.

 

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Bardzo ładne.

    Z takich delikatnych sugestii - to ja bym chyba usunęła ostatni wers, wydaje mi się oczywistym zakończeniem.


    To estetycznie bardzo mnie urzekło;

    ''nie dotykaj mojego szeptu o świcie
    wystarczy że z bezsilności tracą rozsądek zegary''


    Pozdrawiam.
  • Bbard 28.04.2018
    Faktycznie, takie krótkie sugestie, a dalej to już mówi wyobraźnia czytelnika.
    5.
  • Canulas 28.04.2018
    "okryj się milczeniem
    wtedy nie będzie nam zimno" - Tu się zastanawiam, bo skoro okryj tylko "się", to dlaczego nie będzie zimno "nam"?

    Jedynym wyjaśnieniem dla takiego zapisu wydaje mi się koegzystencja współistnieniowa. Tak dalece, wręcz bliźniacze zależność, że wszelkie troski, znoje, bóle, są współodczuwalne. Przy takiej aranżacji kupuję ten zapis.

    "przecież chcę tylko pozbierać krople rosy
    zanim zastygną na rzęsach" - ładne przeinaczenie, wytwórnia gra żywiołami.

    Tekst ociekający satyną.
    Pińć plus

    Pozdoxix.
  • Canulas 28.04.2018
    wytwórnia - wytworna *autokorekta
  • spirytysta 28.04.2018
    Nie trafiają do mnie rekwizyty poetyckie: to "okrywanie się", "szept", "niebo", "krople rosy", za dużo się już tego naczytałem.
  • Justyska 28.04.2018
    "nie dotykaj mojego szeptu o świcie

    wystarczy że z bezsilności tracą rozsądek zegary" początek to dla mnie perełka.
    Pozdrawiam:)
  • betti 28.04.2018
    Dziękuję wszystkim i każdemu z osobna za pochylenie się nad wierszem. Wszystkie sugestie biorę sobie do serca, a to znaczy, że być może coś jeszcze tutaj zmienię...

    Pozdrawiam.
  • riggs 28.04.2018
    Piękna umiejętność muskania tematu, a jednak przejmująco. Pierwszy raz "widziałem" Twój wiersz. 5, a dałbym i 6
  • betti 28.04.2018
    Riggs zadziwiasz mnie...
  • riggs 28.04.2018
    betti dlaczego? Dobre zasługuje na pochwałę. A to jest dobre przez duże D
  • betti 28.04.2018
    Tak samo jak złe zasługuje na krytykę?
  • riggs 28.04.2018
    konstruktywną... nie jechanie po bandzie, ale widzę, że ostatnio chyba delikatniej się wypowiadasz - co mi się bardzo podoba - a i nie wywołuje tasiemcowych dyskusji. Uważam, że potrafisz dobrze pisać, a "dotrzeć się" też trzeba, bo dwa impulsywne charaktery jak się zapędzą za daleko... Sama wiesz. Także pozdrawiam i dzięki za wizyty u mnie
  • betti 28.04.2018
    riggs czasami trzeba kogoś obudzić, wyrwać z marazmu albo samouwielbienia. Wiesz jak to jest kiedy ktoś myśli, że napisał cudowny wiersz, zbiera pochwały od podobnych sobie, a poezję od tej pisaniny dzielą lata świetlne... dla jego dobra trzeba mu to uświadomić.

    Pozdrawiam
  • riggs 29.04.2018
    betti ale zabieramy tym ludziom wiarę w siebie. Wiesz, że jedni słuchają klasyki, inni disco polo, ale i jedni i drudzy mogą być fajnymi ludźmi. A jedną i drugą muzyka ma swoich fanów. Nie zabierajmy im tożsamości. Cóż my mali możemy wiedzieć o tzw. "dobrym" pisaniu. Może ja nie traktuję tego tak bardzo poważnie. Może jesteś zainteresowana zorganizowaniem Ci wieczorku?
  • betti 29.04.2018
    riggs po co komu wiara w talent, kiedy go nie posiada? Można się spełniać w stu innych dziedzinach, przecież można być super krawcową, ale nie zmieni to faktu, że o szyciu wierszy nie ma się pojęcia. Czy oszukiwanie siebie wystarczy do szczęścia, czy karmienie się fałszem nie upokarza właśnie tej wiary w siebie?

    Jeżeli chodzi o wieczorek jestem jeszcze na to za mała... niemniej dziękuję za propozycję.
  • riggs 01.05.2018
    betti ja stałem w kolejce gdzie wzrost rozdawali... haha. Nie bądź taka skromna. To nie konkurs o złote pióro
  • betti 01.05.2018
    riggs w konkursie może bym wzięła udział... w wieczorkach nie dam rady. Sorry.
  • Dekaos Dondi 28.04.2018
    Chociaż gust ma różnorodny, to tekst mi podszedł. Taki subtelny lecz nie przesadnie.
    Jedynie słowo: przecież→ mi nie pasuje, bo w słowie: tylko→ ono się mieści. To tylko moje sugestywne odczucie. Pozdrawiam→5
  • Dekaos Dondi 28.04.2018
    sorry...mam...
  • betti 28.04.2018
    DD to wszystko przez to, że ja jemu tłumaczę dlaczego nie mogę spać, a on się rzuca, że mój szept ważniejszy od niego, a przecież siedzi w każdym wierszu...co za człowiek, prawda?
  • Powiem tak, fajny klimatyczny wiersz. Moja sugestia której nie musisz oczywiście brać pod uwagę;
    "zobacz ogień w kominku trzaska radośnie

    jakby wypalał stracony czas"

    Gdyby ten drugi wers zapisać lekko inaczej, przekaz by był mocniejszy;
    "zobacz ogień w kominku trzaska radośnie

    tak wypala się stracony czas"

    I ten ostatni wers, z tym niebem... hmmm, jednak chyba zbędny, odstaje od reszty, jest trochę oklepany.

    To oczywiście rzecz czucia. Całość jest jak dla mnie bardzo ok.
  • betti 29.04.2018
    Straconego czasu nie da się wypalić, tak jak nie da się cofnąć wybranych decyzji, dlatego jakby pozostaje. Z tym ostatnim wersem na pewno coś zrobię tylko muszę pomyśleć.

    Dzięki za przeczytanie i ślad obecności.

    Pozdrawiam.
  • Zaciekawiony 29.04.2018
    Bardzo oszczędny wybór słów jak na taki temat, choć sugestie rozchodzą się w różne strony - jakby była tu i chęć zniszczenia, zapomnienia przeszłości, i nadzieja na powrót.
  • betti 29.04.2018
    Lubię, kiedy ktoś zadaje sobie trud wniknięcia w temat, analizę sugestii. Lubię i doceniam. Dziękuję i pozdrawiam.
  • Zaciekawiony 30.04.2018
    betti nawiązanie do biblijnej opowieści jest w sumie dość oczywiste
  • betti 30.04.2018
    Zaciekawiony - zaniemówiłam, chyba za bardzo wniknąłeś, bardziej niż ja pisząc.
  • ausek 01.05.2018
    Podoba mi się konstrukcja. Bazujesz na kontraście. Czy nie powinno być ''utopię''? Chyba chodzi tu o jedną konkretną...
    A co do tytułu, to miałam podobne skojarzenie co Zaciekawiony - jest taki podręcznik do religii ;)
  • betti 01.05.2018
    Utopia jest jedna, a tu więcej dróg... chyba. Jest też obraz o takim tytule, akurat go mam. Droga do raju albo do piekła, co kto woli...

    Dziękuję za refleksję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania