiek ty widzisz tą potęgę?
    Widzę tate
    A zaczynali od stajenki....................
  • Felicjanna 27.12.2017
    pasja zawsze był. Zaraniej jedynie mobilizował do jedności. Dziś to rozrosły Moloch
  • Pasja 27.12.2017
    Felicjanna oni mieli bardzo dobrze za komuny. Siedzieli jak u Boga za piecem. W jedną noc ludzie wybudowali Kościół. Media nie wyciągały brudów na światło dzienne. Żyli i tyli. Teraz już naród nie jest taki ciemny.
  • Ozar 27.12.2017
    pasja Niestety jest ciemny w dużej części zobacz choćby ten cały teatr "Najważniejszego Ojca"
  • Ozar 27.12.2017
    Felicjanna Ale zawsze chodziło o władzę na d duszami, od zarania dziejów - zobacz walki Papieży z Cesarzami choćby.
  • Felicjanna 27.12.2017
    pasja aż dziwne, heh. Ciekawe, ile spowiedzi wyspowiadali, że komuna ich nie zaczepiała. Ale nie zgadzam się z Tobą. Niby nie ciemni, a dziś kibla miejskiego bez poświęcenia nie wystawisz. Ciemnota się pogłębia, ot co. Robią, co chcą, a pedofilstwo. Ze strachu i wstydu, może 1% jest ujawniany.
  • Pasja 27.12.2017
    Felicjanna oczywiście, że to się dzieje. Ale już więcej spraw wychodzi na jaw. Młodzi bardziej są inaczej myślący.
  • Felicjanna 27.12.2017
    pasja z pozoru, z moich obserwacji wynika. W ogóle nie mają jaj. W kącie śmieją się ze starych bab, a pierwsi karmią Molocha swymi dziećmi
  • Pasja 27.12.2017
    Felicjanna nie praktykuję i chyba mam swoje spojrzenie na wiarę. Nie widzę ile ludzi chodzi do kościoła i ile jest wierzących. Księży traktuję jak przeciętnych ludzi, a nawet gorszych, bo wiedzieli co będą głosić. Każdy ma rozum i powinien sam dojść do swojej decyzji. Osobiście nie daję nic na Kościół ale szlag mnie trafia kiedy z moich podatków rząd daje miliony na imperium ojca.
  • Felicjanna 27.12.2017
    pasja nie tylko. Konkordat to coś w rodzaju poddaństwa wobec Seniora. To my opłacamy Watykan
  • betti 27.12.2017
    Ja nie wiem, co ma piernik do wiatraka... wierzysz w księży czy Boga?
  • Felicjanna 27.12.2017
    a gdzie się modlisz, że zapytam?
  • betti 27.12.2017
    Felicjanna wszędzie jest Bóg, o ile wierzysz...
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti jak już odskakujesz, to i przywal, bo to unik bezproduktywny.
  • Ozar 27.12.2017
    Hm...Bóg a kościół to dwie całkiem inne rzeczy. Zobacz co on stworzył, a czym to jest dzisiaj.
    Jezus mówił rzućcie wszystko i chodźcie ze mną. Porzućcie dobra doczesne, dla was jest królestwo Boże.
    Każ im teraz porzucić wszystko, to Cię uznają za heretyka
  • Felicjanna 27.12.2017
    Jezusa, dziś Franek, zamknąłby w wariatkowie
  • Ozar 27.12.2017
    Felicjanna To pewne jak 2x2 =4 . To już inne czasy, inny świat oparty tylko na kasie i władzy.
  • betti 27.12.2017
    Felicjanna faryzeusze byli i kiedyś, przecież to z ich polecenia Pan Jezus został ukrzyżowany. Pięknie oddaje to ''Pasja'' Mela Gibsona.
  • Ozar 27.12.2017
    betti Akurat ten film dla mnie to raczej rzeźnia, mocny, ale nie wiele tłumaczy de facto.
  • Pasja 27.12.2017
    Ozar przecież księża to apostołowie i to oni powinni nieść wiarę i dobro. Dlaczego ich Pan pozwala żyć im w dostatku. Patrzy na ich postępowanie i nie grzmi.
  • betti 27.12.2017
    Ozar został uznany, za najwierniejszą kopię życia Jezusa, cały czas zastanawiają się wszyscy, skąd Gibson czerpał inspirację... Faktem jest, że niektórzy nawrócili się po emisji tego filmu, niektórzy aktorzy musieli nawet odejść z Hollywood jak np Gibson.
  • Ozar 27.12.2017
    pasja Dobre pytanie !!!! Pewnie to już go nie interesuje.
  • Ozar 27.12.2017
    betti Wiem, ale mi chodzi o same sceny dla mnie trochę zbyt okrutne, nie o treść.
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti Gibson odszedł, bo mu odjebało. Posłuchaj, co on wygaduje. Nie podam linka, ale łatwo znajdziesz na YT
  • betti 27.12.2017
    Ozar ale taka była rzeczywistość wtedy, takie tortury... spr jeżeli nie wierzysz, w necie wszystko możesz znaleźć... Felicjanna chodzi Ci, że ujawnił pedofilię i takie tam?
  • Felicjanna 27.12.2017
    betti nie, że ujawnił cokolwiek, chociaż można mieć mieszany stosunek do tych, hmm, rewelacji.
    To, jak się zachowuje, nie jest zdrowym objawem
  • Ozar 27.12.2017
    czy chidzi o to, że Gibson za bardzo poszedł w efekty i wsio, choć może miał racje nie ukrywam.
  • Felicjanna 27.12.2017
    nie o film mi chodzi. Film piękny- prawdziwe dzieło. On po prostu sfiksował. Przez film? Nie wiem
  • Ozar 27.12.2017
    Dzięki miłe Panie za dyskusję, ale muszę iść nyny bo wstaje o 6 rano. Dokończymy jutro.
  • betti 27.12.2017
    Dobrej nocy, Ozar.
  • Desideria 28.12.2017
    Naprawdę dobry tekst :)
    Stwórca postawił sobie największe wyzwanie - stworzenie czegoś, co może go pokonać. Czasem rzeczywiście mam wrażenie, że ludzie wymknęli się Bogu spod kontroli. Może po to ta gadanina o niebie i piekle? Żebyśmy wrócili na właściwe tory 5.
  • Felicjanna 28.12.2017
    to są złe tory. Religie praktykują to gówno od tysięcy lat i tylko podziały i nienawiść mnożą.
    A wszystko w jednym celu, bądź potulny... a my cię będziemy dymać

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania