Poprzednie częściDrabble - Nawiedzony Dom

Drabble: Przepis którego nie było

Miała tylko je. Choć to niewiele, łudziła się, że wystarczy by osiągnąć szczęście i czuć się spełnioną. Idealistka – kręcąc głową śmiali się starsi koledzy, kiedy z uporem ślęczała nad książkami, lub gnała na ćwiczenia, ale nie czuła się urażona.

Doskonale pamiętała dzień, w którym po raz pierwszy wpatrywało się w nią, kilkanaście par, małych zaciekawionych oczu.

Myślała o sobie jako o ogrodniku, siejącym na urodzajnej ziemi nasiona, mające kiedyś wydać bogaty plon. Wiedzę.

Dziś jednak nie przygotowywała konspektu, z książką kucharską na kolanach powoli przewracała kartki. Coraz bardziej niepewna, bardziej zmartwiona.

Nigdzie nie było przepisu na zupę z powołania.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Pribunny 18.04.2019
    Bardzo mi się podoba, takie... prawdziwe i w punkt. Super.
  • Angela 18.04.2019
    Bardzo mi przyjemnie.
    Dziękuję i pozdrawiam.
  • pkropka 18.04.2019
    Subtelne, smutne, ale bardzo prawdziwe. I dosyć uniwersalne.
  • Angela 18.04.2019
    No właśnie, smutne, z powołania ni da się wyżyć, no chyba, że jest się księdzem.
    Dziękuję pięknie i pozdrawiam.
  • betti 18.04.2019
    Angela jakbym czytała o sobie... a tak na serio trochę interpunkcja nie tego. Przeczytaj na głos i popraw.

    Pozdrawiam.
  • Angela 18.04.2019
    Tekst wrzuciłam na program i tam, gdzie w moim odczuciu miało nie być przecinka, zaznaczało,że powinien
    i głupsza się zrobiłam niż wcześniej. Spróbuję na chłopski rozum.
    Dziękuję i pozdrawiam : )
  • Cofftee 18.04.2019
    Cudne. Wiele treści w krótkiej formie. Właściwie można by stworzyć wokół tego kawał porządnej historii, jednak osobiście uważam, że czasem lepiej jest właśnie tak - zamknąć sedno w stu słowach. To dopiero sztuka!
    Bardzo ładnie, czuć oko dobrego obserwatora rzeczywistości.
    Pozdrawiam ciepło,
    Kawa.
  • Angela 18.04.2019
    Kawusiu droga, nie sztuka, tylko przeciętne, przyziemne lenistwo : )
    Bardzo dziękuję za ciepłe słowa i pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 18.04.2019
    Angela. Tu właściwie komciu zbędny, tak napisałaś. Puenta!! Mnie się podoba.Pozdrawiam:)* * * * *
  • Angela 18.04.2019
    Tak więc dziękować bardzo serdecznie : )
    Pozdrawiam.
  • Anonim 18.04.2019
    Mi się bardzo podoba. To, co mi się kojarzy to: wszystko marność. Marność nad marnościami.
    Poszukiwania...
    Gratuluję tych 100 słów!

    Pozdrawiam.
  • Angela 18.04.2019
    Pięknie dziękuję i pozdrawiam :)
  • Freya 18.04.2019
    Wszechobecna teraz tematyka edukacji... w zderzeniu z tzw. prozą życia.
    Zagadnienia kulinarne stały się bardzo modne...
    Zgrabnie ujęte :) Pzdr
  • Angela 18.04.2019
    Tia, u mnie w domu jak najbardziej aktualny : /
    Dziękuję za odwiedzinki i komentarz : )
  • yanko wojownik 18.04.2019
    drabblnęło
  • Angela 18.04.2019
    I tak być miało : )
    Podziękował.
  • A. Hope.S 18.04.2019
    To jest dobre! tak jakbym siebie w tym widziała :D 5 leci.
  • Angela 19.04.2019
    Miło mi : )
  • Fajny tekścik, puenta bardzo mocna!
  • Angela 19.04.2019
    Dziękuję pięknie.
    Pozdrawiam.
  • Gimbus 19.04.2019
    Ta puenta aż ZA dosadna. Ogólne wrażenie na bardzo duży plus
  • Angela 19.04.2019
    Wielkie dzięki i pozdrawiam : )
  • Pasja 21.04.2019
    Witam
    Przepis na życie niby prosty. Jednak bardziej skomplikowany niż mam się wydaje. Zawsze brak składnika.
    Bardzo na tak i puenta zastanawia.
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego
  • Boguluba 25.04.2019
    Powołanie jest natchnieniem bożym, nie można go rozmieniać na drobne i patrzyć na wszystko materialistycznie.
    Całe szczęście, że ten nieszczęsny strajk, który tyle przyniósł polskim dzieciom szkód już się kończy. Będę się modliła za nauczycieli, by Pan natchnął ich prawdą.
  • Boguluba i za biedne dzieci, aby nadrobiły zaległości i ich rodzicow co by sie już nie martwili. Modl się i niecnych rzeczy tu nie czytaj, duszy swej czystej nie kalaj. Uciekaj stąd do kościoła jak najszybciej na nieszpory , czy inne takie tam, to nie miejsce greszne dla Ciebie, kwiatuszku niewinny...
  • Boguluba 25.04.2019
    Francis - Gorzalka Za dzieci też się modlę i za ich rodziców również. Ale dziękuję za sugestię, Bóg Ci zapłać dobry człowieku, o nieco dziwnej tutaj nazwie. Mam nadzieję, że to tylko żart jakiś i tak naprawdę nie masz problemu z alkoholem, ale i o Tobie wspomnę w swych modlitwach. Szczęść Boże!
  • Pasja 25.04.2019
    Boguluba a golnij sobie wina mszalnego na zdrowie
  • kalaallisut 25.04.2019
    Boguluba a co Ciebie tutaj do opowi przywiało? Zakonnicą nie jesteś, skoro tutaj jesteś? Jak masz powołanie... To może warto wstąpić do zakonu?
  • Boguluba 25.04.2019
    pasja Wyszuwam szyderstwo. Jestem abstynentką. A mszalnego wina nie pije się "rekreacyjnie", służy one zgoła innym, zbożnym celom. Mam nadzieję, że Bóg Ci naprostuje Twoje ścieżki.
  • Boguluba Bóg zapłać. Nazwa ma Panu jedynemu znana i on ci wszystkie problemy zna, żartować nie śmiem, a zbłąkane owieczki do stada i na ścieżki właściwe nakazuje naprowadzać, pod przykryciem imienia oznaczonego , przez niego umyślnie wskazanego. W imię Pana, wystrzegaj się pokus wszelkich na tym portalu, dziecię Bogulube...
  • Angela 25.04.2019
    Nauczyciele też mają dzieci i utrzymać je muszą.
    To straszne, że osoby odpowiedzialne za edukację mojego dziecka zarabiali tyle co pracownicy magazynu.
    Bóg zapłać za komentarz.
  • Boguluba Pan nasz wina nie zabrania, wodę w nie zamienia, destylację czyniąc...
  • kalaallisut 25.04.2019
    Brawo 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania