Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble → Dlaczego, Mamo?

Mała Zuzia leży w łóżeczku. Łzy w oczach nie pozwalają zasnąć. Dzisiaj w tym pokoju, najlepszy kolega skrytykował jej rączkę. Dobrze, że mama siedzi przy niej. Musi zapytać.

 

–– Wiesz mamo, co mi powiedział Wojtek?

–– No nie wiem, skarbie.

–– Że moja rączka jest taka… ciemna i płaska.

–– Znowu bawiłaś się w to samo?

–– Tak… a on jakby... wykukiwał za drzwiami.

–– Nic dziwnego, że takie słowa przyszły mu na myśl. Lecz nie musisz się martwić… naprawdę.

–– Mamo! Wiem co słyszałam!

–– Nie okłamał ciebie, a twoja rączka jest ładna.

–– To dlaczego powiedział o niej tak brzydko?

–– Bo widział na ścianie tylko jej cień.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • JamCi 22.08.2019
    Nie zrozumiałam.
  • Dekaos Dondi 22.08.2019
    Oj JamCiówna→Źle ocenił, bo widział niepełny obraz: ''cień''. Często tak ludzi oceniamy. Po ich ''cieniu'':)
  • JamCi 22.08.2019
    Dekaos Dondi aha. Spoko. Myślałąm, ze jest coś jeszcze czego nie widzę :-) a to jednak zrozumiałam :-) Miłego dnia :-)
  • Anonim 22.08.2019
    Byłoby bardzo dobre, ale muszę zapytać, dlaczego rączka? Dla mnie osobiście za bardzo zawoalowane to "bawienie się".

    Dzisiaj w tym pokoju, najlepszy kolega skrytykował jej rączkę.
    Bez przecinka.

    Wiem co słyszałam!
    Przecinek przed "co".

    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 22.08.2019
    Antoni→Bawiła się w rzucanie cieni na ścianę. Koniec to wyjaśnia.
    Zdarza się, że oceniamy innych, nawet nie po ''pełnym cieniu'' ale tylko po części cienia. Dlatego ''raczka''
  • Wrotycz 22.08.2019
    Tak, usytuowanie obserwatora względem obiektu jest ważne, brak pełnego oglądu sprawia, że jego ocena jest zaniżona.
    Trochę jak z jaskinią Platona. Wojtuś człowiek, Zuzia - zmartwiona idea :)
  • Dekaos Dondi 22.08.2019
    Wrotuniu. To właśnie miałem na myśli. Oceny przy niepełnym obrazie. Innych tak często oceniamy.
    Dzięki za zrozumienie:)
  • betti 22.08.2019
    Mnie się to drabble skojarzyło - z molestowaniem. Oto starszy Wojtek i ''rączka'' po nauczaniu przez Latarników w szkołach i pytania malutkiej Zuzi ''dlaczego, mamo?''
    Zły dotyk - boli.
  • Dekaos Dondi 22.08.2019
    Betti Dzięki. Skojarzenia bywają różne. Pozdrawiam:)
  • Cofftee 22.08.2019
    Hah, niezłe zaskoczenie! Spodziewałam się czegoś strasznego, a tu takie rozwiązanie. Fajne, mi się podobało :-) Takie treściwe i zaskakujące.
  • Dekaos Dondi 22.08.2019
    Cofftee→Dzięki. Fajnie, że podeszło.Pozdrawiam:)
  • ania_marzycielka 22.08.2019
    Czasami zbyt pochopnie wystawiamy opinię o danym człowieku, gdy tak naprawdę nie wiemy o nim nic.
    Super drabble, pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 23.08.2019
    Aniu→Dzięki Pozdrawiam:)
  • Tina12 22.08.2019
    My ludzie niestety mamy w zwyczaju ocenianie po tzw okładce. Też troszke skojarzyło sie z molestowaniem.
  • Dekaos Dondi 23.08.2019
    Tina12 Dzięki Pozdrawiam:)
  • Angela 22.08.2019
    Spodziewałam się czegoś strasznego, zaskoczyłeś : )
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 23.08.2019
    Dzięki Angelo Pozdrawiam:)
  • stefanklakson 11.09.2019
    Podoba mi się zamknięcie tego tekstu, dzięki temu ładne drabble wyszło. Po drodze podobało mi się jeszcze kilka tekstów, ale czasem czytam i sobie nic nie piszę, bo mi się nie chce :D
  • Dekaos Dondi 11.09.2019
    Stefanklakson→ Najważniejsze, że się Tobie chce... nie chcieć.
    Gorzej jak się nic już nie chce:D
    Dzięki. Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania