Poprzednie częściDrabble - Zgnilizna (Z.B.)

Drabble - Królewski obiad (Z.B.)

– Jak waszmości zwać? Podobno macie tyle imion...

– Bernardo Francesco Paolo Ernesto, Wasza Wysokość.

– Bernardo, Francesko… Może tylko Bernardo?

– Do usług Waszej Wysokości.

– Siadajmy więc do obiadu, mości Bernardo. Jutro postny dzień.

– Wielki zaszczyt mi uczyniła Wasza Wysokość...

– Dajmy spokój etykiecie. Co więc waszmość malujesz?

– Weduty.

– Weduty, powiadasz. To te obrazki ulic i pałaców, tak dokładne, jakbym tam stał i patrzył?

– Tak, Wasza Wysokość.

– Dobrze. Na początek uwiecznisz mi Trakt Królewski…

* * *

 

– Popatrz, Franek. Pomyślołbyś, że ten Italianiec tak akuratnie to odmaluje? Jak jakiś inżynier. Nie musimy wymyślać, wszystko widać jak ma być. No dobra, bier sie za kielnie. Na pohybel hyclowi.

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • James Braddock 01.11.2016
    Hmmm... krótkie i to bardzo krótkie, i mam rozkminę o co chodzi w zakończeniu - może wytłumaczysz? ;)
  • Nuncjusz 01.11.2016
    Odbudowa Starówki warszawskiej po woj nie
  • Zdzisław B. 01.11.2016
    Jamesie - krótkie, bo to drabble (100 słów).
    Nuncjusz już odpowiedział.
  • James Braddock 01.11.2016
    Zdzisław B. Aż mi wstyd, że jako pasjonatowi historii nie przyszło mi to głowy :) Cóż, zmyliła mnie końcóweczka, aczkolwiek ciekawy pomysł.
  • Zdzisław B. 01.11.2016
    James Braddock Każdy ma czasem chwilowe zaćmienie. Oddzieliłem dwie części miniaturki trzema gwiazdkami - oznacza to odstęp czasowy, przestrzenny lub zmianę w akcji.
    Lubisz historię? To świetnie. Mamy wspólne zainteresowania. Spójrz na moje pierwsze, poprzednie drabble sprzed dwóch dni: " Drabble - Zgnilizna" (znajdziesz pod moim profilem). Też jednocześnie mała zagadka historyczna... tylko nie czytaj wcześniej komentarzy ;)
  • James Braddock 02.11.2016
    Zdzisław B. Cóż, moje opowiadania które umieszczałem na opowi zawsze skupiały się poniekąd na historii, po prostu kocham ten przedmiot - Historia vitae magistra est, jak pewien Rzymianin rzekł :) Z chęcią poczytam, czegoś może się nauczę od mistrz? :)
  • Zdzisław B. 02.11.2016
    James Braddock Nie zawsze, ale czasem, a nawet częściej, zahaczam w opowiadaniach o historię :)
  • Nuncjusz 01.11.2016
    Malarz to Canaletto
    Król to Poniatowski
  • Pan Buczybór 01.11.2016
    Widzę, że jedynkowicze nie próżnują. Tekst fajny. 5
  • Nuncjusz 01.11.2016
    Dali tylko dowód na to, jakimi są debilami, żałosne
  • Pan Buczybór 01.11.2016
    Nuncjusz Tak. Dzisiejsze trolle to kompletne gówno.
  • Zdzisław B. 01.11.2016
    Nuncjuszu i Buczyborze - aż się uśmiechnąłem, kiedy po wstawieniu tekstu - w ciągu dosłownie 2-3 minut miałem wstawionych "ocen" - siedem jedyneczek :)
    Błyskawiczne czytanie, błyskawiczna ocena, błyskawiczne kliknięcie. Mamy na Opowi błyskawicznych ekspertów od literatury ;)
    Ale, jak pisałem, są to jedynkowicze od gryzmołów "Ałtor jezd gupi". Ktoś zwraca uwaga na grafficiarzy od gryzmołów?
  • NataliaO 01.11.2016
    Podobał mi się tekst, 5 :)
  • Zdzisław B. 01.11.2016
    To mi miło :)
  • Margerita 01.11.2016
    piąteczka
  • Zdzisław B. 01.11.2016
    Margerito, znaczy przeczytałaś i tekst się spodobał. Tak odbieram.
  • Margerita 01.11.2016
    Zdzisław B.
    Tak przeczytałam i mi się podoba może nawet sama spróbuję napisać własne drabble
  • Nazareth 01.11.2016
    Bardzo fajne i oryginalne. Podoba mi się, że zamiast zwyczajowego zaskoczenia w zakończeniu dałeś coś na kształt zagadki historycznej. Bardzo zgrabnie 5. A trollami się nie przejmuj, słabych nie jedynkują, więc ja osobiście zawsze poczytuję to sobie za komplement ;)
  • Zdzisław B. 01.11.2016
    Czasem wpadnie mi coś na myśl i takie "zagadkowe" teksty wychodzą. Dzięki.
    Trollami miałbym się przejmować? Ups... a karawana jedzie dalej :)
  • Ritha 03.11.2016
    Cudny drabble! W formie dialogu, z zakończeniem nie tylko zaskakującym, ale i dającym do myślenia. No i sprytnie przemyciłeś temat całej zabawy. Duże 5.
  • Zdzisław B. 03.11.2016
    Nie jestem masochistą, więc się cieszę, że drabble się spodobał :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania