Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble # 20 – Marzenie o powrocie do domu II

# od autora: Przypuszczam, że odcinkowanie drabbli jest nielegalne, ale kto mi zabroni:)#

 

Bosymi stopami przebiegła po miękkich kwiatach, a wiatr roztarł łzy wzruszenia na zarumienionych policzkach. Dotarłszy do sadu z rozczarowaniem stwierdziła, że nie ma w nim owoców. Z walącym sercem otwarła drzwi domu… Był pusty. W jednej chwili jakby zmalała od smutku, napełniając ponownie swój tobołek, aby kolejny raz wyruszyć w drogę z nadzieją na plecach.

– Nie rozumiem, co się stało? – zapytał motylek.

– Dom i sad są puste. To nie ten czas i nie to miejsce.

– Mam wrażenie, że worek, który niesiesz, jest teraz jakby większy.

– Pomyślałam, że jesteś równie samotny, jak ja. Poniosę więc i twoje marzenia, jeśli tylko zechcesz…

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • Canulas 17.05.2018
    Justyska, ładne, ale jak zwykle - mam "jakąś tam" wątpliwość.

    "– Nie rozumiem. Co się stało? – zapytał motylek." - wiem, że się obronisz, bo, mimo że dwa zdania, to pytanie pada tylko jedno, więc "zapytał motylek" jest ok.
    Rozważ jednak zapis: – Nie rozumiem co się stało? – zapytał motylek." - tego typu. Zachowujesz większą płynność, która akurat w tym konkretnym obrazie wydaje mi się niezwykle istotna.

    No tak tylko z rana.
    Marudzę bo jestem głodny.
    Pozdroxix
  • Justyska 17.05.2018
    Can ja już po śniadaniu polecam biały ser z miodem:) Jeśli mam być szczera to trzy albo cztery razy wstawiałam i usuwałam kropkę. Jako że Ci ufam to usunę jednak:) tylko czy nie powinien tam być wtedy przecinek?
  • Canulas 17.05.2018
    Też jestem po śniadaniu, co nie znaczy, żem dalej nie głodny.
    Nooo, pewnie tak :)
    Skupilem się na jednym i... wiadomo.
  • Adam T 17.05.2018
    Tech-aid:
    "...na przyrumienionych policzkach." - trochę to kulinarne, może lepiej "zarumienionych"? ;)

    "... worek, który niesiesz[,] jest teraz jakby większy." - jeśli chodzi o przecinki, czy nie brak go po "niesiesz"? Jest to zdanie podrzędnie złożone, więc wszystkie człony powinny być oddzielone przecinkami. Tak myślę.

    Również ciekawa "przypowieść". Uruchamia w głowie kaskadę myśli. Jest tu o wiele więcej niż zaskakująca puenta. A skoro więcej, to i teksy, choć malutki, to drogocenniejszy.
    Pozdrawiaki ;)
  • Justyska 17.05.2018
    Witam z rana z podziękowaniem na ustach :) do uwag oczywiście się dostosuje gdyż cenne jak i tobolek. Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 17.05.2018
    No to moja poprzednia interpretacja dostała w łeb (patrząc na 2 część) < :~). I bardzo dobrze!!! Ta ma jeszcze większy sens. Z tej ''prostej'' przyczyny, że po mimo tego, że była bardzo zawiedziona, ( a może nawet w duchu wściekła) i powinna mieć pretensje do całego ''świata'' że za dobry uczynek jej nie wynagrodził, tylko poszczuł widokiem, to ona jeszcze, chce dźwigać nie tylko swoje, ale i jego marzenia. I zapewne kiedyś nagrodę otrzyma jeszcze większą, właśnie dlatego, że o niej nie myśli, tylko po prostu czyni dobro. ''To nie ten czas i nie to miejsce'' Stop.
    P.S.→ Nie rozumiem?... Co się stało? - tak ja bym zapisał. Te 3 kropki - to symbol zastanowienia, zdziwienia. A w jednym ciągu...to takie wyprane z emocji . Jak zwykłe zdanie.
    Pozdrawiam→5++
  • Justyska 17.05.2018
    Musiałam to dopisać bo miałam niedosyt i nadal mam i chyba będzie z tego opowiadanie. A co do zapisu zdania to już sama nie wiem. Zostawiam jak jest. Przespie się z tym. Jak zawsze dziękuję za przemyślenia.
  • Dekaos Dondi 17.05.2018
    Mam nadzieję, że nie...chyba...
  • Canulas 17.05.2018
    "P.S.→ Nie rozumiem?... Co się stało? - tak ja bym zapisał" - ale jeśli tak zapiszesz, musisz zmienić na: Pytał motylek lub: zadawał pytania motylek. (bo to już więcej niż jedno pyt.)
  • Justyska 17.05.2018
    Dziękuję Wam za zaangażowanie. Wszystkie uwagi chowam do woreczka :)
  • Dekaos Dondi 17.05.2018
    Co racja , to racja. W takim sensie powinno być: ''Pyta motylek'' .Zerkłem lewym okiem na lewo, a prawym na lewo. I wyszło jak wyszło.
  • Canulas 17.05.2018
    Musi być zachowany czas przeszły dla jednolitości czasowej. Musi być : "pytał"
  • Justyska 17.05.2018
    A moze stwierdzenie :
    "Nie rozumiem, co się stało... - zamyslil się motylek."
  • Canulas 17.05.2018
    Justyska, tak Ci podałem na początku, tylko o przecinku zapomnialem
  • Justyska 17.05.2018
    Canulas nie. Myślę bez znaku zapytania. Ale nie ważne. Zostawiam jak jest. Dziękuję Wam bardzo
  • Canulas 17.05.2018
    Justyska, aaaa, sorry. - gupim -
  • Dekaos Dondi 17.05.2018
    Canulasie. Masz racje. Moja wersja, by zakłóciła płynność czytania. Dzisiaj kojarzę tyle, co..taki zwykły motylek, a nie ten z tekstu.
  • Komes 17.05.2018
    Sprobuje sie zmierzyc z tym " drabble". To takie zmyslne, literackie chipsy.
    Wywolalas we mnie skojarzenie z pszczolka Maja.Nie wiem dlaczego?
  • Canulas 17.05.2018
    Motylek lata
    Pszczółka lata
    Latają oba dwa.

    Nie ma za co.
  • Justyska 17.05.2018
    O! a to ciekawe skojarzenie, a pierwszą część czytałeś? Tam wyjaśniam inspiracje :) A drabble zaczęłam pisać dla treningu, takie wyzwanie. Polecam:)
  • Komes 17.05.2018
    Justyska Mam taki problem ze funkcjonuje na blyskach z natchnieniami.Inaczej pewnie juz bym ryl jakies powiesci dla wydawnictwa, po 8 h dziennie.
  • Karawan 17.05.2018
    Wodzu sorki, że sie wtrancam, ale zapis "– Nie rozumiem. Co się stało? – zapytał motylek." jest dla mnie lepszy niż proponowany przez Tła!
    Jeśli (mimo głodu!) przeczytasz i zrobisz pałuzę po kropce to zobaczysz jak ja; Nierozumiem, myślę, co się stało?
    Tle marudzenia na syto, bom zjadł kapuśniaczek naszybko ;)
  • Karawan 17.05.2018
    Autorowi pięć!! Dziękuję.:))
  • Justyska 17.05.2018
    Dziękuję Karawanie :)
  • Ritha 17.05.2018
    "Przypuszczam, że odcinkowanie drabbli jest nielegalne" hahaha, no pięknie :D
    Duża subtelność wypływa z tego tekstu, jest... piękny. Tak, to dobre słowo.
    Byde namawiać na serię. Warsztat masz, myślisz, mogłabyś się wyżyć tworząc dłuższą historię.
    Pozdrawiam ciepło :)
  • Justyska 17.05.2018
    Serię mówisz, no nie wiem czy podolalabym chociaż nowe tw mi siadlo. Może będzie w częściach... Ale obawiam się, ze będzie dzieciowo. A to nie wiem... moze w malych dawkach by przeszło :)
    Warsztat? Ja? No nie wiem, ale miło, ze tak myślisz.
    Jeszcze raz dzięki za wizytę i pozdrawiam :)
  • Ritha 17.05.2018
    Justyska przemyśl. To lepsza frajda niż jednostrzały :)
  • Pasja 18.05.2018
    Witam też tutaj
    Zabrała też marzenia bezdomnego i bez rodziny motyla. Razem będzie im weselej. Czasem nie tędy droga do domu i trzeba błądzić.
    Pozdrawiam
  • Justyska 18.05.2018
    Czasem poszukiwania są ważniejsze niż cel. Pozdrawiam :)
  • Blanka 19.05.2018
    Dopuściłam się strasznych zaległości:(
    "– Dom i sad są puste. To nie ten czas i nie to miejsce." - chciałabym sobie wkleić to zdanie, bo to zdanie przeczytałam kilka razy. Piękne. Ależ Ty układasz te miniaturki... Podziwiam(z życzeniami co najmniej dwustu lat):)
  • Justyska 19.05.2018
    Dziękuję Blanko, ale już chyba na oparach lecę. Poczułam się bardzo staro przez te drabble:)
  • Margerita 15.10.2018
    bardzo ładnie pięć

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania