Poprzednie częściDrabble – Nostalgia przy kawie

Drabble – Kiedy jeszcze byłem człowiekiem

„Patrzę” na swoje dawne życie. Wspominam niemal zamierzchłe czasy. Co czuję? Żal, gniew, smutek, rozgoryczenie. Dlaczego do tego wszystkiego doszło? Jak do tego doszło? Widzę kraty, za nimi mój dawny świat, moje dawne ja. Teraz pozostało przyzwyczaić się do nowej kraciastej rzeczywistości. Ona zasłużyła na to. Zasłużyła. Sam siebie próbuję przekonać. Nie! Nie zasłużyła. Powinienem tutaj zgnić! Jestem zerem! Jestem śmieciem! Miałem kiedyś wszystko. Teraz nie mam nic.

– Ty, kozak, kopsnij szluga! – mówi łysy „współlokator”

– Spierdalaj, bo urządzę cię tak samo, jak swoją byłą! – odwarkuję.

Spoglądam na obecny świat i wspominam czasy, kiedy jeszcze byłem człowiekiem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • katharina182 24.10.2016
    Świetny tekst. Mocny, bardzo dobrze napisany. 5 ode mnie.
  • Pan Buczybór 24.10.2016
    Ja tam się uśmiechnąłem. 5
  • Genialne podejście do tematu, podoba mi się :)
    Tylko chyba "urządzę", o ile się nie mylę.
    5
  • TeodorMaj 24.10.2016
    Bardzo dziękuję :) Oczywiście, że masz rację, już poprawiłem :)
  • NataliaO 24.10.2016
    Bardzo Dobry tekst; prawdziwy więzienny dialog ; 5 :)
  • TeodorMaj 24.10.2016
    Dzięki ;)
  • Angela 24.10.2016
    Mocny, smutny, ale bardzo dobry tekścik : ) 5
  • ausek 24.10.2016
    Świadomość, że przestajemy być człowiekiem musi być druzgocąca. :) 5
  • Violet 25.10.2016
    Bardzo emocjonalny tekst, taki zastanawiający, zmuszający do refleksji. Nie wiem dlaczego ale w większości wyczuwam jakąś grozę w Twoich utworach. 5
  • KarolaKorman 27.10.2016
    Ciekawe podejście do tematu, zasługuje na 5 :)
  • Szudracz 27.10.2016
    Człowiekiem się urodzić i nim pozostać do starości. 5
  • Bio 01.11.2016
    Tylko nie idź na serio do kicia, bo będzie mi brakować Twoich drabble. Piątkę już wstawiłam.
  • Rasia 03.12.2016
    "tak samo, jak swoją byłą!" - bez przecinka, porównanie proste z jednym orzeczeniem
    W sumie całkiem fajne ujęcie więziennej rzeczywistości, a przynajmniej mnie się to od razu nasunęło. Przykre, że większość z odsiadujących wyrok jednak zupełnie tej granicy między człowiekiem a niebyciem nim nie dostrzega różnicy. W sumie samo to jest wystarczającym dowodem tego, gdzie taki ktoś powinien się znaleźć. Ode mnie 5 :)
  • TeodorMaj 03.12.2016
    Zgadzam się i dziękuję za opinię i ocenę :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania