Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble # 18 - Miśko na lekko

W Miodowej Krainie Miśko wkraczał w dorosłość. Od rodziców dostał listę rzeczy, które musi zdobyć, kupić i zrobić. Na początek znalazł pracę przy beczkowaniu miodu i wynajął lokum. Pracował ciężko wiele lat, by kupić stół, pralkę, miodziarkę i talerze pasujące do kubków. Kolacje jadał sam.

Zaprosił więc razu pewnego przyjaciół, by podzielić szczęście.

– Kochani, mam sporo rzeczy, bierzcie, co chcecie… – powiedział, przygotowując swój niezbędnik.

Wszyscy rozbiegli się po domu. Tylko zajączek przystanął zdziwiony:

– Czemu tak lekko wszystko oddajesz?

– Żeby wreszcie być lekkim! – Uśmiechnął się i wyszedł.

Podobno Miśko stał się poważanym degustatorem miodów, mimo że nosił skarpetki nie do pary.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • yanko wojownik 23.04.2019
    Z morałem, a może z przesłaniem, jak co dzień, z mądrością. Nie chcę się powtarzać (ale to robię), że wydaje mi się iż obecnie w naszej kulturze to rzadkość. Szacun!
  • Justyska 23.04.2019
    Dzieki yanko! Staram się, zeby mialo jakis sens to moje pisanie, fajnie jak troche wychodzi. Pozdrawiam!
  • jesień2018 23.04.2019
    Bardzo urocze! Kusząca perspektywa, też czasami przychodzi mi do głowy, więc na jakimś poziomie zazdroszczę Misiowi. Choć takie życie chyba musi pozostać samotne, bez innych misiów, więc ja się ostatecznie nie zdecyduję :) Dajesz do myślenia, Justysko :)
  • Justyska 23.04.2019
    Witaj jesien, tak to bardzo kuszace... kiedys tak oproznilam mieszkanie jak ten Misko :)) dziekuje za wizyte i pozdrawiam wiosennie!!
  • Mia123a 23.04.2019
    Justyś znów nie wiem :( Miśko dostaje listę od rodziców. Udaje mu się wszystko z niej zdobyć. Ale później oddaje wszystkie te rzeczy i porzuca dotychczasowe życie. Bo uważa, że to co zdobył tak naprawdę nigdy nie było jego. Kiedy wkońcu zaczyna pracę jako degustator w skarpetkach nie do pary, dopiero wtedy Miśko czuje się sobą. Zaczą pisać swoją własną listę. Nie rozumiem, ale zostawiam gwiazdy i lecę. Pozdrowionka!
  • Justyska 23.04.2019
    Ależ Mia rozumiesz doskonale! Chodzi o własną listę :) Dziękuję Ci serdecznie i pozdrawiam!
  • pkropka 23.04.2019
    Mądry Miśko z niego. Najpierw spróbował życia ułożonego przez rodziców, a kiedy był już duży i mądry, miał odwagę żyć po swojemu.
    Nie wiem, czemu ludziom przeszkadzają skarpetki nie do pary. Jak w jednej się zrobi dziura, to żal wyrzucać obie. W końcu znajdzie się i druga, która nie ma pary.
  • Justyska 23.04.2019
    Witaj pkropko, tez lubie kolorowe skarpety. Tak jak mowisz nie ekonomicznie wyrzucac dwie, gdy jedna dziurawa :)
    Dzieki i pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 23.04.2019
    Justysko→Jak zwykle drabble z przesłaniem. Mieć dużo, dla siebie ino, to mieć mało. To ciężar. Nic dziwnego, że poczuł się lekko.
    Aczkolwiek jeszcze coś z tekstu Twego wynika. Dlaczego tylko zajączek o to zapytał. Pozdrawiam* * * * *
    P.S. Twe drabble powinny się ukazać drukiem. Wszystkie i już!
  • Justyska 23.04.2019
    DD, chyba tylko zajączek był przyjacielem... Fajnie, że zwróciłeś na to uwagę, bo nie bez powodu jadał sam kolacje mając tylu "przyjaciół".
    Dzięki śliczne za dobre słowo!
  • Elorence 23.04.2019
    Justyska, brakowało mi Twoich krótkich tekstów :) Tyle treści w tak niewielu słowach... Wciąż zazdroszczę, że potrafisz pisać drabble.
    Pozdrawiam cieplutko :)
  • Justyska 23.04.2019
    Elorence! Jak miło, że zajrzałaś, bo mi brakowało Twoich komentarzy!
    Dzięki i pozdrawiam wiosennie i serdecznie i w ogóle:)
  • Elorence 23.04.2019
    Justyska, miło mi czytać takie rzeczy! :D
  • kalaallisut 23.04.2019
    Justyska dużo życiowych prawd odkrywa nam ten Misio :)
  • Justyska 23.04.2019
    Witaj kalaallisut, bo to taki Miśko, co ma mądrość w brzuszku:)))
  • Wrotycz 23.04.2019
    Przewrotne mini:) Minimalizm jego chwalebny - powstał taki ruch - mieć tylko 100 rzeczy w domu. Wcale niełatwe, jeśli sumienie policzyć od łóżka, szczoteczki do zębów po spinacz.
    A gdzie przewrotność? Rozdał warsztat pracy i wybrał zawód kipra:) Da się dobrze żyć bez inwestowania.
    Pozdrawiam:)
  • Justyska 23.04.2019
    Witaj Wrotycz, minimalizm jest mi znany ale o 100 rzeczach słyszę pierwszy raz. Ciekawa sprawa... Ciekawe ile Miśko miał w niezbędniku?:)
    Dzięki za kolejną wizytę i pozdrawiam!
  • Anonim 24.04.2019
    Myślę, że trzeba sobie czasem udowodnić to i owo (np. że się coś umie), aby bez kompleksów tego nie mieć. Bo gdyby Misio nie dorobił się tych rzeczy, zawsze by go gryzło poczucie, że jest w tym względzie gorszy od innych, bo nie był w stanie. Druga sprawa, że Miś czasem wybiera święty spokój. Lub wolność.
    Posłuchaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=YlAjpG6Dpt4

    Twój tekst rewelacja!

    Pozdrawiam.
  • Justyska 24.04.2019
    Antoni, komentarz w punkt a piosenka rewelacja :))) Dziękuję!
  • Canulas 01.05.2019
    No tak, ciężar tego wszystkiego jest coraz większy. Piękne, subtelnie ukierunkowane przesłanie. Znów mnie nakierowałaś na moje ukochane: niczego się nie obawiam, bo niczego nie mam.
  • Justyska 01.05.2019
    "niczego się nie obawiam, bo niczego nie mam." tak to jest świetna myśl:))
  • Ritha 04.05.2019
    Miśko miał dość, nie dziwota, czasem lepiej być lekkim, a najlepiej znaleźć kompromis, ale czy to w ogóle możliwe... To drabble mi się skojarzyło z Kubusiem Puchatkiem :3
  • Justyska 05.05.2019
    Misio i miód, jakby inaczej skojarzyć.:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania