Drewniane myśli

Pięknie strzeliste z wielką koroną,

albo malutkie - takie jak ja.

Żyją i piją wodne osocze,

a z tego tlen serwują nam.

 

Z wiatrem i przeciw niemu potrafią,

swoje ramiona kierować śmiało.

Zakorzenione w tej ziemi polskiej,

niczym Druidzi - na boską chwałę.

 

Są ptaków domem, co w nich się chronią,

a zakochani znajdują tam,

swą małą przystań by z oczu zniknąć,

podglądających ich starszych pań.

 

Symbolem siły - potęgi mocy,

oblekłej w ich wysmukłe pnie.

W nocy zaś sowie patrzą zeń oczy,

będące strażą ludzi we śnie.

 

Zawsze tu były - lecz czy zostaną,

czy nasze wnuki zobaczą też...

Ustawa Szyszki - tnie jak siekiera,

płynąc posoką z naszych serc.

 

Wierszyk powstał pod wpływem inspiracji wierszem Autorki - chrum.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • Szudracz 24.02.2017
    Wycinać to się powinno głupie pomysły z ludzkich umysłów. 5
  • Freya 24.02.2017
    Ustawa zapewne ulegnie radykalnym zmianom, ale tego co stało się do tej pory nie da się już cofnąć.
    Serdeczne dzięki za kom. ;)
  • Pan Buczybór 24.02.2017
    Szyszki z drzew spadają. 5
  • Freya 24.02.2017
    Tam mają tyle wpadek, a jakoś mało co spada. Ciekawe jaki będzie skutek wypowiedzi Kownackiego... ;) Dzięki i Pzdr.
  • SisterofBlood 24.02.2017
    5 :)
  • Freya 24.02.2017
    Dzięki bardzo. ;)
  • Jedna myśl,
    zakorzeniona w nieodpowiednim umyśle ... jak pokazuje historia można się bać! 5
  • Freya 24.02.2017
    Historia jakoś niewiele uczy ludzi, ponieważ ciągle popełniają błędy.
    Dzięki za kom i pozdrawiam. ;)
  • Anonim 24.02.2017
    ojej, jestem pod wrażeniem, pięknie, 10 gwiazdek :)
  • Freya 24.02.2017
    Twoja zasługa i myślę, że dobrze rozumiesz ten wierszyk.
    Zdziękuję serdecznie i pozdrawiam. :)
  • Tanaris 24.02.2017
    No to ci wiersz! 5
  • Freya 25.02.2017
    Dzięki bardzo za kom i ocenę. ;)
  • Pasja 25.02.2017
    Pamiętam piosenkę zespołu Homo Homini - Drzewa ruszają w drogę. Lata osiemdziesiąte.

    Trzeba wreszcie coś postanowić,
    trzeba ludzkiej położyć
    kres zachłannosci!
    Dłużej już czekać nie mogą
    widząc niepewnym swój los.
    Drzewa zbierają się w drogę
    Słychać po nocy ich głos.

    Cała piosenka jest wielkim buntem przeciw niszczeniu drzew. Pozdrawiam serdecznie
  • Freya 25.02.2017
    no no... mógłby to być też las z dramatu Szekspira.
    Dzięki i Pzdr. ;)
  • Mieszkaniec 27.02.2017
    Ładnie, mądrze i na palący temat! Super! Nawet prawie regularny rejowski dziesięciozgłoskowiec ;) Kiedyś była Brzytwa Ockhama teraz będzie Siekiera Szyszki ;) (5)
    "moja wyobraźnia
    to kawałek deski"
  • Freya 27.02.2017
    Dziękuję za ładny kom i Pozdro. ;)
  • Karawan 27.02.2017
    Całkiem zgniła i popsuta szyszka. Nic dobrego z niej nie wyrośnie, a szyszka powinien zawisnąć po góralsku, za klejnoty na sośnie! Spóźnione ale od serca 5!
  • Freya 27.02.2017
    Po góralsku to chyba za ziobro, ale tak tylko szczelam głupa. Pozdro. :)
  • KarolaKorman 01.03.2017
    Ach te drzewa, miło położyć się w ich cieniu w upalny dzień, 5 :)
  • Freya 01.03.2017
    W niektórych kulturach były traktowane jako obrazowanie boskości, a największymi i najbardziej długowiecznymi na planecie są sekwoje. Dzięki za kom. ;)
  • alex 01.03.2017
    Miło że martwisz się o drzewka. Ja bym się bardziej martwił o wnuki. Chyba wystawię wstep do mojego ,,Dlaczego" Tylko nie wiem czy przejdzie. Był taki stary kawał Pietrzaka chyba. Na temat Polski papież powiedział ,,Jezus Maria" Jedyną nadzieja dla Polski ale i dla świata jest ,,Złoty promień". Krzyczę gdzie mogę ale nie słuchają. O ,,Złotym promieniu" Napisałem w ,,Krzyku orła" i ,,To co jest we krwi". Jak sie ukaże to dam znać. W dużym skrócie: Miość bezwarunkowa. Tylko tym można wygrać. Trzeba zarażać kogo się da. Tylko trzeba najpierw samemu zachorować.
  • Freya 01.03.2017
    Dziękuję bardzo za pozytywny kom. Pozdrawiam. :)
  • Anonim 01.03.2017
    w Łebie wymordowano z zimną krwią kilkaset niewinnych istnień :(
  • Freya 02.03.2017
    Smutny temat, bo zasadniczo nawet poprawka do ustawy niewiele zmieni. Tutaj bardziej chodzi o budowanie świadomości społecznej w dziedzinie ochrony środowiska. Zachowanie przedsiębiorców jest tylko ujawnieniem płytkości myślenia i ogólnie wyznacznikiem jak merkantylne są pragnienia społeczne. Twgl. drzewa można zlikwidować w bardzo prosty sposób za pomocą środków chemicznych, więc tu nie chodzi o nakazy czy zakazy, ale znowu o zwyczajną celowość działania. Pzdr. ;)
  • alex 05.03.2017
    Wczoraj się dowiedziałem, że w Warszawie wycięto 250 tys drzew. Liczba monstrualna. Jest kilka powodów dlaczego te złe istoty to robią. Nie piszę ludzie, bo to nie ludzie. Drzewa to istoty, maja pamięć. Poza tym jak nie ma drzew jest mniej tlenu, ziemia zamienia się w pustynie. Ale najważniejszy powód to, że ich brak ułatwia przesylanie fal. To jest głębszy temat i oczywiście nie będę o tym pisał. To tak jak wojna w Iraku. Większość sądziła, że chodziło o ropę. A to był dopiero powód trzeciorzędny.
  • Freya 06.03.2017
    Ja to jak zwykle zupełnie nie w temacie zagadnienia. Twgl. najstarszym i największym organizmem życia na tej planecie jest poniekąd grzyb; Opieńka i jeśli mrowie "ludzkie" nie zadecyduje inaczej, to tak będzie przez kolejne miliardy lat...
    Powinieneś zarejestrować swoje konto na Opowi, ponieważ widzę, że lubisz być nie tylko uczestnikiem... Pzdr.;)
  • alex 06.03.2017
    Próbuję. Zapomniałem hasła zaraz na początku i jak do tej pory nie mogę się doprosić( postepuje zgodnie z procedurą), ale mogę z tym żyć. Dzięki, że odpisałaś :)
  • Ritha 20.03.2017
    A ja lubię po lesie spacerować :) Jest bardzo spoczi, zielono itepe. Tak przeczuwałam, że coś tam wyskoczy pod koniec. Widzę, że polityka Cię motzno inspiruje. Ja odkąd nie oglądam telewizji jestem szczęśliwszym człowiekiem. Ignorancja kontra irytacja. 5. :)
  • Freya 20.03.2017
    No to witaj w klubie i jakoś nawet mnie nie ciągnie do "okienka", a to co ważne i tak wlezie jak nie drzwiami, to oknami... ;)
  • Neurotyk 23.03.2017
    Dla niewtajemniczonych: po II WŚ lesistość Polski wynosiła 17,18, 19 %; przez PRL do dziś, dzięki pracy leśników, jest to blisko 30 %procent – jesteśmy, dzięki leśnikom, jednym z najbardziej zalesionym krajem w naszej części kontynentu.

    Cytuję:

    Polska jest w europejskiej czołówce pod względem powierzchni lasów. Obecnie rosną one już na obszarze 9,1 mln ha. Do 2050 roku lasy powinny zajmować już ponad 33 proc. powierzchni Polski.


    Ustawa o ochronie przyrody dot. prywatnych posesji.

    Lesistość Polski systematycznie wzrasta i nie należy jej wiązać z możliwością usuwania drzew na prywatnych działkach. Dotyczy ona bowiem możliwości usuwania drzew bez zgody urzędnika na prywatnej nieruchomości.


    – „Jako pierwsze przepisy nakazujące uzyskanie zgody urzędnika na wycięcie drzewa na prywatnym gruncie wprowadzono jeszcze za czasów PRL. To ustawa o ochronie i kształtowaniu środowiska z 1980 roku jako pierwsza wprowadziła zapis mówiący o tym, że drzewo na prywatnej posesji można wyciąć tylko i wyłącznie za zgodą urzędnika. Czy naprawdę politycy PO, Nowoczesnej i PSL chcą, żebyśmy dalej tkwili w tamtych czasach” – mówi Paweł Mucha, rzecznik prasowy Ministerstwa Środowiska.


    Obowiązująca od 1 stycznia ustawa o ochronie przyrody diametralnie zmieniła to podejście. Daje ona możliwość wycinania drzew na prywatnych działkach bez zgody urzędnika, podobnie jest w przypadku rolników, którzy wytną drzewo na potrzeby niezwiązane z działalnością gospodarczą. „Nie można karać tych, którzy na swojej prywatnej nieruchomości posadzili drzewo. Przez kilkanaście, kilkadziesiąt lat dbali o nie, a dzisiaj, kiedy z różnych przyczyn chcą je usunąć, próbuje się nakazywać uzyskanie zgody urzędnika albo uiszczanie opłaty za wycięcie drzewa z prywatnej działki” – dodaje Paweł Mucha.

    Neurotyk: mam trzy wielkie świerki obok domu – wszystkie posadził mój tato, jak miał naście lat. Jeden chcemy ściąć, bo:

    A. Choruje.
    B. Ma płytko korzenie, więc boimy się, że spadnie na chatę.
    C. Żadne inne drzewo ani krzew nie chce rosnąć obok niego, bo zaciemnia...
    D. W związku z C: kasztan rosnący obok niego zaczyna zdychać z braku promieni słonecznych i karłowacieje.
    E. Tak nam się podoba!

    Czytałem niektóre komentarze z uśmiechem. Nie cierpię PiSu bo to socjaliści z "krzyżem w zębach", ale ustawa Szyszki była WOLNOŚCIOWA.

    Jeszcze raz: Dzięki codziennej pracy leśnictw odbudowaliśmy po wojnie lasy.

    BAJ
  • Neurotyk 23.03.2017
    Alex: ". Nie piszę ludzie, bo to nie ludzie".

    To nie ludzie – to wilki! To mówiłem ja – Jarząbek Wacław, trener drugiej klasy – Bareja.
  • Neurotyk 23.03.2017
    A wiersz... Piękny, liryczny. 5

    Szyszko idealnie pasuje jako szyszka – wisienka na drzewie :)

    PS

    Uwielbiam drzewa – szczególnie brzozy (sam posadziłem ich na mojej ziemi kilkadziesiąt, niektóre mają już 5-8 metrów).
  • Freya 25.03.2017
    Obsadzanie drzewami robiono już wiele wieków temu; choćby dróg czy alei, a w XlX w. nawet górskie stoki (świerk pospolity) - tylko, że były to z zasady przeważnie monokultury gatunkowe, a to też nie jest teges, ponieważ zawsze największą wartość niesie zróżnicowanie kulturowe - podobnie jest z ludźmi... Tutaj trzeba jeszcze dodać, że jesteśmy potentatem w produkcji mebli na rynku europejskim... no więc surowiec trzeba skądś brać, ale także kotłują przepisy unijne, dotyczące procentowego udziału naturalnych składników opałowych w systemach grzewczych i dopuszczalnej emisji do atmosfery.
    Zgadzam się z tym, że "ustawa" miała na celu rozwiązanie pewnych ograniczen, tyle że jak zwykle nie przewidziano merkantylnych następstw takiego posunięcia. Dzięki za kom. Pozdr. ;)
  • Jo-anka 25.03.2017
    Oczywiście 5 :)
  • Freya 25.03.2017
    Dziękuję serdecznie. :)
  • Margerita 11.07.2018
    bardzo ładnie napisałaś ten wiersz

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania