Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble # 8 - Skandynawski lekarz

#od autorki. Przyznam, że nie mogłam się powstrzymać. Historia oparta na faktach.#

 

– Wydaje mi się, że nasz syn ma ospę. Zobacz, jak go wysypało.

– Skąd wiesz, że ospa?

– Porównałam ze zdjęciami z neta.

– Nie oglądaj głupot, tylko idź do lekarza.

Po trzech godzinach spędzonych w poczekalni…

– Tak… zobaczmy… ospa… – mruczy lekarz zapatrzony w monitor, po czym odwraca go w stronę matki. – Jak sądzisz? Wyglądają tak samo moim zdaniem. Tak, to ospa – kwituje z dumą lekarz.

– Tak… – odpowiada zmieszana matka, wpatrując się w zdjęcia z wyszukiwarki Google.

– Świetnie, mamy diagnozę! – mówi z uśmiechem. – Tu w zasadzie nic nie możemy zrobić. Trzeba przechorować.

– A może jakąś maść polecisz?

– Pytaj w aptece, tu nie piszą.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • sensol 13.04.2019
    tak. to jak z ciężka zimą. będzie ciężka zima, bo Indianie chrust zbierają. dobre!
  • Justyska 13.04.2019
    Haha sensol, dobre :))
  • Wrotycz 13.04.2019
    W pierwszym zdaniu - nasz, a nie nas.

    Luz luzem, ale w tym wypadku to prawdziwy koszmar. Polski lekarz, zupełnie niewyluzowany w tym zakresie. Wręcz obrażony ciężko, kiedy sugeruje mu się diagnozę.
    Pozdrawiam:)
  • Justyska 13.04.2019
    Witaj Wrotycz, bubel poprawiony.
    Tak to czasen jest koszmar. Na wizyte trzeba isc wyedukowanym.:/

    Dziękuję i pozdrawiam!
  • Wrotycz 13.04.2019
    Justyska... albo polskiego lekarza poszukać:)
  • Justyska 13.04.2019
    Wrotycz nima...
  • jesień2018 13.04.2019
    Justyska, ale historia! Aż trudno uwierzyć, ale Tobie wierzę:)
  • Justyska 13.04.2019
    Mi tez wciaz trudno uwierzyc :)) dzieki jesień!
  • Mia123a 13.04.2019
    Jejku Justyś straszne. Co za lekarz! Drabble oczywiście świetne, no ale jak na faktach no to wiesz. Pozdrowionka wielkie!
  • Justyska 13.04.2019
    Dzieki Mia, pozdrawiam ciepło!
  • pkropka 13.04.2019
    Przynajmniej sprawdził ze zdjęciem, zamiast zgadywać i narzucać swoje zdanie ;)
    Drabble jak zwykle super. Więcej nie piszę, bo nie lubię lekarzy a szkoda się złościć.
  • Justyska 13.04.2019
    Tak pkropko, masz racje, nie walił w ciemno:)
    Dzieki i pozdrawiam!
  • yanko wojownik 13.04.2019
    Ja potwierdzam, że u niektórego polskiego lekarza lepiej wiedzą nie "błyszczeć" , ale są i tacy wporzo - trzeba jednak utrafić, a to niełatwe, niemniej z poczuciem humoru gorzej. A jak już jednak jest poczucie humoru, to nie ma diagnozy - ot pogadaliśmy pośmialiśmy się i recepta na pożegnanie z czymkolwiek i do innego lekarza marsz, takiego już bez poczucia humoru. Z drugiej strony napędzany jest kierunek na wybór i wizyty koniec końców prywatne, ale pewnie idzie ku lepszemu.

    Zdystansowana historia - git.


    .
  • Justyska 13.04.2019
    Roznoe to bywa yanko, lekarz tez czlowiek :)) Dziękuję pieknie za kolejne odwiedziny!
  • Ritha 13.04.2019
    Hahaha, taa, bardzo w punkt. I bardzo dobrze, że nie moglaś się powstrzymać ;)
    Pozdrawiam
  • Justyska 13.04.2019
    Dziekuje Ritho :)
  • Pan Buczybór 13.04.2019
    heh, dawno nie byłem u lekarza, ale rozumiem aluzję. Łatwiej umierać, niż żyć, prawda? Mniej kłopotu i roboty. Pozdro
  • Justyska 13.04.2019
    No tak cos jest w tym umieraniu... dzieki Panie B
  • Chyba będę kiedyś musiał napisać coś o lekarzu irlandzkim, bo ten skandynawski, to jakby z jednej szkoły :)
  • Justyska 13.04.2019
    Witaj Maurycy to moze taka maniera?
    Pozdrawiam!
  • Justyska to nie maniera to takie szkoły. Tu jak tylko kto może szuka naszych polskich lekarzy, i nie mówię tylko o Polakach. Tubylcy tez poznali się na jakości naszych medyków.
  • Justyska 13.04.2019
    Maurycy Lesniewski to tylko zart z ta maniera. Tu niestety nie ma polskich lekarzy, bo malo Polaków. No radzic sobie trzeba, tzn trzeba byc upartym u lekarzy pierwszego kontaktu, bo pozniej jak juz sie czlowiek przebije do specjalisty to nie jest źle. Ale te niby wysokoszkolone pielegniarki i zwykli lekarze, potrafia dobić.
  • Pasja 13.04.2019
    Witam
    Jednak ja trochę stanę w obronie lekarzy, bo nie wszyscy są źli. Tak jak we wszystkich zawodach trafiają się śliwki robaczywki. Jednak duża część lekarzy idzie na przeciw choremu i wywiązuje się przyzwoicie ze swoich obowiązków. Czasem chorzy też szkodzą zdrowiu i nie stosują zalecanych wskazówek, a potem żądają cudów.
    Przykra bardzo twoja relacja i jeszcze jeśli chodzi o dziecko to już w ogóle nie ma żadnego usprawiedliwienia na zaniedbanie. Współczuję i dobrze, że napisałaś skargę, bo takie przypadki trzeba tępić. Może jeden głos nic nie znaczy, ale jeśli będzie więcej to na pewno coś zmieni.
    Jednak nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Justyska 13.04.2019
    Witaj Pasjo, jestem daleka do wrzucania do jednego wora. Choc sporo osob narzeka tez na polskich lekarzy to ja mam bardzo dobre wspomnienia i zawsze mówię, ze tesknie za polskim pediatra dla moich dzieci, takim ktory przewiduje i woli zapobiegac niz leczyc.

    A ten tekst... no tak bylo. W Fi mowia, ze lekarze maja zbyt malo przypadkow by sie wyszkolic. Ale oczywiście zdarzaja sie rodzynki.

    Dzieki Pasjo za wizytę i komentarz, pozdrawiam serdecznie!
  • kalaallisut 14.04.2019
    Justyś nie wierzę że na faktach chyba cuś nad wyrost :P
    Ps przy tego typu chorobach nie byłam u lekarza, w ogóle rzadko chodzę mam pecha... więc unikam, miałam kilka "nie fajnych diagnoz lub ich brak", ostatnie bolerioza w WB potwierdzona, cytuję " na pewno to nie jest bolerioza". Pozdrawiam
  • Justyska 14.04.2019
    Witaj Kalaallisut, uwierz, ze dodana szczypta humoru jest minimalna ;))

    Dzieki za odwiedzinki i pozdrawiam!
  • Canulas 14.04.2019
    Zestawiając z wydarzeniami i tak potraktowałeś ich łagodnie.
  • Justyska 14.04.2019
    Witaj Can, no bo ja jestem pokojowy czlowiek dlatego zawsze dostaje po dupie :)
  • Dekaos Dondi 14.04.2019
    No coś takiego Justysko. Toż to scenka jak z Monty Python'a:)) Pozdrawiam*****
    P.S. To powinno być: 8 drabble
  • Justyska 14.04.2019
    Witaj DD, dzieki za czujność, numerki poprawione :)
  • Anonim 23.04.2019
    Uśmiałem się! :)
    Ale to prawda. I są za tym daleko idące konsekwencje.
    Internet stał się wyrocznią. Nie wiem - patrzę tam. Tyle że internet tworzą ludzie, a każdy się myli. Kilka lat temu dyskutowałem z kimś i on mówił, że kofeina i teina to ta sama substancja, tyle że nazwana inaczej, bo występuje w innej roślinie. W domu sprawdziłem w Wikipedii. Potwierdziła to. Ale że ja bywam uparty (czasem głupio), to zacząłem drążyć dalej. I okazało się, że to dwie różne substancje. Co prawda bardzo podobne, różniące się tylko jedną cząsteczką wodoru, ale inne. I kilka miesięcy później pewien doktor (nie pamiętam jakiej nauki) stwierdził, że on publikuje w Wikipedii tylko na tematy niezwiązane z jego fachem. Bo o tych ze specjalizacji to musiałby napisać zbyt dużo, a Wikipedia to nie miejsce na to. Więc pytam: po kiego grzyba ta cała wolność w internecie? Nie lepiej byłoby to ściśle kontrolować? I kłania się Korea Północna.... ech... dobra, za bardzo pojechałem...
    A wracając do tekstu. Do tej pory jak czytałem Twoje drabble, to odchodziłem zamyślony, a tu odchodzę ze śmiechem.
    Bardzo fajny tekst. Leciutki, ale pozostawiający co nieco w głowie.

    Pozdrawiam.
  • Justyska 23.04.2019
    Haha no Antoni taki ten swiat pokrecony. Internet duzo daje, ale wyprowadza tez czasem na manowce.
    Dziekuje i ślę pozdrowienia!
  • Adelajda 09.05.2019
    Oby nigdy więcej do takiego lekarza nie trafić :) W takich sytuacjach nie wiadomo czy śmiać się, czy płakać.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania