Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Drabble - Zasady gry

Zabijam bez bólu. Cierpiąc, nie krzyczę. Gdy upadam wstaję.

Nie pytaj o sumienie, tu nie ma miejsca na słabość. Prawo: zabij, by przeżyć to pierwsza zasada.

Druga – nie ufaj. Sojusznik – zdradliwa żmija, plująca jadem tysiąca gróźb*.

Trzecia – nie szanuj. Przeciwnik – poniż go z klasą. Ucisz woreczkiem z najlepszą herbatą**.

Czwarta – wygraj. Zwycięstwo – jedyny scenariusz Udanej Gry***.

Prawo straceńców.

Pomyleńców, dla których stało się ono ucieczką, nałogiem. Rywalizacja to tutejsza heroina.

Pozornie wrodzy, lecz tworzymy jedność. Wybijamy wspólny takt. Jeden rytm zwany WSAD****.

Ja im, oni mnie. Potrzebni.

Piąta – graj.

Takie są Zasady Gry.

 

 

 

*Odwołanie do rozmów na czatach drużynowych w grach sieciowych, gdzie dominuje słowna agresja pomiędzy członkami jednego zespołu. Tzw. „toxic talk”.

**Odwołanie do czynności zwanej „teabagging”. W znaczeniu dosłownym – zachowanie seksualne polegające na wkładaniu moszny do ust innej osoby. W slangu graczy to czynność polegająca na kucaniu/wstawaniu postacią nad ciałem martwej, należącej do przeciwnika. Ma na celu poniżenie i okazanie wyższości nad rywalem.

***Odwołanie do skrótu „GG” (z ang. Good Game – Dobra/Udana Gra), pisany na czacie pod koniec, bądź po rozgrywce.

****WSAD – zestawienie klawiszy na klawiaturze komputerowej, najczęściej przypisane do komendy ruchu w grach komputerowych.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Pan Buczybór 14.07.2017
    Fajny tekst. To właśnie są powody, które skutecznie odciągają mnie od gier online. To nie ma moje nerwy. 5
  • RubyCrystal 14.07.2017
    Bardzo hermetyczny, więc długo się zastanawiałm czy go tu opublikować. Cóż, kiedy w to wsiąkniesz, nie ma ucieczki. Jak nie ta gra, to inna. I tak w kółko. Z początku wypierasz się przed toksycznymi zachowaniami, ale w końcu zaczynasz być jak reszta. Świetnie obrazuje to fanmade'owski kawałek "Rap toxic" o community w Leauge of Legedns. Lepiej być casualem i pykać w singlówki, to na pewno :D
    Dziękuję za ocenę i pozdrawiam.
  • Pan Buczybór 14.07.2017
    RubyCrystal Szczególnie, że jest wiele świetnych klasyków.
  • RubyCrystal 14.07.2017
    Pan Buczybór Gorzej, że brak na nie czasu. Wolę przysiąść na godzinę do Overwatcha i zagrać kilka meczy, gdzie to już satysfakcjonuje, niż przejść dwie misje w Dragon Age'u, w którego gram od roku -.- Nie mówiąc o Fallout 4, do którego przymierzam się od premiery.
  • Pan Buczybór 14.07.2017
    RubyCrystal
    Z serii Fallout polecam szczególnie starsze części. Najlepiej dwie pierwsze. Może mechanika się zestarzała, ale fabuła i klimat nadal są świetne.
  • RubyCrystal 14.07.2017
    Pan Buczybór Jak na razie mam za sobą kultową trójeczkę, choć od fanboyów Fallout'a słyszałam, że New Vegas to do tej pory najlepsza część. Mam całą listę gier do przejścia, nie wspominając jakie premiery zapowiadzieli na tegorocznym E3. Na przejście Metro Exodus wezmę urlop bezapelacyjnie. Dodatkowo druga część Ori and the Blind Forest, kolejny Wolfenstein, Life is Strange 2...
  • Pan Buczybór 14.07.2017
    RubyCrystal Tak dużo gier, a tak mało czasu. Świat jest okrutny...
  • RubyCrystal 14.07.2017
    Pan Buczybór Gdybym mogła dać 5 pod komentarzem, to właśnie bym to zrobiła :D
  • Pan Buczybór 14.07.2017
    RubyCrystal Heh. Nawzajem :)
  • Krypton 14.07.2017
    Wyczuwam gracza CS ;) Sam tekst przemyślany i z przesłaniem. Pozdrawiam
  • RubyCrystal 14.07.2017
    Teraz czuję się urażona i zraniona do żywego! :D Nie tykam CS'a. Broń panie boże. Gdyby tak było, wtrąciłabym gdzieś w tekście "cyka blyat" :D
    Team Fortress 2 i Overwatch to multi fpsy, które są bliskie memu sercu. Poza tym moba i mmo rpg.

    Dziękuję za pozytywną opinię, pozdrawiam ciepltuko :)
  • Krypton 14.07.2017
    RubyCrystal Nie chciałem zranić, aż do samej kości. Przepraszam!
    Tak na prawdę to o czym piszesz to zasady gry, ale nie pisane.... stworzone przez graczy i są uniwersalne dla CS, LOL-a, Overwatcha czy innych gierek. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo to właśnie my - gracze tworzymy zaplecze gry. Pozdrawiam jeszcze raz.
  • RubyCrystal 14.07.2017
    Krypton Spokojnie, oczywiście żartowałam z tą urazą :) Nie lubię CS'a, ot cały szkopuł. Niemniej rozumiem, że wydźwięk tekstu mógł Ci się mocno z nim skojarzyć.
    Oczywiście. To community kształtuje grę i przyjemność, jaką z niej czerpiemy. Bardzo się cieszę się, że znalazły się osoby, który zrozumiały mój przekaz zaczerpnięty z mojego hermetycznego światka. Choć już coraz mniej hermetycznego :)
  • Pasja 14.07.2017
    Tekst jak konserwa. Żelazny regulamin gry. Stąd, dotąd. Nie moja bajka. Jestem z innego wymiaru czasu. Ale lubię wiedzieć. Dla mnie to okrutny świat i wygra nie lepszy tylko ten zły. Pozdrawiam*****
  • RubyCrystal 14.07.2017
    Kłaniam się uniżenie i jestem zaszczycona, że kobieta o tak subtelnym, powabnym i romantycznym stylu zajrzała do mojego stalowego bunkru. Choć gry są, w moich oczach, sztuką obecnych czasów, to parszywi ludzie potrafią zbrukać wszystko, co piękne. Tak samo jest i tutaj.
    Również pozdrawiam serdecznie :)
  • Pasja 14.07.2017
    RubyCrystal aż spąsowiałam. Prawdą jest, że to sztuka i chwała za to, bo to talent wielki. Tylko zawsze znajdzie się ktoś kto to zniszczy.Ale młodzi dzisiaj są bardzo inteligentna i da radę. Kolorowych snów
  • Marzycielka29 15.07.2017
    Nie jestem przeciwniczką, jak i zwolenniczką gier komputerowych, ale odniosę się do tekstu, który był naprawdę treściwe i ciekawie napisany. Trzyma się to przysłowiowej "kupy":D, 5
  • RubyCrystal 15.07.2017
    Mrzycielko, dziękuję Ci za tak przychylną opinię. Jestem w szoku, że zarówno Ty i pasja, jako osoby, jak mniemam, nie mające doświadczeń w typowych grach sieciowych, poswięciłyście chwilę dla tej zlepki słówek. Pozdrawiam cieplutko :)
  • Ritha 19.07.2017
    Ciekawy pomysł i wykonanie. Nie gram w nic, więc radam, że zamieściłaś te wszystkie gwiazdkowe wyjaśnienia, co ułatwia interpretację :))) Poza tym bardzo poprawnie i konkretnie (bez zbędnych słów, zwracając uwagę na samo sedno, jak na drabble przystało) przekazane rygorystyczne zasady. Zapiątkowałam:)
  • RubyCrystal 20.07.2017
    To uczucie, kiedy przypisy są dłuższe od pierwotnego tekstu :D Ale spodziewałam się, że wiele kwestii może być niezrozumiałych,
  • RubyCrystal 20.07.2017
    (ucielo), więc zdecydowałam się wszystko wyjaśnić. Dziękuję pięknie za ocenę i zainteresowanie. Pozdrawiam cieplutko.
  • KarolaKorman 27.07.2017
    Gdyby nie wyjaśnienia nie zrozumiałabym tekstu. Nie gam w nic prócz kart i to ,,na żywo'' i baaardzo rzadko :)
  • RubyCrystal 28.07.2017
    Myślę, że każdy z nas potrzebuje czasem dawki adrenaliny płynącej z rywalizacji. Ja grać w karty nie lubię, przynajmniej nie te klasyczne. Chociaż pasjansa z babcią lubiłam układać :)
    Cóż, opowi "nie widzi" indeksów, więc musiałam nastawiać te mało estetyczne gwiazdki :C Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)
  • Mocne! Daję Ci 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania