Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble # 9 - Bo lina ma dwa końce

Z okien wysokiej wieży można było dostrzec wszystkie horyzonty. Mała dziewczynka, która w niej mieszkała, całymi dniami plotła liny, by później łączyć nimi brzegi świata. Była niczym pajęczyca - budowała drogi dla ludzi. Niestety, choć były solidne, to często ktoś je zrywał, zawisając na dowiązanej pętli. Smutno było księżniczce. Pewnego dnia wybrała się na spacer po jednej z lin. Gdy dotarła do pierwszego brzegu, ujrzała kolejne sznury, tworzące nieskończoną sieć. Załamała ręce, gdyż plątanina wydawała się rosnąć w oczach, a nie tak to miało być. Jeszcze chwilę z niepokojem wypatrywała rwących się ścieżek, aż w końcu zawiedziona wyłączyła serwer na zawsze.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (30)

  • yanko wojownik 14.04.2019
    Element zaskoczenia no... myślałem, że inaczej a tu ech niby łagodnie bo zawiedziona, ale ja sobie dopowiadam, że jednak wkurzyło ją to i wkur.. wyrwała kable - czy tam połamała wi-fi, używając przy tym słownictwa - wiadomego. Tak to widzę i tak mi się podoba. A ubranie w łagodność, ma niemniej wartość i pozwala interpretować wg. mnie piszesz coraz lepiej i może czegoś na tym gruncie w stylu się od Cię nauczę.
  • Justyska 14.04.2019
    Ojej dzieki yanko za miłe slowa, bardzo sie cieszę, ze przypadlo do gustu. A co do lagodnosci to wiesz... lubie bajki, a księżniczkom nie przystoi używać brzydkich slow :))
  • yanko wojownik 14.04.2019
    Justyska, ale tak w myślach, to może jednak trochę?
  • Justyska 14.04.2019
    yanko wojownik w myślach tak trochę :)
  • yanko wojownik 14.04.2019
    Justyska, i nawet jeszcze ciut - też pewnie:)
  • Ritha 14.04.2019
    Hm, zostałam zbita z tropu zakończeniem (co w zasadzie winno być elementem drabbli, więc git).
    Dziś bajkowo, klimat fajny, łap gwiazdki, Justyś :)
  • Justyska 14.04.2019
    Ritho troche chcialam zbic z tropu takze fajnie. Gwiazdki zlapane, dzięki!
  • pkropka 14.04.2019
    Chyba nie do końca dzisiaj zrozumiałam. Ale nie szkodzi, zrozumiałam po swojemu ;)
    Budujemy wizję świata, który często odbiega od rzeczywistości. Szczególnie teraz, mając internet, łatwo ukryć przed sobą brzydotę codzienności. Chcielibyśmy, żeby życie było proste i łatwe, a niestety takie nie jest. Nawet dla tych pięknych, młodych, z sukcesami i pięknymi kontami na portalach społecznościowych.

    Fajne drabble, ładnie napisane.
  • Justyska 14.04.2019
    Pkropko niech kazdy rozumie po swojemu, wtedy jest zawsze najlepiej :)
    Dzieki za przemyslenia i pozdrawiam!
  • Writer'sWife 14.04.2019
    Pojechałaś tym zakończeniem. Pięć :*
  • Justyska 14.04.2019
    Oo kogo ja tu widze... WW :) myślałam, ze zapomnialas o opowi. Dziekuje, za mile odwiedziny i pozdrowienia ślę!
  • Writer'sWife 14.04.2019
    Justyska Zaglądam czasem :D Pozdro!
  • Dekaos Dondi 14.04.2019
    No fakt Justysko. W Sieci Internetu można się ''zagubić''. Inni też. Chciała dla dobra, ale reakcja pętelek łańcuchowych, czasami zbacza z kursu. Różne ''muchy'' tam wpadają. Każda lina ma dwa końce, a ''pajęczyna'' jeszcze więcej. Pozdrawiam*****
  • Justyska 14.04.2019
    Dokladnie tak DD, dzieki. Pajeczyce maja przechlapane.
    Pozdrawiam!
  • Freya 14.04.2019
    Sprytnie utkałaś tę pajęczynę dążenia, zmagań, przekazu rzetelności... siedząc w wieży trudno mieć wiarygodności rzeczywistość w zanadrzu pojęć. Jednak tego typu serwerownie mają się bardzo dobrze... :) Pzdr
  • Justyska 14.04.2019
    Tak Freya, czasem warto ruszyc tyłek z wieży.
    Dzieki za wizytę i pozdrowka!
  • Pasja 14.04.2019
    Witam
    A może ma dwa początki? Poplątane arterie niedotykającego nas w bezpośredniej relacji, ale bardzo niebezpiecznego i wpływającego na nasze życie wirtualnego świata. Czy potrafimy wyłączyć na zawsze nasze życie po tamtej stronie? Wizja apokalipsy serwerów jest jednak odległa.
    Pozdrawiam
  • kalaallisut 14.04.2019
    Życie w sieci wirtualnych, nie realnych powiązań. Takie skojarzenia Justyś!
  • Justyska 14.04.2019
    Dwa poczatki zawsze brzmia bardziej optymistycznie. Dzieki Pasjo.

    Dobre skojarzenia kala :)
    Pozdrawiam drogie panie
  • jesień2018 14.04.2019
    O, dobre! Masz 5 :)
  • Justyska 14.04.2019
    Dziena jesien!
  • maciekzolnowski 14.04.2019
    Fajnie, bo bajkowo, baśniowo. Piąteczka. Zdrówka! :))
  • Justyska 14.04.2019
    Dzieki Macku i dla Ciebie zdrowka!
  • Mia123a 14.04.2019
    No tak bajkowo. Bo księżniczka w wieża, sobie siedzi i tam coś plecie i baaam tak końcówka. Fajne chociaż nie moje ulubione. Ale wciąż świetne. Sypie złotych gwiazd i ślę pozdrówki :)
  • Justyska 15.04.2019
    Dzięki Mia, pewnie jeszcze trochę będzie "nie ulubionych" ii takich całkiem kiepskich:)) Pozdrawiam serdecznie i miło, że zaglądasz
  • Canulas 15.04.2019
    No tu już 100% Justyski w Justysce. Bajkowe, niejednoznaczne.
    Ciekawa wizja.
  • Justyska 15.04.2019
    Heheh no chyba tak jest Canu:)) Te baje się mnie trzymają:)
    Pozdrawiam i dziękuję za wizytę!
  • Anonim 23.04.2019
    Mawiają: wszystko, co powiesz, może być użyte przeciwko tobie. I tak samo: wszystko, co zrobisz, może przynieść efekt odwrotny. I myślę sobie, że Einstein nie wybaczył sobie teorii, która przyczyniła się do wytworzenia bomby atomowej. Jakkolwiek byśmy się starali, ludzie to wykorzystają po swojemu. Czasem lepiej zamknąć się w pustelni i mieć święty spokój.
    Bardzo dobry tekst. A z tym wyłączeniem serwera jest dodatkowe zaskoczenie.
    Mam tylko jedną uwagę:
    Była niczym pajęczyca, budująca drogi dla ludzi.
    Brzmi to, jakby pajęczyca budowała drogi dla ludzi. A chyba nie o to Ci chodziło. Ja napisałbym: była niczym pajęczyca - budowała drogi dla ludzi. Druga sprawa, że sieć pajęcza raczej z czym innym się kojarzy niż jakąkolwiek drogą.

    Pozdrawiam.
  • Justyska 23.04.2019
    Antoni dobra sugestia, zmienie wedlug rady. A co do samej sieci hmm to tak pokretnie myślę, że pająk musi przejsc wszystkie ye dróżki gdy je snuje... ale doskonale rozumiem o co Ci chodzi, czasem mam pokrecone myślenie ;)
  • Adelajda 09.05.2019
    Trochę jeszcze przetwarzam treść, jednak nie ulega wątpliwości, że obrazek jest bajkowy i w sumie smutny. Co się stało z dziewczynką? Czy wyłączony serwer to ukryta metafora życia?
    Niepokojąco, ale bardzo mi się podoba.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania