Poprzednie częściDrabble - Bo mogę

Drabble - Biel i czerwień

Niektóre rzeczy muszą splamić się czerwienią, by przetrwać. Wojna wymaga ofiar, tak jak walka o wolność. Jednak niektóre kolory przenikają w siebie, tak jak walka w pokój.

Najpierw kreska jest czerwona, waleczna. Jest wojną z samym sobą, światem zewnętrznym, naturą. Potem bieleje, zastyga jak wyziębione srebro. Jest już spokojem, jedynie przypomnieniem o wojnie.

Dwie rzeczy różne zupełnie: wojna i pokój, czerwień i biel. A obie w siebie przenikają i nas łączą. Aby być niewinnym, trzeba być walecznym; brudnym, a potem czystym od wszelkiego grzechu. Przeniknąć przez cienką granicę między czerwienią i bielą...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Alicja 12.11.2016
    Dobre kontrasty. Tekst pasujący do wczorajszego święta. Chociaż nadal można pozostać w tym nastroju.
  • Dziękuję bardzo, nastrój można podtrzymywać nawet do maja ;)
  • Freya 12.11.2016
    "Jednak niektóre kolory przenikają w siebie, tak jak walka w pokój." - walka w pokój?
    Posłużyłaś się w tekście symboliką heraldyczną barw flagi narodowej, a znowu ona, jest odwzorowaniem kolorystyki godła narodowego. Tak zasadniczo, to myślę, że najpierw jest akcja, a potem reakcja i tak zapewne było również w tym przypadku. Dopisuje się jakieś podniosłe nad wyraz symboliczne znaczenia, bo tak wypada. heyka;-)
  • Tak, walka w pokój (o dziwo). Dziękuję za odwiedziny :)
  • Tina12 12.11.2016
    Wiersz pasuje wręcz idealnie do 11 listopada.
    5
  • Co prawda nie wiersz, ale dziękuję :)
  • Tina12 12.11.2016
    Diamentowa Róża
    Ups. Jaka gafa. Sorki
  • Tina12 Spokojnie, każdemu się zdarzy ;)
  • Tina12 12.11.2016
    Diamentowa Róża
    Ale mi ostatnio błędy zdarzają się notorycznie.
  • Tina12 Jesień - to słowo wszystko wyjaśnia
  • Pan Buczybór 12.11.2016
    Fajnie, że ktoś podjął się tematu. 5
  • Lepiej późno niż wcale ;)
    I dziękuję bardzo

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania